Consumer Insight Joanna Płuciennik
Insight- czym jest? „Identyfikacja prawdziwej, znaczącej i niezaspokojonej w dostatecznym stopniu potrzeby odbiorcy„ Jacek Pogorzelski Głębokie, często nagłe zrozumienie sytuacji problemowej Wnikliwe odkrycie motywacji konsumentów Inspiracja, która może stać się w innowacją Bezdyskusyjny, porywający
Insight – czym jest? „Wyprowadzone z obserwacji zachowań zrozumienie ludzkich potrzeb, które stanowi przesłankę do praktycznych, udanych działań na rynku. Insight nie dotyczy wyłącznie konsumenta, może to być również prawda o produkcie, kategorii bądź marce.” TNS Pentor
Wyjście poza konwencję Jak go szukać? Opinie konsumentów, wyniki badań Pytanie nie wystarczy – bywa poza świadomością. Trzeba być otwartym na wewnętrzny głos, nasłuchiwać. Introspekcja, codzienność Laddering Wyjście poza konwencję Najpierw obserwacja potem pytania etnografia
Automatyzm usypia czujność nie patrz na innych przez pryzmat „Ja” Tropy uważaj na Stereotypy Automatyzm usypia czujność przede wszystkim Uczciwość nie patrz na innych przez pryzmat „Ja”
Po co? Insight jest impulsem do pewnej inspiracji, która przeradza się w innowację Lisa Fortini-Campbell. Identyfikacja Uwiarygodnienie Autorefleksja Odkrywa nowe możliwości biznesowe. Wykorzystanie insightu w komunikacji przynosi wiele korzyści. Konsument identyfikuje się z daną sytuacją, rozpoznaje w niej samego siebie, uwiarygodnia przekaz i w konsekwencji buduje emocjonalny związek z reklamowanym produktem. Przekaz oparty na insight’cie jest również atrakcyjny dla konsumenta, ponieważ potwierdza lub wskazuje elementy autorefleksji, które są dla odbiorcy bardzo cenne. Aby wiedzieć więcej – niż konkurencja, niż klient.
INSIGHT Głęboki Unikatowy Podstawa dla działań Osadzony w realiach grupy docelowej
Warto poczytać… R. Kozielski, Insight czyli wyczucie klienta, http://www.egospodarka.pl/95394,Insight-czyli-wyczucie-klienta,1,20,2.html G. Osóbka, Insight czyli zrozumienie konsumenta, http://www.egospodarka.pl/50094,Insight-czyli-zrozumienie-konsumenta,1,20,2.html Rozmowa z Krzysztofem Albrychiewiczem, Daj się wygadać produktowi, http://www.mailing.brief.pl/baza-wiedzy/strategia-marki/art5,daj-sie-wygadac-produktowi.html T. Żórawski, Insight konsumencki - skuteczne działanie marketingowe?, http://www.egospodarka.pl/42565,Insight-konsumencki-skuteczne-dzialanie-marketingowe,3,20,2.html M. Staniszewski, Olśnienie klientem, http://marketing.org.pl/index.php/go=2/act=2/aid=m4a49fb0b803f2 I. Rudak, O insightach słów jeszcze kilka…, http://pentor-arch.tnsglobal.pl/upload_module/wysiwyg/publikacje/2009/wrzesien/O_insightach.jpg