POLSKA IZBA HANDLU Bruksela, 27 LUTEGO 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Analiza progu rentowności
„Konkurencyjność polskich producentów żywności po wejściu do UE” Iwona Szczepaniak grudzień 2005, Warszawa.
Próg rentowności.
- na rynku od 1990 r. Kielce 2006.
DEPARTAMENT STRATEGII
- na rynku od 1997 r. Kielce 2006.
Kielce na rynku od 2001 r.. Minisaloniki Prasowe - wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy i produktów FMCG Powierzchnia: 6 – 18 m2 Saloniki Prasowe.
Dołącz do nas!!! Plan marketingowy.
Grupy producentów rolnych
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Struktura zatrudnienia w przedsiębiorstwach
Zagrożenia dla polskiego handlu
Przedsiębiorcy i rozwój
Konferencja prasowa 18 września 2012
Popyt, podaż, rynek.
Dr n. med. Lucyna Kapka Fakty wg WHO Źródło: dr n. med. Lucyna Kapka
Raport o rynku franczyzowym w Polsce Edycja 2009.
IKEA w Polsce.
Katowice, 15 maja 2012.
Tworzywa na paliwa – dlaczego Państwo nie chce pomóc?
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Wpływ kogeneracji na osiągane parametry emisyjności produkcji Warszawa, Październik 2007.
Konsekwencje zablokowania prywatyzacji w latach Michał Chyczewski Andrzej Domański Jeremi Mordasewicz Andrzej Rzońca Warszawa, 18 października.
Działalność Spółki w 2012 NWZA 12 lutego Działalność w 2012 Skonsolidowane obroty wyniosły 894,7 miliona, czyli lekko spadły – o 1,7% (1,5% po.
„KORZYŚCI Z INWESTOWANIA NA TERENACH KSSE”
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy ul. Leszczyńskiego Lublin tel.: (81)
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Ekonomika przestępczości
Szara strefa wyrobów tytoniowych w 2012
Opinie przedsiębiorców na temat wprowadzenia euro
1 AKTUALNA SYTUACJA W BUDOWNICTWIE w okresie I-IX 2013 w świetle danych statystycznych Małgorzata Kowalska Dyrektor Departamentu Produkcji Janusz Kobylarz.
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Dofinansowanie pobytu mieszkańców (umieszczonych na tzw
NIE PAL PRZY MNIE PROSZĘ
MODELE DYSTRYBUCJI STALI
Star City Tomaszów Mazowiecki
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
TEXT
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
100 tys. GWARANTOWANE!!! Konkurs tylko dla sklepów sieci Koniczynka.
Polski rynek detaliczny paliw płynnych
Krzysztof Zaręba Pełnomocnik Rządu ds. Promocji
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Okładka ze zdjęciem (bez wyznaczonych bocznych marginesów).
Katarzyna Piętka-Kosińska CASE-Doradcy Warszawa,
RZECZYWISTY POZIOM CEN NA RYNKU MIESZKANIOWYM – PROGNOZA 2010.
Nowe Spółdzielnie w grupie
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Anna Magdziak Paweł Jedynak Finansowanie Przedsiębiorstwa,10 listopada 2009r.
1 1 Tendencje w rozwoju pomorskiej edukacji na podstawie wybranych wyników egzaminów zewnętrznych II FORUM POMORSKIEJ EDUKACJI Gdańsk, 18 listopada 2013.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Polski konsument a nowości
Źródło: Dział Badań i Analiz firmy Emmerson S.A. na podstawie danych Wojewódzkich Urzędów Statystycznych Aktualna sytuacja na rynku mieszkaniowym. Prognozy.
Pożary traw na terenie województwa mazowieckiego w 2014 roku KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W WARSZAWIE.
Bratysława € Bańska Bystrzyca 300 – 500€ Koszyce 200 – 450€ Kežmarok 200 – 350€ Koszty życia Porównanie kosztów wynajmu dwupokojowego mieszkania.
w zakresie ograniczania „szarej strefy”
branże, zagrożenia, skala, przeciwdziałanie
Struktura bezrobocia w okresie transformacji w Polsce
Wpływ procederu wyłudzania podatku VAT na działalność dystrybutorów w Polsce. Warszawa, r.
Od 20 lat wspieramy przedsiębiorczość Polaków i co dalej?
Analiza CPV analiza koszty - produkcja - zysk
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
A.M. Zarzycka.  strategie cen wysokich  strategie cen neutralnych (przeciętnych, średnich)  strategie cen niskich A.M. Zarzycka.
Obserwatorium kultury
Komentarz do zmian na polskim rynku dystrybucyjnym.
Opracowano na danych Polskiego FADN
Zapis prezentacji:

POLSKA IZBA HANDLU Bruksela, 27 LUTEGO 2013

SKALA WIELKOŚCI RYNKU WYROBÓW TYTONIOWYCH W POLSCE Sprzedaż papierosów w Polsce w miliardach sztuk Handel legalny Średnio 14,3 % Lokalnie do >50% Handel nielegalny

STRUKTURA DYSTRYBUCJI WYROBÓW TYTONIOWYCH W POLSCE Handel niezależny 100 000 punktów Sieci handlowe 20 000 punktów HoReCa 19 000 punktów 74% 21% 5% Kanały sprzedaży % udziału w sprzedaży   powierzchnia km2 populacja Punkty sprzedaży wyrobów tytoniowych Francja 675 417 66 000 000 28 000 Polska 312 689 38 000 000 140 000 Hiszpania 504 645 47 000 000 13 000 Na podst. Nielsen 2009

STRUKTURA SPRZEDAŻY WYROBÓW TYTONIOWYCH W POLSCE UDZIAŁ PROCENTOWY W OBROCIE POSZCZEGÓLNYCH FORMATÓW   przybliżona ilość sklepów segmencie przybliżony udział wyrobów tytoniowych w obrocie hipermarkety 300 2 % supermarkety 4 500 3 % duże sklepy spożywcze 5 500 4 % średnie sklepy spożywcze 31 000 5 % małe sklepy spożywcze 51 000 15 %* kioski i saloniki prasowe 18 000 40 % stacje benzynowe 6 000 30 % sklepy specjalistyczne m.in. monopolowe, tytoniowe 4 000 15 - 80 % HoReCa (Hotels Restaurants Catering) 19 000 b/d 139 300 *jest to wartość średnia. Lokalnie może ona być znacznie wyższa Dla około 80 000 punktów handlowych wyroby tytoniowe stanowią ponad 15% całej sprzedaży.

PAPIEROSY MENTOLOWE I SLIM W POLSKIM HANDLU DETALICZNYM Wyroby tytoniowe o smaku mentolowym oraz papierosy typu „slim” tj. o średnicy mniejszej niż 7,5 mm stanowią ok 38 % rynku wyrobów tytoniowych w Polsce. Ich wycofanie spowoduje, iż w mniejszych sklepach w których udział wyrobów tytoniowych w ogólnym obrocie wynosi obecnie od 10% do 40% całego obrotu, spadek całościowego obrotu wspomnianych punktów handlowych od 3,8% do 15,2%. Im mniejszy jest sklep tym większy jest udział wyrobów tytoniowych w jego obrotach. Oznacza to w praktyce iż małe rodzinne sklepy spożywcze mogą stracić nawet do 15 % całkowitej sprzedaży, co w praktyce przełoży się na konieczność ich likwidacji i utratę pracy, a tym samym źródeł utrzymania dla całych rodzin. Może to dotyczyć nawet kilkunastu tysięcy sklepów.

WPŁYW REWIZJI DYREKTYWY TYTONIOWEJ NA INNE OGNIWA RYNKU SPADEK SPRZEDAŻY WYROBÓW TYTONIOWYCH W LEGALNYM HANDLU SPOWODUJE SPADEK SPRZEDAŻY POWIĄZANYCH PRODUKTÓW NABYWANYCH „PRZY OKAZJI” wyroby tytoniowe są bardzo często produktem który generuje ruch, i odwiedzanie punktu sprzedaży przez konsumentów. PRZYKŁADY GRUP PRODUKTÓW NABYWANYCH „PRZY OKAZJI”: 36%* Baterie 40%* Słodycze impulsowe 77%* Doładowania GSM 73%* Gazety * % sprzedaży danej grupy produktowej w tym kanale

Szara strefa wyrobów tytoniowych 2010 2011 Utracona w 2011 roku akcyza i VAT z tytułu szarej strefy wyrobów tytoniowych: 4,9 mld zł * Wzrost nielegalnego handlu wyrobami tytoniowymi w 2007-2011 ponad 78% Udział papierosów „slim” w nielegalnym obrocie 40% *wpływy budżetowe z podatków od wyrobów tytoniowych (akcyza i VAT) ok. 24 mld zł w 2011 Na podst. Niemczyk i Wspólnicy

15% do 40% udziału w całościowym obrocie to ok. 80 000 PODSUMOWANIE Liczba punktów handlu detalicznego w Polsce gdzie wyroby tytoniowe stanowią 15% do 40% udziału w całościowym obrocie to ok. 80 000 Wycofanie ze sprzedaży papierosów mentolowych i slim* to zmniejszenie całkowitych obrotów w małych sklepach nawet o 15% co realnie oznacza konieczność ich likwidacji - często jedynego często źródła utrzymania rodzin. Wprowadzenie ujednoliconych opakowań to dalszy spadek marż handlowych obecnie już minimalnych: marża detaliczna wynosi ok. 5%, hurtowa poniżej 2% = pogorszenie i tak już niskiej rentowności handlu. ŁĄCZNA LICZBA ZAGROŻONYCH DYREKTYWĄ TYTONIOWĄ MIEJSC PRACY: ok. 566 000 Miejsca pracy w handlu związane ze sprzedażą wyrobów tytoniowych: 500 000 Miejsca pracy w rolnictwie związane z uprawą tytoniu **: 60 000 Miejsca pracy w przemyśle: 6 000 Popyt zostanie przesunięty do szarej strefy zatem nie regulacje nie będą miały wpływu na zmniejszenie palenia i zdrowie publiczne, natomiast gospodarka i obywatele odczują potężny negatywny cios ekonomiczny. * To także spadek przychodów do budżetu z tytułu akcyzy i VAT o ponad 2 mld zł/rok i wzrost przestępczości. **również zagrożone przez zmniejszenie zapotrzebowania na krajowy tytoń na skutek wprowadzenia Dyrektywy