Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WROCŁAWSKA SIEĆ SZKÓŁ PROMUJĄCYCH ZDROWIE
Advertisements

BRD W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO.
Widocznie - ekologicznie. Slajd 2 Stan bezpieczeństwa Stan bezpieczeństwa na drogach województwa zachodniopomorskiego w ciągu 8 miesięcy 2011 roku Według.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2012
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
Cena ubezpieczenia komunikacyjnego. Czynniki, trendy, strategie
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE KSP (BEZPIECZEŃSTWO DZIECI I MŁODZIEŻY) Komendant Stołeczny Policji insp. Adam MULARZ.
Jestem odpowiedzialny za bezpieczeństwo
Opracował J. Stryjkowski
Opracowała Renata Kulik. Organizatorzy akcji: Gazeta Wyborcza wraz z portalem gazeta.pl oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Jeżdżę z głową. Ubiór pieszego i rowerzysty Na co jesteśmy narażeni??? Wyposażenie roweru Wyposażenie motoroweru Uprawnienia Wykonali.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
INFORMACJA o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach województwa kujawsko-pomorskiego we wrześniu 2007 roku i w okresie od stycznia.
Wybrane działania w zakresie promocji transportu rowerowego w Gdańsku na przykładzie projektu CIVITAS MIMOSA.
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
„Wypadki na drogach – porozmawiajmy”
Warszawa, 27 lutego 2008 r. Anna Zielińska
Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Pokaz strona internetowa.
ale (a może przede wszystkim)
jest zapewnienie bezpieczeństwa
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
BEZPIECZNA SZKOŁA Profilaktyka jako element przeciwdziałania negatywnym zjawiskom wśród dzieci i młodzieży.
Degradacja środowiska a świadomość społeczna.
Czym jest zdrowie?.
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005 STAN BEZPIECZEŃSTWA LATA 2000 – 2005.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Efektywność Pracy Komendy Powiatowej Policji w Nidzicy za rok 2013 za rok 2013 Nidzica 30 kwietnia 2014 r.
2Komenda Stołeczna Policji Komenda Stołeczna Policji3.
„Jak moje miasto jeździ z głową ?” Grupa III KL. II c.
Jeżdżę z głową. Bądźmy bezpieczni!!!. O programie. Dlaczego powstał program „Jeżdżę z głową”? Według danych Policji rok 2010 był rokiem spadku przestępstw.
Elementy geometryczne i relacje
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W BYDGOSZCZY W Y D Z I A Ł R U C H U D R O G O W E G O I N F O R M A C J A o stanie bezpieczeństwa w ruchu drogowym na drogach.
WPROWADZENIE 1. WSKAŹNIKI WYPADKOWE W POLSCE Na drogach Polski rokrocznie notowanych jest kilkadziesiąt tysięcy wypadków drogowych. W wypadkach drogowych.
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego w Gdańsku.
DZIAŁANIA Z ZAKRESU EDUKACJI KOMUNIKACYJNEJ WYDZIAŁU PREWENCJI KOMENDY MIEJSKIEJ POLICJI W GDYNI asp. sztab. Sławomir Guz podkom. Michał Rusak Wydział.
Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w Małopolsce w okresie do 31 sierpnia 2011 roku. Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.
Ocena efektów funkcjonowania mobilnego miasteczka ruchu drogowego oraz informacja o sieci miasteczek stacjonarnych przedstawiona przez WORD w Rzeszowie.
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Gmina Malanów Obszar-107,17 km2 Mieszkańcy-6545 Sołectwa-17 Gmina wiejska Jednostka Policji Zespół Prewencji w Malanowie KPP Turek.
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
STAN BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH WOJ. LUBUSKIEGO
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
„Szkoła Przyjazna Zdrowiu – Bezpieczna Szkoła”
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
BEZPIECZNA SZKOŁA+ 20 marca 2018 r..
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM – KIK 76
STAN BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM NA TERENIE
Pierwsze „Prawo Jazdy”
Zapis prezentacji:

KOMENDY GŁÓWNEJ POLICJI Biuro Ruchu Drogowego KOMENDY GŁÓWNEJ POLICJI

Stan bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym w Polsce. Mazowiecka Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego – 11 czerwca 2008 roku Stan bezpieczeństwa dzieci w ruchu drogowym w Polsce. Działania Policji na rzecz bezpieczeństwa dzieci.

Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym W 2007 roku w Polsce miało miejsce 5708 wypadków drogowych z udziałem dzieci w wieku 0-14 lat. W zdarzeniach tych 156 dzieci poniosło śmierć, a 5754 doznało obrażeń. W stosunku do roku 2006 liczba wypadków wzrosła o 153, rannych mniej było o 3 dzieci. Niestety, wzrosła liczba dzieci, które poniosły śmierć na skutek wypadku drogowego – o 5. Statystyki odnotowują najwięcej ofiar wypadków wśród dzieci będących pieszymi uczestnikami ruchu, zwłaszcza w grupie wiekowej 7-14 lat.

Ofiary wypadków wśród dzieci w latach 1995-2007 Zabici Ranni Ogółem 1995=100% 1995 415 100 9961 1996 380 91,5 10056 100,9 1997 383 92,2 11482 115,2 1998 356 85,7 10307 103,5 1999 288 69,3 8879 89,1 2000 265 63,8 9036 90,7 2001 238 57,34 8063 81 2002 248 59,8 7485 75,1 2003 241 58 7165 72 2004 223 53,7 6883 69 2005 173 41,6 6091 61,1 2006 151 36,4 5757 57,8 2007 156 37,6 5754 57,7 3210   95408

Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym W 2007 roku, w stosunku do roku 1995, liczba ofiar śmiertelnych wśród dzieci spadła aż o 62,4%. Z jednej strony jest to sukces, z drugiej zaś należy pamiętać, że w ciągu tego okresu (1995-2007) w wypadkach drogowych zginęło aż 3210 dzieci. To tak jakby zginęły dzieci z kilku szkół w Polsce.

Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym Mimo odnotowanego w ostatnich latach spadku zdarzeń drogowych i ich ofiar z udziałem dzieci, statystyki te nadal napawają smutkiem i niepokojem, bowiem wciąż na naszych drogach dzieci ponoszą śmierć w wypadkach. Niektóre kraje w swoich działaniach na rzecz zapobiegania wypadkom postawiły sobie za cel tak zwaną wizję zerową. To znaczy uznały, że wypadki drogowe mogą się zdarzać, bo człowiek uczestniczący w ruchu drogowym jest omylny, ale nie powinny to być wypadki śmiertelne. Trudno powiedzieć czy jest to możliwe do osiągnięcia, jednak do tego właśnie powinniśmy dążyć podejmując przedsięwzięcia na rzecz bezpieczeństwa dzieci na drogach.

Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym Najwięcej ofiar wypadków wśród dzieci w 2007 roku odnotowano w przedziale wieku 7-14 lat. Tak więc są to dzieci w wieku szkolnym, które najczęściej ulęgają wypadkom jako osoby piesze. Wiek ofiar Liczba ofiar Liczba zabitych Liczba rannych 0-6 1539 59 1480 7-14 4371 97 4274

Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym

Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym W ogólnej statystyce wypadkowej dotyczącej potrąceń pieszych najwięcej tego typu zdarzeń ma miejsce w IV kwartale każdego roku (zła widoczność, trudne warunki pogodowe, szybko zapadający zmierzch). W przypadku zdarzeń z udziałem dzieci do lat 14-tu, najwięcej wypadków notuje się w miesiącach wiosenno – letnich.

Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym Widoczność na drogach w lecie jest znacznie lepsza mimo to, w wypadkach komunikacyjnych ginie w tym czasie nawet kilka razy więcej dzieci. Są to miesiące, w których najmłodsi chętnie wychodzą z domu, aby spędzać czas na powietrzu, udają się do miejsc zabaw, jeżdżą na rowerach. Dane te sugerują potrzebę utrwalania dzieciom, szczególnie przed wakacjami, przed wakacjami wiedzy na temat bezpiecznego poruszania się po drogach.

Bezpieczeństwo dzieci w ruchu drogowym Ofiary wypadków dzieci (zabici i ranni) w poszczególnych miesiącach 2007 roku

Wychowanie komunikacyjne Wielką szansą poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym jest edukacja dzieci i młodzieży. Począwszy od przedszkola po szkoły ponagimnazjalne. Policja od wielu lat bierze aktywny udział w procesie przygotowania dzieci do uczestnictwa w ruchu drogowym. Staraniem kilku instytucji i organizacji, wśród których znalazło się również Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, w 1995 roku zaczęło obowiązywać zarządzenie Ministra Edukacji Narodowej wprowadzające do szkół podstawowych i licealnych wychowanie komunikacyjne. Obejmowało ono uczniów od 7 do 17 roku życia.

Wychowanie komunikacyjne Podstawowe cele do realizacji na rzecz edukacji dzieci: Wydzielenie Wychowania Komunikacyjnego jako odrębnego przedmiotu nauczania w szkołach podstawowych i gimnazjalnych, Szkolenia nauczycieli i innych osób realizujących programy szkolne i profilaktyczne związane z Wychowanie Komunikacyjnym, Unifikacja pomocy dydaktycznych do szkolenia na kartę rowerową i motorowerową, Opracowanie koncepcji pozaszkolnego wychowania komunikacyjnego.

Wybrane działania Policji na rzecz bezpieczeństwa dzieci Cele edukacyjne realizowane przez Policję na rzecz dzieci: kształtowanie świadomego i bezpiecznego uczestnika ruchu drogowym, przestrzegającego przepisy prawa, szczególna ochrona pieszych i rowerzystów, Skupienie wokół tych działań instytucji rządowych i samorządowych oraz innych instytucji i organizacji. Wzajemna pomoc w realizacji nakreślonych celów.

Cele te są realizowane poprzez: Wybrane działania Policji na rzecz bezpieczeństwa dzieci Cele te są realizowane poprzez: Inicjowanie przedsięwzięć edukacyjnych i profilaktycznych podejmowanych przez Policję oraz przy współpracy z instytucjami i organizacjami pozapolicyjnymi, Budowanie ogólnokrajowych i lokalnych strategii zapobiegania zdarzeniom drogowym z udziałem dzieci przy udziale podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach. Realizacja wymienionych celów w dużej mierze zależy od dobrej współpracy wszystkich podmiotów odpowiedzialnych za edukację na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Wybrane działania Policji na rzecz bezpieczeństwa dzieci Akcje i przedsięwzięcia doraźne- realizacja celów o różnej tematyce w zależności od występujących potrzeb, np. pory roku czy nasilających się zagrożeń. Akcje, działania, kampanie. (Np. „Bezpieczne wakacje”, „Bezpieczne ferie”, „Bezpieczna droga do szkoły”, spotkania organizowane w szkołach i na koloniach). Przykładowe działania długofalowe: Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym dla dzieci ze szkół podstawowych i gimnazjalnych – organizowany od 32 lat. Młodzieżowy Turniej Motoryzacyjny dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – organizowany od 12 lat. Kampania „Rowerem bezpiecznie do celu”, Egzaminy na kartę rowerową i motorowerową.

Dziękuję za uwagę