Co by było, gdyby nie było

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AE – ĆW 3 Zmienna wartość pieniądza w czasie – metody dyskontowe.
Advertisements

Po co nam matemtyka? Wykonawcy: Dariusz Graban Łukasz Gornowicz.
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
algorytm znajdowania największego wspólnego dzielnika (NWD)
Planowanie przyszłości edukacyjnej i zawodowej?
PODZBIORY ZBIORU LICZB RZECZYWISTYCH
MultiCentrum - Jawor r. Wycieczka uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 5 w Brzegu Dolnym.
Fizyka w świecie Star Wars
Samochód XXI wieku autor: Adam Kowol.
Algorytmy.
Startuj z Wiśniewą, czyli sześciolatek w naszej szkole.
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
Na co oszczędzamy? rower studia waciki gitarę komputer wycieczki
Epoki historyczne w dziejach ludzkości.
Prezentacja wyników z Ankiety
MATEMATEKA W ŻYCIU coDzIENNYm
Z tradycją w przyszłość – na końskim grzbiecie
Idąc alejką widziałam pięty uciekającego anioła.
Prawdziwi przyjaciele są niezastąpieni !!!
Czy zastanawiałeś się kiedyś, po co jesteś na tym świecie?
“Człowiek tyle jest wart ile może dać drugiemu człowiekowi”
Troche to dziwne, jak to ułożyło się w ten sposób
Wywiad Pytały: Katarzyna Załupska, Julia Kowalska i Weronika Błażejewska. Wywiadu udzieliła: Mirosława Salamon.
Trochę dziwne, że to ułożyło się w ten sposób… Nawet jeśli nie jesteś religijny, powinieneś to zobaczyć.
Młode Blogerki przedstawiają….
W ósmą rocznicę ! Pamiętamy…… "Miłość mi wszystko wyjaśniła, Miłość wszystko rozwiązała - dlatego uwielbiam tę Miłość, gdziekolwiek by przebywała."
Wynalazki, które zmieniły świat
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Prawo autorskie.
STATYSTYKA W NASZEJ SZKOLE
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Zmiany w Polsce po wstąpieniu do Unii Europejskiej
FUNKCJE.
Humaniści Kontratakują
WYKONANIE: Julia Książek Wiktoria Jelonek Dominik Porowski Krzysztof Kąkol Jakub Wojciechowski Opiekun: Beta Szewc.
Bezpieczny internet.
Archiwizacja bazy danych
Wykonał: Jakub Pasieczny ZS nr.6 w Zamościu Pod kierunkiem nauczyciela: mgr Wiesławy Klimczuk.
Dlaczego warto uczyć się fizyki?
Troche to dziwne, jak to ułożyło się w ten sposób
Jak to było naprawdę?.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Czy matematyka może być ciekawa?
-Jego historia i wkład w rozwój cywilizacji - Rozpalanie ognia
Zespół Szkół w Szkotowie
O tym, jak Ala pogodę obserwowała
Stoisz u naszych drzwi Stoisz u naszych drzwi, kołaczesz długo, Słowa życia wiecznego masz, Kto Twój usłyszy głos i drzwi otworzy, Będzie trwał w Tobie,
Matematyka dnia codziennego
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Twierdzenia Starożytności
Instrumnetal pora na polski. Randka z Polką! Nazywam się Paul i jestem Australijczykiem. Jestem studentem. Interesuję się sportem, muzyką, ekonomią i.
Zastosowanie matematyki w sztuce
SCHEMAT INTERPRETACYJNY
Jak wiele mogę dzięki cyfryzacji !
MOJE HOBBY.
Jak pokochać Matematykę
Liczby są wszędzie Jestem częścią przyrody. Projekt edukacyjny realizowany w klasach II -VI Szkoły Podstawowej im. I. Łukasiewicza w Zespole Szkolno-Przedszkolnym.
Ćwiczenia 1 Mgr Magdalena Kowalewska. Kontakt Mgr Magdalena Kowalewska.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Szkoła z klasą 2.0 Realizacja Projektu. Cele projektu *Pogłębienie wiedzy religijnej wśród uczniów. *Ukazanie Świętego Franciszka jako osobę miłującego.
PIENIĄDZ NARZĘDZIE POMOCNE W REALIZACJI CELÓW I SPEŁNIANIU MARZEŃ SZKOŁA PODSTAWOWA W WYSZANOWIE.
Serdecznie zapraszamy
CZY ZNASZ HIERARCHIĘ WARTOŚCI ?
Lubię czytać!.
OD BARIERY PO SUKCES KOŁO JĘZYKA NIEMIECKIEGO
JAK DZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI WPŁYNĄŁ NA MOJE DECYZJE ZAWODOWE?
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Troche to dziwne, jak to ułożyło się w ten sposób
Dzień Ziemi Uczniowie uczęszczający do świetlicy szkolnej poznawali dzieje naszej planety Ziemi: jak powstała, jaki ma kształt, jak się porusza, zapoznali.
Zapis prezentacji:

Co by było, gdyby nie było Matematyki ?

"Kto lekceważy osiągnięcia matematyki, przynosi szkodę całej nauce, ponieważ ten, kto nie zna matematyki, nie może poznać innych nauk ścisłych i nie może poznać świata." Roger Bacon

Już od zarania dziejów ludzkość posługiwała się matematyką Już od zarania dziejów ludzkość posługiwała się matematyką. Dzięki wiedzy powstały wielkie cywilizacje, o których do dziś mówimy z zachwytem.

Dokonano wielkich odkryć. Poznano układ słoneczny.

Matematyka jest wszędzie Wszystko co robimy, ma ścisły związek z matematyką: badanie DNA, wypłacanie gotówki z bankomatu, wystawienie rachunku. Wszystkie obliczenia mają swoje źródło w codzienności i naprawdę mogą sprawić przyjemność, a matematyka to niekoniecznie denerwujące i nudne zajęcie.

Oto wyniki ankiety przeprowadzonej Czy zastanawialiście się kiedykolwiek „Czy świat mógłby istnieć bez matematyki ?’’ Oto wyniki ankiety przeprowadzonej w naszej szkole:

Gdyby nie było cyfr, czy mógłbyś otrzymać rachunek Gdyby nie było cyfr, czy mógłbyś otrzymać rachunek? Dzisiaj nie stać nas na handel wymienny.

Oto kilka przykładów

Nie byłoby komputera…

samochodu, statku, pociągu

Czym jeździłbyś do szkoły, pracy i na wakacje?

Może w ten sposób?

Czy bez podstaw geometrii ludzie budowaliby budynki ?

Matematyka to przyszłość. Chciałbyś z tego zrezygnować? Warto się zastanowić.

„Dookoła nas jest dziś matematyka, bez niej się nie obejdziemy „Dookoła nas jest dziś matematyka, bez niej się nie obejdziemy. Dzięki niej możemy osiągnąć cele, znaleźć dobrą pracę, ale do tego wszystkiego potrzebna jest nauka. Dzięki matematyce dzisiaj wiemy prawie wszystko: ile ma największy szczyt, ile najgłębsze morze, ocean? Znamy powierzchnie państw, kontynentów a nawet planet. Czy ktoś wyobraża sobie życie bez daty, godziny?"

Liczby rządzą światem!

Prezentacja powstała w ramach projektu edukacyjnego. Wykonawcy: Mateusz Rozwadowski Dominik Jarmołowicz Norbert Seget Adam Bugajczyk

Opiekun projektu: Jolanta Urbanik