Europejska Szkoła Podstawowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy
Advertisements

Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Ul. Pi ę kna 30/32 Łód ź Szkoła Podstawowa Dyrektor: El ż bieta Grzelakowska Tel
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 W OLSZTYNIE
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Co dalej…..
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 W OLSZTYNIE Motto szkoły: Uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia. Seneka.
,,Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista.” Albert Einstein.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, ul. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 51 im. Stefana Linkego ul. Ciołkowskiego 11a tel/fax (042)
Nasz adres: Łódź ul. Elsnera 8.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 51 im. Stefana Linkego ul. Ciołkowskiego 11a tel/fax (042)
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Lokalizacja… Osoby prowadzące placówkę… Zbigniew Hołówko Sabina Hołówko-Rusin Uniwersytet Rzeszowski,  kierunek: pedagogika, specjalizacja: resocjalizacja.
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa w Łodzi
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
ul. Grzybowska Warszawa
Szkoła Podstawowa nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi im
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Zapraszamy do oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 238
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

Europejska Szkoła Podstawowa szkołą przyszłości

Koncepcja pracy szkoły Dobrze wykształceni nauczyciele wspierający zrównoważony rozwój dziecka Pozytywne doświadczenia pedagogiczne innych systemów edukacyjnych Nowoczesna pedagogika i metody aktywizujące ucznia. Propagowanie wartości proeuropejskich, kształtujących otwartą postawę w stosunku do rówieśników i świata Intensywna współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym

Nasze motto: „Nauka jest najbardziej efektywna wówczas, kiedy sprawia przyjemność.” (Peter Klein) „Jeśli chcesz się czegoś nauczyć , wykonaj to! „ (Robert C. Schank) „Najbardziej efektywna jest nauka wypływająca z własnej chęci uczenia się. Jeżeli stworzymy właściwe środowisko i dostarczymy odpowiednich narzędzi, to nawet najmłodsze dziecko stanie się entuzjastycznie nastawionym samoukiem, który wyrośnie na człowieka kontynuującego edukację przez całe życie.” (Jeannette Vos)

Założenia pracy pedagogicznej Program nauczania oparty na podstawie programowej MEN Koncepcja szkoły opracowana w porozumieniu z pracownikami UZ Dbałość o stały indywidualny wzrost osiągnięć uczniów Działania ukierunkowane na indywidualny sukces dziecka Intensywna nauka języków obcych (język angielski i niemiecki) Kinezjologia edukacyjna i techniki szybkiego uczenia się wspierające naukę Intensywna wymiana międzyszkolna ze szkołami w Niemczech Nowoczesne techniki i metody aktywizujące na zajęciach lekcyjnych Efektywny poziom nauczania przyjazny dla ucznia i ukierunkowany na zdobywanie umiejętności potrzebnych w dalszej edukacji

Założenia pracy wychowawczej Troska o indywidualny, zrównoważony rozwój dziecka. Rozpoznanie słabych i mocnych stron ucznia oraz intensywne wsparcie w celu osiągnięcia harmonijnego rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, społecznego i zdrowotnego. Intensywna współpraca z rodzicami, specjalistami (pedagog, psycholog, metodyk) oraz organizacjami środowiskowymi (przedszkola, „Dom Harcerza”, organizacje charytatywne i społeczne). Prowadzenie kart obserwacyjnych ucznia w kl. I-III w celu planowania indywidualnego planu pracy z uczniem.

Organizacja pracy szkoły Szkoła nie jest tylko instytucją edukacyjną, jest szkołą życia i dorastania Szkoła całodzienna z bogatą ofertą zajęć pozalekcyjnych i w świetlicy Opieka pedagogiczna do godziny 16.30/18.00 Opieka pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci i rodziny Wyżywienie Przyjazna atmosfera w szkole skierowana na ucznia Szkoła bezpieczna wolna od przemocy i agresji

Nasza kadra: Dyrektor szkoły mgr inż. Arleta Czyż nauczyciel dyplomowany 30-letni staż pracy pedagogicznej 5-letni staż na stanowisku dyrektora szkoły studia podyplomowe z Zarządzania oświatą i dydaktyka przedsiębiorczości germanistyka – studia I stopnia zainteresowania: edukacja, żeglarstwo, podróże, ekologia

Nasza kadra: Doradca pedagogiczny dr Bożena Kempa nauczyciel pedagogiki i j. polskiego Gymnasium und Oberschule im Stift Neuzelle koordynator projektu "Polsko-niemiecki most edukacyjny„ studia magisterskie filologia germańska studia doktoranckie: doktor nauk humanistycznych – pedagogika studia podyplomowe: Terapia pedagogiczna, Nauczanie przedszkolne i wczesnoszkolne i Zarządzanie oświatą zainteresowania: narciarstwo, gotowanie i języki obce

Nasza kadra: mgr Katarzyna Tomasik Wychowawca klasy doktorantka Uniwersytetu Zielonogórskiego magister pedagogiki o specjalności Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, germanistyka - studia I stopnia kilkuletni staż pracy z dziećmi ma na swoim koncie wiele publikacji, certyfikatów i nagród zainteresowania: malarstwo, języki wschodnioeuropejskie

mgr Karolina Kuczyńska Nasza kadra: Nauczyciel świetlicy mgr Karolina Kuczyńska magister pedagogiki UZ, specjalność Organizacja życia szkoły i pracy opiekuńczo- wychowawczej. germanistyka - studia I stopnia kilkuletni staż pracy z dziećmi techniki uczenia się zainteresowania: turystyka górska

Współpraca o innym wymiarze Świetlica szkolna ma być w naszej szkole miejscem intensywnej edukacji i rozwoju. Dlatego współpraca między nauczycielem wychowawcą a pedagogiem będzie miała szczególny charakter. Obie Panie będą się wzajemnie dopełniać w pracy z dziećmi. Wspólnie będą tworzyć program wychowawczy i edukacyjny oraz monitorować i wspierać harmonijny rozwój dzieci. Klasa otrzyma w ten sposób dwóch nauczycieli, którzy będą za nią odpowiedzialni a dla Państwa będą to równorzędni partnerzy. Każda z Pań będzie prowadziła inną część zajęć, jednak intensywna wymiana obserwacji i uwag pozwoli na szybkie reagowanie i pomoc.

Nasza praca z dziećmi Zajęcia taneczne To najlepsza forma ekspresji własnej osobowości. Pod okiem profesjonalnego instruktora tańca dzieci stają się otwarte, spontaniczne i zapominają o tremie. Maluchy intensywnie pracują nad równowagą własnego ciała, harmonią ruchów i koncentracją mając przy tym dużo zabawy.

Nasza praca z dziećmi Edukacja muzyczna Muzyka może odegrać w rozwoju dziecka niebagatelną rolę. To ona skutecznie pobudza umysł do pracy. Zwłaszcza gdy dziecko nie tylko jej słucha, lecz także gdy samo próbuje ją tworzyć. Zajęcia umuzykalniające, eksperymentowanie z dźwiękami i instrumentami pomogą rozbudzić dziecięcą wyobraźnie, odkryć być może talent a także intensywnie będą wspierać proces edukacyjny w szkole.

Nasza praca z dziećmi Zajęcia teatralne Edukacja teatralna wprowadzenie w świat teatru, zapoznaje z elementami języka tej dziedziny i stwarza warunki do samorodnej twórczości dramatycznej. Dziecko uczy się wyrażania siebie i własnych emocji oraz dobywa doświadczenie w pracy z głosem

Nasza praca z dziećmi Kinezjologia – gimnastyka mózgu To rodzaj ćwiczeń, gimnastyki, która usprawnia pamięć i funkcjonowanie mózgu. Ma korzystny wpływ na naukę, procesy myślowe i dysfunkcje. Te proste pozornie ćwiczenia pozytywnie wpływają na równowagę psychiczną i emocje dziecka.

Nasza praca z dziećmi Metody uczenia się Współczesna szkoła musi przygotować młodego człowieka do uczenia się przez całe życie. Umiejętności zdobywanie wiedzy, gromadzenia jej i uczenia się są już teraz istotnymi kompetencjami na rynku pracy. Nasi uczniowie już od pierwszej klasy będą mieć możliwość poznawać te techniki. Pomogą one uczniowi lepiej zapamiętywać materiał z zajęć, radzić sobie ze stresem oraz rozpoznać indywidualny typ ucznia się.

Nasza praca z dziećmi Intensywna współpraca ze szkołami w Niemczech

Zapraszamy na zajęcia otwarte w każdy wtorek od godz. 16:00 do 18:00

Dziękuję za uwagę