Kryzys w edukacji Na podstawie ankiet przeprowadzonych przez ETUCE wśród europejskich związków zawodowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Finanse publiczne w Polsce w okresie kryzysu
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Wnioski z ankiety dla rodziców przeprowadzonej 20 listopada 2012.
- zaktywizowanie współpracy -zapoznanie rodziców z podstawami prawnymi regulującymi obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -uświadomienie rodzicom.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
Analiza kosztów i przychodów
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Barbara Bobrowicz Konferencja: Praca zawodowa a obowiązki rodzinne
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego w Gorlicach W ankiecie Egzaminy i diagnozowanie zewnętrzne przeprowadzonej dla nauczycieli wzięło udział
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
PROGRAM EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA- - OD PRZEDSZKOLA DO MATURY jest częścią Projektu Doskonalenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej, w naszej gminie.
„Moja szkoła – mój zawód, moja przyszłość”.
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
ANKIETA Badała aktywność młodych ludzi oraz została przeprowadzona na potrzeby debaty na temat „Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia "Twoje nowe możliwości" Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności a specjalne potrzeby.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Realnie o płacach nauczycieli w Polsce Olsztyn
MATERIAŁ OPRACOWANY W RAMACH PROJEKTU: „INTERDYSCYPLINARNY WYMIAR KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO - JAKOŚĆ POPRZEZ MIĘDZYNARODOWĄ WSPÓŁPRACĘ SZKÓŁ ZAWODOWYCH” PROGRAMU.
Odpowiadać za słowo Przegląd edukacyjnych programów partii politycznych.
Piękne umysły jako kapitał społeczny. Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli pt.: Akcja KŁADKA
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
W drodze do tytułu… „Szkoły Przyjaznej Prawom Człowieka” marca 2015, Warszawa.
Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorców lubuskich po otwarciu niemieckiego rynku pracy Wystąpienie: Władysław Komarnicki Marszałek Lubuskiego Sejmiku Gospodarczego.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Środki europejskie na edukację perspektywa finansowa
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Rynek pracy i wynagrodzenia dla kobiet
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
Zespół Szkół Zawodowych im. Kazimierza Pułaskiego
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Kształcenie dualne.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Hydra pracy prekaryjnej
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Dodatkowe rozwiązania dla nauczycieli. Rozmowy ze związkami zawodowymi
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Jednostek Samorządu Terytorialnego a rosnące obciążenia finansowe
JOB SHADOWING W MALADZE Projekt PO WER Edukacja dla Dorosłych
Zapis prezentacji:

Kryzys w edukacji Na podstawie ankiet przeprowadzonych przez ETUCE wśród europejskich związków zawodowych

Zaobserwowany zmiany w edukacji przedszkolnej Wzrost pensji Obniżenie płacy Większe obciążenia Niezapłacone godziny Więcej godzin pozalekcyjnych Mniejsze nakłady na edukację Więcej uczniów na 1 naucz.

Zmiany w szkolnictwie podstawowym Wyższe pensje Niższe pensje Większe obciążenie Mniejsze nakłady Większe nakłady Więcej U w klasie

Zaobserwowany zmiany w szkołach średnich Podwyżka pensji Obniżenie płacy Więcej obowiązków Obciążenie godzinowe Mniejsze wydatki na edukację Większe wydatki Większe klasy

Obserwowane zmiany w szkolnictwie wyższym Wzrost płac Obniżenie płac Więcej obowiązków Niezapłacona praca Więcej godz. pozalek. Mniejsze nakłady Większe grupy

Zmiany w szkolnictwie zawodowym Wzrost płac Obniżka płac Więcej obowiązków Niezapłacone godziny Większe klasy

wnioski Kryzys gospodarczy przyczynił się m.in. do: zwiększenia liczby uczniów w klasie, oraz nałożenia na nauczycieli większej liczby obowiązków. W pewnym też stopniu wpłynął na obniżenie nakładów na stałe podnoszenie kwalifikacji nauczycieli, zwiększenie liczby godzin pozalekcyjnych, lub też zwiększenie liczby godzin pracy z uczniem. Te zmiany wpływają na pogorszenie jakości procesu kształcenia oraz na stan zdrowotny nauczycieli.