Programowanie strukturalne i obiektowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wstęp do programowania
Advertisements

Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Programowanie obiektowe
Wprowadzenie.
Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
Filip Andrzejewski Remigiusz Chiluta
Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A
Kurs Pascala – spis treści
Tablice.
Dziedziczenie i jego rodzaje
Biblioteki i przestrzenie nazw
C++ wykład 2 ( ) Klasy i obiekty.
Zasady zaliczenia Warunki uzyskania zaliczenia:
Podstawy programowania
Wstęp do programowania obiektowego
Java – programowanie obiektowe
#include #include main () { cout
Wprowadzenie do programowania w języku Turbo Pascal
Algorytmy Marek Pudełko
Programowanie obiektowe W2
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Podstawy programowania
Wczytywanie danych z klawiatury, komentarze, zmienne.
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Źródła: podręcznikopracował: A. Jędryczkowski.
Generator analizatorów leksykalnych
Podstawy Programowania
Zadanie Dev C++.
Przekazywanie argumentów
Jakub Wołczko W obiektowym świecie… Jakub Wołczko
Programowanie strukturalne i obiektowe
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
5 Etapów Pracy Kompilatora
WPROWADZENIE W ŚWIAT OBIEKTÓW
Programowanie obiektowe Wykład 6 dr Dariusz Wardowski, Katedra Analizy Nieliniowej, WMiI UŁ 1/14 Dariusz Wardowski.
Instrukcja for. Instrukcja warunkowa mgr inż. Agata Pacek.
Programowanie obiektowe – język C++
Programowanie obiektowe 2013/2014
Programowanie obiektowe 2013/2014
Zajęcia I Organizacja zajęć Rejestracja i uruchamianie makr
Składnia pętli do … while do instrukcja while (wyrażenie); gdzie: instrukcja – instrukcja pojedyncza lub blok instrukcji wyrażenie – wyrażenie przyjmujące.
Programowanie w języku C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Podstawy programowania
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
C++.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Model obiektowy bazy danych
Programowanie strukturalne i obiektowe C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Przeładowanie operatorów Robert Nowak.
K URS JĘZYKA C++ – WYKŁAD 1 ( ) Łagodne wprowadzenie do języka C++
Programowanie strukturalne i obiektowe C++ Powtórzenie wiadomości z C++ Robert Nowak.
Programowanie obiektowe
Projektowanie obiektowe. Przykład: Punktem wyjścia w obiektowym tworzeniu systemu informacyjnego jest zawsze pewien model biznesowy. Przykład: Diagram.
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
Podstawy programowania
Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.
Podstawy informatyki Preprocesor Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi.
Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego Matuszyka Podstawy.
C++ mgr inż. Tomasz Turba Politechnika Opolska 2016.
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Programowanie Obiektowe – Wykład 6
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Język C++ Typy Łukasz Sztangret Katedra Informatyki Stosowanej i Modelowania Prezentacja przygotowana w oparciu o materiały Danuty Szeligi i Pawła Jerzego.
Zapis prezentacji:

Programowanie strukturalne i obiektowe Wstęp do programowania w języku C++ mgr inż. Agata Pacek

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Języki obiektowe to takie, które pozwalają na wykorzystanie możliwości, jakie stwarza programowanie obiektowe. Programy obiektowe definiuje się za pomocą: Obiektów - dane, nazywane najczęściej polami Metody Obiektowy program komputerowy wyrażony jest jako zbiór takich obiektów, komunikujących się pomiędzy sobą w celu wykonywania zadań.

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Programowanie w języku C++ oparte jest na klasach, czyli typach zmiennych, a następnie tworzone są obiekty, czyli zmienne tych typów. Cechy obiektowe języka C++: Abstrakcja Hermetyzacja danych Dziedziczenie Polimorfizm

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Abstrakcja - każdy obiekt może wykonywać pracę, opisywać i zmieniać swój stan oraz komunikować się z innymi obiektami w systemie, bez ujawniania, w jaki sposób zaimplementowano dane cechy. Hermetyzacja – ukrycie pewnych elementów obiektu przed ingerencją z zewnątrz. Dziedzicznie – tworzenie klas na podstawie klas już istniejących. Polimorfizm – cecha obiektu, która daje mu sposobność interpretacji operacji.

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Pierwszy projekt

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Wybieramy Console Application

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Program Witaj świecie!

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Kompilacja i uruchomienie programu

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Komentarze I sposób – pojedyncza linia w kodzie źródłowym … //pojedyncza linia II sposób – kilka wierszy kodu źródłowego /* Tu może znajdować się komentarz w którym autor programu poda więcej informacji */

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Analiza kodu źródłowego #include <iostream> /* plik nagłówkowy */ Kod źródłowy rozpoczyna się od dyrektywy preprocesora. Są to polecenia dla preprocesora, które wykonywane są przed kompilacją kodu programu. Dyrektywa #include nakazuje preprocesorowi dołączenie w tym miejscu kodu pliku podanego po dyrektywie. W tym przypadku dołączony zostanie plik nagłówkowy "iostream„ ponieważ będziemy używać strumieni do wypisania tekstu.

Wstęp do programowania obiektowego w C++ using namespace std; Linia wymagana przy dołączaniu pliku nagłówkowego „iostream” Definicja głównej części programu int main() { //ciało funkcji ... }

Wstęp do programowania obiektowego w C++ cout<<"Witaj Swiecie!"<<endl; Funkcja "cout" pozwala nam na wypisanie tekstu poprzez strumienie na standardowe wyjście - najczęściej jest to konsola. Dzięki tej funkcji możemy wypisywać nie tylko tekst ale także wartości zmiennych.

Wstęp do programowania obiektowego w C++ system("PAUSE"); Powoduje zatrzymanie wykonywania programu do mementu wciśnięcia dowolnego klawisza. return 0; Zwrócenie wartości 0 - (zazwyczaj oznacza poprawne wykonanie programu)

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Używamy tylko podstawowego zestawu znaków ASCII bez polskich znaków (wyjątkiem są komentarze, które są ignorowane przez kompilator) Wielkość liter ma znaczenie Np. Napisanie Cout zamiast cout będzie traktowane jako błąd

Wstęp do programowania obiektowego w C++ #include <iostream> int main() { int zmienna, Zmienna, ZMIENNA; zmienna = 1; Zmienna = 2; ZMIENNA = 3; std::cout << "Zmienne to: \n"; std::cout << zmienna << "\n" << Zmienna << "\n" << ZMIENNA << "\n"; system("PAUSE"); return 0; }

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Słowa kluczowe asm, auto, bool, break, case, catch, char, class, const, const_cast, continue, default, delete, do, double, dynamic_cast, else, enum, explicit, extern, false, float, for, friend, goto, if, unline, int, long, mutable, namespace, new, operator, provate, protected, public, register, reintrepret_cast, return, short, signed, sizeof, static, static_cast, struct, switch, template, this, trow, true, try, typedef, typid, typename, union, unsigned, using, virtual, void, volatile, wchar_t, while

Wstęp do programowania obiektowego w C++ Leksemy alternatywne Leqksem Znaczenie Leksem and && not_eq != and_eq &= or || bitand & or_eq |= bitor | xor ^ compl ~ xor_eg ^= not !