8 zasad postępowania lidera

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Advertisements

Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Jak być własnym szefem?.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
ocenianie, które pomaga się uczyć
Podejrzenia, Standardy, Oczekiwania oraz Rozliczalność Martin Coyle Action for Advocacy.
Organizacja i zarządzanie firmą
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Lider- Przywódca.
Planowanie Hierarchia planów Irena Dzierzgowska Październik 2003.
Great Place to Work czyli dobre praktyki
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Jak pomagać dziecku w nauce?
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Zasady dobrej komunikacji
warsztaty dla rodziców
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
O korzeniach i skrzydłach…
Ocenianie Kształtujące
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Przykładowe role specjalistów Państwowej Inspekcji Sanitarnej w działaniach antytoniowych w zakładach pracy. Patrycja Wojtaszczyk.
Idea oceniania kształtującego
WAŻNE CECHY LIDERA: Umiejętność wyznaczania kierunku – lider musi umieć pociągać i zachęcać innych do pójścia za nim. Dobry lider jest człowiekiem wizji,
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
Wizja STARLIFE Uświadomić ludziom profilaktykę zdrowia w oparciu o skarby ziemi Pobudzać innych do niezależnej przedsiębiorczości Wypracować niezależność.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Zasady pracy metodą projektu
Co to jest wolontariat? ?.
Co to jest WOLONTARIAT?.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Wychowywać to kochać i wymagać
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Zygmunt Korzeniewski Wybrane narzędzia skutecznego lidera.
CO SPRAWIA LIDER, BY INNI ROBILI TO, CO ON CHCE? Zapraszam!
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
Portret lidera. Zygmunt Korzeniewski Wpływ na innych Przede wszystkim na członków grupy, aby wzięli na siebie większe zadania, stosowali ostrzejsze normy.
Przyjaciel najcenniejszy dar
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
Wyniki ankiety zorganizowanej w ramach ogólnopolskiego projektu „Lokalny ekorozwój” W ankiecie brało udział 137 uczniów Zespołu Szkół w Siewierzu. „ Segregacja.
Ocenianie Kształtujące
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Pamiętasz KOD sprzed roku? Chcesz znów przeżywać te emocje?
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
Nasz wpływ na kwestie globalne
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Plan Prezentacji O nas – Poznaj evoSOLUTIONS Przykładowe oferty pracy
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Jakim jesteś człowiekiem?
Poczucie własnej wartości dziecka
Plan Prezentacji O nas – Poznaj evoSOLUTIONS Przykładowe oferty pracy
Zapis prezentacji:

8 zasad postępowania lidera Opracowano na podstawie doświadczeń Jacka Welcha Zygmunt Korzeniewski

Zasada 1 Liderzy bez ustanku pracują nad swoim zespołem, korzystając z każdej okazji, by: oceniać: upewniać się, że…, wspierać i awansować lub przesuwać tych, którzy… szkolić: prowadzić, krytykować, i pomagać ludziom osiągać lepsze…, budować pewność siebie ludzi: dawać wsparcie, opiekę, doceniać, …by przekraczali własne granice. Zygmunt Korzeniewski

Zasada 2 Liderzy sprawiają ,że ludzie nie tylko dostrzegają wizję, ale żyją z nią i oddychają. Wizja musi być wyrazista dla firmy i zespołu. Zadając pytanie swojemu przebudzonemu pracownikowi: „Dokąd zmierzamy”, ten bez trudu, zrobiłby to. Musimy jednak ciągle mówić o swojej misji dosłownie wszystkim, aby dotarła do tych na „froncie”. A gdy ją realizują, nagradzajmy ludzi na różne sposoby. Zygmunt Korzeniewski

Zasada 3 Liderzy emanują pozytywną energią i optymizmem. Nastrój jego powinien być zaraźliwy. Zadaniem lidera jest zarażać energetyczną, pozytywną postawą wobec wyzwań, które napotyka zespół. Oznacza to także, że lidera wychodzi z gabinetu i wspólnie z ludźmi pokonuje problemy. Zygmunt Korzeniewski

Zasada 4 Liderzy zdobywają zaufanie szczerością, przejrzystymi zasadami, pochwałami. Pracownicy powinni zawsze wiedzieć, na czym stoją, jeśli chodzi o ich i firmy wynik. Liderzy zdobywają zaufanie chwaląc tych, którym to się należy. Odpowiedzialności za to, co poszło nie tak w gorszych czasach, nie przerzucają na pracowników. W dobrych czasach hojnie szafują pochwałami. Zygmunt Korzeniewski

Zasada 5 Liderzy mają odwagę podejmować niepopularne decyzje i kierować się instynktem. Trudne decyzje budzą opór i przynoszą narzekania. Rolą lidera jest wysłuchać ludzi, wyjaśnić swoje decyzje. Przewodzić. Gdy nie wszystkie fakty są znane, dane niepełne, to i tak trzeba znaleźć rozwiązanie. Lider nie waha się, podejmuje decyzję, nawet jeśli to ludzi zdenerwuje. Zygmunt Korzeniewski

Zasada 6 Liderzy pytają, naciskają, z ciekawością, która może się wydawać sceptycyzmem, po to, by odpowiedzią na ich pytania było działanie. Jeśli pracownik jest specjalistą, praca jego polega na tym, że jest ekspertem. Ma mieć odpowiedź na wszystko. Lider ma stawiać pytania: „Co będzie, jeśli…”, Jak to możliwe?”. Swoimi pytaniami lider ma sprowokować debatę i podnieść kwestie, które doprowadzą do działania. Zygmunt Korzeniewski

Zasada 7 Liderzy inspirują do podejmowania ryzyka i uczą, dając własny przykład. Liderzy zachęcą do eksperymentowania, tylko wtedy, gdy sami dadzą przykład. Powinni również przyznawać się do własnych błędów i mówić, czego one ich nauczyły oraz przekonać ludzi, że błędy to nie koniec świata. Zygmunt Korzeniewski

Zasada 8 Liderzy świętują. Jak docenić osiągnięcia zespołu?. Nie mówię o „oficjałkach”, mam na myśli coś… Świętowanie sprawia, że ludzie czują się jak zwycięzcy, tworzy atmosferę bycia docenionym i daje dużo pozytywnej energii. Jeśli lider nie dostrzeże osiągnięć, nikt tego nie zrobi! Zygmunt Korzeniewski