CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słowo wstępu… Od stycznia 2010 roku Przedszkole Miejskie nr 40 w Rudzie Śląskiej po raz pierwszy przystąpiło do realizacji programu przedszkolnej edukacji.
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Wolność oddechu 1 Badanie skuteczności programu edukacyjnego p.t. Wolność Oddechu.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Analiza wyników konkursów przedmiotowych
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
"Czyste powietrze wokół nas"
PROGRAM PRZEDSZKOLNEJ EDUKACJI ANTYTYTONIOWEJ
Klamki do drzwi Klamki okienne i inne akcesoria
Pytania konkursowe.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Analiza wyników „Matura próbna”
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Sprawozdanie z realizacji programu antynikotynowego
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 2 W ZAMOŚCIU
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Nie pal przy mnie proszę
Program Przedszkolnej Edukacji Antytytoniowej
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
„Czyste Powietrze Wokół Nas”
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
PROBLEM PALENIA TYTONIU W POLSCE
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
CELE GŁÓWNE PROGRAMU: Wzrost kompetencji rodziców w zakresie ochrony dzieci przed ekspozycją na dym tytoniowy. Zwiększenie umiejętności dzieci w zakresie.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
"CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS".
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Podsumowanie realizacji programu profilaktyki palenia tytoniu
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
r. Białystok.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Realizacja programu „Znajdź właściwe rozwiązanie” w roku szkolnym 2012/2013 na terenie powiatu krapkowickiego mgr Joanna Pawlak Sekcja Promocji Zdrowia.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Program edukacji antytytoniowej „Nie pal przy mnie, proszę”
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
r. Białystok.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Program szkolnej Edukacji Antytytoniowej „CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS”
Program przedszkolnej edukacji antytytoniowej
Zapis prezentacji:

CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS Program Przedszkolnej Edukacji Antytytoniowej Szkoła Podstawowa nr 3 im. Jana Pawła II w Kasince Małej

Opis programu Ogólnopolski Przedszkolny Program Edukacji Antytytoniowej „Czyste powietrze wokół nas“ został zrealizowany w szkole podstawowej nr 3 w Kasince Małej w dniach od 30.09.2013 do 02.12.2013 r. W programie brało udział łącznie 28 dzieci: Grupa łączona: kl. I (4 dzieci), przedszkole kl. 0 (5 dzieci) Oddział Przedszkolny: 19 dzieci Realizatorami programu były: mgr Justyna Kucharzak, wychowawca oddziału przedszkolnego Małgorzata Lulek, wychowawca klasy I i klasy 0 mgr Monika Piwko-Bieniek, pedagog szkolny, koordynator programu 2

Cele programu wybrane do realizacji w roku szkolnym 2013/2014 Wykształcenie umiejętności rozpoznawania różnych dymów, „wydobycie” dymu papierosowego. Zwiększenie wrażliwości dzieci na szkodliwość dymu papierosowego. Zwiększenie wiedzy na temat skutków palenia papierosów. 3

Informacja o realizacji programu Rodzice dzieci zostali powiadomieni o realizacji programu: na spotkaniu rodzicielskim poprzez ogłoszenie na drzwiach wejściowych do szkoły oraz w oddziale przedszkolnym 4

Scenariusze zajęć dla dzieci Zajęcia I. WYCIECZKA Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU TYTONIOWEGO? Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!“ (grupa 5-latków). Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców pt. „Kotylion – Nie pal przy mnie” (grupa 5-latków). Warsztaty plastyczne dla dzieci i rodziców pt. „Plakat – miejsca, w których nie wolno palić”-(kl. 0 i kl. I). Recytacja wierszy „Mamo, tato nie pal!” (kl. 0 i kl. I). Wykonanie gazetki pt. „Stop paleniu”. 5

1. Zajęcia I. WYCIECZKA Wycieczka odbyła się dnia 30.09.10.2013. Wycieczka była spacerem po okolicy. Celem wycieczki było ukierunkowanie uwagi dzieci na źródła i rodzaje dymu poprzez obserwację w środowisku. 6

1. Zajęcia I. WYCIECZKA 7

2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Zajęcia odbyły się dnia 30.09.2013. Celem zajęć było zwiększenie wiedzy dziecka w zakresie: zlokalizowania różnych źródeł dymów określenia różnych rodzajów dymów określenia przyczyn wydobywania się dymów 8

2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Rysowanie w grupach różnych źródeł dymu 9

2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Prezentacja i omawianie różnych źródeł dymu w tym dymu papierosowego w oddziale przedszkolnym pięciolatków.

2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Dzieci z kl. 0 i kl. I prezentują swoje prace pt. „Różne źródła dymu“ 11

2. Zajęcia II. CO I DLACZEGO DYMI? Galeria rysunków kl. 0 i kl. I „Różne źródła dymu“ 12

3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Zajęcia odbyły się dnia 21.10.2013. Celem zajęć było zwiększenie wiedzy dotyczącej szkodliwości dymu papierosowego. 13

3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Zapachy przyjemne Zapachy nieprzyjemne Zdjęcie: http://deluxe.trojmiasto.pl Zdjęcie: www.tapetus.pl/67943,ogrod-tulipany-kolorowe-kwiaty-rozne-chryzantemy.php

Wspólna zabawa przy piosence „Ten zielony Dinek” 3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Wspólna zabawa przy piosence „Ten zielony Dinek”

Prezentacja w Internecie 3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Prezentacja w Internecie

Kolorowanie rodziny Dinka przy piosence „Ten zielony Dinek” 3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Kolorowanie rodziny Dinka przy piosence „Ten zielony Dinek”

Kolorowanie rodziny Dinka przy piosence „Ten zielony Dinek” 3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Kolorowanie rodziny Dinka przy piosence „Ten zielony Dinek”

Kolorowanie rodziny Dinka przy piosence „Ten zielony Dinek” 3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Kolorowanie rodziny Dinka przy piosence „Ten zielony Dinek”

Kolorowanie rodziny Dinka przy piosence „Ten zielony Dinek” 3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Kolorowanie rodziny Dinka przy piosence „Ten zielony Dinek”

3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Wystawa rodziny Dinusia

3. Zajęcia III. JAK SIĘ CZUJĘ, KIEDY DYMI PAPIEROS? Wspólna prezentacja prac dzieci

4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Zajęcia odbyły się dnia 28.10.2013. Celem zajęć było zwiększenie wiedzy dzieci na temat skutków palenia papierosów. 23

Dzieci słuchają historyjki o Dinusiu, który jechał pociągiem z mamą. 4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Dzieci słuchają historyjki o Dinusiu, który jechał pociągiem z mamą.

Zabawa przy piosence „Jedzie pociąg z daleka“ 4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Zabawa przy piosence „Jedzie pociąg z daleka“

Zabawa przy piosence „Jedzie pociąg z daleka“ 4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Zabawa przy piosence „Jedzie pociąg z daleka“

Zabawa przy piosence „Jedzie pociąg z daleka“ 4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Zabawa przy piosence „Jedzie pociąg z daleka“

4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Dzieci demonstrują samopoczucie Dinusia w wagonie dla palących: kaszlą, kichają, robią kwaśne miny.

4. Zajęcia IV. CO SIĘ DZIEJE, GDY LUDZIE PALĄ PAPIEROSY? Dzieci demonstrują samopoczucie Dinusia w wagonie dla palących: kaszlą, kichają, robią kwaśne miny.

5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Zajęcia odbyły się dnia 04.11.2013. Celem zajęć był wzrost kompetencji dzieci w zakresie umiejętności: zachowania się, gdy znajdują się w zadymionych pomieszczeniach radzenia sobie w sytuacjach, kiedy inni palą papierosy 30

Rodzaje tabliczek z zakazem palenia 5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Rodzaje tabliczek z zakazem palenia 31

5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Dzieci rozpoznają i wskazują bez problemu tabliczki z zakazem palenia

5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Dzieci rozpoznają i wskazują bez problemu tabliczki z zakazem palenia

Dzieci kolorują własne znaczki „Nie pal przy mnie“ 5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Dzieci kolorują własne znaczki „Nie pal przy mnie“ 34

Dzieci z własnoręcznie zaprojektowanymi znaczkami „Nie pal przy mnie“ 5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Dzieci z własnoręcznie zaprojektowanymi znaczkami „Nie pal przy mnie“ 35

Dzieci z własnoręcznie zaprojektowanymi znaczkami „Nie pal przy mnie“ 5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Dzieci z własnoręcznie zaprojektowanymi znaczkami „Nie pal przy mnie“

Dzieci z własnoręcznie zaprojektowanymi znaczkami „Nie pal przy mnie“ 5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Dzieci z własnoręcznie zaprojektowanymi znaczkami „Nie pal przy mnie“

Dzieci z własnoręcznie zaprojektowanymi znaczkami „Nie pal przy mnie“ 5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Dzieci z własnoręcznie zaprojektowanymi znaczkami „Nie pal przy mnie“

Dzieci z pracami pt. „Proszę nie pal przy mnie“ 5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Dzieci z pracami pt. „Proszę nie pal przy mnie“

Galeria prac pt. „Proszę nie pal przy mnie“ 5. Zajęcia V. JAK UNIKAĆ DYMU PAPIEROSOWEGO? Galeria prac pt. „Proszę nie pal przy mnie“

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!” Przedstawienie pt. „Mamo, tato – nie pal!” odbyło się dnia 02.12.2013. Przygotowane zostało przez wychowawczynię panią Justynę Kucharzak oraz koordynatora programu panią Monikę Piwko-Bieniek. 41

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!”, które odbyło się 02.12.2013 r. w grupie pięciolatków

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!”

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!” Grupa niepaląca wyciąga z dymu grupę palaczy.

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!”

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!”

6. Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!” Grupa małych aktorów niepalących.

7. Warsztaty plastyczne pt. „Kotylion – Nie pal przy mnie” 48

7. Warsztaty plastyczne pt. „Kotylion – Nie pal przy mnie” 49

7. Warsztaty plastyczne pt. „Kotylion – Nie pal przy mnie” 50

Recytowanie wierszy przez dzieci z kl. I i kl.0 podczas przedstawienia 8.Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!”, które odbyło się 09.12.2013r Recytowanie wierszy przez dzieci z kl. I i kl.0 podczas przedstawienia 51

8.Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!” 52

8.Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!” 53

8.Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!” „ Moda na nie palenie .To jest taka piękna moda, co Ci tylko zdrowia doda”. 54

„ Nie pal mamo, nie pal tato , bo się później płaci za to.” 8.Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!” „ Nie pal mamo, nie pal tato , bo się później płaci za to.” 55

„Nie pal papierosów tyle daj odpocząć płucom chwilę”. 8.Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!” „Nie pal papierosów tyle daj odpocząć płucom chwilę”. 56

„Tata nie pali, mama nie pali. W domu jesteśmy zdrowi i cali.” 8.Przedstawienie „Mamo, tato – nie pal!” „Tata nie pali, mama nie pali. W domu jesteśmy zdrowi i cali.” 57

9.Warsztaty plastyczne dla rodziców i dzieci –„Plakat - miejsca, w których nie wolno palić”

9.Warsztaty plastyczne dla rodziców i dzieci –„Plakat - miejsca, w których nie wolno palić”

9Warsztaty plastyczne dla rodziców i dzieci –„Plakat - miejsca, w których nie wolno palić” 60

9.Warsztaty plastyczne dla rodziców i dzieci –„Plakat - miejsca, w których nie wolno palić” 61

9.Warsztaty plastyczne dla rodziców i dzieci –„Plakat - miejsca, w których nie wolno palić” 62

Prezentacja prac dzieci

Prezentacja prac z rodzicami

Prezentacja prac z rodzicami

Prezentacja prac z rodzicami 66

Prezentacja prac z rodzicami 67

Podsumowanie warsztatów plastycznych pt. Kotylion- Nie pal przy mnie…” 68

Wystawa prac dzieci 69

Wystawa prac dzieci 70

Wystawa prac dzieci 71

Wystawa prac dzieci 72

Wystawa prac dzieci 73

Wystawa prac dzieci 74

Wystawa prac dzieci 75

Mali autorzy prac z rodzicami 76

10.Gazetka „Stop paleniu!” 77

Przedszkolaki z brelokami programu zielony „Dinek”

Podsumowanie realizacji programu w roku szkolnym 2013/2014 W programie brało udział łącznie 25 dzieci. Program był realizowany w czasie od 07.10.2013 do 02.12.2013 r. w oddziale przedszkolnym. Program zrealizowały: mgr Justyna Kucharzak, wychowawca oddziału przedszkolnego Małgorzata Lulek, wychowawca klasy 0 i klasy I mgr Monika Piwko-Bieniek, pedagog szkolny, koordynator programu Dzieci z kl. 0 z pomocą uczniów klasy I recytowały wiersze pt. „ Mamo, tato nie pal!” Dzieci bardzo chętnie i z dużym zapałem uczestniczyły w zajęciach. Przedszkolakom bardzo podobały się breloczki programu zielony „Dinek” oraz piosenka.

Podsumowanie realizacji programu w roku szkolnym 2013/2014 7. Przedszkolaki nabyły dużo nowych wiadomości na temat szkodliwości wdychania dymu papierosowego oraz skutków palenia papierosów. 8. Dzieci wykształciły umiejętność rozpoznawania różnych źródeł dymu, w szczególności dymu papierosowego. 9. Przedszkolaki często poruszały problem szkodliwości palenia i wdychania dymu papierosowego podczas rozmów z rodzicami w domu, namawiały swoich opiekunów do zaprzestania palenia.

Dziękuję za uwagę Pedagog szkolny i koordynator programu mgr Monika Piwko-Bieniek