Jak przygotować się do pisemnego egzaminu maturalnego z języka obcego? Część II Wypowiedź pisemna – poziom podstawowy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Autor:Ada Turek klasa 6a SP 6 w Sosnowcu
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012
Język angielski czasy PAST SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Present simple vs Present continuous
Author: Welcome to London's history and culture.
Second Conditional.
CZAS GRAMATYCZNY PRZYSZŁY PROSTY
Music: Nightengale Serenade
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
III Festiwal Piosenki Angielskiej
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 English SOS.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
I am sorry, but I can’t go out with you
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2015 POZIOM PODSTAWOWY
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
Zasady pisania listu nieformalnego

Matura 2015.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
The History St. Peter and Paul's Church.. The end of work Miner1: We are buried. Miner2: We can' t go out. bury-zasypać Koniec pracy Górnik1: Jesteśmy.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
HAIRDRESSING.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Gustaw Morcinek was born in a very poor family. Gustaw Morcinek urodził się w bardzo biednej rodzinie.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
Struktura egzaminu ustnego z języków obcych (bez określania poziomu) ZadanieCzasPunktacja Rozmowa wstępnaok. 2 minut Zadanie.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Gustaw Morcinek was born in a very poor family.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
Tworzenie własnego tekstu: pocztówka
CZAS PRESENT CONTINUOUS
Tworzenie własnego tekstu: zaproszenie
11. Work Praca.
Present Continuous.
To fall for someone Zakochacć się
Tworzenie własnego tekstu: pocztówka
Wyrażanie przyszłości w języku angielskim
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

Jak przygotować się do pisemnego egzaminu maturalnego z języka obcego? Część II Wypowiedź pisemna – poziom podstawowy

Wypowiedź pisemna – kryteria oceniania KOMUNIKACJA przekazanie informacji, treść KRÓTKI TEKST UŻYTKOWY LIST WYPRACOWANIE Poziom podstawowy Poziom rozszerzony UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWEUMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWE opis opowiadanie recenzja rozprawka

Wiesz, co Cię czeka. Kryteria oceniania podane są w informatorze. Wypowiedź pisemna – poziom podstawowy

Krótki tekst użytkowy notatka, ogłoszenie, zaproszenie, pocztówka, ankieta sformułowanie własnej wypowiedzi komunikatywne przekazanie wszystkich informacji z polecenia poprawność językowa

Sformułowanie własnej wypowiedzi

Krótki tekst użytkowy Miałeś/aś odwiedzić kolegę w Londynie w przyszłym tygodniu. Napisz wiadomość, w której: odwołasz swoją wizytę z powodów zdrowotnych napiszesz, co zalecił Ci lekarz zapytasz kolegę, jakie ma plany na wakacje zaproponujesz wspólny wyjazd w góry, kiedy wyzdrowiejesz. przykładowa praca, 5 pkt Hi Paul I am really sorry but I cant visit you next week. I am sick and my doctor said that I should stay at home for two weeks. But I have an idea. What are you going to do on holiday? I think I will be healthy then, so we can go to the mountains together. What do you think about it?

Krótki tekst użytkowy przykładowa praca 2009 r., 0 pkt Dear John Sorry, but I have go to doctor. The doctor give up tablets. How to plan in holiday?

Dokładnie przeczytaj całe polecenie! Zastanów się, w jaki sposób zrealizujesz poszczególne części polecenia. Unikaj dosłownego tłumaczenia zwrotów – kalki językowe. Przekaż wymagane informacje, np.: Napisz, o której godzinie będziesz w domu. – Przyjadę / wrócę / będę w domu o 5 rano, a nie 5 rano. Podziękuj za prezent. – Dziękuję za prezent. / Jestem wdzięczny za upominek., a nie Prezent bardzo mi się podobał. Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu

Odwołasz swoją wizytę z powodów zdrowotnych. I cant go to you because I am ill. – 1 pkt Im not coming to London. I am sick. – 1 pkt I have flu. I cant come. Sorry. – 1 pkt __________________________________________________ I didnt come to London because I am sick. – 0 pkt I cant driving to you because is no good. – 0 pkt I have gripe. I didnt come. – 0 pkt

Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu Napiszesz, co zalecił Ci lekarz. My doctor tell me I should stay in home. – 1 pkt My doctor says that ٧ will be better if I stay at home. – 1 pkt ______________________________________________ The doctor give up tablets. – 0 pkt The doctor told me I must on the week. – 0 pkt

Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu Zapytasz kolegę, jakie ma plany na wakacje. What are your plans on the holidays? – 1 pkt Please tell me what you will doing in the holidays. – 1 pkt What are you doing in ٧ holidays? – 1 pkt _________________________________________________ When you do go in holiday? – 0 pkt In holiday you will go to family? – 0 pkt What do you do on holiday? – 0 pkt Are you have any planes of this vacation? – 0 pkt

Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu Zaproponujesz wspólny wyjazd w góry, kiedy wyzdrowiejesz. How about a holiday? Lets go to the mountains. – 1 pkt Why dont we travel to ٧ mountain when I feel better? – 1 pkt ________________________________________________ I would like to drive in the mountains. – 0 pkt Would you like journalist in mountain? – 0 pkt

Możesz ćwiczyć, wykorzystując fragmenty różnych poleceń.

Poproś o zrobienie zakupów. Can you do the shopping, please? – 1 pkt Buy some food. – 1 pkt Go shopping, please. – 1 pkt Język angielski

Podaj informację, gdzie zostawiłeś/aś pieniądze. I put the money on the table. – 1 pkt The money is in the kitchen. – 1pkt I left my wallet in the hall. – 1 pkt I have some cash in the drawer. – 1 pkt Język angielski

Opisz program, jaki zaprezentujecie. Zuerst werden wir deutsche Lieder singen und danach werden wir essen. – 1 pkt Unser Programm betrifft die deutsche Kultur. – 1 pkt Wir werden an verschiedenen Wettbewerben teilnehmen. – 1 pkt Język niemiecki

Poinformuj o sprzedaży samochodu. Продам легковой автомобиль. – 1 pkt Кто хочет купить машину? – 1 pkt У меня к продаже автомашина. – 1 pkt Język rosyjski

Określ, jakiego rodzaju pomocy oczekujesz. Peux-tu faire les courses pour moi? – 1 pkt Achète-moi quelque chose à manger. – 1 pkt Appelle le médecin, sil te plaît. – 1 pkt Język francuski

Czy Twoje zdanie ma sens? I have many in the kitchen. Lets ٧ ٧ the mountains. I am seek. many – money know – now think – thingbear – beer sick – seekbye – buy bed – bet / badwont – want

Czy Twoje zdanie ma sens? Mit freundlichen Größen. Der Anzug liegt gut. Sie hat eine Mappe von Europa. Gröβe – Grüβe Beet – Bett Heer – Herr bieten – bitten

Czy Twoje zdanie ma sens? Я провёл лето с моей фамилией. На диване стоят стол и стулья. Мы купили ей цвета. цвета – цветы диван – ковёр – икра семья – фамилия семья – семя

Czy Twoje zdanie ma sens? Pendant les vacances, jai raconté mon amie Anne. Jadore faire des cours dans un hypermarché. rencontrer – raconter cours – courses cousine – cuisine nous allons – nous avons

Krótki tekst użytkowy – co podlega ocenie? Zdający nie otrzyma punktu za poprawność językową, gdy: procent błędów w pracy przekracza 25%, przyznano mniej niż 3 punkty za przekazanie informacji.

Dłuższy tekst użytkowy list prywatny, prosty list formalny sformułowanie własnej wypowiedzi komunikatywne przekazanie wszystkich informacji z polecenia zastosowanie odpowiedniej formy listu zachowanie podanego limitu wyrazów stosowanie zróżnicowanego słownictwa i struktur gramatycznych poprawne użycie środków leksykalno- gramatycznych

Dokładnie przeczytaj całe polecenie! Dostosuj środki językowe do treści, które należy przekazać. Środki językowe ograniczone do czasu teraźniejszego i bezokoliczników nie wystarczą, aby przekazać wszystkie informacje określone w poleceniu do zadania.

Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu Wspomnij o pozytywnej reakcji Twoich przyjaciół oraz swoich obawach związanych z reakcją rodziców. My friend really enjoy my idea of gap year but I havent told my parents yet. I am really worried how they ٧ going to react. błędy językowe nie zakłócają komunikacji – 1 pkt

Komunikatywny przekaz informacji określonych w poleceniu Wspomnij o pozytywnej reakcji Twoich przyjaciół oraz swoich obawach związanych z reakcją rodziców. My friends very happy or my decision. My parents dont now. Please, help me. błędy językowe zakłócają komunikację – 0 pkt

List – co podlega ocenie? Pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej formy listu. Długość listu powinna wynosić od 120 do 150 wyrazów. Uwaga: jeśli praca będzie zawierać więcej niż 200 wyrazów, otrzymasz 0 punktów za jej formę.

List – co podlega ocenie? Zdający nie otrzyma żadnego punktu za bogactwo językowe i poprawność językową, gdy: list liczy mniej niż 60 wyrazów, uzyskał mniej niż 2 pkt za przekazanie informacji.

List całkowicie niezgodny z poleceniem – 0 pkt List zawierający tylko wstęp i zakończenie – 0 pkt Praca odtworzona z podręcznika lub innego źródła nie jest uznawana za wypowiedź samodzielnie sformułowaną przez zdającego. Fragmenty na zupełnie inny temat, wyuczone na pamięć lub przepisane przez zdającego z innych źródeł, oraz fragmenty pracy całkowicie niezgodne z treścią zadania, a jednocześnie zaburzające spójność i logikę tekstu są zakreślane i nie są brane pod uwagę przy liczeniu wyrazów i ocenie poprawności językowej oraz bogactwa językowego. Egzaminator ocenia to, co pozostało po wyłączeniu tych fragmentów.

Wykorzystanie odpowiednich materiałów, dokładne zapoznanie się z kryteriami oceniania wypowiedzi pisemnych, systematyczne pisanie własnych tekstów, wzbogacanie słownictwa oraz poszerzanie zasobu struktur gramatycznych. Klucz do sukcesu

Systematyczne rozwijanie umiejętności Regularne pisanie tekstów użytkowych i zwracanie uwagi na komunikatywny przekaz informacji podanych w poleceniach.