Blogi i fora – dlaczego warto?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2012.
Advertisements

Patrycja Matul, Head of SociAll, Agora SA Warszawa, 12 maja 2012
Prezentacja Konkursu TERAZ POLSKA
Serwis e-prawnik.pl serwis informacji prawnej na żądanie dla małych, średnich firm i nie tylko. stworzony przez firmę Legalsupport w 2000 r. 9 października.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
EURO 2012 w serwisie Media2.pl. jeden z czołowych i najczęściej odwiedzanych serwisów branżowych w Polsce udostępniający najświeższe informacje z rynku.
Największy Polski Portal Pracy
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
Wakacyjna oferta promocyjna
SPECJALNY PAKIET PROMOCYJNY W SERWISIE SENIOR.PL.
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o blogowaniu
Pierwszy wybór profesjonalisty Unikalni użytkownicy – Odsłony – *Badanie: Sitestat, Styczeń 2012 LEX Polski Serwer Prawa jest wiarygodnym.
Internauci w grupach wiekowych
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
Search Engine Optimization
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
NOWE TRENDY W MARKETINGU I KOMUNIKACJI
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
PREZENTACJA PLATFORMY
Oferta specjalna na EURO 2012 czerwiec 2011 (360 dni przed)
Od 14 lutego wszystko za 69% ceny WALENTYNKOWA CENA.
>> Nocowanie.pl Prezentacja ogólna serwisu © 2012 Goldbach Audience3 /to jeden z największych serwisów turystycznych w Polsce, od kilku lat znajdujący.
Styl.fm Prezentacja serwisu © 2012 Goldbach Audience.
Charytatywna akcja z INTERIA.PL: WYKLIKAJ UŚMIECH WARSZAWA, r.
Copyright Status-C, 2010r.. Crowdsourcing – czerpanie wiedzy z t ł umu Metoda konkursu – wybór najlepszych z wielu nadesłanych. Wykorzystanie potencjału.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Opis serwisu: Statystyki:
Pracuj.pl + Profeo.pl Prezentacja serwisu. O serwisie © 2012 Goldbach Audience2 Jeden z czołowych polskich portali pracy: –Ponad 70% polskich internautów.
Twoje miejsce w internecie
FTB.pl Portal społeczności klubowej – prezentacja serwisu.
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Smakizycia.pl. >> Informacje ogólne © 2012 Goldbach Audience3 /Smakizycia.pl – to autorski serwis znanej restauratorki Magdy Gessler. /Serwis posiada.
Prezentacja – Reklama w Grupie Styl.fm.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Babyboom.pl Prezentacja serwisu
V10.pl Prezentacja serwisu © 2012 Goldbach Audience.
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Witryny kulinarne dają możliwość dotarcia do osób które poszukują pomysłów kulinarnych, które kupują produkty spożywcze.
Oferta dla Patrona serwisu świątecznego Nastrojowy Dom.
Szafa.pl Prezentacja serwisu / Julita Jechowicz.
Kobieta.pl. Źródło Megapanel PBI – listopad 2011 Serwis zawiera kontent z wydań papierowych Naj i Claudia Profil użytkownika: /kobiety aktywnie spędzające.
SPORTS_ACTIVE_Wiosna/Lato2012 Rekreacyjna Oferta Specjalna.
BUZZ MEDIA INBOUND MARKETING- PROWADZENIE KLIENTA ZA RĘKĘ
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Konto Ekspert z Promocją Oferta obecności w serwisie Listopad 2010.
PROMUJ SIĘ U NAS MĄDRZY RODZICE.
Oferta reklamowa Bo Luksus ma wiele twarzy. Czym jest luksus? Czy to przyjemny dotyk kaszmiru na skórze? Najnowszej klasy samochód w garażu? Relaks w.
Ceneo.pl – serwis porównujący ceny produktów w sklepach internetowych.
LOGO FIRMY PRZYGOTOWUJACEJ PREZENTACJĘ. MEDIA TRENDY 2010 Bawiąc sprzedaje czyli Link4 testuje kierowców w Naszej Klasie Dominik Czarnota, Nasza Klasa.
Kanał tematyczny w sieci reklamowej. Witryny kulinarne dają możliwość dotarcia do osób które poszukują pomysłów kulinarnych, które kupują produkty spożywcze.
` Czym się zajmujemy: ZadajPytanie.pl – Portal Wymiany Wiedzy Ultimat er – marketingowy system komunikacji bezpośredniej Odpowiedz.pl – Serwis Pytań.
Czym jest Wybór Konsumenta? Badanie konsumenckie, którego celem jest wyłonienie najlepszych marek dostępnych na rynku polskim. Wybór Konsumenta Jest.
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
Innowacja w planowaniu mediów
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
Zapis prezentacji:

Blogi i fora – dlaczego warto?

Rok 2013… ROKIEM MOBILE??? ROKIEM BLOGOSFERY!

Rok 2013 przełomowy dla polskiej blogosfery 4 4

Kto chce współpracować z blogerami?

Dlaczego ? Są różnorodni Są kolorowi Są wyraziści Są pasjonatami Im się chce! Są pomysłowi Są autentyczni, są sobą Znają i szanują swoich czytelników Nie boją się krytyki

„BLOGERZY nie MYŚLĄ JAK marketerzy, ale jak KONSUMENCI ” „BLOGERZY nie MYŚLĄ JAK marketerzy, ale jak KONSUMENCI Źródło: Raport Blogosfera 2012, Hatalska.com 7 7

Dziś blog… ..to coś więcej: Raport do pobrania: http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,14249775,Pierwszy_raport_badajacy_aktywnosc_najwiekszych_polskich.html

Zaangażowanie Liczba fanów: 1 049 640 Zaangażowanie: 0,5% Źródło: Pierwszy raport badający aktywność największych polskich blogerów w mediach społecznościowych http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,14249775,Pierwszy_raport_badajacy_aktywnosc_najwiekszych_polskich.html

Prawie 10 MLN polskich Internautów czyta blogi! * Źródło: 2012 Mediascope Europe Raport Polska

34% czytelników blogów kupuje produkt pod wpływem informacji z bloga. * Źródło: 2012 Mediascope Europe Raport Polska

>> Case studies Nissan Micra BRANŻA MOTORYZACJA Wyjazd na Fashion Week w Łodzi Nissanem Micra, relacja z pobytu oraz wrażenia z użytkowania samochodu Udział wzięły: Jemerced, Charlize Mystery CEL: Promocja samochodu marki Nissan Micra Podkreślenie atutów auta Czas trwania: 7 dni

>> Case studies SONY X PERIA BRANŻA ELEKTRONICZNA CEL: Prezentacja nowego telefonu Sony X PERIA S Przeprowadzenie testów telefonu przez znanych i wpływowych blogerów. Czas trwania: 2 tygodnie Udział wzięli: Alice Point, Charlize Mystery, AK74, Fashionelka, Bloo90fashion, Street Fashion in Krakow EFEKTY KAMPANII: Łącznie 25 różnorodnych wpisów o wynikach testu telefonu Czytelnicy blogów, którzy wzięli udział w akcji otrzymali wiarygodną recenzję produktu Ponad 114 tysięcy odwiedzin wpisów w ciągu 2 tygodni Telefon otrzymał pozytywne opinie – podkreślano jego design, jakość zdjęć i filmów, wielkość i rozdzielczość aparatu, dźwięk, często porównywano go do Apple Dodać nazwę branży 13 13

>> Case studies ROCA BRANŻA WYPOSAŻENIE WNĘTRZ CEL: Wypromowanie konkursu na popularnych blogach wnętrzarskich. Zwiększenie rozpoznawalności nowych rozwiązań funkcjonalnych armatury łazienkowej firmy Roca. Promocja produktu w oparciu o przykłady jego zastosowania. Czas trwania: miesiąc Udział wzięli: Apetyczne wnętrze, Blok pełen wnętrz, Piękne wnętrza, Home and Design, Wyjątkowe Wnętrze, Arch.blox.pl, Babeczkaa.blox.pl EFEKTY KAMPANII: Cykl merytorycznych publikacji na 7 blogach o tematyce architektury wnętrz i designu. Około 500 autorskich projektów zgłoszonych w konkursie na serwisie Klienta. Zaprezentowanie na blogach estetycznych zdjęć aranżacji łazienek prezentujących zastosowanie 14 14

Możliwości współpracy Obszary współpracy z blogosferą obejmują: Artykuły sponsorowane, Testy produktów lub sprzętu, Konkursy przeprowadzane na blogach, Promocje konkursów Klienta, Eventy z udziałem blogerów lub dla blogerów, Inicjacje akcji charytatywnych i społecznych na blogach.

MIEJSCE WYMIANY OPINII Czym jest Forum? SPOŁECZNOŚĆ LUDZIE O PODOBNYCH ZAINTERESOWANIACH BAZA WIEDZY Do zmiany, forma slajdu. http://www.shutterstock.com/pic-109766645/stock-vector-isolated-diversity-tree-hands-illustration-vector-file-layered-for-easy-manipulation-and-custom.html?src=71dYVYimo1wquLCg-yt9AA-1-75 http://www.shutterstock.com/pic-84336799/stock-photo-large-group-of-young-people-with-their-hands-together-outdoor.html?src=71dYVYimo1wquLCg-yt9AA-2-78 http://www.shutterstock.com/pic-101551246/stock-photo-questions-and-answers-computer-keys-showing-support-knowledge-and-wiki.html?src=xbD3PxOvLa2yk95-Y7Q3WQ-1-57 http://www.shutterstock.com/pic-117374332/stock-photo-at-your-service-well-dressed-man-waiting-for-orders-isolated-on-white-background-with-copy-space.html?src=N2z_1EyVTbChYj2svSw6gA-3-41 http://www.shutterstock.com/pic-106817309/stock-photo-detail-image-of-mechanic-hands-with-tool-changing-tyre-of-car-with-blurred-background-of-garage.html?src=N2z_1EyVTbChYj2svSw6gA-1-29 http://www.shutterstock.com/pic-92894512/stock-photo-closeup-of-female-shopper-with-trolley-at-supermarket.html?src=HFUNY3WbxJNY6D4D-gASrw-1-49 http://www.shutterstock.com/pic-80843131/stock-photo-leadership-and-education-symbol-isolated-on-white-represented-by-a-human-head-shape-with-gears-and.html?src=vBm-zr__jPHwReh0Gr7POQ-1-46 MIEJSCE WYMIANY OPINII PYTNIA I ODPOWIEDZI

Popularność forów dyskusyjnych 50% internautów przed podjęciem decyzji zakupowej, wyszukuje informacje o produktach i usługach na serwisach, forach i blogach** 70% użytkowników ufa rekomendacjom na forach dyskusyjnych** Ponad 9 MLN polskich internautów czyta fora dyskusyjne* Fora dyskusyjne zajmują trzecią pozycję w kategorii serwisów social media (za serwisami społecznościowymi i blogami)* *Źródło: MegaPanel PBI/ Gemius, 2012 **Badanie efektu ROPO GFK i Google dla Deutsche Bank u z 2010r 18

FORUM = MIEJSCE KSZTAŁTOWANIA OPINII O TWOIM PRODUKCIE Do zmiany, forma slajdu. http://www.shutterstock.com/pic-109766645/stock-vector-isolated-diversity-tree-hands-illustration-vector-file-layered-for-easy-manipulation-and-custom.html?src=71dYVYimo1wquLCg-yt9AA-1-75 http://www.shutterstock.com/pic-84336799/stock-photo-large-group-of-young-people-with-their-hands-together-outdoor.html?src=71dYVYimo1wquLCg-yt9AA-2-78 http://www.shutterstock.com/pic-101551246/stock-photo-questions-and-answers-computer-keys-showing-support-knowledge-and-wiki.html?src=xbD3PxOvLa2yk95-Y7Q3WQ-1-57 http://www.shutterstock.com/pic-117374332/stock-photo-at-your-service-well-dressed-man-waiting-for-orders-isolated-on-white-background-with-copy-space.html?src=N2z_1EyVTbChYj2svSw6gA-3-41 http://www.shutterstock.com/pic-106817309/stock-photo-detail-image-of-mechanic-hands-with-tool-changing-tyre-of-car-with-blurred-background-of-garage.html?src=N2z_1EyVTbChYj2svSw6gA-1-29 http://www.shutterstock.com/pic-92894512/stock-photo-closeup-of-female-shopper-with-trolley-at-supermarket.html?src=HFUNY3WbxJNY6D4D-gASrw-1-49 http://www.shutterstock.com/pic-80843131/stock-photo-leadership-and-education-symbol-isolated-on-white-represented-by-a-human-head-shape-with-gears-and.html?src=vBm-zr__jPHwReh0Gr7POQ-1-46

Fora – dobre praktyki Każda firma ma prawo reagować na krytykę użytkowników i odpowiadać na ich zarzuty Reklama ukryta jest często zgłaszana przez użytkowników i usuwana przez moderatorów Reklama na forum musi być wyraźnie oznaczona 20

> Ekspert – wyróżnienie na forum specjalista w danej dziedzinie udziela się na forum tematycznym odpowiada na zapytania użytkowników związane z tematem wokół marki nie promuje marki, lecz buduje jej wizerunek ekspercki forum dobierane jest indywidualnie do poruszanego tematu

Ambasador marki Ambasador: osoba promująca markę udziela się na wielu forach tematycznych może zakładać nowe wątki prezentuje produkty firmy, opowiada o zaletach wyróżnienie wątków, w których bierze udział ambasador (w nagłówku forum) Nazwa ambasadora oznaczona jest kolorem

Obecność na forach - pozostałe możliwości billboard Reklama banerowa Testy konsumenckie Konkursy Ankiety Wątki sponsorowane skyscraper  rectangle

>> Case study Klient: Blend-a-Med Cel: wzmocnienie eksperckiego wizerunku marki Blend-a-Med podkreślenie edukacyjnego charakteru akcji Klienta Miejsce: Forum „Zdrowe zęby” Działania: udzielanie porad użytkownikom przez eksperta Instytutu Blend-a-med Oral-B dr hab. n. med. Ewa Iwanicka-Grzegorek sponsoring forum „Zdrowe zęby” (doublebillboard, halfpage)

Fora w naszym portfolio UU 8 800 000 PV 84 000 000 UU 75 000, PV 312 817 UU 700 000, PV 4 500 000 UU 407 110, PV 2 725 174 UU 342 639, PV 1 544 113 UU 122 016, PV 287 896 UU 131 000, PV 263 000 UU 179 186, PV 281 021 UU 485 221, PV 821 114 UU 221 783, PV 361 542 UU 146 751, PV 248 311 UU 4 639, PV 80 302  UU 10 805, PV 22 557 UU 12913, PV 318 915

Blogi i fora – dlaczego warto? Precyzyjne dotarcie z przekazem do wybranej grupy docelowej Jakościowe i angażujące treści budujące duży zasięg. Kształtowanie opinii konsumentów poprzez bezpośredni kontakt z nimi. Gromadzenie opinii o produktach i poznanie preferencji konsumentów. Budowanie lojalności marki poprzez dialog z klientem Wzmocnienie wizerunku marki jako eksperta Utrzymanie dobrego PR-u 26 26

Glossy Sociall - o nas 

Zapraszamy do współpracy kontakt@glossysociall.pl