Innowacyjne techniki, budujące sukces edukacyjny ucznia w zakresie kompetencji kluczowych w obszarze ICT z wykorzystaniem twórczego myślenia. Marzena Busz – Piekarska Szkoła Podstawowa nr 8 w Lubinie
- tworzenie obrazów do słów i haseł - rozbudzanie wyobraźni twórczej Cele: - tworzenie obrazów do słów i haseł - rozbudzanie wyobraźni twórczej - wyrażanie emocji słowem, kolorem kształtem i ruchem dobór słów, rozbudzanie wyobraźni językowej - stawanie się coraz lepszym - poznawanie autorytetów umiejętne wyrażanie emocji wykorzystanie technik komputerowych
Rozbudzanie twórczego myślenia
Budowanie wartości: prawda prawe działanie pokój miłość i brak przemocy
Tworzymy obrazy do haseł
kłamstwo i prawda
łagodny i niedelikatny
dobry i zły
chwalić i wyzywać
Słowa jak w kalejdoskopie. Nienawiść przynosi śmierć, która oplata swoimi cierniami całą duszę i doprowadza ją do zniszczenia. Nie ma namiętności jest wiedza. Bądź dobry dla innych i wtedy oni będą dla Ciebie dobrzy. Nie ma nienawiści jest pogoda ducha. Dobro zawsze wygrywa ze złem. Nie ma chaosu jest harmonia. Nie ma złych emocji jest spokój.
„Nie ma chaosu jest harmonia. Nie ma złych emocji jest spokój” „Miłość nie zawsze jest dobra, ponieważ potrafi zniewolić, potrafi zniszczyć. Miłość jest czymś dobrym. Potrafi wzbudzić takie cechy jak: dobroć, zaufanie i poczucie bezpieczeństwa” „Nie ma chaosu jest harmonia. Nie ma złych emocji jest spokój”
Pokój i współistnienie: -wyszukiwanie haseł, posługiwanie się techniką komputerową - poznawanie autorytetów ułożenie „kwiatu pokoju”
Wypisywaliśmy hasła o pokoju z Internetu. Poznawaliśmy mądrych ludzi i szukaliśmy o nich informacji.
Ułożyliśmy „kwiat pokoju”
Z tej części kartki powstała łodyga „kwiatu pokoju””
Oto nasze dzieło - „kwiat pokoju” w całej okazałości AA Oto nasze dzieło - „kwiat pokoju” w całej okazałości
Jesteśmy dumni z naszej pracy
A gdy nienawiść wejdzie, Pisaliśmy także wiersze wyrażając „Miłość między ludźmi To pokój na świecie . A gdy nienawiść wejdzie, chaos zapanuje . Miłość zgodę buduje, a nienawiść ją burzy ” Kamila K. lat 10 Pisaliśmy także wiersze wyrażając w ten sposób emocje…
pozytywna komunikacja Formy pracy: dyskusja „burza mózgów” drama działania twórcze pozytywna komunikacja
- umiejętne rozwiązywanie problemów Efekty: - umiejętne rozwiązywanie problemów wykorzystanie twórczego myślenia na co dzień posługiwanie się technikami komputerowymi zadowolenie ze swojej pracy wyrażanie pozytywnych emocji - wytrwałość w dążeniu do celu - zaufanie do grupy, współdziałanie umiejętne dokonywanie wyboru - coraz lepsze wyniki nauczania otwartość na innych