Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kiedy, jak i dlaczego komputer uzależnia?
Advertisements

Program Bezpieczeństwo w sieci
„Moje dziecko i Internet”
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Bezpieczeństwo dzieci w Internecie
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
Jaki jest wpływ palenia papierosów na zdrowie człowieka ?
Gry komputerowe Dla kogo i po co ?.
Twój przyjaciel czy wróg?
Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie.
Gry komputerowe-rozwijają czy uzależniają?
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI W INTERNECIE.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH W GOLENIOWIE
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
„Wirtualne niebezpieczeństwa”
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Wpływ gier komputerowych na człowieka
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Prawa dziecka.
młodzieży gimnazjalnej
Gry komputerowe rozwijają czy uzależniają?.
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Telefony komórkowe w szkole
 Jak wynika z przeprowadzonych przez naukowców badań, telewizja ma głównie pozytywny wpływ na rozwój dzieci i młodzieży, tylko w wypadku, gdy rodzice.
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Jaki wpływ ma Internet na Twoje życie ?
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
KOMPUTER I INTERNET.
Czasy kiedy człowiek nie potrafił jeszcze mówić Ludzie od dawnych czasów próbowali się ze sobą porozumiewać. Nauczyli oni się komunikować ze sobą za pomocą.
Inspiracje mądrego korzystania z Internetu na rzecz dzieci i młodzieży
Projekt z zakresu profilaktyki. Uczniowie klasy IIA Kamil Gwara Daniel Cichaczewski Konrad Gutowski Projekt wykonany pod opieką pedagoga Magdaleny Durki.
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Przygotował: Jakub Leńczowski
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Czas wolny dawniej a dziś.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Projekt finansowany z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będącego w dyspozycji Ministerstwa Zdrowia.
Spędzanie CZASU WOLNEGO
Gry w sieci! Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
Internet -przyjaciel czy wróg współczesnego młodego człowieka? Projekt wykonali Radosław Jarzyna i Dawid Gajewski.
Aleksander Kuliński klasa II A
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Fonoholizm- przyzwyczajenie, czy uzależnienie?
Bezpieczni w e-świecie
INTERNET TO NIE TYLKO GRY
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
Wychowanie przez czytanie
Lubię czytać!.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Czytanie wspiera rozwój dziecka
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają?

Główne zagadnienia projektowe : Rodzaje gier komputerowych i konsolowych. Gry – uzależnienia i zagrożenia . Gry – nauka i rozwój. Ankieta o grach komputerowych. Rozwijają czy uzależniają? Skutki uzależnienia od komputera. Porady dla uzależnionych!!!

Rodzaje gier komputerowych i konsolowych. Gry strategiczne, Gry logiczne, Gry przygodowe, Gry edukacyjne, Gry hazardowe, Gry śmieszne, Gry multiplayer, Gry dla dziewczyn . Gry symulatorowe, Gry zręcznościowe, Gry akcji, Gry platformowe, Gry sportowe, Gry strzeleckie , Gry dla chłopaków.

Przykłady gier Gry symulatorowe Gry strategiczne Gry edukacyjne Gry platformowe

Gry logiczne Gry zręcznościowe Przykłady gier Gry akcji Gry przygodowe

Gry komputerowe jako uzależnienia. Dużym problemem u polskiej młodzieży jest uzależnienie od komputera . Proces uzależniania zaczyna się od nieumiejętności kontrolowania czasu spędzonego przy komputerze . Taka osoba nie może się skupić podczas np. lekcji . Myśli swoje kieruje w stronę komputera ,komputer z czasem zamienia się w elektronicznego przyjaciela. Młodzież pamięta o swoich obowiązkach , najbliższych itp. Lecz niema czasu na spotkania i swoje sprawy.

Gry komputerowe jako zagrożenia. Nie każdy zdaje sobie sprawę z zagrożeń które czekają na niego w wirtualnym świecie. Dwa podstawowe podziały zagrożenia to : 1 zagrożenia dla komputera (wirusy). 2 zagrożenia dla gracza (nieodpowiednie sceny). Wiele gier to brutalne bijatyki , w których krew leje się strumieniami . Takie gry mają zły wpływ na psychikę młodego gracza. Młodzież grająca w brutalne gry uczy się negatywnych zachowań , które sprzyjają powstaniu agresji . Taka osoba często stosuje agresje wobec społeczeństwa w którym żyje .

Przykłady uzależnień

Gry komputerowe jako nauka. W gry komputerowe grają dziś wszyscy .To jedna z bardziej popularnych form rozrywki. Przede wszystkim służą zabawie, mogą jednak być także skutecznym narzędziem edukacyjnym. Dzięki także grom komputerowym , ludzie się uczą jak żyć. Dla najmłodszych są stworzone gry łatwe które uczą prostych rzeczy dla ludzi dorosłych. Gry komputerowe ćwiczą refleks, pamięć, analityczne myślenie. Właściwie dobrane rozwijają intelektualnie umysł.

Gry komputerowe jako rozwój . Gry komputerowe mogą rozwijać nas samych jak i cały świat . W grach jest pokazane co się może stać gdy popełnisz jakiś błąd , takie błędy pozwalają w dorosłym życiu uniknąć wielu niepotrzebnych problemów. Właściwie dobrane gry są potrzebne w codziennym życiu człowieka , ponieważ każdy człowiek powinien mieć czas na relax komputerowy .

Przykłady nauki elektronicznej.

Ankieta o grach komputerowych. Ankietę przeprowadzono w klasach 1-3 gimnazjum. W piątek 25 marca 2011 roku . W ankiecie uczestniczyło 288 uczniów naszego gimnazjum .Przeciętny uczeń naszej szkoły spędza około 4 i pół godzin dziennie przy komputerze. 78% młodzieży uważa że nie jest uzależniona od komputera , a 46% młodzieży uważa że może się czegoś nauczyć z gier komputerowych. 65% uczniów wydaje pieniądze na gry komputerowe. Średnia kwota (na jednego ucznia) wydana na gry komputerowe wynosi 72 złote miesięcznie.

Najczęściej gramy na takich urządzeniach jak : Telefon komórkowy. 52% Komputer. 27% Laptopy . 13% Konsole. 8%

Częściej gramy w gry ? Gramy głównie dla : Z płyty CD. 38% Przyjemności . 27% Dla relaxu. 26% Dla zabicia nudy . 22% Rywalizacji z znajomymi. 14% Dla zarobienia pieniędzy . 10% Częściej gramy w gry ? Z internetu . 62% Z płyty CD. 38%

Gatunki gier w które gimnazjaliści grają najchętniej: Przygodowe 21%. Symulatory 19% . Zręcznościowe 15%. Strategiczne 15%. Platformowe 10%. Akcji 8%. Edukacyjne 6%. Logiczne 5%.

? Są dobre ? czy ? złe ? Gry komputerowe. Argumenty za : Relaks i odpoczynek. Przyjemność grania. W niektórych przypadkach pomagają w nauce. Są dobre na nudę. W grach są ukazane konsekwencje złych wyborów życiowych. Argumenty przeciw : Gorszy stan zdrowia. Straty czasu . Po pewnym czasie rodzi się w nas agresja . Erotyczne i tragiczne sceny psują psychikę młodych ludzi . Uzależnienia. Zagrożenia dla komputera (wirusy).

Podsumowanie rozwijają czy uzależniają? Moim zdaniem gry komputerowe , uzależniają człowieka . Gry komputerowe są jak papierosy lub piwo itp. nałogi. Gry komputerowe są początkiem dalszych życiowych nałogów. Człowiek nawet nie uświadamia sobie że od komputera zależy jego niedaleka przyszłość . Oczywiście gry mogą rozwijać ale takie zjawisko zachodzi bardzo rzadko . Dzieci i młodzież są szczególnie narażone na uzależnienia od gier komputerowych. Pamiętaj! Słowo uzależnienie może oznaczać problemy alkoholowe, uzależnienie od narkotyków , ale także może oznaczać uzależnienie od gier komputerowych.

Skutkami uzależnień od gier komputera Choroby bulimii lub anoreksji. Gry komputerowe niszczą w dzieciach zdolność samodzielnego myślenia w trudnych sprawach. Skutkiem jest że dzieci mają ograniczony czas na rozmowy ze znajomymi , a kontakty z rówieśnikami bezpośrednie są rzadkością. Agresywne zachowanie wobec osób które robią coś nie po twojej myśli . Długo trwałe granie spowoduje że przestaniesz odróżniać świat fikcji od świata rzeczywistego.

Porady dla uzależnionych!!! Jeżeli jesteś uzależniony od grania na komputerze i pragniesz z tym uzależnieniem skończyć to zrób kilka kroków w tym kierunku : Zalecana jest szczera i głęboka rozmowa z osobą dorosłą w której masz oparcie np. rodzice Spróbuj wprowadzić w swoje życie kilka zasad takich jak : Spróbuj wybrać odpowiednie dla ciebie gry , dobre do twojego wieku. Spróbuj rozmawiać ze znajomymi o twoich grach. Graj przez serwery ze znajomymi. Ograniczaj swój czas spędzony przez komputerem. Żeby nie myśleć obsesyjnie o komputerze , spróbuj rozmaicić swój czas różnymi innymi czynnościami . Np. Sport ,czytanie książek , korzystaj aktywnie z życia.

Rozważania na temat „Gry komputerowe – rozwijają czy uzależniają” DOBIEGŁY KOŃCA.

Koniec prezentacji projektu klasy II D Uczniowie przygotowali projekt pod kierunkiem: Mgr Marka Chemperka Projekt przygotowali uczniowie : Krystian Rosiński Michał Taramas Kamil Misztal Mateusz Masiak Grzegorz Górniak Dawid Pyda Dziękujemy za uwagę!!!