Blogi i fora – dlaczego warto?
Rok 2013… ROKIEM MOBILE??? ROKIEM BLOGOSFERY!
Rok 2013 przełomowy dla polskiej blogosfery 4 4
Kto chce współpracować z blogerami?
Dlaczego ? Są różnorodni Są kolorowi Są wyraziści Są pasjonatami Im się chce! Są pomysłowi Są autentyczni, są sobą Znają i szanują swoich czytelników Nie boją się krytyki
„BLOGERZY nie MYŚLĄ JAK marketerzy, ale jak KONSUMENCI ” „BLOGERZY nie MYŚLĄ JAK marketerzy, ale jak KONSUMENCI Źródło: Raport Blogosfera 2012, Hatalska.com 7 7
Dziś blog… ..to coś więcej: Raport do pobrania: http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,14249775,Pierwszy_raport_badajacy_aktywnosc_najwiekszych_polskich.html
Zaangażowanie Liczba fanów: 1 049 640 Zaangażowanie: 0,5% Źródło: Pierwszy raport badający aktywność największych polskich blogerów w mediach społecznościowych http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,14249775,Pierwszy_raport_badajacy_aktywnosc_najwiekszych_polskich.html
Prawie 10 MLN polskich Internautów czyta blogi! * Źródło: 2012 Mediascope Europe Raport Polska
34% czytelników blogów kupuje produkt pod wpływem informacji z bloga. * Źródło: 2012 Mediascope Europe Raport Polska
>> Case studies Nissan Micra BRANŻA MOTORYZACJA Wyjazd na Fashion Week w Łodzi Nissanem Micra, relacja z pobytu oraz wrażenia z użytkowania samochodu Udział wzięły: Jemerced, Charlize Mystery CEL: Promocja samochodu marki Nissan Micra Podkreślenie atutów auta Czas trwania: 7 dni
>> Case studies SONY X PERIA BRANŻA ELEKTRONICZNA CEL: Prezentacja nowego telefonu Sony X PERIA S Przeprowadzenie testów telefonu przez znanych i wpływowych blogerów. Czas trwania: 2 tygodnie Udział wzięli: Alice Point, Charlize Mystery, AK74, Fashionelka, Bloo90fashion, Street Fashion in Krakow EFEKTY KAMPANII: Łącznie 25 różnorodnych wpisów o wynikach testu telefonu Czytelnicy blogów, którzy wzięli udział w akcji otrzymali wiarygodną recenzję produktu Ponad 114 tysięcy odwiedzin wpisów w ciągu 2 tygodni Telefon otrzymał pozytywne opinie – podkreślano jego design, jakość zdjęć i filmów, wielkość i rozdzielczość aparatu, dźwięk, często porównywano go do Apple Dodać nazwę branży 13 13
>> Case studies ROCA BRANŻA WYPOSAŻENIE WNĘTRZ CEL: Wypromowanie konkursu na popularnych blogach wnętrzarskich. Zwiększenie rozpoznawalności nowych rozwiązań funkcjonalnych armatury łazienkowej firmy Roca. Promocja produktu w oparciu o przykłady jego zastosowania. Czas trwania: miesiąc Udział wzięli: Apetyczne wnętrze, Blok pełen wnętrz, Piękne wnętrza, Home and Design, Wyjątkowe Wnętrze, Arch.blox.pl, Babeczkaa.blox.pl EFEKTY KAMPANII: Cykl merytorycznych publikacji na 7 blogach o tematyce architektury wnętrz i designu. Około 500 autorskich projektów zgłoszonych w konkursie na serwisie Klienta. Zaprezentowanie na blogach estetycznych zdjęć aranżacji łazienek prezentujących zastosowanie 14 14
Możliwości współpracy Obszary współpracy z blogosferą obejmują: Artykuły sponsorowane, Testy produktów lub sprzętu, Konkursy przeprowadzane na blogach, Promocje konkursów Klienta, Eventy z udziałem blogerów lub dla blogerów, Inicjacje akcji charytatywnych i społecznych na blogach.
MIEJSCE WYMIANY OPINII Czym jest Forum? SPOŁECZNOŚĆ LUDZIE O PODOBNYCH ZAINTERESOWANIACH BAZA WIEDZY Do zmiany, forma slajdu. http://www.shutterstock.com/pic-109766645/stock-vector-isolated-diversity-tree-hands-illustration-vector-file-layered-for-easy-manipulation-and-custom.html?src=71dYVYimo1wquLCg-yt9AA-1-75 http://www.shutterstock.com/pic-84336799/stock-photo-large-group-of-young-people-with-their-hands-together-outdoor.html?src=71dYVYimo1wquLCg-yt9AA-2-78 http://www.shutterstock.com/pic-101551246/stock-photo-questions-and-answers-computer-keys-showing-support-knowledge-and-wiki.html?src=xbD3PxOvLa2yk95-Y7Q3WQ-1-57 http://www.shutterstock.com/pic-117374332/stock-photo-at-your-service-well-dressed-man-waiting-for-orders-isolated-on-white-background-with-copy-space.html?src=N2z_1EyVTbChYj2svSw6gA-3-41 http://www.shutterstock.com/pic-106817309/stock-photo-detail-image-of-mechanic-hands-with-tool-changing-tyre-of-car-with-blurred-background-of-garage.html?src=N2z_1EyVTbChYj2svSw6gA-1-29 http://www.shutterstock.com/pic-92894512/stock-photo-closeup-of-female-shopper-with-trolley-at-supermarket.html?src=HFUNY3WbxJNY6D4D-gASrw-1-49 http://www.shutterstock.com/pic-80843131/stock-photo-leadership-and-education-symbol-isolated-on-white-represented-by-a-human-head-shape-with-gears-and.html?src=vBm-zr__jPHwReh0Gr7POQ-1-46 MIEJSCE WYMIANY OPINII PYTNIA I ODPOWIEDZI
Popularność forów dyskusyjnych 50% internautów przed podjęciem decyzji zakupowej, wyszukuje informacje o produktach i usługach na serwisach, forach i blogach** 70% użytkowników ufa rekomendacjom na forach dyskusyjnych** Ponad 9 MLN polskich internautów czyta fora dyskusyjne* Fora dyskusyjne zajmują trzecią pozycję w kategorii serwisów social media (za serwisami społecznościowymi i blogami)* *Źródło: MegaPanel PBI/ Gemius, 2012 **Badanie efektu ROPO GFK i Google dla Deutsche Bank u z 2010r 18
FORUM = MIEJSCE KSZTAŁTOWANIA OPINII O TWOIM PRODUKCIE Do zmiany, forma slajdu. http://www.shutterstock.com/pic-109766645/stock-vector-isolated-diversity-tree-hands-illustration-vector-file-layered-for-easy-manipulation-and-custom.html?src=71dYVYimo1wquLCg-yt9AA-1-75 http://www.shutterstock.com/pic-84336799/stock-photo-large-group-of-young-people-with-their-hands-together-outdoor.html?src=71dYVYimo1wquLCg-yt9AA-2-78 http://www.shutterstock.com/pic-101551246/stock-photo-questions-and-answers-computer-keys-showing-support-knowledge-and-wiki.html?src=xbD3PxOvLa2yk95-Y7Q3WQ-1-57 http://www.shutterstock.com/pic-117374332/stock-photo-at-your-service-well-dressed-man-waiting-for-orders-isolated-on-white-background-with-copy-space.html?src=N2z_1EyVTbChYj2svSw6gA-3-41 http://www.shutterstock.com/pic-106817309/stock-photo-detail-image-of-mechanic-hands-with-tool-changing-tyre-of-car-with-blurred-background-of-garage.html?src=N2z_1EyVTbChYj2svSw6gA-1-29 http://www.shutterstock.com/pic-92894512/stock-photo-closeup-of-female-shopper-with-trolley-at-supermarket.html?src=HFUNY3WbxJNY6D4D-gASrw-1-49 http://www.shutterstock.com/pic-80843131/stock-photo-leadership-and-education-symbol-isolated-on-white-represented-by-a-human-head-shape-with-gears-and.html?src=vBm-zr__jPHwReh0Gr7POQ-1-46
Fora – dobre praktyki Każda firma ma prawo reagować na krytykę użytkowników i odpowiadać na ich zarzuty Reklama ukryta jest często zgłaszana przez użytkowników i usuwana przez moderatorów Reklama na forum musi być wyraźnie oznaczona 20
> Ekspert – wyróżnienie na forum specjalista w danej dziedzinie udziela się na forum tematycznym odpowiada na zapytania użytkowników związane z tematem wokół marki nie promuje marki, lecz buduje jej wizerunek ekspercki forum dobierane jest indywidualnie do poruszanego tematu
Ambasador marki Ambasador: osoba promująca markę udziela się na wielu forach tematycznych może zakładać nowe wątki prezentuje produkty firmy, opowiada o zaletach wyróżnienie wątków, w których bierze udział ambasador (w nagłówku forum) Nazwa ambasadora oznaczona jest kolorem
Obecność na forach - pozostałe możliwości billboard Reklama banerowa Testy konsumenckie Konkursy Ankiety Wątki sponsorowane skyscraper rectangle
>> Case study Klient: Blend-a-Med Cel: wzmocnienie eksperckiego wizerunku marki Blend-a-Med podkreślenie edukacyjnego charakteru akcji Klienta Miejsce: Forum „Zdrowe zęby” Działania: udzielanie porad użytkownikom przez eksperta Instytutu Blend-a-med Oral-B dr hab. n. med. Ewa Iwanicka-Grzegorek sponsoring forum „Zdrowe zęby” (doublebillboard, halfpage)
Fora w naszym portfolio UU 8 800 000 PV 84 000 000 UU 75 000, PV 312 817 UU 700 000, PV 4 500 000 UU 407 110, PV 2 725 174 UU 342 639, PV 1 544 113 UU 122 016, PV 287 896 UU 131 000, PV 263 000 UU 179 186, PV 281 021 UU 485 221, PV 821 114 UU 221 783, PV 361 542 UU 146 751, PV 248 311 UU 4 639, PV 80 302 UU 10 805, PV 22 557 UU 12913, PV 318 915
Blogi i fora – dlaczego warto? Precyzyjne dotarcie z przekazem do wybranej grupy docelowej Jakościowe i angażujące treści budujące duży zasięg. Kształtowanie opinii konsumentów poprzez bezpośredni kontakt z nimi. Gromadzenie opinii o produktach i poznanie preferencji konsumentów. Budowanie lojalności marki poprzez dialog z klientem Wzmocnienie wizerunku marki jako eksperta Utrzymanie dobrego PR-u 26 26
Glossy Sociall - o nas
Zapraszamy do współpracy kontakt@glossysociall.pl