Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
PREZENTACJA NA TEMAT MIASTA KATOWICE
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu
Dz. 1.5 a SPO RZL - projekt "Punkty Pomocy Koleżeńskiej"
Przyjazna Kłodnica.
Potrzeby miast Ryszard Grobelny Prezes ZMP Prezydent Poznania.
Renowacja poprzemysłowej strefy NOWE GLIWICE Phare SSG 2003
Droga ekspresowa S-8 na odcinku Augustów-Suwałki
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego
SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA – PODSTREFA OŚWIĘCIM
Wyznaczanie oraz zmiana obszaru i granic aglomeracji
Strategia rozwoju Opola w latach
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan obecny Plany rozwojowe IV Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Lubelszczyzna i jej przyszłość..
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Adam Fudali prezydent Rybnika
Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja.
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
I NFORMACJA o stanie finansów miasta Ruda Śląska za rok 2011.
Zamawiający / Inwestor:
Podjęte działania: Miasto w maju 2004 roku we współpracy z Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej zorganizowało konkurs dla studentów, w którym.
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
BUDOWA MIEJSC PARKINGOWYCH WZDŁUŻ JEZDNI DROGI PUBLICZNEJ GMINNEJ
Plany ochrony parków krajobrazowych i ich rola w ochronie krajobrazu i przyrody. Konferencja „Chronić chronione” r. Dr inż. Marian Tomoń.
Wybór przedstawicieli organizacji pozarządowych do Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
TRZEBNICA Centrum Pobytowe dla Drużyn – Finalistów UEFA EURO 2012.
Gliwice Miasto sukcesu inwestycyjnego
Urząd Gminy i Miasta Koziegłowy Pl. Moniuszki Koziegłowy
1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
GTB Metropolis Zmieniamy obraz Śląska.  Jesteśmy właścicielem nieruchomości komercyjnych na obszarze Aglomeracji Górnośląskiej  Przygotowujemy nieruchomości.
Witamy na I forum na rzecz budowy drogi S-74. Forum na rzecz budowy drogi S-74 Dlaczego powstało forum? Celem konferencji jest stworzenie forum wymiany.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Maria Wasiak – mocne wsparcie dla Bydgoszczy Urząd Miasta Bydgoszczy
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Spotkanie dotyczące realizacji zadania
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Projekt i budowa drogi ekspresowej S17 Zakręt – Lubelska (bez węzła)
Zapis prezentacji:

Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach - wrzesień 2010 -

Drogowa Trasa Średnicowa w aglomeracji górnośląskiej

Drogowa Trasa Średnicowa wczesne plany (od 1958 r.) droga ruchu ekspresowego o funkcji regionalnej (1979 r.) dwie jezdnie dwupasmowe 2 X 7 m z pasem rozdzielającym. Szerokość w liniach rozgraniczających 80 m 4 skrzyżowania – obsługa ruchu tranzytowego

Drogowa Trasa Średnicowa aktualnie (od 1994 r.) droga wojewódzka nr 902 Katowice – Gliwice droga główna G1/4, G2/2, G2/3 w obowiązujących planach zagospodarowania (2003-2005) 9 skrzyżowań – obsługa ruchu miejskiego autostrada A-4, droga krajowa 88 oraz autostrada A-1 (w budowie) – obsługa ruchu tranzytowego

Drogowa Trasa Średnicowa w planach zagospodarowania Gliwic w planach od ponad 40 lat: w 1964 - droga KPII w 1979 - droga 02 KE - droga ruchu ekspresowego o funkcji regionalnej – Średnicowa GOP w 1994 - droga XIII/0 (G 1/4 i GP 2/3) – droga główna jednojezdniowa z 4 pasami ruchu i droga główna ruchu przyśpieszonego o dwóch jezdniach po 3 pasy przebieg DTŚ opisują 4 aktualne miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego

Drogowa Trasa Średnicowa od ul. Częstochowskiej do DK 88 uchwała RM w Gliwicach nr XXXVIII/965/2005 z 22 grudnia 2005 długość: ok. 2,6 km symbol terenów - KDG 1/4: ulica główna jedna jezdnia z 4 pasami łączna szerokość nawierzchni 16,5 m na długości ok.1,25 km w śladzie dawnego Kanału Kłodn. na długości około 1,3 km istniejącą ul. Portową

Przebieg DTŚ w Gliwicach fragment ul. Portowej i skrzyżowanie z DK 88

Przebieg DTŚ w Gliwicach koryto dawnego Kanału Kłodnickiego (rejon ul Przebieg DTŚ w Gliwicach koryto dawnego Kanału Kłodnickiego (rejon ul.Sienkiewicza)

Przebieg DTŚ w Gliwicach koryto dawnego Kanału Kłodnickiego (rejon ul Przebieg DTŚ w Gliwicach koryto dawnego Kanału Kłodnickiego (rejon ul. Zwycięstwa)

Przebieg DTŚ w Gliwicach koryto dawnego Kanału Kłodnickiego (rejon ul Przebieg DTŚ w Gliwicach koryto dawnego Kanału Kłodnickiego (rejon ul. Zwycięstwa)

Drogowa Trasa Średnicowa od ul. Baildona do ul. Częstochowskiej uchwała RM w Gliwicach nr XXXVIII/964/2005 z 22 grudnia 2004 długość: ok. 1,4 km symbol terenów pod DTŚ - 01 KDG 1/4: ulica główna jedna jezdnia z 4 pasami łączna szerokość nawierzchni16,5 m na całej długości DTŚ w śladzie dawnego Kanału Kłodnickiego (od lat czterdziestych ubiegłego wieku nieużytkowany)

Przebieg DTŚ w Gliwicach koryto dawnego Kanału Kłodnickiego (rejon ul Przebieg DTŚ w Gliwicach koryto dawnego Kanału Kłodnickiego (rejon ul. Robotniczej)

Drogowa Trasa Średnicowa od rzeki Kłodnicy do ul. Baildona uchwała RM w Gliwicach nr XXI/575/2004 z 8 lipca 2004 długość: ok. 2,7 km symbol terenów : 02 KUp-2/3 ulica główna ruchu przyspieszonego 2 jezdnie po 3 pasy łączna szer. nawierzchni 27 m 02a KUg-2/3 ulica główna 2 jezdnie po 3 pasy 03 KUg-2/2 ulica główna 2 jezdnie po 2 pasy łączna szer. nawierzchni 20 m 04 KUg-1/4 1 jezdnia, 4 pasy łączna szer. nawierzchni 16,5 m

Przebieg DTŚ w Gliwicach skrzyżowanie z ul. Królewskiej Tamy

Przebieg DTŚ w Gliwicach rejon giełdy samochodowej przy ul. Błonie

Drogowa Trasa Średnicowa od granicy Zabrza do rzeki Kłodnicy w planie zagospodarowania: uchwała RM w Gliwicach nr XIII/229/2003 z 23 października 2003 długość: ok. 1,4 km symbol terenów - KUp-2/3: ulica główna ruchu przyspieszonego 2 jezdnie po 3 pasy ruchu łączna szerokość nawierzchni 27 m

Stanowisko Rady Miejskiej w Gliwicach w sprawie DTŚ w Gliwicach, 15 października 2009 r. Drogowa Trasa Średnicowa jest inwestycją bezwzględnie konieczną dla sprawnego funkcjonowania zarówno całej Metropolii Silesia, jak i samego miasta. Drogowa Trasa Średnicowa powinna zostać zrealizowana zgodnie z obowiązującymi dokumentami planistycznymi. Warunek ten spełnia wariant 1A opisany w opracowaniu inwestorskim przedłożonym do konsultacji społecznych. Wariant ten przewiduje przebieg trasy śladem dawnego Kanału Kłodnickiego, tunel pod ul. Zwycięstwa i ul. Dworcową, dwupoziomowe, bezkolizyjne skrzyżowania oraz węzeł na granicy Gliwic i Zabrza.

Stanowisko Rady Miejskiej w Gliwicach w sprawie DTŚ w Gliwicach, 15 października 2009 r. Drogowa Trasa Średnicowa w wariancie 1A jest efektem studiów projektowych prowadzonych na przestrzeni kilkudziesięciu lat. Ocena wielokryterialna przedstawiona w opracowaniu potwierdza, że jest to wariant najkorzystniejszy, a ze względu na utrzymywaną rezerwę terenu, daje największe szanse na szybką realizację oraz powoduje najmniejsze straty społeczne. Drogowa Trasa Średnicowa powinna być traktowana priorytetowo przez urzędy i instytucje uczestniczące w procesie przygotowania i realizacji inwestycji, w celu jak najszybszego dokończenia budowy odcinka Gliwice - Zabrze.

Apel do Rządu Rzeczypospolitej Polskiej Apel na wniosek Prezydenta Miasta i Przewodniczącego Rady Miejskiej, 29 maja 2008 r. Apel do Rządu Rzeczypospolitej Polskiej Drogowa Trasa Średnicowa, droga wojewódzka nr 902, łącząca drogę krajową nr 86 w Katowicach z drogą krajową nr 88 w Gliwicach, ujęta jest w planach od wielu lat. Droga ta jest niezwykle istotna dla sprawnego funkcjonowania aglomeracji górnośląskiej oraz dla miast, przez które przebiega. Od połowy lat 80-tych do 1999 roku DTŚ realizowana była jako inwestycja centralna. Po wprowadzeniu reformy administracyjnej budowę kontynuowano na podstawie porozumienia Rządu RP z samorządem województwa śląskiego i miastami. Apelujemy do Rządu RP o dokończenie budowy DTŚ na terenie miast Zabrze i Gliwice według dotychczasowych reguł, to znaczy bez konieczności finansowego partycypowania samorządów jako warunku uruchomienia środków z rezerwy subwencji ogólnej.

Inne oficjalne stanowiska popierające DTŚ: Senatu Politechniki Śląskiej Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości Centrum Onkologii – Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Gliwicach Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach Związku Pracodawców Budownictwa w Gliwicach Młodzieżowej Rady Miasta Gliwice Rady Osiedla Sikornik w Gliwicach Rady Osiedla Wójtowa Wieś w Gliwicach Rady Osiedla Kopernik w Gliwicach Stowarzyszenia Mieszkańców Gliwic „Wspólnie Dla Gliwic” Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej im. Żwirki i Wigury w Gliwicach

Badanie opinii mieszkańców Gliwic październik 2008 r Badanie opinii mieszkańców Gliwic październik 2008 r. (Business Consulting sp. z o.o. w Katowicach) Czy zwiększenie liczby dróg w Gliwicach, np. poprzez budowę DTŚ jest rozwiązaniem:

Raport z działań informacyjno - konsultacyjnych, listopad 2009 r Raport z działań informacyjno - konsultacyjnych, listopad 2009 r. (Centrum Interaktywnych Konsultacji Społecznych PROINWESTYCJA) Czy według Pani/Pana potrzebna jest DTŚ Gliwice - Katowice?

Raport z działań informacyjno - konsultacyjnych, listopad 2009 r Raport z działań informacyjno - konsultacyjnych, listopad 2009 r. (Centrum Interaktywnych Konsultacji Społecznych PROINWESTYCJA) Który według Pani/Pana wariant przebiegu DTŚ jest właściwy w Gliwicach?

Drogowa Trasa Średnicowa to nie droga dla „…ciężkiego ruchu tranzytowego…” Po oddaniu do użytku ruch tranzytowy będzie stanowił kilka procent nie ma zastąpić obwodnic Po zakończeniu budowy odcinka autostrady A1 (tj. w 2011 r.) wokół Gliwic będzie istnieć tzw. obwodnica autostradowa, ponadto będą budowane obwodnice miejskie nie spowoduje „zubożenia” miasta DTŚ przebiega gównie przez tereny niezabudowane i zdegradowane. W centrum planuje się wybudowanie tunelu o długości ok.500 m pod ul. Zwycięstwa i ul. Dworcową, na którym miasto zyska atrakcyjną przestrzeń inwestycyjną

Drogowa Trasa Średnicowa nie jest autostradą ani drogą ekspresową To ulica główna (G). Dzięki bezkolizyjnym skrzyżowaniom ruch samochodowy będzie płynny nie „podzieli” miasta Planowane są dodatkowe skrzyżowania z istniejącymi i planowanymi ulicami, ponadto ruch pieszy będzie się odbywał w obrębie wszystkich skrzyżowań, dodatkowo nad tunelem oraz przez specjalne kładki