SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
PODSTAWOWE ŹRÓDŁA INFORMACJI W BIBLIOTECE SZKOLNEJ
Praca z wersetem biblijnym
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska
Rada Szkoleniowa w SP Opracowanie spisu umiejętności absolwenta w kl. III w celu łatwiejszego pokonania progu kl.IV Alina Tokarska SP2.
Konkurs czy nie konkurs ?
SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Scenariusz lekcji pływania.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Podsumowanie z realizacji projektu
Aby dobrze pisać, trzeba dużo pisać
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
Egzamin potwierdzaj ą cy kwalifikacje zawodowe. STRUKTURA EGZAMINU Etap pisemny Część I – zakres wiadomości i umiejętności właściwych dla kwalifikacji.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
TURNIEJ WIEDZY O KSIĄŻCE dla klas II – III.
KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA - PIKTOGRAMY
Opis bibliograficzny książki, fragmentu książki, artykułu z czasopisma
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Ocenianie Kształtujące
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
„Ortograffiti w mojej szkole”
Formy pracy z książką (lekturą)
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
„Kowalik bezskrzydły”
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
OCENA UMIEJ Ę TNO Ś CI UCZNIÓW KLAS I-VI I SEMESTR 2014/2015 OPRACOWAŁ Tomasz Wilczak
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Odimienna nauka czytania I. Majchrzak
Scenariusz zajęć dla klasy I szkoły podstawowej
Sprawdzian szóstoklasisty
Recepty na dobre czytanie
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
NASZE DZIAŁANIA BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK ĆWICZENIA POZORUJĄCE ZAGROŻENIE POŻAREM, AWARIĄ URZĄDZEŃ WODOCIĄGOWYCH I ELEKTRYCZNYCH.
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
Wprowadzenie do Scratch’a Scenariusz zajęć komputerowych w klasie II Małgorzata Tkacz-Rutkowska Szkoła Podstawowa nr 212 im. Krystyny Krahelskiej w Warszawie.
ANALIZA BADANIA TECHNIKI GŁOŚNEGO CZYTANIA CZWARTOKLASISTÓW PRZEPROWADZONA WE WRZEŚNIU 2015 R. AUTORKA ANALIZY I PRZEPROWADZAJĄCA BADANIE: MGR IZABELA.
Ocenianie Kształtujące
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Charakterystyka metody Glenna Domana
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
„Syberyjskie Przygody Chmurki”
Prowadzący zajęcia Patrycja Haja - Stasiak
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
PROJEKT 2.0 „Kolorowo i bezpiecznie z programem Paint” Rok szkolny 2011/2012 Prace uczniów kl. I do lektury pt. „Jak Wojtek został strażakiem”
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA KLAS IV - VI TEMAT: POWSTANIE WARSZAWSKIE – 63 DNI CHWAŁY..
Zapis prezentacji:

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1 Ćwiczenia w mówieniu SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1 Prowadzący: Dorota Dankowska Czas 2 X 45 min

TYGODNIOWY OŚRODEK PRACY : Umiemy się zachować na wypadek pożaru DZIENNEOŚRODKI TEMATYCZNE: Zagrożenia pożarowe Praca strażaka Marzenia Wojtka Oceniamy postępowanie Wojtka Układamy opowiadanie

Uczeń potrafi ułożyć kilkuzdaniową wypowiedź na określony temat. Zapis w dzienniku: Zbiorowe układanie opowiadania na temat „Jak Wojtek uratował Henia” na podstawie książki Czesława Janczarskiego „Jak Wojtek został Strażakiem” Cele Główny Uczeń potrafi ułożyć kilkuzdaniową wypowiedź na określony temat. Szczegółowe Uczeń: gromadzi słownictwo wokół danego tematu; wskazuje czasowniki; porządkuje czasowniki wg kolejności wydarzeń; doskonali technikę czytania głośnego i ze zrozumieniem; określa nastrój we wskazanych fragmentach tekstu; uzupełnia tekst właściwymi wyrazami;

Pomoce dydaktyczne : karty z wyrazami, lektura, tekst z lukami, Metody pracy: słowna zabawowa drama praktyczna Formy pracy: indywidualna zbiorowa   Pomoce dydaktyczne : karty z wyrazami, lektura, tekst z lukami, przybory szkolne

Przebieg zajęć 1. Zebranie i uporządkowanie informacji z poprzednich zajęć. O jakiej książce rozmawiamy? Kto jest jej autorem? Kto jest jej bohaterem głównym? Jakie występują postaci drugoplanowe? Czy możemy określić czas i miejsce akcji? Jakie marzenie miał Wojtek? Co wpłynęło, że to marzenie się spełniło?

2. Określanie nastroju we wskazanych fragmentach tekstu. Co to jest nastrój? Jaki może być nastrój? Odczytywanie przez uczniów fragmentów tekstu i określanie nastroju. Inscenizacja ruchowa podanego fragmentu. Dobieranie kolorów do podanych fragmentów.

1. Wraca Wojtek do domu. Idzie dróżką znajomą. Nic go teraz nie cieszy, nawet książka i zeszyt.   2. Wraca Wojtek do domu. Jest wesoły szczęśliwy! - Strażak ze mnie prawdziwy!

Określenie czasu i miejsca trwania wydarzenia; Określenie pogody Przedstawienie tematu i głównego celu zajęć. Zapis tematu do zeszytu.   Układamy opowiadanie na temat „Jak Wojtek uratował Henia”. 4. Ćwiczenia słownikowe Określenie czasu i miejsca trwania wydarzenia; Określenie pogody Umieszczenie wyrazów pomocniczych na tablicy: popołudnie, lato, chata, pada deszcz, burza   Ustalenie: Jakie czynności mógł wykonać Wojtek ? Powtórzenie wiadomości o czasowniku. Odczytywanie czasowników z tablicy. Porządkowanie wyrazów w kolejności chronologicznej. patrzył, zauważył, wybiegł, usłyszał, wskoczył, chwycił, wyniósł, wezwał Zabawa pantomimiczno – słowna Układanie krótkich zdań z podanymi czasownikami. Zabawa w skojarzenia: ogień, pożar, woda, strażak itp.

  5. Ćwiczenia dramowe Scenka rodzajowa – Wojtek ratuje Henia z zastosowaniem stop - klatki Opowieść, jak Wojtek ratuje Henia przypadkowego świadka Opowieść Wojtka Opowieść komendanta Bonifacego

6. Uzupełnianie zdań czasownikami   patrzył, strzelił, stanęła, wybiegł, usłyszał, wybił, chwycił, pobiegł, wezwał, wskoczył Wojtek ...... przez okno. Zagrzmiało. Piorun ..... w dom sąsiada. Chata ...... w ogniu. Chłopiec ..... z domu. ........ płacz małego Henia. ....... szybę w oknie i .......... do izby. ........ dziecko i ...... na podwórze. Potem ...... strażaków. Odczytanie uzupełnionego tekstu. Analiza ortograficzna – wielka litera na początku zdania oraz w imionach. 7. Podsumowanie zajęć i ocena.