Europejska Szkoła Podstawowa szkołą przyszłości
Koncepcja pracy szkoły Dobrze wykształceni nauczyciele wspierający zrównoważony rozwój dziecka Pozytywne doświadczenia pedagogiczne innych systemów edukacyjnych Nowoczesna pedagogika i metody aktywizujące ucznia. Propagowanie wartości proeuropejskich, kształtujących otwartą postawę w stosunku do rówieśników i świata Intensywna współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym
Nasze motto: „Nauka jest najbardziej efektywna wówczas, kiedy sprawia przyjemność.” (Peter Klein) „Jeśli chcesz się czegoś nauczyć , wykonaj to! „ (Robert C. Schank) „Najbardziej efektywna jest nauka wypływająca z własnej chęci uczenia się. Jeżeli stworzymy właściwe środowisko i dostarczymy odpowiednich narzędzi, to nawet najmłodsze dziecko stanie się entuzjastycznie nastawionym samoukiem, który wyrośnie na człowieka kontynuującego edukację przez całe życie.” (Jeannette Vos)
Założenia pracy pedagogicznej Program nauczania oparty na podstawie programowej MEN Koncepcja szkoły opracowana w porozumieniu z pracownikami UZ Dbałość o stały indywidualny wzrost osiągnięć uczniów Działania ukierunkowane na indywidualny sukces dziecka Intensywna nauka języków obcych (język angielski i niemiecki) Kinezjologia edukacyjna i techniki szybkiego uczenia się wspierające naukę Intensywna wymiana międzyszkolna ze szkołami w Niemczech Nowoczesne techniki i metody aktywizujące na zajęciach lekcyjnych Efektywny poziom nauczania przyjazny dla ucznia i ukierunkowany na zdobywanie umiejętności potrzebnych w dalszej edukacji
Założenia pracy wychowawczej Troska o indywidualny, zrównoważony rozwój dziecka. Rozpoznanie słabych i mocnych stron ucznia oraz intensywne wsparcie w celu osiągnięcia harmonijnego rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, społecznego i zdrowotnego. Intensywna współpraca z rodzicami, specjalistami (pedagog, psycholog, metodyk) oraz organizacjami środowiskowymi (przedszkola, „Dom Harcerza”, organizacje charytatywne i społeczne). Prowadzenie kart obserwacyjnych ucznia w kl. I-III w celu planowania indywidualnego planu pracy z uczniem.
Organizacja pracy szkoły Szkoła nie jest tylko instytucją edukacyjną, jest szkołą życia i dorastania Szkoła całodzienna z bogatą ofertą zajęć pozalekcyjnych i w świetlicy Opieka pedagogiczna do godziny 16.30/18.00 Opieka pedagogiczno-psychologiczna dla dzieci i rodziny Wyżywienie Przyjazna atmosfera w szkole skierowana na ucznia Szkoła bezpieczna wolna od przemocy i agresji
Nasza kadra: Dyrektor szkoły mgr inż. Arleta Czyż nauczyciel dyplomowany 30-letni staż pracy pedagogicznej 5-letni staż na stanowisku dyrektora szkoły studia podyplomowe z Zarządzania oświatą i dydaktyka przedsiębiorczości germanistyka – studia I stopnia zainteresowania: edukacja, żeglarstwo, podróże, ekologia
Nasza kadra: Doradca pedagogiczny dr Bożena Kempa nauczyciel pedagogiki i j. polskiego Gymnasium und Oberschule im Stift Neuzelle koordynator projektu "Polsko-niemiecki most edukacyjny„ studia magisterskie filologia germańska studia doktoranckie: doktor nauk humanistycznych – pedagogika studia podyplomowe: Terapia pedagogiczna, Nauczanie przedszkolne i wczesnoszkolne i Zarządzanie oświatą zainteresowania: narciarstwo, gotowanie i języki obce
Nasza kadra: mgr Katarzyna Tomasik Wychowawca klasy doktorantka Uniwersytetu Zielonogórskiego magister pedagogiki o specjalności Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, germanistyka - studia I stopnia kilkuletni staż pracy z dziećmi ma na swoim koncie wiele publikacji, certyfikatów i nagród zainteresowania: malarstwo, języki wschodnioeuropejskie
mgr Karolina Kuczyńska Nasza kadra: Nauczyciel świetlicy mgr Karolina Kuczyńska magister pedagogiki UZ, specjalność Organizacja życia szkoły i pracy opiekuńczo- wychowawczej. germanistyka - studia I stopnia kilkuletni staż pracy z dziećmi techniki uczenia się zainteresowania: turystyka górska
Współpraca o innym wymiarze Świetlica szkolna ma być w naszej szkole miejscem intensywnej edukacji i rozwoju. Dlatego współpraca między nauczycielem wychowawcą a pedagogiem będzie miała szczególny charakter. Obie Panie będą się wzajemnie dopełniać w pracy z dziećmi. Wspólnie będą tworzyć program wychowawczy i edukacyjny oraz monitorować i wspierać harmonijny rozwój dzieci. Klasa otrzyma w ten sposób dwóch nauczycieli, którzy będą za nią odpowiedzialni a dla Państwa będą to równorzędni partnerzy. Każda z Pań będzie prowadziła inną część zajęć, jednak intensywna wymiana obserwacji i uwag pozwoli na szybkie reagowanie i pomoc.
Nasza praca z dziećmi Zajęcia taneczne To najlepsza forma ekspresji własnej osobowości. Pod okiem profesjonalnego instruktora tańca dzieci stają się otwarte, spontaniczne i zapominają o tremie. Maluchy intensywnie pracują nad równowagą własnego ciała, harmonią ruchów i koncentracją mając przy tym dużo zabawy.
Nasza praca z dziećmi Edukacja muzyczna Muzyka może odegrać w rozwoju dziecka niebagatelną rolę. To ona skutecznie pobudza umysł do pracy. Zwłaszcza gdy dziecko nie tylko jej słucha, lecz także gdy samo próbuje ją tworzyć. Zajęcia umuzykalniające, eksperymentowanie z dźwiękami i instrumentami pomogą rozbudzić dziecięcą wyobraźnie, odkryć być może talent a także intensywnie będą wspierać proces edukacyjny w szkole.
Nasza praca z dziećmi Zajęcia teatralne Edukacja teatralna wprowadzenie w świat teatru, zapoznaje z elementami języka tej dziedziny i stwarza warunki do samorodnej twórczości dramatycznej. Dziecko uczy się wyrażania siebie i własnych emocji oraz dobywa doświadczenie w pracy z głosem
Nasza praca z dziećmi Kinezjologia – gimnastyka mózgu To rodzaj ćwiczeń, gimnastyki, która usprawnia pamięć i funkcjonowanie mózgu. Ma korzystny wpływ na naukę, procesy myślowe i dysfunkcje. Te proste pozornie ćwiczenia pozytywnie wpływają na równowagę psychiczną i emocje dziecka.
Nasza praca z dziećmi Metody uczenia się Współczesna szkoła musi przygotować młodego człowieka do uczenia się przez całe życie. Umiejętności zdobywanie wiedzy, gromadzenia jej i uczenia się są już teraz istotnymi kompetencjami na rynku pracy. Nasi uczniowie już od pierwszej klasy będą mieć możliwość poznawać te techniki. Pomogą one uczniowi lepiej zapamiętywać materiał z zajęć, radzić sobie ze stresem oraz rozpoznać indywidualny typ ucznia się.
Nasza praca z dziećmi Intensywna współpraca ze szkołami w Niemczech
Zapraszamy na zajęcia otwarte w każdy wtorek od godz. 16:00 do 18:00
Dziękuję za uwagę