Zasady bezpiecznej pracy z urządzeniami techniki komputerowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt ustawy o dodatkowym ubezpieczeniu zdrowotnym
Advertisements

1 Wyniki programu dla branży edukacja. 2 Czynniki ryzyka zawodowego w pracy nauczyciela Zagrożenia w trakcie wycieczek szkolnych, w tym odpowiedzialność
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Regulacje prawne z zakresu ochrony pracy.
Ochrona środowiska naturalnego
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Zagrożenia komputerowe dla dzieci
Zasady BHP w pracy z komputerem
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
Urządzenia techniki komputerowej
Technik mechanik obróbki skrawaniem
Ocena ryzyka zawodowego
Zasady pracy z komputerem
Ocena ryzyka w ujęciu systemowym PN-N-18002
Materiały multimedialne dotyczące profilaktyki narażenia na hałas
Zasady dotyczące ergonomii stanowiska pracy, ochrony narzędzia monterskie do montażu i modernizacji komputera osobistego PUTK.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii
[bezpośredni przełożony]
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Komputer a zdrowie dalej Maria Wąsik.
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
28 kwietnia ŚWIATOWY DZIEŃ
Prognoza obciążeń fizycznych pracownika na przykładzie księgowej
ZDROWIE A KOMPUTER Karolina Iwanowska.
BEZPIECZNIE W SIECI.
Lekcja organizacyjna Klasa III.
Tematyka badawcza Grupy Roboczej Czynniki ludzkie i organizacyjne odnosi się do następujących aspektów związanych z zapewnieniem BHP: ocena ryzyka zawodowego.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
PRACA SEMESTRALNA- semestr III Ocena ryzyka zawodowego
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Ocena Ryzyka Zawodowego
Moduł 4 Poznaj swoje prawa pracownicze.
Podstawy analizy ryzyka
Ocena ryzyka zawodowego w małych przedsiębiorstwach
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Bezpieczne zachowanie w szkole
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej Technik Górnictwa Podziemnego
mgr Marzena Szczechowicz
Bezpieczna praca z komputerem
Unikanie zagrożeń w sieci
ERGONOMIA STANOWISK PRACY W PRZEMYŚLE
Regulamin Pracowni Komputerowej
Kierunki kształcenia  Technik Górnictwa Podziemnego  Górnik Eksploatacji Podziemnej.
Szkolenia bhp pracowników
Ergonomia na stanowisku pracy biurowej
„Aktywizacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych II”
Podstawy fizjologii i ergonomii pracy
OCENA RYZYKA ZAWODOWEGO
SEMINARIUM BEZPIECZNA CHEMIA 2015
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
BHP PRZY KOMPUTERZE.
Badania lekarskie pracowników
STRES ZAWODOWY W SĄDACH POWSZECHNYCH I JEGO SKUTKI ZDROWOTNE.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Psychospołeczne warunki pracy jako źródła stresu u pracowników sądów, na podstawie danych z badania Temida 2015 mgr Dominik Gołuch, Instytut Psychologii.
Przepisy BHP w pracowni komputerowej
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy 1 dr inż. Małgorzata Suchecka Bezpieczeństwo i higiena pracy na stronach internetowych CIOP-PIB.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Psychologiczne skutki sytuacji kryzysowych i sposoby ich łagodzenia
ORGANIZACJA I METODY SZKOLEŃ BHP
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
BHP SZKOLENIE WSTĘPNE INSTRUKTAŻ OGÓLNY
Zasady BHP oraz ochrony przeciwporażeniowej
DLA PRACODAWCÓW I OSÓB KIERUJĄCYCH PRACOWNIKAMI
Technik lotniskowych służb operacyjnych
BHP INSTRUKTAŻ OGÓLNY BHP
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. WALERGO GOETLA W SUCHEJ BESKIDZKIEJ
Przepisy BHP w pracowni komputerowej Zasady pracy z komputerem.
Zapis prezentacji:

Zasady bezpiecznej pracy z urządzeniami techniki komputerowej Urządzenia techniki komputerowej Stosowanie przepisów bezpieczeństwa i ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska Zasady bezpiecznej pracy z urządzeniami techniki komputerowej

Cel Zapoznanie z czynnikami środowiska pracy, które wpływają na kondycję fizyczną i psychiczną pracownika Poznanie zagrożeń oraz zasad ochrony przed nimi na stanowisku informatyka Kształtowanie umiejętności organizowania i wykonywania pracy w sposób bezpieczny Wprowadź cele lekcji

Agenda Czynniki wpływające na bezpieczeństwo i wygodę pracownika Ryzyko zawodowe na stanowisku informatyka Dolegliwości zdrowotne przy pracy z komputerem Działania korygujące i zapobiegawcze Dokumentacja BHP na stanowisku informatyka Wprowadź zagadnienia, które zostaną omówione w trakcie lekcji

Agenda Czynniki wpływające na bezpieczeństwo i wygodę pracownika Ryzyko zawodowe na stanowisku informatyka Dolegliwości zdrowotne przy pracy z komputerem Działania korygujące i zapobiegawcze Dokumentacja BHP na stanowisku informatyka Wprowadź zagadnienia, które zostaną omówione w trakcie lekcji

Czynniki wpływające na bezpieczeństwo i wygodę pracy Rodzaj wykonywanych prac Wyposażenie stanowiska pracy Meble Oprogramowanie Środowisko i przestrzeń Czynniki organizacji pracy Indywidualna charakterystyka użytkownika (M.Sikorski, J.Grabosz, „Jak ocenić ryzyko pracy przy komputerze”) FAKULTATYWNE Wprowadź informacje dotyczące wcześniej opanowanej wiedzy

Agenda Czynniki wpływające na bezpieczeństwo i wygodę pracownika Ryzyko zawodowe na stanowisku informatyka Dolegliwości zdrowotne przy pracy z komputerem Działania korygujące i zapobiegawcze Dokumentacja BHP na stanowisku informatyka Wprowadź zagadnienia, które zostaną omówione w trakcie lekcji

Ryzyko zawodowe na stanowisku informatyka Możliwe niebezpieczne wydarzenia, zagrożenia Przyczyny zagrożeń Możliwe skutki zagrożenia Sposoby zmniejszania ryzyka Wprowadź zagadnienia, które zostaną omówione w trakcie lekcji

Ćwiczenie Wypełnianie elementów karty analizy ryzyka zawodowego na stanowisku informatyka Wprowadź zagadnienia, które zostaną omówione w trakcie lekcji

Agenda Czynniki wpływające na bezpieczeństwo i wygodę pracownika Ryzyko zawodowe na stanowisku informatyka Dolegliwości zdrowotne przy pracy z komputerem Działania korygujące i zapobiegawcze Dokumentacja BHP na stanowisku informatyka Wprowadź zagadnienia, które zostaną omówione w trakcie lekcji

Dolegliwości zdrowotne przy pracy z komputerem Dolegliwości mięśniowo-szkieletowe bóle szyi ramion pleców palców i dłoni Obciążenie psychiczne bóle głowy zaburzenia wzroku uczucie napięcia psychicznego Wprowadź zagadnienia, które zostaną omówione w trakcie lekcji

Dolegliwości zdrowotne przy pracy z komputerem Obciążenie psychosomatyczne alergie bezsenność pobudzenie nerwowość

Agenda Czynniki wpływające na bezpieczeństwo i wygodę pracownika Ryzyko zawodowe na stanowisku informatyka Dolegliwości zdrowotne przy pracy z komputerem Działania korygujące i zapobiegawcze Dokumentacja BHP na stanowisku informatyka Wprowadź zagadnienia, które zostaną omówione w trakcie lekcji

Działania korygujące i zapobiegawcze Stosowanie ochron przeciwporażeniowych Wyposażenie stanowiska komputerowego zgodne z zasadami ergonomii Prawidłowe oświetlenie stanowiska pracy Odpowiednia organizacja czasu pracy Ograniczanie obciążenia psychicznego Zapewnienie pracownikom okularów korygujących wzrok - zgodnie z zaleceniem lekarza Ład i porządek na stanowisku pracy

Agenda Czynniki wpływające na bezpieczeństwo i wygodę pracownika Ryzyko zawodowe na stanowisku informatyka Dolegliwości zdrowotne przy pracy z komputerem Działania korygujące i zapobiegawcze Dokumentacja BHP na stanowisku informatyka Wprowadź zagadnienia, które zostaną omówione w trakcie lekcji

Dokumentacja BHP na stanowisku informatyka Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pracy Zaświadczenia o ukończeniu szkoleń bhp Instrukcje bhp Karta oceny stanowiska komputerowego Karta oceny ryzyka zawodowego Wprowadź zagadnienia, które zostaną omówione w trakcie lekcji

Ćwiczenie Zagrożenia na moim stanowisku pracy Użyj slajdu, celem podsumowania zdobytych przez ucznia umiejętności

Po zakończeniu tej lekcji Potrafisz określić podstawowe czynniki wpływające na bezpieczeństwo i higienę pracy Rozpoznajesz zagrożenia występujące w pracy informatyka Podajesz przykłady dokumentacji związanej z BHP Użyj slajdu, celem podsumowania zdobytych przez ucznia umiejętności

Pytania