Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

O co chodzi?. Ile osób zaprosiłeś do serwisów społecznościowych? Ja zachęciłem promując ich markę, do rejestracji mininium kilkadziesiąt a może kilkaset...
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Oczekiwania użytkowników książek elektronicznych.
zarządzanie produkcją
SŁOWA, które doprowadzą nas do KLIENTA
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Sklepy internetowe. Strona główna sklepu Projektowanie w zależności od asortymentu Niekonieczne zaawanowane graficznie projekty – lepiej mniej grafiki.
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Sklepy internetowe.
Pakiety usług (1/2) Wyszukiwarki użytkownicy końcowi -dostarczanie i prezentacja wyników wyszukiwań -usługi dodatkowe (katalog stron, najpopularniejsze.
Jak dzięki mediamikser.pl być bliżej ludzi tworzących rynek mediów i reklamy?
Przegląd i kryteria wyboru nowoczesnej platformy e-commerce
Usługi dodane dla produktów bankowości detalicznej - standard idealizacyjnej teorii Piotr Szawiec Marcin Idzik luty ‘2006.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Dziedzina problemu. Opracowanie koncepcji, projekt i częściowa implementacja portalu ofert turystycznych.
Technologie informacyjne MCE Pudełko. Zakładanie strony internetowej Technologie informacyjne Marek Pudełko.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
Przedstawić się. Pytania na koniec.
© Victo Testowanie dla menedżerów Wersja TDM Slajd 1 (27) Testowanie oprogramowania dla menedżerów Co menedżerowie i kierownicy naprawdę potrzebują
OFERTA HANDLOWA DLA FIRM.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Warszawa, luty 2013 PinkPoland Profil socio-demograficzny witryn erotycznych sieci PinkPoland.
Listonic – Wygodna lista zakupów
Dlaczego banki podążają za rewolucją technologiczną? Janusz Mieloszyk, mBank Rewolucja w finansach, 29 maja 2012 r.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
FASHION I.T. Biznes zaczyna się od stworzenia potrzeby.
Projektowanie Stron WWW
Search Engine Optimization
Jak stworzyć internetową personę. Nota Prawna… Prawa Autorskie: Copyright 2013 NETbloger Group Szymon Janik & Wszystkie.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Nowa firma, doświadczeni ludzie
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Szkolenie DRL – Część 5 Odpowiedź na potrzeby klienta.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Jak poprawnie korzystać z wyszukiwarek internetowych
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
Interactive Marketing Partner marketing
Kupuj taniej Korzyści dla Ciebie. Współpraca z Betterware Członkostwo w Klubie Betterware Sprzedaż produktów Betterware Budowanie sieci sprzedaży.
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
1 Sklep Internetowy. 2 Możliwości Możliwość podejrzenia naszych stanów magazynowych. Sprawdzenie dostępności. Weryfikacja numeru części.
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
„Korzystaj z nowych możliwości” Grzegorz Kowalik, NAV.COM
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Bezpieczeństwo w sieci !!!
Zaufany partner na rynku e-commerce
Ceneo.pl – serwis porównujący ceny produktów w sklepach internetowych.
Projektowanie stron WWW WPROWADZENIE DO POZYCJONOWANIA STRON WWW
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
NATURE’S SUNSHINE PRODUCTS
NATURE’S SUNSHINE PRODUCTS
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Architektura i użyteczność strony czyli NIE KAŻ MI MYŚLEĆ! Łukasz Stochniał.
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Projekt z Technologii Internetowych
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
HISTORIA Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą przeróżnych środków: od wyrazu twarzy,
Czy Internet jest rzeczywiście tak ważny dla rozwoju mojego biznesu? Jak mogę wykorzystać Internet do pozyskania klientów i zwiększenia sprzedaży? Co jest.
Best Move. zDominujemy Polskę najlepszą ofertą na rynku.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Zapis prezentacji:

Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Doświadczenia z Polski i z USA Tomasz Karwatka Janmedia Interactive

● Dlaczego Twój e-biznes nie zarabia więcej? Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych ● Dlaczego Twój e-biznes nie zarabia więcej? ● Jak zwiększać efektywność e-biznesu? ● Jak zdobyć przewagę konkurencyjną? 2 / 26

Zrealizowane zamówienia 3% Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Efektywność eCommerce Zrealizowane zamówienia 3% ● 97% wejść na stronę sklepu nie prowadzi do złożenia zamówień (Shop.org) ● do 75% potencjalnych klientów porzuca koszyk przed złożeniem zamówienia (Shop.org) Puste wejścia 97% 3 / 26

Dlaczego użytkownicy porzucają koszyki? Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Dlaczego użytkownicy porzucają koszyki? ● 35% - dodatkowe koszty zamówienia i przesyłki, długi okres oczekiwania (Genex, 2003) ● 35% - proces składania zamówienia wymaga podania zbyt wielu informacji (Genex, 2003) 4 / 26

Zwiększanie efektywności Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Zwiększanie efektywności ● Użyteczność ● Dostępność ● Nowoczesny marketing ● Optymalizacja dla wyszukiwarek 5 / 26

Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Użyteczność ● W USA nawet 40% użytkowników kupuje w sklepie już przy pierwszej wizycie. Użytkownicy tacy są mniej wrażliwi na ceny oraz promocje, kluczowa dla nich jest szybkość i łatwość realizacji zakupów. ● Konstruujemy ergonomiczne interfejsy ● Patrzymy na sklep oczyma klientów 6 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Jacy są nasi klienci? ● leniwi i niecierpliwi Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Jacy są nasi klienci? ● leniwi i niecierpliwi ● nie czytają - przeglądają ● nie dokonują optymalnych wyborów ● mają dobrą pamięć 7 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Główna zasada projektowania Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Główna zasada projektowania ● Nie zmuszaj mnie do zastanawiania się Co robić? ● korzystać z konwencji ● używać wizualnej hierarchii informacji 8 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Metody ulepszania usability Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Metody ulepszania usability ● Testy user-experience ● Analiza heurystyczne ● Metodologia KLM ● Badania eye-tracking ● … zapis kolejnych fiksacji na które elementy serwisu użytkownik patrzył najdłużej 9 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Czy mam dostęp do serwisu? Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Czy mam dostęp do serwisu? Mniej popularne przeglądarki i urządzenia przenośne – 15-20% internautów Niepełnosprawni w Polsce to około 13%, 10% z nich potrzebuje ułatwień dostępu do treści zawartych na WWW. Osoby strasze (po 60), 15% populacji 10 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Jak zapewnić dostępność serwisu? Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Jak zapewnić dostępność serwisu? ● Standardy poprawności kodu strony ● Standardy wymiany informacji ● Standardy dostępności 11 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Dostępność - przykłady Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Dostępność - przykłady ● Alternatywne opisy grafik - dla niewidzących ● Duże klikalne obiekty - dla niesprawnych ruchowo i użytkowników niestandardowych urządzeń wskazujących ● Mapy witryn - dla użytkowników o upośledzonych zdolnościach poznawczych i użytkowników starszych ● Wyszukiwarki z korektą ortograficzną - dla dyslektyków i cudzoziemców 12 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Alternatywne kanały dostępu Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Alternatywne kanały dostępu 10% 28% 62% 13 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Nowoczesny Marketing ● Marketing dostosowany do wymagań internautów i Internetu 14 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

EBG World - MLM ● Rejestracja > zakupy > referowanie > zysk Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych EBG World - MLM ● Rejestracja > zakupy > referowanie > zysk ● Możliwość prognozowania zysków ● Samodzielne zarządzanie swoją siecią 15 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Tennis Racket Pros – System kuponowy Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Tennis Racket Pros – System kuponowy ● Mogę przesłać znajomym kupony uprawniające do zniżki ● Otrzymuje procent od ich zakupów ● Sklep zyskuje nowych użytkowników 16 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Positivo.pl – System lojalnościowy Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Positivo.pl – System lojalnościowy ● Punkty za polecenie sklepu ● Oferty na podstawie wcześniejszych zakupów i profil zainteresowań 17 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Czy przyszłośc to Web 2.0? ● Użytkownicy uczą się omijać i ignorować reklamy ● Coraz bardziej popularne mechanizmy wzajemnego referowania serwisów, produktów, ludzi ● Idea Web 2.0 18 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Jak rośnie siła blogów ● Memeorandum.com - najbardziej aktywne na blogach tematy. Wystarczy, że ktoś zaproponuje ciekawy produkt lub model sprzedaży a społeczność internetowa błyskawicznie się o tym dowie. ● Technorati.com - wyszukuje blogi o zadanej tematyce. Można szybko sprawdzić stan „opinii publicznej” na temat danego sklepu. Łatwiej zweryfikować uczciwość sklepów, nie musimy polegać już tylko na marce. ● Promocja sklepów w blogach Obecnie realizujemy taki projekt dla jednego z klientów w Polsce. 19 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Jak rośnie siła społeczności Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Jak rośnie siła społeczności ● Grono.net, Linkedin.com, grupy dyskusyjne, listy mailowe. Osoby o podobnych zainteresowaniach dzielą się wysokiej jakości wiedzą. Dobry w swojej branży sklep błyskawicznie trafi do swej grupy docelowej. ● Del.icio.us – system tagujący Pozwala użytkownikom polecać serwisy. 20 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Jak rośnie siła informacji i PR Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Jak rośnie siła informacji i PR ● Kanały RSS i podcasty zamiast newsletterów Uniemożliwią praktycznie stosowanie brutalnego marketingu bezpośredniego w postaci mailingów. Użytkownicy będą sami wybierać źródła informacji i szybko zmieniać je na te które będą najbardziej obiektywne. ● Rollyo.com – personalizowana wyszukiwarka Przeszukuje tylko zaufane witryny, nieczuła na płatne pozycjonowanie. Użytkownicy coraz częściej będą ufać niekomercyjnym serwisom prowadzonym przez osoby, które znają. 21 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Optymalizacja dla wyszukiwarek Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Optymalizacja dla wyszukiwarek ● Dobra pozycja w wyszukiwarce to od 55% do 90% więcej sprzedanych produktów (NPD Group) ● Lepsze zaznajomienie się z treścią, lepszy odbiór treści (NPD Group) 22 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Optymalizacja dla wyszukiwarek Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Optymalizacja dla wyszukiwarek ● Optymalizacja to nie oszukiwanie, to współpraca z wyszukiwarką ● Proces optymalizacji zapewnia długotrwałą dobrą pozycję 23 / 26 Użyteczność | Dostępność | Nowoczesny Marketing | Optymalizacja dla wyszukiwarek

Podsumowanie ● Każdy sklep internetowy może zarabiać Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Podsumowanie ● Każdy sklep internetowy może zarabiać ● Te które zarabiają, mogą zarabiać dużo więcej ● Aby zarabiać na eCommerce potrzebne jest wsparcie specjalistów 24 / 26

Janmedia Interactive ● Doświadczenie na najbardziej wymagającym rynku Metody zwiększania efektywności sklepów internetowych Janmedia Interactive ● Doświadczenie na najbardziej wymagającym rynku ● Eksperci użyteczności, dostępności i optymalizacji ● Skuteczne rozwiązania eCommerce ● Kompleksowość - analiza, konsultacje, wdrożenie, opieka 25 / 26

Tomasz Karwatka tkarwatka@janmedia.pl www.janmedia.pl 26 / 26