Woda Webquest dla uczniów klasy III Szkoły Podstawowej Opracowanie:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Advertisements

Klasyfikacja źródeł informacji
Doświadczenie z wodą i atramentem
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Zespół szkolny w Cegłowie
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
3 Proste doświadczenia z lodem Projekt: Mateusza Ciałowicza Opiekun: pani mgr Dorota Ciałowicz.
Lód Właściwości i niecodzienne użycie.
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
PROJEKT „Bez wody nie ma życia”
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Jasielska Liga Naukowa z LOTOSEM
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Prezentacja w Power Point
WODA.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Temat 14: HTML - przykłady praktyczne
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Doświadczenie z atramentem
Doświadczenie z atramentem
Ciepło właściwe Ciepło właściwe informuje o Ilości ciepła jaką trzeba dostarczyć do jednostki masy ciała, aby spowodować przyrost temperatury o jedną.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Przedmioty artystyczne są 3:  Muzyka – p. Karolina Szurek, tylko w klasie pierwszej  Plastyka – p. Małgorzata Ozga w klasie 1 i 3 po pół roku  Zajęcia.
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego, ul. Kilińskiego 25 w Sosnowcu.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Natural Sciences, Natural English. Mitochondrium.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Poranek małego chemika w Przedszkolu Nr 10 w Koszalinie
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
Wyniki projektu naukowego
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Woda Webquest dla uczniów klasy III Szkoły Podstawowej Opracowanie: Gabriela Niemiec Barbara Czarnota-Palenik

Wprowadzenie Woda jest źródłem życia. Darem natury, niezbędnym dla wszelkiego życia na ziemi. Bez niej nie byłoby roślin i zwierząt. Również cały rozwój cywilizacji nie byłby możliwy. Ale woda bywa też niszczycielskim żywiołem powodując powodzie. Jest także fascynującym obiektem poznania. Posiada wspaniałe właściwości. Dlatego zapraszam Was do poznania jej właściwości wody i możliwości wykorzystania. Przed Wami cykl zadań do wykonania – eksperymentów i ćwiczeń. Przeczytajcie dokładnie instrukcje i postępujcie zgodnie z nimi. Na pewno wszystko Wam się uda. W razie trudności poproście o pomoc kogoś dorosłego.

Zadania - instrukcja Aby poznać właściwości wody wykonajcie następujące ćwiczenia. Każde doświadczenie jest dokładnie opisane. Wykonajcie każde z nich rejestrując je w postacie filmu video. Wnioski z doświadczeń zapiszcie w tabeli (wzór tabeli znajdziecie w dalszej części tekstu) . Efekty Waszej pracy zapiszcie w postaci elektronicznego przekazu – prezentacji – na płytce CD. Do wykonania zadania będą Wam potrzebne: Internet, PowerPoint. Pamiętajcie o odnośnikach do stron internetowych, z których korzystaliście. Prezentacja multimedialna na temat właściwości fizycznych wody powinna składać się z 3 części: Właściwości fizyczne wody w oparciu o przeprowadzone eksperymenty i doświadczenia Właściwości wody w oparciu o zebrane informacje w źródłach internetowych i książkowych Wytwory własne – plastyczne, muzyczne

Zadania - doświadczenia UWAGA! Doświadczenia z wrzątkiem i kuchenką wymagają pomocy lub nadzoru osoby dorosłej. Zadanie 1. Gdzie szybciej? Potrzebne będą 2 szklanki, gorąca i zimna woda, barwnik (np. atrament) Napełnij szklanki – jedną gorącą wodą, a drugą zimną i poczekaj aż woda się ustoi 2. Wlej do każdej ze szklanek po kropli barwnika. W obu szklankach woda się zabarwi, ale w szklance z wodą ciepłą stanie się to szybciej. Dlaczego? Zadanie. 2. Rozpuści się czy nie? Potrzebne będą sól, cukier, kakao, kawa, ryż piasek, 6 kubeczków, woda Napełnij kubki do połowy wodą Kolejno wsyp do każdego po jednej łyżce wymienionych substancji Zamieszaj i obserwuj, co się dzieje. Co się stało z cukrem i solą? Co się stało z pozostałymi substancjami? Dlaczego tak się stało?

Zadania Zadanie 3. Magiczna kostka lodu Potrzebna będzie kostka lodu, nitka i sól. Zmocz nitkę w wodzie i połóżcie na kostce lodu. Posyp kostkę niewielką ilością soli i policz do 30-stu Powoli podnieś kostkę za nitkę. Czy coś się stało? Dlaczego tak się stało? Zadanie 4. Skorzystajcie z linku Eksperymenty z wodą wybierzcie interesujące Was doświadczenie z wodą, przeprowadźcie je , sfilmujcie i zapiszcie wnioski jakie wypływają z tego doświadczenia.

Zadania – działania twórcze Zadanie 5. Grające naczynia Potrzebnych będzie 6-8 szklanek, łyżka lub drewniany patyk Napełnijcie szklanki tak, aby w każdej była różna ilość wody. Użyjcie łyżek (lub patyków) aby wydobyć z naczyń dźwięki. Czy napełnione naczynia wydają takie same dźwięki? Czym się różnią? Skomponujcie własną melodię (i jeżeli masz taką możliwość – nagrajcie ją i umieśćcie w prezentacji) Zadanie 6. Kolorowy deszcz Rozróbcie farby o różnych kolorach z wodą. Za pomocą pędzla nałóżcie na kartkę papieru kolorowe krople deszczu. Spryskiwaczem do kwiatków napełnionym wodą spryskajcie kolorowe „krople” wodą. Falujcie kartką tak, aby krople deszczu zlały się w całość, tak aby powstał kolorowy deszcz. Wykonajcie zdjęcie Waszej pracy i umieśćcie ja w prezentacji.

przebiegu doświadczenia Wnioski z doświadczeń Doświadczenie Uwagi dotyczące przebiegu doświadczenia Wnioski Zadanie 1 Zadanie 2 Zadanie 3 Zadanie 4 Zadanie 5 Zadanie 6

Proces 1. Dobierzcie się w 6 osobowe grupy. Każdy zespół będzie musiał zebrać informacje i doświadczenia na temat wody oraz opisać jej właściwości na podstawie przeprowadzonych doświadczeń i informacji znalezionych w Internecie.

Proces 2. Wybierzcie w swojej grupie: lidera - będzie reprezentował grupę na forum klasy, kamerzystę– będzie rejestrował przeprowadzone przez Was określone w zadaniach doświadczenia, jednego poszukiwacze Internetowego - będzie szukał informacji w Internecie jednego poszukiwacza książkowego - będzie szukał informacji w książkach twórcę prezentacji multimedialnej - będzie tworzył prezentację multimedialną w PowerPoint instrumentalistę – będzie prezentował skomponowany przez grupę na naczyniach z wodą utwór plastyka - będzie prezentował utwory poetyckie i wytwory językowe stworzone przez grupę, tak, aby każdy jak najlepiej wywiązał się z powierzonej mu roli. Wspólnie decydujecie co warto wybrać, a więc musicie współpracować.

Proces 3. Opracowanie końcowe powinno mieć postać prezentacji PowerPoint zawierającej filmy rejestrujące przeprowadzone przez Was doświadczenia z wodą wraz z wnioskami Pamiętajcie o podawaniu źródeł swoich informacji. Nie zapominajcie o częstych kontaktach z opiekunem pracy. Termin realizacji projektu - 1 miesiąc Ocena Waszej pracy zależy od spełnienia warunków zawartych w tabeli ewaluacyjnej 4. Wyniki Waszej pracy lider przedstawi na forum klasy. a pozostali członkowie zespołu zaprezentują wytwory plastyczne i muzyczne powstałe podczas wykonywania zadań POWODZENIA!

Źródła Własciwości wody Właściwości wody Prawie wszystko na temat wody Eksperymenty z wodą Kunz Ina, Wyprawa odkrywcza do żywiołów: zabawy i eksperymenty związane z ziemią, wodą, powietrzem i ogniem dla dzieci w wieku od trzech lat. Wydawnictwo "Jedność", 2006 Eksperymenty naukowe. Woda. Wydawnictwo Bellona 2009

Ewaluacja Wymagania Minimalne Podstawowe Ponadpodstawowe Punkty Poziom merytoryczny Część A - wykonane doświadczenia Brak jednego lub dwóch doświadczeń, doświadczenie przeprowadzone niezgodne z instrukcją, Prawidłowo opracowane wszystkie doświadczenia wraz z wnioskami Prawidłowo opracowane wszystkie doświadczenia wraz z pogłębionymi wnioskami 1-3 Poziom merytoryczny – Część B – zdobyte informacje Brak podstawowych informacji i niewystarczająco opracowany materiał Prawidłowo zebrane i odpowiadające tematyce informacje Zamieszczenie informacji wykraczających poza zamierzone cele. - Wytwory własne Wytwory wykonane zgodnie z instrukcją, niestarannie wykonane, proste w formie Prace wykonane zgodnie z instrukcją, ciekawa tematyka i treść wytworów, Staranne wykonanie, zastosowane wyszukane środki artystyczne Jakość prezentacji Brak kompletnych informacji, brak podsumowania. Nieciekawa szata graficzna. Prezentacja ciekawa, zawiera elementy graficzne. Atrakcyjna i przejrzysta prezentacja zawierająca ciekawe elementy wizualne. Współpraca w grupie Indywidualna praca każdego członka grupy, brak współpracy. Dobra organizacja pracy, współdziałanie w grupie ( nieliczne osoby pracują samodzielnie). Aktywne uczestnictwo wszystkich członków grupy.

Liczba zdobytych punktów Ewaluacja Liczba zdobytych punktów Ocena 13-15 celujący 11-12 bardzo dobry 9-10 dobry 6-8 dostateczny 4-5 dopuszczający 0-3 niedostateczny

Podsumowanie Podczas wykonywania całej pracy dowiedzieliście się jakie właściwości posiada woda, jakie są jej stany skupienia, a także jakie jest jej znaczenie w życiu codziennym. Wykonaliście ciekawe prace plastyczne z jej wykorzystaniem, skomponowaliście oryginalne utwory na samodzielnie wykonanych instrumentach. Mamy nadzieję, że dobrze się bawiliście, a zdobytą wiedzę na temat właściwości wody wykorzystacie w swoim codziennym życiu.