Prezentacja multimedialna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Matematyka pod stopami”
Advertisements

Opracowała: Maria Pastusiak
Opracowała: mgr Magdalena Dukowska
Figury płaskie-czworokąty
MATEMATYKA DLA OPORNYCH .
MUZYKA JAPOŃSKA.
Pytanie 1.     Co to za trójkąt, który ma jeden kąt prosty?
Trójkąty.
Muzyka Perkusja Mateusz Lisiewicz.
INSTRUMENTY MUZYCZNE. INSTRUMENTY MUZYCZNE wybrane RODZAJE INSTRUMENTÓW AEROFONY CHORDOFONY ELEKTROFONY IDIOFONY.
Pola Figur Płaskich.
TRÓJKĄTY I ICH WŁASNOŚCI
TRÓJKĄTY.
W krainie geometrii.
Fizyka instrumentów muzycznych
LUPA.
PODSTAWOWY ZESTAW KOMPUTEROWY
DYSK TWARDY.
Temat: Dużo rytmu i trochę melodii-instrumenty perkusyjne
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Projekt badawczy: „Czy istnieje prosta zależność między liczbą ścian S, krawędzi K i wierzchołków W wielościanu lub związek między jego kątami i S, K,
Ludowe instrumenty muzyczne
INSTRUMENTY PERKUSYJNE NIEMELODYCZNE.
Instrumenty strunowe szarpane
Ciekawe liczby Co jest najmądrzejsze? Liczba. Co jest najpiękniejsze? Harmonia. Czym jest cały świat? Liczbą i harmonią.  Pitagoras.
Instrumenty strunowe smyczkowe
Autor: Marek Pacyna Klasa VI „c”
Elementy dzieła muzycznego
Temat: Muzyka starożytnej Grecji i Rzymu.(str )
CHORDOFONY INSTRUMENTY STRUNOWE mgr inż. Marek Miller.
podział i przedstawiciele opr. Marek Nowak
Trójkąty.
Autor: Justyna Radomska
FIGURY GEOMETRYCZNE W OTACZAJĄCYM NAS ŚWIECIE
Budowa Komputera.
1.
Instrumenty Muzyczne Natalia Rudnicka Kl. IA.
INSTRUMENTY MUZYCZNE.
O technikach graficznych
Własności Figur Płaskich
O TRÓJKĄCISTACH I NIE TYLKO…
Historia Fortepianu Kuba Bronisz IV „a”.
Soczewki Soczewką nazywamy ciało przezroczyste, ograniczone dwiema powierzchniami, z których przynajmniej jedna nie jest płaska.
SPRZET KOMPUTEROWY.
CO SŁYCHAĆ W FILHARMONII…. CO SŁYCHAĆ W FILHARMONII…
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM Z FIZYKI
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego
Własności figur płaskich
INSTRUMENTY MUZYCZNE.
S H D C a O A a B. Kąt nachylenia ściany bocznej do płaszczyzny podstawy w ostrosłupie prawidłowym czworokątnym.
Pralka.
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
Instrumenty muzyczne - Gitara
Rozpoznawanie brył przestrzennych
Temat: Kondensator..
Co to jest wysokość?.
Analiza konstrukcji.
1. Wielkość płytki = długość krawędzi skrawającej
FIGURY PŁASKIE.
SKOK NA MOST struna W JAKI SPOSÓB MOŻNA ZE STRUNY WYDOBYĆ DŹWIĘK?
Figury płaskie.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Muzyka Perkusja Mateusz Lisiewicz.
Co to jest i gdzie występuje
Chorwackie Ludowe Instrumenty
Z użyciem „Arduino UNO”
LICZBA FI Nazywana złotym podziłem, jest ściśle związana ze złotym podziałem. Podział ten można przedstawić graficznie:
Opracowała : Ewa Chachuła
Pola figur płaskich.
Klasyfikacja instrumentów muzycznych I. Instrumenty strunowe Instrumenty muzyczne, w których źródłem dźwięku jest drgająca struna nazywamy instrumentami.
Zapis prezentacji:

Prezentacja multimedialna INSTRUMENTY PRKUSYJNE

Historia Historia perkusyjnych instrumentów muzycznych sięga najdawniejszych czasów działalności człowieka. Początkowo służyły jako narzędzia dźwiękowe, przydatne w pracy (np. kołatki do odstraszania zwierząt) i w obrzędach magicznych (bębny), towarzyszyły tańcom i śpiewom.

Podział Melodyczne dzwonki wibrafon ksylofon tamburyn bęben talerze   Niemelodyczne:   tamburyn bęben talerze     kastaniety werbel marakasy trójkąt Melodyczne   dzwonki wibrafon ksylofon

Niemelodyczne

Tamburyn Tamburyn jest to obręcz z membraną napiętą z jednej strony. Na obwodzie są przyczepione okrągłe i ruchome blaszki które przy każdym uderzeniu wydają metaliczny dźwięk. Tamburyny umieszczone w zestawach szkolnych często nie mają membrany

Bęben Bęben wielki jest to walec obciągnięty skórą lub błoną (z jednej strony lub po obu), w którą uderza się drewnianymi pałeczkami, obitymi filcem. Bęben wielki ma niski donośny głos.

Talerze Talerze są to okrągłe metalowe płyty o płaskich i cienkich brzegach wypukłe pośrodku od strony zewnętrznej, a wklęsłe od wewnątrz. Źródłem dźwięku są drgania brzegów talerzy. Grać można na dwa sposoby:        - przez uderzanie talerzami,        - uderzanie pałką

Kastaniety Kastaniety to dwie jednakowej wielkości muszle z drewna, złożone wklęsłościami do siebie, przytwierdzone dolnymi częściami do płaskiej płytki osadzonej na rączce. W trakcie gry muszle uderzają o znajdującą się w środku drewnianą płytkę. Kastaniety potocznie nazywane są kołatką, a pochodzą z Hiszpanii.

Werbel Werbel jest rodzajem bębna w postaci obręczy z napiętą po obu jej stronach błoną. Charakterystyczną cechą werbla jest to, że pod dolną błoną znajduje się kilkanaście specjalnych sprężynek, których naciąg można regulować mechanizmem dźwigniowym. Owe sprężynki nadają werblu charakterystyczne ostre brzmienie.

Instrument pochodzi z Ameryki Południowej. Marakasy Marakasy (inna nazwa grzechotki) są to dwie skorupy orzecha kokosowego wypełnione kamyczkami lub innym materiałem sypkim np. piaskiem, makiem, ryżem i osadzone na drewnianych rączkach. Instrument pochodzi z Ameryki Południowej.

katów nie stykają się ze sobą. Trójkąt Trójkąt to cienki pręt stalowy wygięty w kształt trójkąta, którego dwa boki w jednym z trzech katów nie stykają się ze sobą. Dźwięk wydobywa się przez uderzenie metalową pałeczką w jeden z trzech boków instrumentu, który w trakcie grania musi swobodnie zwisać.

Melodyczne

Dzwonki Dzwonki chromatyczne zbudowane są z dwóch rzędów sztabek metalowych kolejno ułożonych na drewnianej płytce. Układ sztabek przypomina klawiaturę fortepianu. Pierwszy szereg to odpowiednik białych klawiszy drugi szereg odpowiada klawiszom czarnym. Dźwięk uzyskuje się przez uderzanie w sztabki drewnianymi pałeczkami.

Wibrafon Wibrafon to instrument składający się z metalowych płytek umieszczonych na poziomej ramie, pod którymi znajdują się rury rezonansowe, mające wewnątrz wiatraczki napędzane elektrycznie. W płytki uderza się pałeczkami obitymi filcem. Dźwięk dostający się do rur rozbija się o wiatraczki, stąd charakterystyczne, wibrujące brzmienie

dźwięk o określonej wysokości. Ksylofon Ksylofon stanowi szereg różnej wielkości płytek drewnianych, ułożonych na podkładce z filcu. Płytki te uderza się dwiema drewnianymi pałeczkami (po jednej w każdej ręce grającego). Każda płytka po uderzeniu wydaje krótki, ostry i bardzo charakterystyczny dźwięk o określonej wysokości.

Opracowała Lucyna Kawęcka