LICZBA SZKÓŁ OBJĘTYCH MONITOROWANIEM W ROKU SZKOLNYM 2010/2011

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Realizacja przez szkoły województwa śląskiego Krajowego Programu Zapobiegania Narkomanii w roku 2009 (materiał opracowany w oparciu o informacje przekazane.
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Zadania Świetlicy Profilaktyczno – Wychowawczej w zakresie pomocy dzieciom z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi.
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
Zespół Szkół Gastronomiczno- Hotelarskich w Sosnowcu
W naszej szkole realizowane są w oparciu o Szkolny Program Profilaktyki Oleszno,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W LUBLINIE
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Szkoła Promująca Zdrowie
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
GIMNAZJUM IM. ORŁA BIAŁEGO W WĘGORZYNIE
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Przeciwdziałanie powszechności DOPALACZY i innych środków psychotropowych, jako priorytet dla szkół i placówek w roku szkolnym 2015/2016.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Diagnoza problemów uzależnień od środków psychoaktywnych Opracowanie: Anna Zdancewicz.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
 Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Zawadce realizowali projekt edukacyjny pn „Dopalacze – droga donikąd”. Celem projektu.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Profilaktyka 2017 Łódź, 3 marca 2017 r. Wydział Edukacji DSS UMŁ.
ZESPÓŁ SZKÓŁ AGROTECHNICZNYCH im. W. REYMONTA w SŁUPSKU
Szkoła Promująca Zdrowie
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
Szkoła Promująca Zdrowie
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

MONITOROWANIE SZKÓŁ W ZAKRESIE ZAPOBIEGANIA ZAŻYWANIU DOPALACZY PRZEZ UCZNIÓW

LICZBA SZKÓŁ OBJĘTYCH MONITOROWANIEM W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 Typ szkoły Ogólna liczba szkół Lokalizacja Szkoły w miejscowościach do 5 tys. mieszkańców Szkoły w miejscowościach powyżej 5 tys. mieszkańców Gimnazjum 175 96 79 Szkoły ponadgimnazjalne 131 14 117 Razem 306 110 196

Sposób realizacji zajęć i czynności dotyczących zażywania dopalaczy

Zakres prowadzonych zajęć i czynności w danej szkole

Formy zajęć i czynności realizowane w „dużych grupach” Gimnazjum Szkoła ponadgimnazjalna warsztaty prowadzone przez specjalistów przedstawienia profilaktyczne wykłady i dyskusje połączone z prezentacją multimedialną interaktywne debaty multimedialne pogadanki apele o szkodliwości dopalaczy na organizm ludzki warsztaty dla uczniów, rodziców i nauczycieli prowadzone przez specjalistów ds. nieletnich spektakle profilaktyczne wykłady połączone z prezentacją multimedialną prowadzone przez przedstawicieli Instytutu Toksykologicznego PUM prezentacje multimedialne nt. dopalaczy prelekcje przeprowadzone przez funkcjonariuszy policji happeningi

Termin realizacji zajęć i czynności w szkole

Czas przeprowadzenia zajęć dotyczących zażywania dopalaczy

Sposób, w jaki ustalono formy działań w zakresie przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy

Szkoła ponadgimnazjalna Źródła pozyskiwania informacji w zakresie przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy Gimnazjum Szkoła ponadgimnazjalna Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna Sanepid Komenda Policji Straż Miejska MONAR Państwowa Inspekcja Sanitarna Gminne Biuro ds. Narkomanii Agencja Profilaktyki i Terapii Uzależnień Towarzystwo Zapobiegania Narkomanii Urząd Marszałkowski

Zaangażowanie lokalnej społeczności i instytucji w prowadzenie profilaktyki zażywania dopalaczy w szkołach

Szkoła ponadgimnazjalna Zaangażowanie stowarzyszeń i organizacji pozarządowych w prowadzenie profilaktyki zażywania dopalaczy w szkołach Gimnazjum Szkoła ponadgimnazjalna MONAR Polskie Towarzystwo Zapobiegania Narkomanii Stowarzyszenie „Młodzi – Młodym” Zachodniopomorski Oddział Towarzystwa Rodzin i Przyjaciół Dzieci Uzależnionych „Powrót z U” Fundacja „Głos Ewangelii” Fundacja Porozumienia Społecznego  i Integracji IMPULS

Podejmowane przez gimnazja działania promujące zdrowy tryb życia

Podejmowane przez szkoły ponadgimnazjalne działania promujące zdrowy tryb życia

Inne inicjatywy szkół promujące zdrowy tryb życia Gimnazjum Szkoła ponadgimnazjalna konkursy literackie, wiedzowe, fotograficzne warsztaty dla nauczycieli, uczniów i rodziców pogadanki spektakle profilaktyczne wystawy plastyczne prezentacje multimedialne dla rodziców Tydzień Promocji Zdrowego Stylu Życia programy promujące zdrowy tryb życia np. „Trzymaj formę”, „Zachowaj trzeźwy umysł”, „Trzeźwa młodość jasna przyszłość”, „W zdrowym ciele zdrowy duch” konkursy: biologiczne, fotograficzne, na prezentację multimedialną, najciekawszy film, inscenizację teatralną warsztaty profilaktyczne happeningi projekty uczniów w ramach sesji popularnonaukowych rajdy, obozy letnie i zimowe, imprezy plenerowe imprezy szkolne np. Dzień Zdrowego Żywienia, Tydzień Promocji Zdrowego Stylu Życia, Tydzień profilaktyki;

Inne problemy związane z uzależnieniami zaobserwowanymi w szkole

Czy podejmowanie działań związanych z zażywaniem dopalaczy napotyka problemy w szkole

Prawdopodobne przyczyny problemów napotykane w trakcie działań związanych z zażywaniem dopalaczy

Ocena skuteczności podejmowanych działań

Czy w szkole przeprowadzono diagnozę dostępności i zażywania dopalaczy

Sposób przeprowadzenia diagnozy dostępności i zażywania dopalaczy

Szkoła ponadgimnazjalna Inne sposoby pozyskiwania informacji na temat dostępności i zażywania dopalaczy w szkole Gimnazjum Szkoła ponadgimnazjalna rozmowy z uczniami rozmowy z rodzicami podczas wywiadówek rozmowy z pedagogiem szkolnym wywiad, obserwacje prowadzone przez wychowawców, pedagoga szkolnego rozmowy z rodzicami rozmowy z pielęgniarką szkolną, specjalistami obserwacja i analiza prowadzona przez pedagoga szkolnego

Stwierdzenie faktu zażywania dopalaczy przez uczniów w szkole

Szkoła ponadgimnazjalna Podejmowane działania interwencyjne w przypadku stwierdzenia zażywania dopalaczy przez uczniów w szkole Gimnazjum Szkoła ponadgimnazjalna rozmowa indywidualna z uczniem i jego rodzicami prowadzona przez wychowawcę, pedagoga szkolnego i dyrektora szkoły przeprowadzenie pogadanki w klasie przez wychowawcę, pedagoga szkolnego pomoc i wsparcie w Paradni Uzależnień - dla współuzależnionych z tytułu niepełnoletności ucznia pomoc i wsparcie ze strony Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej udzielenie pomocy rodzicom ucznia zażywającego dopalacze o instytucjach do których można zgłosić się o pomoc specjalistyczną rozmowy pedagoga szkolnego, psychologa z klasą nt. zdrowotnych i społecznych konsekwencji zażywania dopalaczy skierowanie na terapię do Poradni Uzależnień spotkanie z przedstawicielami policji nt. konsekwencji prawnych rozprowadzania dopalaczy, szkodliwości dla zdrowia środków psychotropowych

Planowane w drugim półroczu roku szkolnego 2010/2011 działania dla uczniów w ramach profilaktyki zażywania dopalaczy przez gimnazja

Planowane w drugim półroczu roku szkolnego 2010/2011 działania dla uczniów w ramach profilaktyki zażywania dopalaczy przez szkoły ponadgimnazjalne

Planowane przez szkołę, w drugim półroczu roku szkolnego 2010/2011, działania dla rodziców w ramach profilaktyki zażywania dopalaczy

Planowane przez szkołę, w drugim półroczu roku szkolnego 2010/2011, działania dla nauczycieli w ramach profilaktyki zażywania dopalaczy

Czynniki uwzględnione przy planowaniu form i sposobu działań w zakresie przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy w II półroczu roku szkolnego 2010/2011 w gimnazjach pozycja społeczna i socjalna rodziców uczniów, zaangażowanie i zainteresowanie rodziców losami swoich dzieci dostępność do informacji i instytucji wspierających specyfika okresu dojrzewania, zachowań agresywnych, radzenie sobie z trudnościami i zagrożeniami przez uczniów chęć uczestniczenia uczniów w przedsięwzięciach promujących zdrowy styl życia np. w rajdach, wycieczkach, zawodach sportowych, działalności woluntarystycznej i charytatywnej czynniki środowiskowe, stan zamożności rodziców, dostępność dopalaczy i popularność środków psychoaktywnych zainteresowanie uczniów i rodziców tematem dotyczącym zażywania dopalaczy.

Czynniki uwzględnione przy planowaniu form i sposobu działań w zakresie przeciwdziałania zażywaniu dopalaczy w II półroczu roku szkolnego 2010/2011 w szkołach ponadgimnazjalnych środowiskowe - położenie szkoły a dostępność dopalaczy świadomość uczniów na temat zażywania, działania i dostępności dopalaczy zachowania uczniów możliwość współpracy z organami, instytucjami zajmującymi się problemem dopalaczy i narkomanii zainteresowania uczniów alternatywnymi możliwościami spędzania wolnego czasu ryzyko podejmowania przez młodzież niebezpiecznych zachowań w czasie wolnym np. ferie, wakacje

DZIĘKUJĘ OPRACOWANIE: MAŁGORZATA ZASZTOWT WIZYTATOR WYDZIAŁ NADZORU PEDGOGICZNEGO ODDZIAŁ WSPOMAGANIA KURATORIUM OŚWIATY W SZCZECINIE