Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Cele lekcji: Poznanie założeń heliocentrycznej teorii Kopernika.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Kompetencja:
Mikołaj Kopernik – wielki matematyk i ekonomista
Obiekty UNSECO w Polsce
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Mikołaj Kopernik
1.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
MAM NA IMIĘ HANIA I CHCĘ PRZEDSTAWIĆ PATRONA MOJEJ SZKOŁY…
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Mikołaj Kopernik.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię, polskie go wydało plemię.
Wycieczka śladami Patrona Uczniowie klas IV b, IV c, V b, V c oraz VI d pod opieką pań: Ewy Wróblewskiej, Hanny Kordulskiej i Lucyny Stańczuk w dniach.
Mikołaj Kopernik.
Mikołaj Kopernik Autor: Róża Siepka kl. V.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących - Gimnazjum Dwujęzyczne ID grupy: 98/16_MF_G1 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Gęstość ciał Semestr/rok szkolny: II semestr 2009/2010

Nasze pierwsze spotkanie Dnia 19.04.2010r. odbyły się nasze pierwsze zajęcia, jednak już wcześniej się zapoznaliśmy. Grupa matematyczno-fizyczna składa się z osób, które uczęszczają do jednej klasy, a więc nasze pierwsze wspólne spotkanie odbyło się w dzień rozpoczęcia roku szkolnego. Następnie aby pogłębić nasze relacje, udaliśmy się na biwak integracyjny do Grodzewa.

Biwak integracyjny w Grodzewie

Test 21.04.2010r. każdy z nas rozwiązał test sprawdzający naszą wiedzę na temat zjawisk dotyczących gęstości oraz innych dziedzin matematyki i fizyki. Nasz sprawdzian wiedzy przebiegł pomyślnie i wynieśliśmy z niego wiele nowych wiadomości.

Zapoznanie się z projektem gęstość Podczas naszych pierwszych zajęć naukowych rozszerzyliśmy naszą wiedzę na temat pojęcia gęstości i związanych z nią zjawisk. Dowiedzieliśmy się o podstawowych jednostkach układu SI. Zastosowaliśmy wzory do obliczenia prostych przykładów.

Zajęcia z doświadczeniami Tematem naszych kolejnych zajęć było obliczanie gęstości danych przedmiotów ( tj. kamienne jajko , piłka ) poprzez przeprowadzanie doświadczeń. Uczestnicy projektu zaopatrzyli się w słoiki z wodą oraz przybory do pomiarów ( waga , miara itp.). Następnym etapem doświadczenia było zważenie i wrzucenie obiektu do słoika z wodą oraz pomiar wyporności wody. Za pomocą przygotowanych przyborów i nowopoznanych wzorów obliczyliśmy objętość, a następnie gęstość przedmiotów.

Kurze jajko Podczas kolejnych zajęć omawialiśmy temat dotyczący gęstości kurzego jajka. Dowiedzieliśmy się ,że żółtko ma inną gęstość niż ,,białko” ,lecz po ugotowaniu ujednolicają się. Tym samym zmienia się gęstość jajka. PO

Maszyny proste – dźwignia dwustronna Mechanizm dźwigniowy Maszyny proste – dźwignia dwustronna

Zawartość prezentacji - DOŚWIADCZENIE NR 2 Budowa działania mechanizmu 1 Opis mechanizmu 2 Schemat działania 3 Zdjęcia mechanizmu 4

Opis działania mechanizmu Zadaniem mechanizmu dźwigniowego jest załączenie drugiego urządzenia (obwodu elektrycznego). Na pływak zanurzony w wodzie działa siła wyporu skierowana ku górze. Siła ta powoduje unoszenie jednego końca ramienia, natomiast drugi – zakończony „włącznikiem” dociska styki i zamyka obwód elektryczny powodując świecenie żarówki.

Budowa 1 2 3 4 5 Dźwignia dwustronna Zbiornik z wodą Pływak Włącznik Obwód elektryczny

ZDJĘCIA MECHANIZMU Obwód elektryczny Pływak w zbiorniku Załączanie obwodu

Schemat działania

Schemat działania woda

Schemat działania

Schemat działania woda

Schemat działania

Schemat działania woda

Wykład 10 czerwca odwiedził nas doktor pan Przemysław Grzybowski – wykładowca nauk fizycznych na Uniwersytecie Poznańskim . Przeprowadził z nami bardzo interesujący wykład. Tematem wykładu były naturalne silniki w przyrodzie. Rozmawialiśmy na tematy dotyczące konwekcji , termowizji ,procesów zachodzących na słońcu oraz powstawania rzadkich zjawisk atmosferycznych. Wykład trwał 4 godziny więc przez ten czas zdążyliśmy przyswoić dużo informacji.

Konwekcja

Słońce

Erupcja wulkanu

Widok z kamery termowizyjnej

Zorza polarna

Wyjazd na wycieczkę W dniach 15-17.06.2010r. odbyła się wycieczka naukowa. Podczas wyjazdu udało nam się wypocząć oraz zwiedzić wiele ciekawych miejsc:

FROMBORK

Planetarium i obserwatorium

Mikołaj Kopernik – polski astronom Polski astronom, urodzony w 1473 r. w Toruniu przy ul. św. Anny. Opracował heliocentryczny model Układu Słonecznego, według którego Słońce znajduje się w centrum, Ziemia jest planetą i podobnie jak pozostałe planety obiega Słońce po orbicie kolistej. Jego teoria została opublikowana w 1543 r. w księdze De revolutionibus orbium coelestium (O obrotach sfer niebieskich). Mimo zadedykowania dzieła ówczesnemu papieżowi, nie została przychylnie przyjęta przez Kościół, a nawet umieszczono ją w 1616 r. w indeksie ksiąg zakazanych. 

Mikołaj Kopernik (1473-1543)

Teoria Heliocentryczna Mikołaj Kopernik w I rozdziale swojego dzieła dokonał przeglądu wszystkich znanych wówczas teorii na temat ruchów planet i poparł tę teorię nowymi obliczeniami uzyskanymi dzięki obserwacji i zastosowaniu bardziej rozwiniętej matematyki. Przewrót dokonany przez Mikołaja Kopernika polegał na odwadze myślenia i przeciwstawienia się autorytetom i panującym fałszywym poglądom. Kopernik zainicjował powstanie nowożytnej nauki, która zdobyła świadomość, iż w nauce nie ma niepodważalnych twierdzeń.

Teoria Mikołaja Kopernika Zgodnie z pierwotną koncepcją Kopernika planety poruszają się wokół słońca po okręgach. Kopernik zaproponował swój model, aby wyeliminować konieczność zakładania, że niektóre planety krążą po dodatkowych pętlach zwanych epicyklami. Kopernik musiał założyć istnienie znacznie większej liczby epicykli niż było to w teorii Ptolemeusza, a mimo to, wciąż dawała ona znacznie mniej zgodne z doświadczeniem wyniki. Zakładając, że Ziemia wiruje wokół własnej osi przechodzącej przez oba bieguny można wyjaśnić obracanie się całej sfery niebieskiej w cyklu 24-godzinnym.

Mikołaj Kopernik oprócz astronomii zajmował się także matematyką, geografią, filozofią medycyną, był katolickim duchowym, strategiem i naukowcem w pełnym słowa tego znaczeniu.

Malbork Zamek krzyżacki w Malborku- trzyczęściowa twierdza obronna w stylu gotyckim o kubaturze ponad 250 000 m³. Składa się z zamku niskiego, zamku średniego i zamku wysokiego. Jest to jeden z największych zachowanych zespołów gotyckiej architektury na świecie. Pierwotna nazwa zamku używana przez zakon krzyżacki brzmiała Marienburg, czyli Gród Marii. Od 14 września 1309 do 1457 zamek w Malborku był siedzibą wielkiego mistrza krzyżackiego, a miasto stolicą państwa zakonnego.

Zamek Krzyżacki

Gdańsk Żuraw– dźwig portowy Gdańska usadowiony pomiędzy pylonami Bramy Szerokiej. W obecnym kształcie żuraw zbudowano w latach 1442-1444. Służył przede wszystkim jako urządzenie portowe do załadunku towarów i balastu na statki oraz do stawiania ich masztów. Urządzenie było w stanie podnieść ciężar czterech ton na wysokość jedenastu metrów. Mechanizmem są dwa bębny o średnicy około sześciu metrów. Jako siłę napędową wykorzystywano ludzi stąpających wewnątrz tych bębnów.

Brama żuraw w gdańsku

Prezentacje przygotowali pod czujnym okiem P. Edyty nowak- polskiej: ~ Anita Labrzycka ~ Lidia Adamczak ~ Nikola Rożkiewicz ~ Wiktoria Jurga ~ Wioletta Kędziora ~ Dawid Kania ~ Filip Michalak ~ Jakub Rożek