Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa 2008.
Advertisements

D-Link Technology Trend Wyniki badania
Test zgodności c2.
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Dermokosmetyki Wyniki badania TNS OBOP dla DOZ.pl.
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Dyscypliny, którymi zainteresowanie rośnie, w które warto inwestować?
Społeczności w Internecie
Badanie ankietowe na temat Powstania Warszawskiego WYNIKI
Źródło: Smoke Free Partnership (2006) Lifting the smokescreen
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Postawy Polaków wobec obrotu bezgotówkowego
Wyniki badania TNS OBOP
CO POLACY MY Ś L Ą O DEMOKRACJI NA BIA Ł ORUSI? Warszawa, marzec 2007 Przygotowanie: Paweł Ogrodziński, Mariusz Toniszewski,
Badanie opinii i postaw członków Konfederacji Pracodawców Prywatnych LEWIATAN na temat aktualnej sytuacji w Polsce Wrzesień 2007 RAPORT PRZYGOTOWANY DLA.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
Badania opinii publicznej
Raport z badania Capibus
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Kompetencje wychowawcze polskich rodziców
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Szkoła podstawowa w Łęgu Starościńskim Autor: Kuba Staśkiewicz Obraz 1 Obraz 7 Obraz 3Obraz 4Obraz 5 Obraz 6 Obraz 2 Obraz 8Obraz 9Obraz 10.
Doświadczenia związane z karami fizycznymi Raport z badania Data badania: 11 – 18 września 2008 Przygotowane dla: Fundacji Dzieci Niczyje Autor: Agata.
Warszawa, r. Korporacja Opinie pasażerów i liderów opinii podróżujących pociągami PKP Intercity zatrzymującymi się na stacji Włoszczowa Północ.
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Problemy wychowawcze dzieci
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Jakość życia na obszarach wiejskich Wybrane zagadnienia Wzorcowy System Regionalny Monitoringu Jakości Usług Publicznych i Jakości Życia.
KTO TU JEST KLASĄ ROBOTNICZĄ? PRACOWNICY I PRZEDSIĘBIORCY Średni miesięczny czas pracy Przebywanie na urlopach Przebywanie na zwolnieniach lekarskich Badanie.
Polacy o Powstaniu Warszawskim
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Standardowy Eurobarometr 82 OPINIA PUBLICZNA W UNII EUROPEJSKIEJ JESIEŃ 2014 RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce Standardowy.
Od 1984 roku demografowie obserwują w Polsce stały spadek liczby urodzeń, które od 1993 r. wynosiły rocznie około 500 tysięcy, a od roku 1998 – poniżej.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Komentarz do raportu Henryk Banaszak Zakład Statystyki, Demografii i Socjologii Matematycznej przetargów na badania sondażowe z roku 2014.
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
ESS a badania rynku i opinii EUROPEJSKI SONDAŻ SPOŁECZNY, RUNDA 4 „Polska a Europa. Kontynuacje i zmiany” Warszawa, 13 stycznia 2010 Prezentujący: Stanisław.
Pomiar został przeprowadzony w dniach lipca 2015 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie Polaków liczącej N=1053 osób dobranych z panelu Ariadna.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku Wizerunki liderów i partii politycznych Dr hab. Norbert Maliszewski.
Postawy Polaków względem przyjmowania imigrantów Styczeń 2016.
Sopot, grudzień 2008 roku dla Urzędu Miasta Gdańska Ocena jakości pracy oraz obsługi klientów UM w Gdańsku Raport przygotowany przez PBS DGA Spółka z o.o.
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
Sondaże wyborcze Źródło informacji i wpływu. Sondaże jako badania opinii publicznej USA, Instytut Gallupa 1936 r. Polska l. 50, l. 80. CBOS, PBS, TNS.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza Data badania: II półrocze 2015.
Stan czytelnictwa w Polsce w 2016 roku
Głos Polaków w sprawie wina
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS Festiwal Nauki Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS 3 września 2008 Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski

Metodologia badawcza Rodzaj badania Charakter próby Badania zrealizowanego za pomocą sondażu Capibus, przeprowadzonego przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC na zamówienie organizatorów Festiwalu Nauki. Sondaż Capibus przeprowadza się za pomocą bezpośrednich wywiadów ankieterskich prowadzonych w domach respondentów, w oparciu o standardowy komputerowy kwestionariusz, z zastosowaniem metody CAPI (Computer Assisted Personal Interview). Badanie przeprowadzono w dniach 22 – 27 sierpnia 2008. Charakter próby ogólnopolska, losowo-kwotowa, imienna próba osób, reprezentatywna dla dorosłej (15-75 lat) populacji Polaków (~30 160 tys. osób) wielkość próby N = 1002

Typowy naukowiec

Cechy typowego naukowca Podstawa – wszyscy respondenci N=1002

Czy chciał(a)by Pan(i), aby Pana(i) dzieci zostały naukowcami? 31% 32% NIE TAK Podstawa – wszyscy respondenci N=1002

Nauka polska

Opinie na temat nauki w Polsce Podstawa – wszyscy respondenci N=1002

Podsumowanie Polski naukowiec jest postrzegany przede wszystkim w kontekście jego dyspozycji intelektualnych i pracowitości. Mniej istotny jest dla Polaków aspekt moralny nauki, a już niemal marginalny aspekt zawodowo finansowy. Jednak mimo to pozycja społeczna naukowca jest oceniana wysoko, około 1/3 Polaków chciałaby, aby ich dzieci zostały naukowcami. Obraz polskiej nauki, to efekt zestawienia dumy narodowej oraz realnego osądu możliwości finansowych państwa (w domyśle raczej zbyt niskich). Co i tak nie przeszkadza nam być nie gorzej wykształconym narodem, niż np. Amerykanie. Polacy zdają sobie sprawę z tego, że rozwój nauki powinien być powiązany z rozwojem gospodarki.