Ekonometria „Jaki wpływ na wielkość sprzedaży mają wydatki na reklamę oraz wielkość zatrudnienia ?” Dagmara Płachcińska Nr albumu: 19518.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Excel Narzędzia do analizy regresji
Advertisements

KORELACJA I REGRESJA WIELOWYMIAROWA
Analiza przyczynowości
BUDOWA MODELU EKONOMETRYCZNEGO
Analiza współzależności
MIARY ZMIENNOŚCI Główne (wywołujące zmienność systematyczną)
Analiza współzależności
Programy do analizy statyczno-ekonometrycznej
Symulacja zysku Sprzedaż pocztówek.
Współczynnik beta Modele jedno-, wieloczynnikowe Model jednowskaźnikowy Sharpe’a Linia papierów wartościowych.
Metody ekonometryczne
Metody ekonometryczne
Metody ekonometryczne
Metody ekonometryczne
Metody ekonometryczne
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Podstawowe pojęcia prognozowania i symulacji na podstawie modeli ekonometrycznych Przewidywaniem nazywać będziemy wnioskowanie o zdarzeniach nieznanych.
Jakość sieci geodezyjnych. Pomiary wykonane z największą starannością, nie dostarczają nam prawdziwej wartości mierzonej wielkości, lecz są zwykle obarczone.
Analiza korelacji.
Prognozowanie na podstawie modelu ekonometrycznego
i jak odczytywać prognozę?
Ekonometria. Co wynika z podejścia stochastycznego?
Elementy Rachunku Prawdopodobieństwa i Statystyki
Irena Woroniecka EKONOMIA MENEDŻERSKA - dodatek do W2
Modelowanie ekonometryczne
Badania Operacyjne i Ekonometria. Literatura podstawowa 1.M.Anholcer, H.Gaspars, A.Owczrkowski Przykłady i zadania z badań operacyjnych i ekonometrii.
Ekonometria stosowana
Ekonometria stosowana
Ekonometria stosowana
Ekonometria stosowana
Regresja wieloraka.
Konwergencja gospodarcza
Testowanie hipotez statystycznych
Przedmiot: Ekonometria Temat: Szeregi czasowe. Dekompozycja szeregów
Ekonometryczne modele nieliniowe
D. Ciołek EKONOMETRIA – wykład 1
Ekonometria stosowana
D. Ciołek Analiza szeregów przekrojowo-czasowych – wykład 2
D. Ciołek EKONOMETRIA – wykład 3
D. Ciołek EKONOMETRIA – wykład 2
Analiza wariancji ANOVA czynnikowa ANOVA
WIELORÓWNANIOWE MODELE EKONOMETRYCZNE
Dynamika zjawisk. Tendencja rozwojowa dr hab. Mieczysław Kowerski
Ekonometria Metody estymacji parametrów strukturalnych modelu i ich interpretacja dr hab. Mieczysław Kowerski.
Regresja liniowa. Dlaczego regresja? Regresja zastosowanie Dopasowanie modelu do danych Na podstawie modelu, przewidujemy wartość zmiennej zależnej na.
1 Sprigg Lane Ewa Korczyc Urszula Borowska. 2 Prezentacja sytuacji Firma Sprigg Lane Natural Resources jest częścią Sprigg Lane Company zajmującej się.
Badanie własności składnika losowego dr hab. Mieczysław Kowerski
Model ekonometryczny Jacek Szanduła.
Model trendu liniowego
Treść dzisiejszego wykładu l Weryfikacja statystyczna modelu ekonometrycznego –błędy szacunku parametrów, –istotność zmiennych objaśniających, –autokorelacja,
Ekonometria Wykład 1 Uwarunkowania modelowania ekonometrycznego. Uogólniona metoda najmniejszych kwadratów dr hab. Mieczysław Kowerski.
Treść dzisiejszego wykładu l Klasyfikacja zmiennych modelu wielorównaniowego l Klasyfikacja modeli wielorównaniowych l Postać strukturalna i zredukowana.
Ekonometria WYKŁAD 3 Piotr Ciżkowicz Katedra Międzynarodowych Studiów Porównawczych.
Ekonometria stosowana Heteroskedastyczność składnika losowego Piotr Ciżkowicz Katedra Międzynarodowych Studiów Porównawczych.
1 Proces analizy i rozpoznawania. 2 Jak przygotować dwie klasy obiektów?
Modele nieliniowe sprowadzane do liniowych
Ekonometria Wykład III Modele wielorównaniowe dr hab. Mieczysław Kowerski.
STATYSTYKA – kurs podstawowy wykład 11
Estymacja parametryczna dr Marta Marszałek Zakład Statystyki Stosowanej Instytut Statystyki i Demografii Kolegium Analiz.
Treść dzisiejszego wykładu l Metoda Najmniejszych Kwadratów (MNK) l Współczynnik determinacji l Koincydencja l Kataliza l Współliniowość zmiennych.
Wstęp do regresji logistycznej
Metody ekonometryczne dla NLLS
KORELACJA I REGRESJA WIELOWYMIAROWA
Metody optymalizacji – metody badań operacyjnych
Ekonometria stosowana
EKONOMETRIA W3 prof. UG, dr hab. Tadeusz W. Bołt
Regresja wieloraka – bada wpływ wielu zmiennych objaśniających (niezależnych) na jedną zmienną objaśnianą (zależą)
Model ekonometryczny z dwiema zmiennymi
MNK – podejście algebraiczne
Korelacja i regresja liniowa
Zapis prezentacji:

Ekonometria „Jaki wpływ na wielkość sprzedaży mają wydatki na reklamę oraz wielkość zatrudnienia ?” Dagmara Płachcińska Nr albumu: 19518

Wstęp – cel projektu W naszym projekcie chcemy ukazać jaki wpływ na wielkość sprzedaży mają wydatki na reklamę oraz wielkość zatrudnienia. Do obliczeń wykorzystaliśmy dane z firmy „Daga” z okresu 10 lat. Firma zajmuje się produkcją i sprzedażą mebli.

Szacowanie parametrów metodą najmniejszych kwadratów i interpretacja Szacowanie parametrów strukturalnych modelu wykonałam przy pomocy MNK.  

Wariancja

Odchylenie standardowe składnika resztowego = 2 S S e e

Współczynnik zbieżności

Standardowe błędy szacunku

Wartość statystyki testowej

Odchylenie standardowe składnika resztowego

Wnioski Powyższe obliczenia jednoznacznie wskazują na to, że wydatki na reklamę, a także wielkość zatrudnienia istotnie wpływają na wielkość sprzedaży. W przypadku gdy wydatki na reklamę, bądź wielkość zatrudnienia wzrastają – wielkość sprzedaży także wzrasta. W przypadku gdy maleją, wielkość sprzedaży także maleje. Model ten może zostać wykorzystany w firmie „Daga”, a także w innych firmach z tej samej branży (sprzedaż mebli) w regionie. Służy on do sprawdzenia opłacalności zwiększania wydatków na reklamę, a także wielkości zatrudnienia.