Rozwój pracownika w organizacji Dialog, ocena i feedback
Poszukiwacze skarbów Materiały Piłeczka Słoniki/ kubki Instrukcja: Witamy … Będziemy potrzebowali 3 podstawionych współpracowników PW np. z firmy BPSC – zapraszamy na scenę Zaprosimy również 3 kierowników wypraw/poszukiwań ( w zamian wręczamy statuetkę pomarańczowego słonia- na zakończenie ćwiczenia) „podstawionych współpracowników” wypraszamy z Sali Instrukcje dla ochotników= kierowników wypraw: Chodzi o stałe udzielanie informacji zwrotnej „PW” na temat jego/jej działań, my ze swojej strony jako sponsorzy wyprawy będziemy wspierać kierowników. Feedback tylko negatywny 2. Feedback tylko pozytywny 3. Feedback adekwatny (jak dobrze to pozytywny jak źle to negatywny) CHOWAMY PIŁECZKĘ i zapraszamy pierwszego „PW” (należy ograniczyć czas do 3 min lub znalezienia piłeczki na 1 „PW”)
Poszukiwacze skarbów Czas trwania zadania Emocje Jak wpłynęły na Twoje działania otrzymywane informacje zwrotne? Co myślałeś o osobach udzielających feeedbacku? Gdybyś otrzymywał tego typu feedback w pracy… Zapisujemy na flip charcie wyniki w 3 kolumnach: czas i emocje
Być jak Indiana Jones!
Którędy droga… cel SMART Simple – Prosty Measurable – Mierzalny Achivable – Osiągalny Relevant – Istotny Timely defined – Określony w czasie
= Którędy droga… ocena Robimy testy ale to nie wystarcza Wyniki oceny to wskazówki! Np. karteczka na dokumencie „do poprawy”/ ocena z egzaminu bez komentarza czy podkreślonych błędów Ważne jest to KTO i W jaki sposób nam te wskazówki przekazuje (zaszyfrowana mapa, słowa wyroczni – w filmach czy książkach) Mapa nie wystarczy – zawsze jest potrzebna jakaś informacja żeby nie wpaść na liczne pułapki, które na nas czyhają podczas realizacji celu. Tym czymś dodatkowym jest feedback.
Którędy droga… feedback Struktura Odbiorca Zachowania/działania Rozwój i wzrost efektywności W biznesie nie budujemy napięcie ( punkt kulminacyjny) ale tak jak wcześniej mówiliśmy dążymy do efektywnego realizowania postawionych przed nami celów. Jak powinno wyglądać przekazanie „wskazówek” vel. Informacji zwrotnej żeby nasz pracownik wiedział o co nam chodzi to po pierwsze! A po drugie żebyśmy mogli jak najszybciej przejść do kolejnego etapu – rozwoju. Nawiązujemy do ćwiczenia otwierającego.
Którędy droga… rozwój FeedFORWARD Identyfikacja mocnych stron oraz obszarów, nad których rozwojem należy pracować. Działania rozwojowe - nie mamy wpływu na przeszłość, ale na przyszłość TAK. Ustalenie Celów SMART na ścieżce rozwoju. Cel: pokazanie że warot rozpatrywać przyszłość wykorzystywać informacje i planować rozwój
Ocena i feedback w środowisku biznesowym testy szkolenia ocena 360° Omówienie metod oceny 10 min rozwój pracowników w organizacji oraz osiąganie z sukcesem celów biznesowych jest uzależnione od wdrożonych w organizacji narzędzi typu MBO, 360, wykorzystanie testów, projekty ac, dc AC/DC spotkanie zespołu realizacja zadania
„Droga do sukcesu to skupianie się na rozwiązaniach a nie na błędach, na patrzeniu w przyszłość a nie skupianie się na tym co było, to pozwala na wzmocnienie poczucia własnej wartości tak liderów jak i pracowników.” (Marshall Goldsmith) © 2007 The A&DC Group Ltd
Dziękujemy! www.alta.pl