Top 5 Prestiżu i luksusu BMW 760Li Exclusive Edition Volkswagen Phaeton Lang W12 6.0 Lexus LS460 Audi A8L 6.0 Quattro Mercedes-Benz S 63 AMG
BMW 760Li Exclusive Edition W chwili premiery flagowe BMW podzieliło świat motoryzacji na dwa obozy. Jeden wychwalał nowoczesną linię nadwozia, drugi z rozrzewnieniem wspominał klasyczne kształty "siódemki" poprzedniej generacji. Nowa limuzyna nie tylko pod względem stylistyki odbiegała od standardów wyznaczonych przez BMW na długie lata. Z kabiny usunięto bowiem wiele przycisków, których funkcję przejęło pokrętło mające ułatwić obsługę samochodu. W rzeczywistości znacznie skomplikowało choćby obsługę nawigacji satelitarnej. Trzeba jednak zwrócić honor BMW. Sprzedaż ponad 160 000 egzemplarzy stanowi niezbity dowód, że klientom udało się znaleźć w "siódemce" to, co najważniejsze w limuzynie, czyli komfort, prestiż i osiągi na najwyższym poziomie. Silnik: 6,0 litra, 12-cylindrowy, widlasty Moc silnika: 445 KM Moment obrotowy: 600 Nm Prędkość maksymalna: 250 km/h Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,6 s Masa: 2160 kg Cena: 120 900 EUR
Volkswagen Phaeton Lang W12 6.0 Volkswagen znaczy dokładnie tyle, co samochód dla ludu. Naszym zachodnim sąsiadom z pewnością trudno przyszło zaakceptowanie limuzyny dla ludu... Kupując samochód za kilkaset tysięcy euro, oczekuje się bowiem produktu, na który nie może sobie pozwolić statystyczny Kowalski. Kto zdecyduje się bliżej przyjrzeć flagowemu pojazdowi koncernu z Wolfsburga, nie będzie żałował. Co prawda prosta i surowa stylistyka nie rzuca na kolana, ale siła tej maszyny tkwi gdzie indziej. Dwunastocylindrowy silnik w układzie W produkuje 450 KM, a kulturą pracy potrafi uwieść koneserów motoryzacji. Dla fanów diesli przygotowano potężny motor V10 TDI. Silnik ma dość siły, by ruszyć z miejsca Boeinga 747... Phaeton otrzymuje również dopracowany napęd na cztery koła i pneumatyczne zawieszenie, które sprawi, że nawet najgorsza drodze będzie sprawiała wrażenie nieznacznie pofałdowanej. Pokonywanie większych dystansów uprzyjemnia czterostrefowa klimatyzacja, rozbudowany system audio, telewizor oraz tempomat utrzymujący optymalną odległość od poprzedzającego pojazdu. Silnik: 6,0 litra, 12-cylindrowy, układ "W" Moc silnika: 450 KM Moment obrotowy: 560 Nm Prędkość maksymalna: 250 km/h Przyśpieszenie 0-100 km/h: 6,1 s Masa: 2383 kg Cena: 118 300 EUR
Lexus LS460 Przejadła Ci się udziwniona stylistyka BMW, sztampowa prezencja Mercedesa, czy zewsząd znane spojrzenie Audi? Czas więc rozejrzeć się za godnym rywalem wymienionych maszyn. Odpowiedź przypłynęła z Kraju Kwitnącej Wiśni. Już sama nazwa Lexus zdaje się sugerować, że komfort podróżowania oraz standard wyposażenia modelu LS460 będzie utrzymany na najwyższym poziomie. Japoński koncern dokłada wszelkich starań, by przyciągnąć klientelę o proeuropejskich upodobaniach. Pomaga w tym wyjątkowo wysoka precyzja wykonania i jakość użytych materiałów oraz bardzo przystępna cena. Lexus gromi większość konkurentów w kategorii zaawansowania technicznego. Rozbudowana elektronika wywindowała standardy bezpieczeństwa do nieprzyzwoicie wysokiego poziomu Silnik: 4,6 litra, 8-cylindrowy, widlasty Moc silnika: 380 KM Moment obrotowy: 493 Nm Prędkość maksymalna: 250 km/h Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,7 s Masa: 1945kg Cena: 82 000 EUR
Audi A8L 6.0 Quattro W sloganach reklamowych Audi twierdzi, że zdobywa przewagę nad konkurencją dzięki technice... Jednak na pierwszy rzut oka flagowe Audi A8 nie wyróżnia się niczym szczególnym. Dopiero po chwili dostrzega się nieprzeciętną elegancję oraz dynamikę prostych linii nadwozia. Nabywcy oczekujący bardziej nobliwego wyglądu mogą zdecydować się na wersję ze zwiększonym rozstawem osi, która oferuje większą swobodę pasażerom tylnej kanapy. Każdy znajdzie coś dla siebie również w szerokiej palecie jednostek napędowych. Topowy silnik ma 12 cylindrów, produkuje 450 KM i zapewnia niemal sportowe osiągi. Kto pogoni potężną limuzynę, już po 30 sekundach zobaczy na prędkościomierzu 250 km/h! W pełnym wykorzystaniu potencjału silnika pomaga doskonały napęd na cztery koła Quattro oraz pneumatyczne zawieszenie. Komputer sterujący pracą amortyzatorów dba o zapewnienie precyzji prowadzenia przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego komfortu resorowania. Skrzynia biegów została wyposażona w program sportowySilnik: 6,0 litra, 12-cylindrowy, układ "W" Moc silnika: 450 KM Moment obrotowy: 580 Nm Prędkość maksymalna: 250 km/h Przyśpieszenie 0-100 km/h: 5,2 s Masa: 1995 kg Cena: 107 000 EUR
Mercedes-Benz S 63 AMG Mercedes klasy S przez długie lata uchodził za synonim luksusowego wozu. Zachwycał jakością wykończenia, trwałością, prestiżem oraz komfortem, jaki zapewniał podróżnym. Wytykano mu jedynie specyficzną stylistykę. Linie karoserii były do przesady proste, co w zestawieniu z gabarytami "eSki" dawało wrażenie podróżowania szafą pancerną. Czasy jednak się zmieniają, skapitulować musiało również klasyczne oblicze flagowego Mercedesa. W najnowszym wydaniu klientów powitają ciekawie przetłoczone błotniki oraz zadziorne spojrzenie przednich świateł i atrapy. Na koneserów mocnych wrażeń w luksusowej oprawie czekają dodatki przygotowane przez firmę AMG - począwszy od felg, a skończywszy na tuningowanym silniku. Pewne prowadzenie, przy zachowaniu wysokiego komfortu resorowania zapewnia aktywne zawieszenie ABC. Po dociśnięciu pedału gazu do oporu 12 cylindrów Silnik: 6,2 litra, 12-cylindrowy, widlasty Moc silnika: 525 KM Moment obrotowy: 630 Nm Prędkość maksymalna: 250 km/h Przyśpieszenie 0-100 km/h: 4,6 s Masa: 2019 kg Cena: 130 000 EUR