MINI WYKŁADY Z PSYCHOLOGII DLA GIMNZJALISTÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty psychologiczne
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
JAK SOBIE RADZIĆ Z PRZEMOCĄ?
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
TEMPERAMENT.
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
TYPY TEMPERAMENTALNE - CHARAKTERYSTYKA
Bezpieczne poruszanie się po internecie.
Anna Paszkowska-Rogacz
Prawa dzieci.
Pierwsza strona ?. Jakieś szczegóły? :D Jakby Pani zareagowała, jakby się pani dowiedziała, że pani córka jest w ciąży? Ciężko mi to sobie wyobrazić
Porady dla Twojego życia:
AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI AKADEMIA PRZYSZŁOŚCI to ogólnopolski program, który pomaga dzieciom w potrzebie. Dzieciom, które mimo młodego wieku mają za sobą.
Mój wymarzony zawód.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Psychologiczne podstawy przedsiębiorczości
Życie nastolatka.
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii. Nie ma znaczenia czy jesteś nieufny czy nie. I tak warto przeczytać, OK? To Nepalski Tantra Totem na szczęście. Będziesz.
Niniejsza TANTRA pochodzi z Indii.
Październik 2013 Słowo Życia «Nikomu nie bądźcie nic dłużni poza wzajemną miłością. Kto bowiem miłuje bliźniego, wypełnił Prawo» (Rz 13,8)
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Każdy z nas jest jedyny i niepowtarzalny. Nikt nie widzi świata dokładnie takim, jakim my go widzimy.
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Przemoc i agresja wśród dzieci
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
przypadku prześladowania
TYPY OSOBOWOŚCI – IDENTYFIKACJA ORAZ CHARAKTERYSTYKA
w praktyce pedagogicznej
Strategie rozwiązywania konfliktów
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
JAK NAUCZYĆ SIĘ MÓWIĆ "NIE"?
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Postawa wychowawcza rodzica wobec przypadków przemocy i agresji
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Temperament – czyli trudny świat emocji
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
Krótkie streszczenie naszych przygotowań
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Definicja zapomnienia : Definicja zapomnienia : 1. Skasowanie z pamięci tego co było. 1. Skasowanie z pamięci tego co było. 2. Sposób wymazania z pamięci.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Postawa asertywna.
Pytanie 2: Czy lubisz uczyć się j.angielskiego? Dzieci bez dyslekcji Dzieci z dyslekcją 1.Czasami30%42% 2.Tak66%33% 3.Nie4%25% Wniosek: Więcej dzieci z.
Zapraszam, Zygmunt Korzeniewski
8 zasad postępowania lidera
Szkoła bez przemocy.
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
 Współpraca pomiędzy medycyną i psychologią  Podejście systemowe i psychoanalityczne  Partnerstwo  Akceptacja i dostępność  Za kryzysem psychicznym.
Raz jeszcze, może trochę inaczej
Zachowania organizacyjne - ćwiczenia 2
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Przyjaciel najcenniejszy dar
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Jak żyć po chrześcijańsku w codzienności? Ks. Andrzej Grefkowicz.
TEMPERAMENT.
Określenie typu temperamentu z wykorzystaniem testu Bergera.
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Raz jeszcze, może trochę inaczej
Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Ziemi w Marzęcicach
Jak rozmawiać z osobą jąkającą się
Raz jeszcze, może trochę inaczej
Poczucie własnej wartości dziecka
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Zapis prezentacji:

MINI WYKŁADY Z PSYCHOLOGII DLA GIMNZJALISTÓW Potrzeby, postawy i temperament Opracował: A. Białek

Potrzeby intelektualne Potrzeby duchowe modlitwy, transcendencji Potrzeby emocjonalne przyjaźń, zaufanie, partnerstwo, intymność, Potrzeby intelektualne - wiedzieć, znać, rozumieć miłości akceptacji bezpieczeństwa - uznania szacunku Potrzeby psychologiczne Potrzeby społeczne Potrzeby fizjologiczne

Postawy – względnie trwałe ustosunkowanie się do kogoś lub czegoś 3 elementy postaw: Intelektualny - coś o kimś lub o kimś wiem – np. stereotypy Emocjonalny – to co czuję do kogoś, Behawioralny – to w jaki sposób się zachowuje na co dzień, w stosunku do osoby lub grupy ludzi

Sangwinik Melancholik Choleryk Flegmatyk Temperament – związany jest z dynamiką przebiegu procesów nerwowych 4 czyste typy temperamentu: wg Hipokratesa i Gallena Sangwinik Melancholik Choleryk Flegmatyk

Sangwinik: Towarzyski, żywiołowy, uśmiechnięty, dużo mówi, lubi kontakt z drugą osobą, ma dar opowiadania – czasami przebarwia zdarzenia, łatwo przebacza, dużo emocji, energiczny, uważa, że życie jest po to aby się bawić, dowcipny nawet w trudnych sytuacjach, pomysłowy. Wady: chaotyczny, zapominalski, bałaganiarz, ucieka przed problemami,

Melancholik: Poważny, pamiętliwy, poukładany, raczej nie krzyczy, ma wiele rzeczy przemyślanych, mało spontaniczny, planujący, należy go zapytać o zdanie bo sam nie powie, perfekcjonista, wytrwały, szczegółowy, zorganizowany. Używa słów: „nic z tego nie będzie bo mnie natura tak obdarzyła”, „taki już jestem” Często wini siebie, bardzo się wszystkim przejmuje.

Choleryk: Bardzo żywiołowy, jeżeli cieszy się dobrym zdrowiem na starość może być bardziej energiczny niż wnuczęta, przywódca, podejmuje bardzo trafne decyzje, np. podczas jakiegoś wypadku. Gestykuluje, najpierw powie potem pomyśli, uważa, że nie ma wad, oporny na zmiany, apodyktyczny, pracoholik, przebiegły, narzuca swoje zdanie, potrafi powiedzieć innym bardzo przykre słowa, szybko działa, zorganizowany, sprytny lubi mieć prestiż (prawdziwy lub udawany)

Flegmatyk: Spokojny, zdystansowany do wszystkiego, wyciszony, najlepszy słuchacz, kompetentny, unika konfliktów, dobrze znosi naciski, cierpliwy, dopasowuje się do otoczenia, rozjemca. Wady: lenistwo, ma trudności z podejmowaniem decyzji, nie ma ściśle sprecyzowanego celu. Używa słów: „a po co to wszystko, po co się tak spieszyć…”

temperament + cechy nabyte = osobowość (kształci temperament + cechy nabyte = osobowość (kształci się ją przez całe życie) Co zrobić żeby było lepiej: Melancholik: wyrabiać w sobie optymizm, dostrzegać problemy innych, a nie tylko swoich Flegmatyk: przełamywać lenistwo, starać się być bardziej wrażliwym Sangwinik: odpowiedzialność za to co się mówi, systematyczność Choleryk: powinien uczyć się przyznawać innym rację, wyrabiać cierpliwość i powściągliwość w osądach

Jak „te temperamenty” zareagują na zwolnienie z pracy”? Sangwinik: nie jest załamany, wierzy, że znajdzie z pracę. Puka do wielu drzwi, jest przekonany, że ktoś go zatrudni. Melancholik: „byłem dobry, a mnie zwolnili, raczej nie uda mi się znaleźć pracy, jest tak duża konkurencja, eksmitują mnie pewnie z mieszkania, teraz żeby znaleźć pracę trzeba znać wiele języków, nikt mi nie pomoże Choleryk: wina szefa, polityków, jest aktywny raczej znajdzie pracę lub założy firmę, np. pozyska fundusze unijne. Flegmatyk: wcześniej czy później znajdę pracę, przecież tylu ludzi nie ma pracy i żyje, ma problem z podejmowanie decyzji

Wnioski: Najpierw odkryj, kim jesteś. Postaraj się wydobyć i pokazywać swoje + pozytywne cechy, a ograniczaj – negatywne. Cały czas, nawet jeśli Ci nie wychodzi, pracuj nad sobą.

Mieszanki osobowościowe: Melancholiko – flegmatyk Choleryko - melancholik: osoba inna w domu i w szkole Sangwiniko – choleryk: np. Jerzy Owsiak Sangwiniko – melancholik

KONIEC