EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Oszczędzanie -szkolny happening kliknij.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Co słychać Panie Darwinie?
Jak moje miasto jeździ z głową?. Nasze Gimnazjum wzięło udział w nowym projekcie edukacyjnym banku BGŻ pt. Jeżdżę z Głową. W inicjatywie udział wzięły.
JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?. Jak moja szkoła jeździ z głową. Nasza szkoła istnieje od 1 września 1999r. Patronem jej jest Józef Wybicki, a dyrektorem.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZGŁOBNIU.
Ankieta została przeprowadzona wśród uczniów klas pierwszych w listopadzie 2013 r., przez uczennice klasy 3B: Annę Klecuń, Karolinę Gaczoł i Martę Eljaszewicz.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Piękne zęby świadczą o zdrowiu i dobrym samopoczuciu
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Nasza drużyna projektowa to: Joanna Borzymek, Ewelina Kuligowska, Przemysław Soliwoda, Joanna Stalmach, Katarzyna Stalmach, Opiekun Pani Profesor Bożena.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Fotografia naszym życiem
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
Quiz ,,Wokół praw dziecka”
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
PROJEKT „Bez wody nie ma życia”
Starożytni Matematycy
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
MŁODZI BADACZE Gimnazjum nr 1 w Tarnobrzegu
Jak to działa? Zajęcia ekologiczne z elementami fizyki dla uczniów ZET IV-VI przygotowane przez uczniów klasy I Gimnazjum.
W Publicznym Gimnazjum nr 1 w Starogardzie Gdańskim dnia 29 marca br. odbyła się debata na temat: Samorząd Uczniowski – szkolny organ władzy. Rozmowa.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Źródła energii na świecie
Zadanie TIK – lekcja pt. Nasza klasowa netykieta
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
AKADEMIA PSZCZÓŁ POMAGAMY PSZCZOŁOM SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM
Projekt uczniowski „Jak ekonomicznie wykorzystać wodę” podsumowanie pracy Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Borkach.
Na zajęciach z matematyki umiejętnie rozwijamy swoje zdolności logicznego myślenia, argumentacji, jak również ćwiczymy sprawność stosowania poznanych.
Aleksandra Kalicińska, Aleksandra Rudawska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Chemia w kolorach tęczy
Pogoda – Das Wetter Zajęcia przeprowadzono r. w klasie II a
PROJEKT EDUKACYJNY „Co można zrobić i w jaki sposób zachęcić uczniów do czynnego uprawiania sportu?”
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
UCZYMY INNYCH 2 – Dzień Babci i Dziadka mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Natural Sciences, Natural English. Mitochondrium.
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Kurs - OK zeszyt.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Szkoła z klasą 2.0 „Uczymy innych”. Na czym polega metoda „Uczymy innych”? Polega na bezpośrednim zaangażowaniu uczniów w przygotowywanie i prowadzenie.
Źródła wiedzy biologicznej.
Projekt Kim będziesz?.
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Zapis prezentacji:

EKSPERYMENTY BIOLOGICZNE

Jak przeprowadzić eksperyment na zajęciach przyrodniczych? TEMAT PROJEKTU Jak przeprowadzić eksperyment na zajęciach przyrodniczych?

Projekt przygotowali Uczniowie klasy III F.

Każda z grup Akademii Uczniowskiej otrzymała określone zadania oraz doświadczenie.

Terminy spotkań 11X, 18X, - doświadczenie opiekuna, gra 25X,8XI 15XI - grupa I 22XI 29XI 6XII- grupa II 13XII , 20XII 3I 10I - grupa III

Pierwsze spotkania w Akademii: przydzielanie zadań poszczególnym grupom, stopniowe uzupełnianie dziennika laboratoryjnego, ustalanie terminów przeprowadzania eksperymentów, pierwsze prace nad eksperymentami, przygotowywanie kart pracy doświadczenia dla grup.

Grupa I Patrycja Dembowska, Karolina Prusińka – praca nad prezentacja, wypełnianie kart pracy, przeprowadzenie doświadczenia, Sonia Fryczkowska – wypełnianie dziennika laboratoryjnego, pomoce do doświadczenia, Patrycja Zuba, Ernest Płokita – pomoce do doświadczenia.

Grupa II Karol Badowski – prowadzenie dziennika laboratoryjnego, Janek Skorupa – przygotowanie karty pracy doświadczenia, Wojtek Stępień – przygotowanie karty pracy doświadczenia, Karol Marszałek – część artystyczna.

Grupa III Aleksandra Andrejew - układanie pytań, pomoc przy układaniu regulaminu Aleksandra Kusyk - sprawdzenie ułożonych pytań i ewentualne poprawienie ich, Jakub Szczodry - układanie regulaminu, wyszukiwanie zdjęć.

Kolejne spotkania

Doświadczenie nauczyciela Nasza nauczycielka od biologii zademonstrowała nam doświadczenie dotyczące wpływu odczynu pH na pęcznienie otrębów. Doświadczenie to, zaciekawiło bardzo wszystkich uczestników spotkania, wszyscy brali czynny udział. Byliśmy zainteresowani tym, co się stanie. Czy woda zostanie wchłonięta przez otręby? Czy poziom otrąb się zwiększy? Prawdopodobieństw było wiele, ale tylko jedna odpowiedź była prawidłowa.

Na kolejnym spotkaniu nasz opiekun zgromadził informacje dotyczące całego projektu. Otrzymaliśmy wskazówki oraz karty pracy, które wypełnialiśmy podczas wykonywanego projektu. Dzięki tym informacjom, dowiedzieliśmy się jak ma wyglądać nasza praca w akademii.

Nasze koleżanki z grupy I na spotkaniu miały wykonać doświadczenie Nasze koleżanki z grupy I na spotkaniu miały wykonać doświadczenie. Dziewczyny wybrały temat dotyczący wykrywania zawartości glukozy w różnych rodzajach owoców i korzeniach roślin nasiennych.

Hipoteza, czyli odpowiedz na pytanie badawcze brzmiała NIE MA RÓŻNICY POZIOMU GLUKOZY. Jednak po przedstawionym doświadczeniu uczniowie stwierdzili, że wynik doświadczenia nie jest zgodny z hipotezą, ponieważ każdy z owoców i warzyw ma inny poziom glukozy.

Chłopcy z grupy drugiej na kolejnym spotkaniu wykonali doświadczenie na temat ”Jak temperatura roztworu wpływa na szybkość dyfuzji substancji rozpuszczonej”.

Okazało się, że czym większa temperatura wody w probówce, tym w większym stopniu manganian zabarwiał ciecz. Później koledzy zmodyfikowali eksperyment i sprawdzali badaną zależność od odczynu roztworu i tak stwierdzili, iż w roztworze kwasowym dyfuzja zachodzi o wiele szybciej, niż w roztworze o odczynie zasadowym.

Reszta spotkań mijała sprawnie i przyjemnie Reszta spotkań mijała sprawnie i przyjemnie. Grupa III wymyślała pytania na test, który miał się odbyć na lekcji biologii w styczniu. Robili to powoli i bardzo starannie, by rezultaty były jak najlepsze oraz aby opiekun był zadowolony z pracy jaką wykonali. Szukali informacji o kręgowcach w najróżniejszych źródłach; w internecie , atlasie o zwierzętach, w książkach, encyklopediach.

10.01.2012r. - Tego dnia Grupa III poprowadziła lekcję, na której odbył się test.

Oto fragmenty niektórych naszych kart pracy oraz dzienników laboratoryjnych.

Podsumowanie Na spotkaniach nauczyliśmy się dokładniej przeprowadzać doświadczenia. Poszerzyliśmy wiedzę na temat zjawiska dyfuzji, kręgowców, pęcznienia otrąb oraz wykrywaniu glukozy. Dzięki wykonywaniu eksperymentów i ich późniejszym analizowaniu, poszerzyliśmy naszą wiedzę z wielu przedmiotów. Jesteśmy więc zadowoleni z naszego udziału w projekcie.

OPINIE KOLEGÓW Z KLASY Część uczniów brała czynny udział w naszych lekcjach oraz fascynowała się ich przebiegiem. Jednak znaleźli się też tacy, którzy utrudniali naszą pracę. Większość gratulowała nam projektu oraz dziękowała za wspaniałe pokazy.

Prezentacje przygotowała Patrycja Dembowska z pomocą Aleksandry Andrejew oraz Karola Badowskiego.