Dni Szwecji w Olsztynie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
HiszPANIA Przygoda zycia 3 miesiace … 12 tygodni … 90 dni … 2160 godzin … Pieciu polskich uczniów w odleglym kraju.
Advertisements

Obchody Roku Chopinowskiego w PSP Nr 15 w RADOMIU
"Szkolni detektywi" Jesteśmy grupą, która nazywa się
Witamy w naszej szkole !!! Dalej.
na podstawie książki Astrid Lindgren "Dzieci z Bullerbyn"
SZKOLNE KOŁO PCK W SZUBINIE
Gminne Dni Profilaktyki w Miejskim Zespole Szkół w Annopolu
Uczniowie klasy 6a wykonali piękną gazetkę ścienną o patronie.
Autorki: Agata Socha Weronika Rodak
Cele i propozycje na reformy w szkole Kaja Plekaniec z kl. 3j Twoja kandydatka na przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego!
Z przedszkola do szkoły z uśmiechem
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ
W naszej szkole organizowany jest projekt Super Klasa. Polega on na rywalizacji przez cały rok szkolny uczniów z poszczególnych klas w cyklu imprez organizowanych.
GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNY
Szkoła podstawowa w Łęgu Starościńskim
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
S ZEŚCIOLATKI PRZEKRACZAJĄ PROGI … SZKOŁY P ODSTAWOWEJ NR 41 W K RAKOWIE czyli o tym, jak nasi najmłodsi milusińscy współpracują ze starszymi kolegami.
Przegląd Piosenki Przedszkolnej „ŚPIEWAJĄCE PRZEDSZKOLAKI” 2011
Moja szkoła .
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Grupa 4- latki Ul. Hallera
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
Wymiana polsko-niemiecka
PRZYGOTOWAŁY: MONIKA NOWACKA ANNA NADWORSKA
ANGLIA. Wielka szansa … Grupa licząca 16 osób miała okazję odbyć trzy tygodniowe praktyki w Wielkiej Brytanii. Wszyscy czekali na moment kiedy w końcu.
ERASMUS+ V A S E PRIMARY SCHOOL NUMBER 6 OLSZTYN POLAND SZACUNEK UCZCIWOŚĆ ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
WITAJCIE NA „FESTIWALU Z TIK”. W NASZEJ PREZENTACJI PODSUMUJEMY PROGRAM „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0”
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
Warsztaty Literackie pod tytułem „Smaki życia, to też emocje…” Dnia 14 maja 2014 roku w ramach Tygodnia Pracy Twórczej, odbyły się, jak co roku, Warsztaty.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
ZDROWY TYDZIEŃ – PERSPEKTYWA NA CAŁE ŻYCIE
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
MOC ŚNIADANIA Szkoła Podstawowa im. J. Korczaka w Broniewicach.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Klasa 2 a gimnazjum.
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, dyrekcją szkoły i pedagogiem podczas „burzy mózgów” wspólnie opracowali harmonogram zadań, które były realizowane.
PRZEDSZKOLNY KONKURS BAJKOWA ZAK Ł ADKA DO KSI ĄŻ KI rozstrzygnięty.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
,,Moja szkoła’’- oczami uczniów SP w Szczęsnem. Wypowiedzi naszych uczniów na temat naszej fantastycznej szkoły!!
Szkoła Podstawowa nr 83 im. Jana Kasprowicza we Wrocławiu  Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia  Europejski Dzień Sportu Szkolnego.
W klasie III b. „ Dzień Języków Obcych”, który zorganizowała i poprowadziła w naszej szkole pani Katarzyna Słabosz, uczniowie klasy III b rozpoczęli od.
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Moja ulubiona książka- „Dzieci z Bullerbyn”
TYDZIEŃ CZESKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7
Rozmowy i dyskusje w klasach.
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I ZACHOWANIA UCZNIÓW W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
Sprawozdanie z realizacji działania w ramach obchodów Roku Korczaka
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
STULECIE NIEPODLEGŁOŚCI W BARWACH BIAŁO-CZERWONYCH
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
Zaangażowanie społeczne
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 67 im. Władysława Łokietka w Krakowie
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Dni Szwecji w Olsztynie

Tydzień szwedzki rozpoczął dzień Pippi i Emila –bohaterów książek Astrid Lindgren. Uczniowie klas 4-6 przebrali się za książkowe postaci i wyruszyli do młodszych koleżanek i kolegów, którym opowiadali ciekawostki na temat Szwecji i Szwedów.

Nauczyciel odpowiedzialny za tę aktywność czuwał, aby każdy uczeń naszej szkoły miał szansę poznać i zobaczyć zabawną Pippi i uroczego Emila.

W tym samym czasie klasa 0a i 1a razem ze swoimi wychowawczyniami pieczołowicie wykonywały szwedzkie stroje ludowe. Wszystkie prace zostały zaprezentowane na szkolnej wystawie.

Drugi dzień poświęcony został motoryzacji Drugi dzień poświęcony został motoryzacji. Każda klasa miała za zadanie wykonać samochód wyścigowy i wziąć udział w Samochodowym Rajdzie Szwecji WRC.

Na sali gimnastycznej stawiły się wszystkie ekipy Na sali gimnastycznej stawiły się wszystkie ekipy. Łącznie w super oesie wystartowało 13 aut. Najszybsi kierowcy nagrodzeni zostali pucharami, a konstruktorzy pojazdu uznanego przez jury za najlepszy i najbardziej pomysłowy otrzymali nagrody książkowe.

Wszystkie auta zaprezentowane były szerszej publiczności na szkolnym korytarzu. Nie była to jednak jedyna aktywność tego dnia, ponieważ klasy młodsze uczyły się szwedzkich tańców. Swoje umiejętności pokazały uczniom z klasy 0.

W środę uczniowie klasy 6e na lekcji języka angielskiego przygotowywali przewodnik po Szwecji. Zebrane informacje weryfikowali i wartościowali, tak aby powstał rzetelny i atrakcyjny informator o Szwecji. Najciekawsze wiadomości o tym skandynawskim kraju zostały wywieszone w formie gazetki na szkolnym korytarzu, tak, aby wszyscy żądni wiedzy mogli się czegoś dowiedzieć o tym pięknym kraju.

Uczniowie z klasy 6d zapoznawali się z kalendarzem szwedzkim Uczniowie z klasy 6d zapoznawali się z kalendarzem szwedzkim. Porównywali nasze święta do świąt naszych północnych przyjaciół i omawiali co można byłoby wprowadzić do polskiego kalendarza. Rysunki do świąt polskich i szwedzkich wykonały w tym dniu uczniowie klasy 3e. Opisy świąt szwedzkich i ich ilustracje stworzyły piękną wystawę tematyczną.

Kolejny dzień był dniem otwartych drzwi w naszej szkole Kolejny dzień był dniem otwartych drzwi w naszej szkole. Swoje umiejętności i chęć działania mogliśmy przedstawić rodzicom przyszłych uczniów naszej szkoły. Na drugim piętrze odbył się niezwykły Mini playback show piosenki szwedzkiej. Uczniowie starszych klasy po wielu próbach gotowi byli przed publicznością zaprezentować największe szwedzkie przeboje. Usłyszeć można było Roxette czy Abbę. Najlepsi wykonawcy zostali nagrodzeni nie tylko oklaskami, ale też wspaniałymi nagrodami.

Obok sceny zbudowana została wioska Bullerbyn, w której najmłodsi uczniowie naszej szkoły pod opieką starszych koleżanek mogli sami pomalować domki, wykleić postacie książki Astrid Lindgren, czy ułożyć puzzle z bohaterami z Bullerbyn.

Tuż za rogiem swoje twórcze zdolności przedstawiała grupa z Odysei Umysłu. Przedsięwzięcie dotyczyło notatnika podróżnika. Przewodnikiem wycieczki została Pippi, która zabrała turystów w dwa istniejące naprawdę miejsca tj. do Zamku Królewskiego i ratusza w Sztokholmie.

Trzecim, ale wymyślonym miejscem był Pomnik Astrid Lindgren wykonany z czekolady. Turyści zobaczyli też złotą kulę, w której przechowywany był krem królowej Szwecji. Królowa używała go, by być najpiękniejszą na świecie.

Ostatniego dnia przygody ze Szwecją odbyła się wielka parada osobistości szwedzkich. Korytarzami naszej szkoły przeszli najsławniejsi Szwedzi.

Spotkać można było członków zespołu Abba, podać rękę Alfredowi Noblowi, zrobić sobie zdjęcie z grupą Roxette lub Greta Garbo, czy ukłonić królowi Szwecji.

Na koniec tygodnia szwedzkiego uczniowie klas szóstych uczyli się szwedzkich piosenek, które rozbrzmiewały tego dnia w naszej szkole od rana, jak i szwedzkich zwrotów powitania i pozdrowień.