GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami w pracy doradcy zawodowego
Indywidualne Plany Działania
system zarządzania zasobami ludzkimi
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Projekt Systemowy MOPS Gdańsk
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
FASHION I.T. Biznes zaczyna się od stworzenia potrzeby.
ABC e-learningu.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Copyright Status-C, 2010r.. Crowdsourcing – czerpanie wiedzy z t ł umu Metoda konkursu – wybór najlepszych z wielu nadesłanych. Wykorzystanie potencjału.
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
G Enterprise without Borders. Enterprise without Borders rozszerza i uzupełnia program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo o możliwość współpracy z młodzieżowymi.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Indywidualny plan działania
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Szkolenia, Coaching, PR.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Czym jest doradztwo zawodowe?
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Idea oceniania kształtującego
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Organizacja szkoleń dla pracowników socjalnych i innych pracowników instytucji pomocy społecznej na podstawie innowacyjnej metody szkoleniowej opracowanej.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Ministerstwo Finansów
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Standard świadczenia usług za pośrednictwem Rejestru Usług Rozwojowych
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Wygraj dobry zespół! Grywalizacja jako skuteczna i innowacyjna forma szkolenia pracowników.
Zintegrowane systemy informatyczne
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Indywidualne Plany Działania
Projekt modułu BANK INTERNETOWY Moduł funkcji banku
Przykłady dobrych praktyk
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Punkt informacyjny dla pracodawców - dziś
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Zapis prezentacji:

GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW

Zakres tematyczny Geneza projektu Założenia Mechanizmy grywalizacji Platforma Wykorzystanie

Kilka kwestii na początek PYTANIE ODPOWIEDZI Czy wiemy co o naszych działaniach, zachowaniach, kompetencjach, przygotowaniu profesjonalnym myślą nasi klienci? Zdecydowana większość pracowników uczestniczących w kontaktach z klientami ma znikomą wiedzę o tym o sądzą o nich ich klienci! Czy „uczciwe” informacje zwrotne od klientów mogły by nam pomóc w rozwoju zawodowym? Informacje zwrotne od klientów są uznawane za jedno z najcenniejszych źródeł rozwoju zawodowego! Czy klienci aktywnie wspierają nas w naszym rozwoju zawodowym? To bardzo rzadka sytuacja – zwykle jedyne co zyskujemy od klientów (jeśli już) to informacje o ich satysfakcji. Dlaczego klienci nie pomagają nam w naszym rozwoju? Ponieważ: 1. 2. 3.

Jakie mechanizmy mogą zmienić tę sytuację? Problem Klienci nie dzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami nt. handlowców i świadczonych usług! Jakie mechanizmy mogą zmienić tę sytuację?

Uzasadnienie 1 Jak pozyskać informację z rynku (od klientów zewnętrznych) o wiedzy i kompetencjach pracowników wpływających na ich efektywności oraz pozwalającej przygotować optymalne programy rozwojowe?

Uzasadnienie 2 Jak pozyskać informację z rynku (od klientów zewnętrznych) o wiedzy i kompetencjach pracowników wpływających na ich efektywności oraz pozwalającej przygotować optymalne programy rozwojowe?

Uzasadnienie 3 Jak pozyskać informację z rynku (od klientów zewnętrznych) o wiedzy i kompetencjach pracowników wpływających na ich efektywności oraz pozwalającej przygotować optymalne programy rozwojowe? W sytuacji obecnej udzielanie informacji zwrotnych na temat poziomu obsługi i oferty danej firmy i kompetencjach pracowników jest postrzegane co najmniej jako problematyczne. System pozyskiwania informacji zwrotnych od kontrahentów oparty o mechanizmy grywalizacji ma szanse w olbrzymim stopniu zwiększyć stopień i zakres pozyskiwanych informacji. Planowane rozwiązanie musi być proste i czytelne dla potencjalnych użytkowników. Klienci bardzo mocno cenią sobie swój czas i zaangażowanie. Najbardziej użyteczna mogłaby być forma krótkiej ankiety mailowej – byle by nie była ona nadużywana. Platforma IT musi uwzględniać perspektywę klienta – optymalizować proces komunikacji z klientami i w możliwie największym stopniu ułatwiać przekazywanie przez niego informacji. Rozwiązanie powinno łączyć różnorodne mechanizmy grywalizacji , tak by zwiększyć szansę na zaangażowanie różnych grup klientów. Klienci oczekują przede wszystkim jakiejś formy zadośćuczynienia za poświęcony czas i uwagę. Wprowadzenie w takich sytuacjach punktowania aktywności połączonej z bonusami podoba się zdecydowanej większości uczestników FGI – chociaż mogą też być osoby zdecydowanie odcinające się od tego pomysłu.

CELE Zwiększenie zakresu wiedzy o potencjale i kompetencjach pracowników, pozyskiwanej od klientów zewnętrznych poprzez stworzenie narzędzia informatycznego do zarządzania wiedzą w organizacji i jej agregacji w okresie 32 miesięcy Pozyskanie wiedzy o kompetencjach i potencjale pracowników wykorzystywanym w trakcie kontaktów z klientami firmy w okresie 20 miesięcy od rozpoczęcia projektu., Uruchomienie systemowej gry rozwojowej w obszarze rozwoju kompetencji na bazie internetowej platformy społecznościowej – w okresie 20 miesięcy od rozpoczęcia., Optymalizacja kosztów związanych z procesami rozwoju wiedzy i umiejętności. Zwiększenie proporcji wewnętrznego rozwoju kompetencji (w szczególności do kompetencji merytorycznych i społecznych) względem zewnętrznych procesów nabywania wiedzy (szkolenia etc.) – w okresie 32 miesięcy od rozpoczęcia projektu.

PRODUKT Podstawą proponowanego rozwiązania jest platforma pozyskiwania wiedzy o kompetencjach wykorzystywanych przez pracowników w kontaktach z klientami. Klienci będą zapraszani do oceniania wiedzy i kompetencji kontaktujących się z nimi pracowników firmy. Zarówno klienci dokonujący oceny jak i sami pracownicy będą uczestniczyć w grze, w której punktowane są różnego rodzaju aktywności – inne dla klientów (dokonanie oceny, sformułowanie uwag i sugestii rozwojowych etc.) i dla samych pracowników (np. rozwój kompetencji, realizacja KPI). Kluczowe znaczenie ma wprowadzenie systemu zachęt dla uczestników formie nagród. Ze względu na specyfikę działalności i własne możliwości nagrody te mogą być definiowane przez każdą firmę indywidualnie. Uczestnicy gry – zarówno klienci jaki pracownicy - będą informowani o jej rezultatach oraz zapraszani do różnego rodzaju wspólnych aktywności o charakterze społecznościowym W ramach systemu generowane będą informacje o potencjale (poziom kompetencji) oraz osiągnięciach (KPI) pracowników zalogowanych do systemu – aktualizowana i rozwijana na bieżąco. Zasoby wiedzy – opracowania merytoryczne mogące wspierać rozwój zawodowy pracowników (wskazówki rozwojowe, pigułki wiedzy, opracowania merytoryczne etc.)

Uczestnik Procesu Obsługi Klienta Plan rozwoju Obserwacje przełożonych (czasem współpracowników) Samoocena i pomysły na rozwój Programy badawcze – np. testy, DC etc KLIENT – informacje zwrotne Tworząc plany rozwoju dla UPOK nie wykorzystujemy potencjalnie najcenniejszych informacji / wiedzy klientów o naszych zachowaniach, kompetencjach, przygotowaniu profesjonalnym!

Dostęp do zasobów wiedzy Mechanizmy gry Punkty Rankingi Informacje zwrotne Poziomy Dostęp do zasobów wiedzy

Mechanizmy aktywizujące Projekt platformy Interakcja z klientem Ankieta Wejście do GRY Mechanizmy aktywizujące Komunikacja

Projekt platformy

Schemat procesu Kontakt Punkty Feedback Działania UPOK Klient Kontakt z klientem rejestrowany w systemie W zależności od wskazań klienta O ilości punktów i możliwościach z tym związanych Działania rozwojowe Wynikające z zasad Gry Klient Kontakt z UPOK rejestrowany w systemie – prośba o wypełnienie ankiety W zależności od ilości udzielonych informacji Realizacja uprawnień wynikających z zasad Gry

Jak to wykorzystać? Informacje i wskazówki od klientów Plany i wsparcie rozwojowe Monitoring i motywacja do rozwoju Pozyskanie informacji i wskazówek od klientów to dopiero początek. Musimy się nauczyć to odpowiednio wykorzystywać do systematycznego rozwoju pracowników. Potrzebujemy: Mechanizmów zarządzania wiedzą Procesów i narzędzi wspierających rozwój Systemu monitoringu Procesów wzmacniających motywację do nieustannego rozwoju