Tajemnice sukcesu sprzedaży przez telefon

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polish Yellow Pages Plan biznesowy Call Center & .
Advertisements

Neostrada tp.
EBPP - nowy trend na rynku
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Polish Yellow Pages Plan biznesowy Call Center & .
Hotel Courtyard – Warszawa
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława.
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
SYSTEMY INFORMATYCZNE - Altamira, CRM i Remedy
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
Zarządzanie projektami
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Marketing elektroniczny w turystyce
Prezentacja Agencji.
Pod tym adresem pracujemy dla Ciebie!.
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Nowoczesne Contact Center w firmie ubezpieczeniowej
„Teraz nie pora myśleć czego Ci brak.
WAŻNA INFORMACJA Firma nie gwarantuje dochodów w przypadku braku pozyskiwanych klientów. Sukces Niezależnego Przedstawiciela ACN nie jest zagwarantowany,
Agenda 1 Tailored Mobile Solutions S.A 2 Aplikacja TMS Finance 3
Jak zaplanować rozwój firmy? TeleMobile case study.
Jak zwiększyć potencjał każdego Contact Center?
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Agenci w budowaniu satysfakcji klienta - contact center
Co zrobić, gdy pojawią się kłopoty z płynnością
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Ogólnokrajowa karta miejska
Faktoring Bezpieczeństwo i wygoda
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Asseco Poland – bezpieczny partner w biznesie
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Skrypter rozmów Gadżet czy niezbędne narzędzie?
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Dostosowanie oferty usług Powiatowego Urzędu Pracy w Chojnicach do potrzeb partnerów biznesowych.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
call center to nie tylko infolinia
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Outsourcing problematycznych etapów wytwarzania jako narzędzie optymalizacji produkcji Anna Zawadzka Business Development Manager Rzeszów, 4. Listopada.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
Logistyk.
British Polish Chamber of Commerce Usługa wsparcia polskich producentów Usługa Eksportowa – BPCC Export Marta Smolarek Konsultant ds. eksportu Brytyjsko.
Zintegrowane systemy informatyczne
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
Oferta kursów języka rosyjskiego dla firm
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Zgłoszenie do konkursu
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zapis prezentacji:

Tajemnice sukcesu sprzedaży przez telefon Central European Outsourcing Forum Targi w Krakowie 7-8 listopada 2007r.

Agenda Elementarz telesprzedaży Sukces czy porażka – oto jest pytanie? Case’y porażek telesprzedaży – sektor B2C Case’y sukcesów telesprzedaży – sektor B2C Atuty sprzedaży przez call / contact center Co jest ważne?

Elementarz telesprzedaży Kiedy sprzedawać przez telefon? Brak możliwości bezpośredniego dotarcia do grupy docelowej Zbyt wysoki koszt bezpośredniego dotarcia do grupy docelowej Bardzo specyficzny produkt Bardzo specyficzna grupa docelowa Wsparcie procesów sprzedażowych Alternatywny kanał sprzedaży Przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek Brak dostatecznej motywacji przedstawicieli handlowych z powodu zbyt małych prowizji

Elementarz telesprzedaży Jaki produkt sprzedawać przez telefon? Masowy Przystosowany do sprzedaży telefonicznej (prosta konstrukcja oferty) Odpowiednia grupa docelowa Posiadający cechy i atuty dostosowane do oczekiwań danej grupy docelowej Marchewka (unikalna wartość dodana) Wzbudzający zaufanie Promocja w mediach ⇒ Wiarygodny dostawca ⇒ Zaufanie Atesty ⇒ Produkt spełnia wymogi instytucjonalne ⇒ Zaufanie Cena ⇒ Zależna od grupy docelowej ⇒ Zaufanie Estetyka ⇒ Chęć posiadania „cacuszka” ⇒ Zaufanie Rekomendacje ⇒ Potwierdzenie wiarygodności produktu przez osoby zaufane / specjalistów ⇒ Zaufanie

Elementarz telesprzedaży Procedury: Sprzedaż Łatwość zakupu - podjęcie decyzji w trakcie rozmowy, Elastyczność w sposobie zapłaty (możliwość natychmiastowej zapłaty), Nie wymagająca pisemnej akceptacji, Wsparcie innymi kanałami komunikacji – www, e-mail, fax. itd., Okres próbny – możliwość zwrotu / reklamacji; Dystrybucja Krótki termin dostawy, Brak formalności związanych z odbiorem zakupu (kurier), Zwroty i reklamacje, Polityka magazynowa; Obsługa posprzedażna Help desk, obsługa klienta, Windykacja;

Elementarz telesprzedaży Technologie: Integracja z innymi aplikacjami, np.: Aplikacje monitoringu stanów magazynowych Aplikacja do weryfikacji danych Klientów Aplikacja do śledzenia przesyłek itp. Płatność on-line w trakcie rozmowy z Klientem (PayByPhone) Badanie satysfakcji Klienta z procesu sprzedaży poprzez wykorzystanie systemu IVR (Interactive Voice Response)

Elementarz telesprzedaży Ludzie: Dobór Konsultantów do oczekiwań grupy docelowej; Dobór Konsultantów według indywidualnych predyspozycji i doświadczenia; Odpowiednie przygotowanie Konsultantów / Sprzedawców: Szkolenia Skrypty Systemy motywacyjne itp.

Sukces czy porażka – oto jest pytanie ?

Porażki telesprzedaży – case I Klient: Szwedzka firma, Producent suplementów diety codziennej, 25 lat doświadczenia w telesprzedaży suplementów na rynku skandynawskim; Produkt – wprowadzenie na polski rynek 4 produktów: Kuracja upiększająca - 2 rodzaje suplementów, Kuracja zdrowotna – 2 rodzaje suplementów, Produkt sprzedawany w systemie tzw. subskrypcji; Grupa docelowa: Sektor B2C, Kobiety w wieku 30-50 lat, Klienci firm typu mail order; Proces realizacji zamówienia: Telesprzedaż – call / contact center w Polsce, Magazyn – Partner X w Szwecji, Cykliczna realizacja zamówień – handling i wysyłka pocztowa – partner Y w Polsce, Monitoring płatności – partner Z w Polsce;

Porażki telesprzedaży – case I Oczekiwania Zleceniodawcy: Sprzedaż / h – 1,5 szt. Skuteczność do bazy danych – 15,00% Osiągnięte wyniki: Sprzedaż / h – 2,77 szt. (185 % oczekiwań) Skuteczność 24,65% / bazy danych (164 % oczekiwań) Skuteczność 40,76% / rozmów merytorycznych (przedstawiona oferta) DLACZEGO WIĘC PORAŻKA?

Porażki telesprzedaży – case I Ponad 50% REZYGNACJI w pierwszym miesiącu! TAJEMNICE BRAKU SUKCESU: Wieloetapowy proces realizacji zamówienia Wielu dostawców Brak centralnej bazy wiedzy dla Partnerów (np. stany magazynowe, statusy przesyłek, itd.) Niespójna komunikacja z klientami Nieterminowość poszczególnych dostawców usług Błędy logistyczne

Porażki telesprzedaży – case II Klient: Jeden z wiodących na rynku polskim banków, Wywodzący się z międzynarodowej grupy kapitałowej, 150 lat historii grupy; Produkt – ubezpieczenie NW Oświadczenie w rozmowie telefonicznej oznaczało zawarcie Umowy z bankiem; Grupa docelowa: Sektor B2C, Obecni klienci banku - posiadacze kont oszczędnościowych; Zadania call / contact center: Telesprzedaż – akcja testowa, Wysłanie potwierdzenia zamówienia po zakończeniu rozmowy – e-mail, Nagranie rozmowy; Forma rozliczenia – success fee;

Porażki telesprzedaży – case II Oczekiwania Zleceniodawcy: Skuteczność / baza danych – wynagrodzenie uzależnione od osiągniętej skuteczności, System motywacyjny – uruchamiany w momencie osiągnięcia skuteczności 10,5% do bazy danych; Osiągnięte wyniki: Skuteczność / baza danych – 9,56% DLACZEGO PORAŻKA?

Porażki telesprzedaży – case II TAJEMNICE BRAKU SUKCESU: Wiele parametrów jakości realizacji projektu (15 współczynników) Niedostosowanie mechanizmów kontroli Brak dodatkowej motywacji ze strony Zleceniodawcy EFEKT: Projekt mało efektywny dla Zleceniodawcy i niedochodowy dla Zleceniobiorcy.

Sukcesy telesprzedaży – case I Klient: Jeden z wiodących na rynku polskim banków, Wywodzący się z międzynarodowej grupy kapitałowej, 150 lat historii grupy; Produkt – ubezpieczenie NW Oświadczenia w rozmowie telefonicznej oznaczały zawarcie Umowy z bankiem; Grupa docelowa: Sektor B2C, Obecni nieaktywni klienci banku - posiadacze rachunków typu ROR; Zadania call / contact center: Telesprzedaż, Wysłanie potwierdzenia zamówienia po zakończeniu rozmowy – e-mail, Nagranie rozmowy; Forma rozliczenia – success fee;

Sukcesy telesprzedaży – case I Oczekiwania Zleceniodawcy: Skuteczność / baza danych – wynagrodzenie uzależnione od osiągniętej skuteczności, System motywacyjny – uruchamiany w momencie osiągnięcia skuteczności 10,5% do bazy danych; Osiągnięte wyniki: Skuteczność / baza danych –16,00%

Sukcesy telesprzedaży – case I TAJEMNICA SUKCESU: Optymalizacja parametrów jakości realizacji projektu Dostosowanie mechanizmów kontroli Bardzo efektywna motywacja ze strony Zleceniodawcy i Zleceniobiorcy Rywalizacja pomiędzy centrami operacyjnymi (call centers) Zleceniobiorcy EFEKT: Projekt efektywny dla Zleceniodawcy i rentowny dla Zleceniobiorcy Podjęcie decyzji o stałej współpracy 

Sukcesy telesprzedaży – case II Klient: Firma z branży media, 9 lat funkcjonowania, Telesprzedaż jednym z kanałów pozyskania klienta; Produkt – platforma telewizji satelitarnej Grupa docelowa: Sektor B2C, Potencjalni klienci; Zadania call / contact center: Telesprzedaż, Nagranie rozmowy;

Sukcesy telesprzedaży – case II Oczekiwania Zleceniodawcy: 5 000 pozyskanych klientów w miesiącu, Skuteczność do bazy danych - 40%; Osiągnięte wyniki: 5 051 pozyskanych klientów w miesiącu, Skuteczność do bazy danych - 43%;

Sukcesy telesprzedaży – case II TAJEMNICA SUKCESU Mechanizmy kontroli jakości Dodatkowa motywacja ze strony Zleceniodawcy – 2 systemy motywacyjne Dobrze dobrana grupa docelowa EFEKT: Przekroczenie oczekiwań Zleceniodawcy; Długofalowa współpraca 

Sukcesy telesprzedaży – case III Klient: Operator telekomunikacji komórkowej, Własne (in house) call center – lokalizacje w różnych rejonach Polski, 13 lat na rynku polskim; Produkt – przedłużenie Umowy z abonentem Oświadczenie w rozmowie telefonicznej oznaczało zawarcie Umowy; Grupa docelowa: Sektor B2C, Klienci, którym w niedługim czasie kończy się termin Umowy z operatorem; Zadania call / contact center: Telesprzedaż – zatrzymanie klienta, Nagranie rozmów;

Sukcesy telesprzedaży – case III Oczekiwania Zleceniodawcy: Skuteczność / baza danych – nie określono wymagań, Osiągnięte wyniki: Skuteczność / baza danych – 25,00 %

Sukcesy telesprzedaży – case III Dedykowany zespół projektowy – kadra i konsultanci Cykliczne szkolenia i retreningi Dodatkowa motywacja ze strony Zleceniobiorcy – 3 systemy motywacyjne Technologia EFEKT: Bieżąca obsługa 20 stałych projektów dla Zleceniodawcy  Obsługa dodatkowych projektów ad hoc 

Atuty sprzedaży przez call / contact center Bieżąca kontrola nad osiąganymi wynikami Mierzalne wyniki w czasie rzeczywistym Krótki czas pozyskania nowych Klientów Szybki czas reakcji – możliwość błyskawicznego reagowania Większa efektywność działań sprzedażowych Masowość pozyskania Klientów – cały świat! Obniżenie kosztów pozyskania Klienta Alternatywny kanał sprzedaży Outsourcing całego procesu pozyskania Klienta Możliwość przeprowadzenia akcji testowej – weryfikacja założeń

Co jest ważne? Dobór bazy danych – budujmy własne ! ! ! lub/i wymieniajmy z partnerami ! ! ! Dobór i terminowość poszczególnych dostawców (logistyka) - kontrola na każdym poziomie Kompletna, kompetentna i łatwo dostępna informacja Dobór odpowiednich środków komunikacji z rynkiem Łatwa procedura pozyskania Klienta Satysfakcja Klienta przy odbiorze produktu „Sprzedaż na jakość czy na……ilość (?)” Uwzględnienie aspektów prawnych Systemy motywacyjne

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Katarzyna Czajkowska Specjalista ds DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Katarzyna Czajkowska Specjalista ds. Sprzedaży i Marketingu ContactPoint Sp. z o.o. tel. +48 22 541 90 90 e-mail: kc@contactpoint.pl