Bezpieczne, wygodne i funkcjonalne rozwiązania Innowacje w obszarze kart, internetu i kredytów hipotecznych Grzegorz Piwowar Warszawa 9 grudnia 2010
Nowoczesne i funkcjonalne karty zbliżeniowe w Banku Pekao Od 14 grudnia 2010 roku do oferty Banku wchodzą nowe karty debetowe – „zbliżeniowe” MasterCard Debit. Karty będą wydawane do wszystkich nowo otwieranych Eurokont oraz na życzenie klienta do istniejących rachunków. Nowe funkcjonalności: Transakcje Zbliżeniowe – proste i szybkie zakupy w sklepie, wystarczy kilka sekund, zbliżenie karty do czytnika i zakupy zrobione (do kwoty 50 zł nie wymagana autoryzacja PIN) Cash-back – wypłata gotówki podczas zakupów w dedykowanych punktach na terenie całego kraju. (jednorazowa wypłata realizowana do kwoty 200 zł) Karta tłoczona (wypukła) - płatności przez Internet, wszelkie transakcje z blokadą środków na karcie (wypożyczalnie samochodów, hotele itp..)
Wydawane w standardzie – bez dodatkowych opłat Dostępność: Karty wydawane jako podstawowe karty debetowe do rachunków, bez dodatkowych opłat – zachowana została dotychczasowa struktura cenowa kart. Bez dodatkowych kosztów klienci otrzymają bardziej funkcjonalny, nowoczesny produkt. Podobne karty w bankach konkurencyjnych są zazwyczaj wydawane opcjonalnie na wniosek klientów (za dodatkowa opłatą). Dotychczasowe karty Maestro również zostaną sukcesywnie wyposażone w nowe funkcjonalności (transakcje zbliżeniowe).
Karty zbliżeniowe dedykowane dla każdego segmentu klientów Złota karta: Uniwersalna: MasterCard Debit Gold Dla Młodych: MasterCard Standard MasterCard Debit Young
Ponad 2 miliony kart „chipowych” w ramach migracji na EMV Proces wymiany kart na karty w technologii EMV z microprocesorem rozpoczęliśmy w listopadzie 2009 roku. Wymieniliśmy już ponad 2 miliony kart Proces wymiany kart zostanie zakończony do końca maja 2011 Korzyści z wymiany kart dla klientów: Większe bezpieczeństwo: najnowsza technologia zabezpieczenia transakcji dzięki wbudowanemu chipowi Nowoczesność: wraz z migracją na nową technologie zmianie uległy wizerunki wszystkich kart Wszystkie bankomaty Banku Pekao SA dostosowane do standardów EMV do końca 2010 roku – dodatkowe zabezpieczenie kart naszych klientów przed nieuprawnionym użyciem Etapy migracji kart na EMV (tys. sztuk) *
1.000 punktów usługowo-handlowych i sklepów internetowych w programie rabatowym „Płać kartą, bo warto” unikalny program rabatowy obejmujący wszystkie karty płatnicze Banku (wszystkie karty debetowe i kredytowe) i płatności internetowe (przelewy Pekao24) ponad 120 umów z partnerami rabatowymi (w tym ze sklepami internetowymi) Podwojenie skali działania programu w ciągu 12 miesięcy (zniżki w 1000 punktach – wzrost z 490 w XII 2009) Zniżki także u partnerów lokalnych („Rabaty za rogiem”) Średnia wartość transakcji bezgotówkowej w ramach programu rabatowego jest ponad 2 razy większa niż średnia dla wszystkich transakcji kartowych
Szereg różnorodnych inicjatyw w ramach programu rabatowego „Płać kartą, bo warto” 20 akcji o charakterze okazjonalnym wspólnie z wybranymi partnerami (m.in.: na Dzień Matki, Dziecka, Kobiet, z okazji Walentynek, Roku Szkolnego i Akademickiego i z wielu innych okazji), (wzrost wolumenu obrotów u partnerów od +10 do +30%); akcje z udziałem partnerów – połączone ze sprzedażą oferty bankowej: np..Kampania Lokaty Progresywnej z www.wakacje.pl - 14 tys. Klientów założyło lokaty i otrzymało specjalny kod rabatowy (SMS) ze zniżką na wyjazd wakacyjny; uruchomienie Galerii Rabatów w Pekao24 - dodatkowego kanału komunikacji z klientami bankowości internetowej uruchomienie nowoczesnej Wyszukiwarki Partnerów Rabatowych na specjalnej stronie programu www.pekao.com.pl/rabat
Unikalna oferta Kart kredytowych UEFA Champions League („Mistrzowska Promocja”) Jedyne karty z wizerunkiem UEFA CL dostępne w Polsce Do wygrania bilety na finał UEFA Champions League Sprzedaż >20 tys. kart w ciągu 2 miesięcy
Działania wspierające rozwój obrotu bezgotówkowego Szereg działań wspierających wzrost wykorzystania kart płatniczych do płatności bezgotówkowych: Edukacja: - materiały informacyjne, ulotki, ekrany w bankomatach i serwisach transakcyjnych Konkursy zachęcający Klientów do wykorzystywania kart do płatności
Nowe Pekao24: wygoda i intuicyjność w nawigacji Nowe Pekao24 (wdrożone w kwietniu 2010 roku) nowoczesna szata graficzna: nowa architektura i układ funkcji przejrzystość i lekkość serwisu spójność i intuicyjność nawigacji personalizacja ustawień: strona główna „moje skróty” nazwy własne wygoda korzystania: dostęp do operacji z różnych miejsc serwisu uproszczone formularze kontaktu
Pekao24 w liczbach: ponad 1,7 miliona klientów Pekao24 – finanse osobiste i rachunki maklerskie przez Internet, serwis mobilny, IVR, Contact Center, SMS. > 1,7 mln klientów (+26% p.a. wzrostu w ciągu ostatnich 12 miesięcy) + 1.300 nowych użytkowników każdego dnia > 500 tysięcy logowań do Pekao24 dziennie 78 % wszystkich przelewów osób fizycznych realizowanych jest przez bankowość elektroniczną > 4,5 milionów transakcji miesięcznie
PekaoFIRMA24 w liczbach: ponad 150 tysięcy klientów SME PekaoFIRMA24 – zarządzanie płatnościami firmowymi (benchmark wśród systemów bankowości elektronicznej dla SME) > 150 tys. klientów (+26% p.a. wzrostu w ciągu ostatnich 12 miesięcy) + 130 nowych użytkowników każdego dnia > 100 tysięcy logowań do PekaoFirma24 dziennie 85 % wszystkich przelewów klientów biznesowych (SME) realizowanych jest przez bankowość elektroniczną > 1,6 milionów transakcji miesięcznie
Token sprzętowy – wdrażamy kolejną zaawansowaną metodę autoryzacji w systemie Pekao24 nowa metoda autoryzacji w Pekao24 w styczniu 2011 roku (obecnie trwa pilotaż) Klient w zależności od preferencji ma możliwość wyboru kilku metody autoryzacji (alternatywa dla kodów SMS i PekaoTokena) łatwość użycia bez konieczności instalacji rezygnacja z kart kodów jednorazowych do autoryzacji operacji w serwisie internetowym
PekaoToken – innowacyjna metoda autoryzacji (oferowana od lutego 2010 roku) aplikacja na telefon komórkowy, która generuje jednorazowe kody do autoryzacji operacji w serwisie internetowym Pekao24 bezpłatna metoda uznawana za jedną z najbezpieczniejszych na rynku - kody autoryzacyjne są ściśle powiązane z transakcją – generowane na podstawie danych z transakcji PekaoToken działa tak jak tokeny sprzętowe, ale klient nie potrzebuje żadnego innego urządzenia, wystarczy jego telefon komórkowy dostępny na większości modeli telefonów komórkowych na rynku.
Bankowość mobilna Pekao24 ma już 25 tysięcy klientów ! Bankowość mobilna Pekao24 (wdrożona w lipcu 2010 roku) wersja „light” systemu internetowego Pekao24 dostępna przez telefon komórkowy i inne urządzenie mobilne z przeglądarką internetową interfejs dostosowany do wyświetlaczy i możliwości technologicznych telefonów komórkowych, zaawansowany funkcjonalnie serwis na rynku oferujący dostęp do mobilnych usług maklerskich i bankowych
Zintegrowany model obsługi klienta Banku Pekao SA Kanały elektroniczne: Internet, usługi mobilne, SMS, bankomaty Sieć oddziałów Contact Center Nowoczesne narzędzia CRM
Nowoczesny i funkcjonalny portal hipoteczny Banku Pekao SA przystępne przekazanie informacji o ofercie czytelny i prosty kalkulator rat kredytu (zaawansowane wyliczenia Rodzina na Swoim) widoczny i „pod ręką” formularz kontaktu („trzy kliknięcia aby wysłać”) + możliwość dodania kalkulacji do formularza zapewnia kontakt z doradcą w czasie dostosowanym do oczekiwań klienta możliwość dodania kalkulacji do formularza kontaktu z doradcą nowoczesny, funkcjonalny i wygodny z atrakcyjną grafiką 3D intuicyjna nawigacja Ponad 100 tysięcy wizyt i ponad 70 tysięcy symulacji miesięcznie
Portal hipoteczny: www.kredyty-hipoteczne.pekao.com.pl