Cafe D. Pownd. Cafe D. Pownd:  Stołówka studencka  Dla 550 studentów The National Academy of Liberal Arts  Otwarta 7:00-19:00 w dni powszednie, zamknięta.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Advertisements

Leszek Smolarek Akademia Morska w Gdyni 2005/2006
Servicearten Sposoby serwowania -
Interaktywna prezentacja użytkowa
Dr inż. Bożena Mielczarek
Dr inż. Bożena Mielczarek Wprowadzenie do Areny. Zadanie domowe nr 5.
Wprowadzenie do Areny. Zadanie domowe nr 5
Dr inż. Bożena Mielczarek Wprowadzenie do Areny. Zadanie domowe nr 5.
Dr inż. Bożena Mielczarek
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
MODUŁY ANTE PORTAS INFORMACJA DLA II ROKU 2009/10 na spotkanie 6 listopada 2009 r.
ANALITYCZNE MODELE SYSTEMÓW KOLEJKOWYCH
Menu.
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
TEORIA KOLEJEK opracowanie na podstawie :
BD-LAB6 Wojciech Pieprzyca
Instytut Informatyki Teoretycznej i Stosowanej Polskiej Akademii Nauk Gliwice, ul. Bałtycka 5, Protokół TCP – kształtowanie.
Zadanie 1.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Jednoczynnikowa analiza wariancji (ANOVA)
Meals in Great Britain.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
opis projektu jednym zdaniem
Dr inż. Bożena Mielczarek
Ćwiczenia 3: System kolejkowy
Planowanie i organizacja produkcji
KONCEPCJA PROWADZENIA RESTAURACJI
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Dr inż. Bożena Mielczarek Wprowadzenie do Areny. Zadanie domowe nr 5.
Ćwiczenia 5: Analiza wyników symulacji
Title Slide 1 It starts with you
Zarządzanie Projektami
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
W ą t e k (lekki proces) thread.
Symulacja dyskretna Dr inż. Bożena Mielczarek. Model podstawowy (Książka rozdz.8.2) Zadanie: Wyroby wprowadzane są na halę produkcyjną zgodnie z rozkładem.
Zadanie 1.
Symulacja dyskretna Dr inż. Bożena Mielczarek. Model nr 2. (Książka rozdz.8.3, str )  Wyroby napływają w tempie opisanym rozkładem wykładniczym.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
Śniadanie daje moc!. Poniedziałek - planujemy Uczniowie pierwszej klasy doskonale wiedzą, że to co jemy ma wpływ na samopoczucie i zdrowie. Przyjrzeliśmy.
ZAWÓD KELNER Szkoła – Zawód – Praca.
Ś niadanie daje moc 7 listopada 2014r. Klasa I c Szkoła Podstawowa w Suchożebrach.
Najwa ż niejsze informacje oprac. Emilia Buczak na podstawie materiałów CKE oraz wewnątrzszkolnego regulaminu maturalnego.
2014 Warszawa, 15 lipca 2014 r. Spotkanie dla Wnioskodawców Ewa Planutis Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
PROBLEM ZAPASÓW, ALE POZIOM ZAPASÓW NIE JEST ZMIENNĄ DECYZYJNĄ
Literatura Dr Agnieszka Systemy masowej obsługi 7 Koronacki J.,.
Wyniki ankiety przeprowadzonej w Publicznym Gimnazjum nr 4 w Zduńskiej Woli w ramach programu Centrum Edukacji Obywatelskiej „Sejm Dzieci i Młodzieży”
Centrum Narciarskie „Lyžařskě Vleky” w Peči pod Chopkěm Przemysław Antoniak Artur Pieniądz.
Symulacje w arkuszu kalkulacyjnym Excel1 1 czerwca 2004 PRYWATNE POGOTOWIE w WARSZAWIE Małgorzata Nosko Wojciech Wosik.
City Assistance Małgorzata Baranowska Przemysław Zaborowski.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
MACHINE REPAIR Symulacja z arkuszem kalkulacyjnym Magdalena Gołowicz Agnieszka Paluch.
California Cooperative Bank Jakub Bielecki. California Cooperative Bank Plan prezentacji  1. Przedstawienie problemu  2. Założenia modelu  3. Wyniki.
Przedsiębiorstwo usługowe Bar-Ber Paweł Czesak Łukasz Mrowicki Zaspokoić popyt.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Platinium Club & Restaurant Platinium Club to najsłynniejsze miejsce klubowej Warszawy, zlokalizowane w oryginalnej XIX wiecznej kamienicy w ścisłym centrum.
Kucharz w kuchni króluje. Dobre posiłki gotuje ;).
Jedzenie.
Doradztwo specjalistyczne Szkolenia Usługi księgowe
Dobór kryteriów podziału ruchu na fazy a parametry ruchu
Telekomunikacja Bezprzewodowa (ćwiczenia - zajęcia 10,11)
Technologia informacyjna
Spożywanie posiłków w punktach gastronomicznych
SZKOLENIE KATALOG BIBLIOTECZNY
O sandwich o’clock Nazwa pochodzi od wyrażania godziny (z j. angielskiego) o’clock. Firma zajmuje się sprzedażą żywności, a dokładnie kanapek.
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY BIELANY RAPORT Z BADANIA
SZKOLENIE KATALOG BIBLIOTECZNY
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA
Zapis prezentacji:

Cafe D. Pownd

Cafe D. Pownd:  Stołówka studencka  Dla 550 studentów The National Academy of Liberal Arts  Otwarta 7:00-19:00 w dni powszednie, zamknięta w weekendy i święta  Studentom NALA oferuje ciepłe posiłki, napoje, kanapki, przekąski, sałatki, desery itp.

Kafeteria składa się z następujących sekcji:  Sekcja A – ciepłe dania gotowe (hamburgery, frytki itp.)  Sekcja B – dania ciepłe przygotowywane na zamówienie  Sekcja C – maszyny z napojami  Sekcja D – słodycze, przekąski  Sekcja E – bar sałatkowy  Sekcja F – kasy

SCHEMAT PRZESTRZENNY (1)

Charakterystyka  75% klientów decyduje się na ciepły posiłek – albo w sekcji A, albo w sekcji B  Sekcja A jest preferowana wobec sekcji B w stosunku 2:1  Największe natężenie ruchu w godzinach 17:00-18:30  Zdecydowanie mniejsze natężenie ruchu w porze śniadania i lunchu

Sekcja A  Posiłki gotowe  Dwie osoby obsługujące klientów  Gdy kolejka przekroczy 20 osób, dostęp do maszyn z napojami staje się utrudniony  konflikty, frustracja  Mało klarowne menu – sek. z czasu obsługi przeznaczane na wyjaśnienia

Sekcja B  „gotowanie interaktywne” – posiłki przyrządzane na zamówienie klienta, z uwzględnieniem indywidualnych preferencji  Jeden lub dwóch kucharzy  Kolejka powyżej 10 osób  utrudniony dostęp do maszyn z napojami

Kasy (sekcja F)  Teoretycznie dwie, na ogół działa tylko jedna…  Czas oczekiwania w kolejce krótszy niż w przypadku pozostałych sekcji  Kasjer: obowiązek ważenia produktów z sekcji D i E  Brak kodów kreskowych dla „specjalności dnia” (czas obsługi wydłużony średnio o 30 sek.)

Problem:  Zła organizacja pracy  Za długie kolejki i czas oczekiwania  Najdłuższe kolejki w godzinach 17:00-18:30 - 2/3 studentów musi czekać na obsługę  Obawa przed utratą klientów – na korzyść konkurencji…  Konieczność dokonania zmian – ale bez nadmiernych nakładów inwestycyjnych!

Postulaty klientów  Zdecydowanie za długi czas oczekiwania  Brak miejsca, tłok i ścisk  Pożądany czas oczekiwania w kolejce do sekcji A: maksymalnie 5 minut  Pożądany czas oczekiwania w kolejce do sekcji B: maksymalnie 10 minut  Pożądany czas oczekiwania w kolejce do kas: maksymalnie 1 minuta

Analiza  Dane (na podstawie 35 obserwacji): - czas wejścia klienta do kafeterii - czasy obsługi dla sekcji A, B oraz kas  Parametry kluczowe dla każdego klienta: - moment wejścia - czas czekania - moment rozpoczęcia obsługi - czas obsługi

Symulacja – sekcje A i B M_WeT_CKol.M_R#1T_O#1M_F#1M_R#2T_O#2M_F#2  M_We – moment podejścia klienta do danej sekcji  T_C – czas oczekiwania na obsługę  Kol. – liczba osób w kolejce  M_R – moment rozpoczęcia obsługi (u kelnera pierwszego [#1] lub drugiego [#2])  T_O – czas obsługi klienta  M_F – moment zakończenia obsługi klienta w danej sekcji

Symulacja - sekcja kas  Symulacja analogiczna jak dla sekcji A i B, z uwzględnieniem tylko jednej osoby obsługującej;  Moment podejścia do kasy  dodatkowo uwzględniony czas spędzony poza sekcjami A i B (dodatkowo lub zamiast)

Zaskakujące wyniki analizy…  Osoby, które weszły do kafeterii jako ostatnie, podchodzą do kasy jako jedne z pierwszych…  Wydajność całego systemu: 64,2%

Wyniki analizy – (2) Średni czas czekania Maksymalny czas czekania Postulowany czas czekania Sekcja A 0,674,65 5 min Sekcja B 68,54136,85 10 min Kasy40,6087,95 1 min

Wyniki analizy – (3) Średnia l.os. w kolejce Maksymalna l.os. w kolejce Postulowana l.os. w kolejce Sekcja A 2,9329,00 max 20 Sekcja B 61,01123,00 max 10 Kasy198,79467,00 max 5

Wyniki analizy - (4) Czas obsł. Czas pracy Wydajność A – kelner 1 146,8 min 230,15 min 63,78% A – kelner 2 146,6 min 228,4 min 64,19% B – kelner 1 363,75 min 365,05 min 99,64% B – kelner 2 365,6 min 367,4 min 99,51% Kasjer 218,1 min 353,09 min 61,77%

Propozycje zmian  Zmiana organizacji przestrzennej stołówki  Wprowadzenie wag samoobsługowych w sekcjach D i E  Szczegółowa lista cen „specjalności dnia” dla kasjerów  Wzbogacenie menu o posiłki „śniadaniowe”

SCHEMAT PRZESTRZENNY 2