dr Tomasz Grzyb Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak Zrobić Skuteczną Prezentację!!
Advertisements

ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Enable Szkolenia pilotażowe w Polsce Kraków, 6 września,2011.
Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI W RZESZOWIE
Zielona Inicjatywa Gospodarcza, Kraków, 4 czerwiec 2009 r. Program Kupuj Nasze.PL Są powody do dumy !
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
PROGRAM AMBASADORSKI CITI HANDLOWY
Spotkanie inaugurujące działalność Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości Uniwersytetu Opolskiego Opole, dnia 29 października 2008r.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31 grudnia 2011.
Strategie Marketingowe w Internecie
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
WYKORZYSTAJ POTENCJAŁ UCZELNI – ZAŁÓŻ FIRMĘ OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA Przedsiębiorczość akademicka. Stan i możliwości rozwoju w woj. opolskim. Opole,
Wspieramy e-biznes Tomasz Czerwoniak
Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska Lokalny Punkt Konsultacyjny KSI – dobre praktyki Zofia Gródek-Szostak.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Żywność i żywienie w XXI wieku. Konferencja końcowa, Warszawa 28 kwietnia 2011 Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Nowa firma, doświadczeni ludzie
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
Osiem gorących trendów w marketingu W którym kierunku rozwija się marketing i jakie nowe możliwości oferuje?
Najważniejsze sportowe wydarzenie roku nadchodzi.
Search Engine Marketing w promocji eventu
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Kampania wizerunkowa Polski przed
Interactive Marketing Partner marketing
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
Part-financed by the European Union (European Regional Development Fund) KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT DISKE Elbląski Park Technologiczny, 20 marca.
Agencja ProMark Akcje promocyjne w punkcie sprzedaży.
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
EDI NET - badania.
Metodologia badań wydatków reklamowych
Technik Organizacji Reklamy
Nazwa projektu Osoba Projekt finansowany ze środków Miasta Gdańsk Sponsor.
Głosujesz swoimi pieniędzmi
Ceneo.pl – serwis porównujący ceny produktów w sklepach internetowych.
Porozumienie na Rzecz Wspierania Osób Chorych Psychicznie
` Czym się zajmujemy: ZadajPytanie.pl – Portal Wymiany Wiedzy Ultimat er – marketingowy system komunikacji bezpośredniej Odpowiedz.pl – Serwis Pytań.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
Światłowód Wiedzy źródłem motywacji do dzielenia się wiedzą Eksperta
Miejsce biblioteki akademickiej we współczesnej uczelni
PROMOCJA PROJEKTU 3. edycja. ODBIORCY: media o różnym zasięgu społeczność lokalna i ponadlokalna liderzy i animatorzy kultury decydenci i władze lokalne.
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
MAKSYMALNY ROZWÓJ BIZNESU DZIĘKI SKANEROWI
Deklaracja Wiedeńska Żywienie i Choroby Niezakaźne Zdrowie 2020
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
DZIAŁALNOŚĆ OŚRODKA EKONOMII SPOŁECZNEJ W OPOLU Sławomir Śliwa Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej przy Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Opolu.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Postrzeganie wizerunku gospodarstw agroturystycznych z okolic Białowieskiego Parku Narodowego w opinii użytkowników porównywarek ofert turystycznych Krzysztof.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE. WIZERUNEK E-PR Obszar Public Relations związany z prowadzeniem komunikacji w internecie z uwzględnieniem jej uwarunkowań i specyfiki.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
Nazwa, logo i motto firmy
III. Wykorzystanie portalu
Jak Zrobić Skuteczną Prezentację!!
Ryc. 1 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70%
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Forum Wójtów, Burmistrzów, Prezydentów 23 maja 2018 FRDL MISTiA Kraków
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Marketing szeptany i możliwości jego zastosowania w przedsiębiorczości akademickiej dr Tomasz Grzyb Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu

Historia sierżanta Jonesa

Dlaczego skuteczny? 90% osób ufa swoim krewnym, 82% ufa znajomym. 14% ufa reklamom i 8% gwiazdom. Źródło: Yankelovich / Henley Centre, 2008 61% osób twierdzi, że używa takich produktów jak ich znajomi. Źródło: Henley Centre, 2008 92% mężczyzn i 95% kobiet stwierdziło, że dokonało zakupu pod wpływem opinii przyjaciela. 69% mężczyzn i 74% kobiet stwierdziło, że dokonało zakupu pod wpływem reklamy telewizyjnej. Źródło: Word of Mouth Marketing Forecast 2007-2011, PQ Media

Czym jest marketing szeptany? Buzz marketing, whisper marketing, word of mouth marketing Definicja (według WOMMA – Word of Mouth Marketing Association) – „prowokowanie ludzi do rozmów o twoich produktach lub usługach i ułatwianie im wymiany swoich opinii”.

Narzędzia marketingu szeptanego (niektóre) Marketing wirusowy Event marketing Brand blogging Trendsetting

Marketing wirusowy Wykorzystywanie zabawnych czy interesujących komunikatów przesyłanych następnie przez samych użytkowników („zakazane reklamy”)

Event marketing Promowanie produktów lub usług poprzez „samonagłaśniające się” wydarzenia

Brand blogging Tworzenie branżowych blogów i skupiających się wokół nich społeczności

Trendsetting Promowanie produktów i usług poprzez liderów opinii

Jak rozprzestrzeniają się innowacje? Dwa najbardziej znane modele: Krzywa Rogersa Krzywa Bassa

Krzywa Rogersa

Krzywa Bassa

Potencjalne narzędzia „Strategie skutecznej promocji przedsiębiorczości akademickiej” – projekt realizowany w WSZiA w Opolu