Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 1 (31) Współpraca między przemysłem IT oraz uczelniami - szwedzkie doświadczenia Dr Krzysztof Wnuk Bogdan Bereza
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 2 (31) Autorzy i firmy KrzysztofBogdan
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 3 (31) Spis treści 6.Ellemtel: algorytm testowania RAM 7.Enea: model do opisu narzędzi testowych 8.Postawy i modele zachowań 9.Czynniki sukcesu 1.Łączenie ognia z wodą 2.Modele współpracy 3.Współpraca z Sony Mobile 4.Współpraca z Siemens Corporate Research 5.Sponsorowane prace dyplomowe
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 4 (31) Łączenie ognia z wodą 6.Ellemtel: algorytm testowania RAM 7.Enea: model do opisu narzędzi testowych 8.Postawy i modele zachowań 9.Czynniki sukcesu 1.Łączenie ognia z wodą 2.Modele współpracy 3.Współpraca z Sony Mobile 4.Współpraca z Siemens Corporate Research 5.Sponsorowane prace dyplomowe 1.Łączenie ognia z wodą
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 5 (31) Warunki wstępne Odmienne cele uczelni oraz przemysłu Ścieżka kariery studenta IT – wcześnie do pracy czy porządne studia? – częste rozczarowanie po studiach – a może kariera naukowa?
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 6 (31) Wyzwania współpracy Uczelnia – podejmuje nieznane tematy nie mając gwarancji osiągnięcia celu Przemysł potrzebuje jasnego celu biznesowego Jak więc można połączyć te światy?
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 7 (31) Modele współpracy 6.Ellemtel: algorytm testowania RAM 7.Enea: model do opisu narzędzi testowych 8.Postawy i modele zachowań 9.Czynniki sukcesu 1.Łączenie ognia z wodą 2.Modele współpracy 3.Współpraca z Sony Mobile 4.Współpraca z Siemens Corporate Research 5.Sponsorowane prace dyplomowe 2.Modele współpracy
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 8 (31) Zasady współpracy Wybór przedmiotu badań – wg potrzeb przemysłu Opis problemu i analiza możliwych rozwiązań Testy laboratoryjne oraz w formie projektu pilotażowego
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 9 (31) Model Gorscheka
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 10 (31) Współpraca z Sony Mobile 6.Ellemtel: algorytm testowania RAM 7.Enea: model do opisu narzędzi testowych 8.Postawy i modele zachowań 9.Czynniki sukcesu 1.Łączenie ognia z wodą 2.Modele współpracy 3.Współpraca z Sony Mobile 4.Współpraca z Siemens Corporate Research 5.Sponsorowane prace dyplomowe 3.Współpraca z Sony Mobile
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 11 (31) Sony Mobile – wnioski 1(2) Znaczenie championa (na odpowiednim stanowisku) Bezpieczeństwo informacji i zaufanie Zbudowanie zaufania wymagało czasu (i pierwszych opracowań) Dostosowanie tematu badawczego do potrzeb firmy
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 12 (31) Sony Mobile – wnioski 2(2) Kompromis – zgoda firmy także na tematy wyłącznie badawcze Inne skale czasowe: tygodnie (przemysł) i lata (uczelnie) Asertywność: jak unikać darmowego doradztwa oraz pozabadwaczych implementacji
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 13 (31) Współpraca z Siemens Research 6.Ellemtel: algorytm testowania RAM 7.Enea: model do opisu narzędzi testowych 8.Postawy i modele zachowań 9.Czynniki sukcesu 1.Łączenie ognia z wodą 2.Modele współpracy 3.Współpraca z Sony Mobile 4.Współpraca z Siemens Corporate Research 5.Sponsorowane prace dyplomowe 4.Współpraca z Siemens Corporate Research
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 14 (31) Siemens – wnioski 1(2) Temat: śledzenie związków w projektach z dziesiątkami tysięcy wymagań… … potrzeba dostępu do realnych, nie laboratoryjnych danych w dużej ilości… … zarazem większa wartość w oczach firmy/zleceniodawcy
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 15 (31) Siemens – wnioski 2(2) Podejście całościowe zmniejsza szanse na spektakularne wyniki badawcze Nawet poprawa o kilka procent okazała się cenna dla firmy
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 16 (31) Sponsorowane prace dyplomowe 6.Ellemtel: algorytm testowania RAM 7.Enea: model do opisu narzędzi testowych 8.Postawy i modele zachowań 9.Czynniki sukcesu 1.Łączenie ognia z wodą 2.Modele współpracy 3.Współpraca z Sony Mobile 4.Współpraca z Siemens Corporate Research 5.Sponsorowane prace dyplomowe
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 17 (31) Obustronne korzyści 1(2) Dla studenta: – Temat, to realna potrzeba przemysłu – Dobrze wygląda w CV (zamiast modnych ostatnio staży) – Szansa na zatrudnienie – Zwykle, ciekawy problem
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 18 (31) Obustronne korzyści 2(2) Dla firmy: – Temat, na który nigdy nie ma czasu – Autor pracy patrzy szerzej Wymagania: – Dobra definicja problemu – Dedykowana osoba z firmy – Realistyczne oczekiwania
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 19 (31) Ellemtel: algorytm testowania RAM 6.Ellemtel: algorytm testowania RAM 7.Enea: model do opisu narzędzi testowych 8.Postawy i modele zachowań 9.Czynniki sukcesu 1.Łączenie ognia z wodą 2.Modele współpracy 3.Współpraca z Sony Mobile 4.Współpraca z Siemens Corporate Research 5.Sponsorowane prace dyplomowe 6.Ellemtel: algorytm testowania RAM
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 20 (31) ELLEMTEL 1(2) Ambitne plany nowej platformy telefonii ( , wiele mld $) Jak testować RAM? – Czas trwania testów – Prawdopodobieństwo przeoczeń – Analiza statyczna – nie jest to typowa tematyka IT
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 21 (31) ELLEMTEL 2(2) Autor: student matematyki Sukces: – Jednoznaczne rozwiązanie – Wąskie zagadnienie – Niepotrzebne szerokie doświadczenie branżowe
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 22 (31) Enea: model opisu narzędzi testowych 6.Ellemtel: algorytm testowania RAM 7.Enea: model do opisu narzędzi testowych 8.Postawy i modele zachowań 9.Czynniki sukcesu 1.Łączenie ognia z wodą 2.Modele współpracy 3.Współpraca z Sony Mobile 4.Współpraca z Siemens Corporate Research 5.Sponsorowane prace dyplomowe 7.Enea: model do opisu narzędzi testowych
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 23 (31) ENEA 1(2) Firma doradcza Klienci pytają: jakiego narzędzia do automatyzacji testów użyć? Potrzebny: – Jednoznaczy i porównywalny opis narzędzi – Opis potrzeb klienta
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 24 (31) ENEA 2(2) Temat wymagający obszernego doświadczenia praktycznego – duże obciążenie dla prowadzącego Wynik: dobry, precyzyjny model Przydatność wyniku dla firmy: niewielka, klienci wolą modne marketingowe bzdury (Selenium)
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 25 (31) Postawy i modele zachowań 6.Ellemtel: algorytm testowania RAM 7.Enea: model do opisu narzędzi testowych 8.Postawy i modele zachowań 9.Czynniki sukcesu 1.Łączenie ognia z wodą 2.Modele współpracy 3.Współpraca z Sony Mobile 4.Współpraca z Siemens Corporate Research 5.Sponsorowane prace dyplomowe 8.Postawy i modele zachowań
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 26 (31) Ogólne zasady 1(2) Nie ma co liczyć na cudowne sukcesy Wymaga żmodnej pracy: procedur, przygotowań, cierpliwości Docelowo: wyniki bardzo korzystne dla obu stron Konieczne: dobra wola i przezwyciężanie przesądów
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 27 (31) Ogólne zasady 2(2) Inwestycja i cierpliwość Unikanie jednorazówki
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 28 (31) Czynniki sukcesu 6.Ellemtel: algorytm testowania RAM 7.Enea: model do opisu narzędzi testowych 8.Postawy i modele zachowań 9.Czynniki sukcesu 1.Łączenie ognia z wodą 2.Modele współpracy 3.Współpraca z Sony Mobile 4.Współpraca z Siemens Corporate Research 5.Sponsorowane prace dyplomowe 9.Czynniki sukcesu
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 29 (31) Wohlin: 14 czynników 1(2) Planowanie Champion w firmie Zdobycie środków w firmie Komunikacja wyników w firmie Dostęp pracowników uczelni do danych i materiałów
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 30 (31) Wohlin: 14 czynników 2(2) Przemysłowe doświadczenie naukowców Umiejętności interperonalne obu stron Zaufanie Dobra organizacja, regularne spotkania
Współpraca – szwedzkie doświadczenia KW, BB 31 (31) Współpraca między przemysłem IT oraz uczelniami - szwedzkie doświadczenia Dr Krzysztof Wnuk Bogdan Bereza