Faza 1 - wstrząs i szok, uczuciowa anestezja, otępienie, poczucie odrealnienia (bezpośrednio po zdarzeniu)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOROSŁY W EDUKACJI DZIECKA
Advertisements

Fundacja Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Profilaktyka wobec osób starszych
Miejsce psychoedukacji w systemie leczenia schizofrenii
Gerontologia społeczna - nauka zajmująca się procesami i zjawiskami społecznymi, psychologicznymi, ekonomicznymi i demograficznymi, które są przyczynami.
Rozwój emocjonalny dziecka w okresie późnego dzieciństwa
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Rola psychologa w kontakcie z dziećmi i młodzieżą
Świadomość, która obala stereotypy
KIM JESTEŚ PIĘCIOLATKU?
WPŁYW PALENIA NA NARZĄDY CZŁOWIEKA
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Reakcje rodziny na kryzys spowodowany chorobą psychiczną
SYTUACJA RODZIN DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH...?
Szanowni Państwo, W obawie przed narastaniem zjawiska oporności prątków na leki Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zmodyfikowała poprzednie zalecenia dotyczące.
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
Polski Plan Alzheimerowski
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Informowanie pacjentki o niepowodzeniu położniczym Magdalena Szymańska Studium Filozofii i Psychologii Człowieka AMB.
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Drogi Rodzicu! Dziecko gotowe do podjęcia nauki = SUKCES w szkole
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
w praktyce pedagogicznej
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
MÓJ (NIE) PEŁNOSPRAWNY BRAT
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Rekreacja ruchowa a zdrowie współczesnego człowieka
POLSKI PLAN ALZHEIMEROWSKI (założenia)
Szybkość załatwiania formalności związanych z przyjęciem do szpitala – rejestracja, długość oczekiwania.
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
mgr Małgorzata Piasecka
MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS Przesłanie Bioventus. MATERIAŁY POUFNE BIOVENTUS 2 Agenda Kluczowe przesłania Odpowiedzi na często zadawane pytania Jak stosować.
Postawa nauczyciela wobec trudnych zachowań uczniów
Diagnostyka, objawy i leczenie zakażenia wirusem HCV
Kwalifikacja chorych do OIT
Dr n med. n biol Nadia Bryl
Czynniki ryzyka związane ze zdrowiem i chorobami
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Czym może być choroba? poważnym zakłóceniem
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
Multi Point Pacing może zapewnić pozytywny wynik CRT u 87% pacjentów – - wyniki badań klinicznych Heart Rhythm Society’s 37th Annual Scientific Sessions.
Sfera emocjonalna u dzieci z dysfunkcją słuchu
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Stres w pracy nauczyciela
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Uzależnienie młodzieży od internetu – wyzwania współczesnej profilaktyki zdrowia psychicznego. Piotr Sobczak TCK
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
PSYCHOLOGIA Wykład 6 STRES.
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Emocje Marta Riess.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Dobry dom miejsce troski o psychikę człowieka
Zapis prezentacji:

Proces adaptacji do choroby dzieci i młodzieży z nieswoistym zapalenie jelit

Faza 1 - wstrząs i szok, uczuciowa anestezja, otępienie, poczucie odrealnienia (bezpośrednio po zdarzeniu)

Faza 2 - gwałtowny szloch, protest (pierwsze minuty, godziny)

(godziny lub dni, miesiące) Faza 3 - dezorganizacja zachowania, poczucie straty, gniew, złość, pojawia się trudność w pełnieniu dotychczasowych ról społecznych (godziny lub dni, miesiące)

Faza 4 - reorganizacja, akceptacja, podejmowanie nowych ról, kompensacja strat (od około 6 miesięcy do roku, czasem dłużej)

Faza 5 - patologiczna żałoba, ma miejsce gdy proces żałoby nie zakończył się w fazie 4 akceptacją, to nietypowy sposób radzenia sobie ze stratą, nieprzepracowana strata (rok i później po doświadczeniu straty)

Jak pomóc dziecku w cyklu leczenia ,czyli jakich użyć argumentów przekonujących dziecko do licznych (całe życie) pobytów w szpitalach (terapia i zaostrzenia choroby) ? Wiedza Atrakcyjność pobytu Czas między pobytami Kalendarz

Jak pomóc dziecku, aby nie traciło kontaktu z rówieśnikami (przedszkole, szkoła) Organizowanie zabaw Informowanie rówieśników

Chore dziecko powinno mieć, tak jak każde dziecko, pewne obowiązki dostosowane do jego wieku. Ale warto też zwrócić uwagę, aby miało możliwość rozwijania swoich mocnych stron i mogło swoją samoocenę budować w oparciu o rzeczywiste zalety i umiejętności. Wówczas fakt choroby może być włączony do jego obrazu siebie, ale nie musi stać się pryzmatem, przez który dziecko będzie siebie postrzegać.

Badanie autorstwa Beaty Lickiewicz, Małgorzaty Zwolińskiej-Wcisło, Jakuba Lickiewicza, Piotra Rozpondka, Tomasza Macha „Znaczenie cech osobowości w procesie adaptacji do choroby u pacjentów z nieswoistymi zapaleniami jelit”

W pracy badano czynniki psychologiczne, temperamentalne oraz fizjologiczne u pacjentów z chorobą Leśniowskiego­Crohna i wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego w fazie aktywnej i nieaktywnej. Oceniano ich związek z psychologicznym i medycznym przystosowaniem się do sytuacji chorowania.

Uzyskane wyniki wykazały: im większa akceptacja choroby, jaką jest NZJ, tym lepsze przystosowanie i mniejsze poczucie dyskomfortu wynikającego z tego schorzenia u pacjentów z wysoką akceptacją, niezależnie od fazy choroby, zauważono istotną poprawę stanu zdrowia mimo niedogodności związanych z leczeniem. Warunkowało to także lepsze reagowanie na potrzebę leczenia, przyjęcie roli chorego oraz adekwatne i skuteczne radzenie sobie w chorobie.