Jak wychować optymistę?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Advertisements

„Moje i oboWWWiązki” Natalia Gałka II f
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
LINA Historia ta opowiada o alpiniście, który chciał się wspiąć na najwyższy szczyt świata. Przygotowywał się do tej wyprawy przez kilka lat, a dla większej.
Czym jest ZAPOMNIENIE:
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Czy jesteś osobą otwartą?
... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
Jak pomagać dziecku w nauce?
Co mówią dzieci o.... MIŁOŚCI.
Zatrzymaj się na chwilę, by obejrzeć tę prezentację
Kup sobie psa !!!.
Optymistyczne Przedszkole
Śmierć półrocznej Madzi
Karoliny Kazimierczak
Żeby nie żałować....
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
Możesz nie wierzyć, ale te rady są naprawdę znakomite!
KULTURALNY SYN, CÓRKA, BRAT,SIOSTRA
ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘ BIORSTWEM
- A nie wystarczy zdjęcie teściowej?!
HISTORIA PEWNEGO OŁÓWKA
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
Cztery świece.
"Skąd się biorą dzieci?".
Droga Krzyżowa Dziecka Nienarodzonego
Cztery świece.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Co o miłości mówią nieletni....
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
O korzeniach i skrzydłach…
We dwoje ... Czyli 2 słowa o małżeństwie Dziewczyna do narzeczonego:
„Dzieciństwo to nie wyścig - to podróż”
"Przyjaciel Lasu" Hubert Kotewa Szkoła Podstawowa nr 4
Nasze nastroje – radość i smutek .
KŁOPOTY ZE ZDROWIEM MISIA PUFCIA Był ciepły, słoneczny, marcowy dzień. Wszystkie zwierzątka z utęsknieniem czekały, aż będą mogły wyjść na leśna polanę.
CO W ŻYCIU WAŻNE. CO W ŻYCIU WAŻNE Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża. Mieszkała w pięknym.
JAK GRZEŚ DBAŁ O ZDROWIE
Bariery komunikacyjne w rozmowie z dziećmi Jest ich aż 12 – cały tuzin!!! Irena Dzierzgowska Mirela Nawrot Warszawa 2007.
Dobrze myję? Ręce już czyste, możemy robić śniadanie.
Większość z nas chciałoby,
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Szkoła bez przemocy.
_________ _____ __ ____30 wrzesień DZIEŃ CHŁOPAKA__ ____.
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Blog Ewy z raju.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna.
Jak wychować optymistę? Szkolenie dla rodziców Autorki Programu „Optymistyczne Przedszkole” Irena Dzierzgowska Mirela Nawrot.
JAK RADZIĆ SOBIE ZE STRESEM? Stres to reakcja na bodziec pochodzący ze świata zewnętrznego, który wymaga z naszej strony podjęcia jakichś działań (reakcji).
Sześciolatek w przyjaznej szkole PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWANR 19 IM. EDMUNDA BAKALARZA W RADOMIU.
Przygotowała mgr Katarzyna Kamińska-Jurkiewicz. (Kol. 3,20)
Pewnego słonecznego dnia wracając ze szkoły Piotruś, bo tak miał na imię bohater tego opowiadania, zobaczył w zaroślach małego kotka. Piotruś pomyślał,
NASZA HISTORIA…. DLA CIEBIE Kiedy na mnie patrzysz cała drżę Serce bije mi jak oszalałe Kiedy mnie dotykasz chcę, Aby trwało to wiecznie Kiedy mnie całujesz.
JASNE REGUŁY POMAGAJĄ WYCHOWYWAĆ Poradnik dla Rodziców i Nauczycieli.
Mam nadzieję, że ta prezentacja skłoni Was do przemyśleń.
"Skąd się biorą dzieci?".
TRUDNY DO ZNIESIENIA BŁĄD...
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
Czarodziejka Niedawno do naszej szkoły doszła nowa uczennica o imieniu Samanta. Bez przerwy narzekała. Nikt jej nie lubił, gdyż każdy miał na nią nerwy.
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Wiersze na Dzień Dobrego Słowa
BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ!
Wolontariusz roku.
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Zapis prezentacji:

Jak wychować optymistę? Optymistyczne Przedszkole

Cele zajęć Poznanie prostych zasad wychowywania optymistycznych dzieci Przećwiczenie umiejętności właściwego komunikowania się z dzieckiem

Jak wychować optymistę? To proste! Mamo, tato... Zadbajcie o pogodne poranki Bawcie się z dzieckiem jak najczęściej Opowiadajcie optymistyczne bajki Nauczcie się właściwie chwalić i krytykować dziecko

Ale... Zacznijcie od siebie Optymistyczni rodzice wychowują optymistyczne dzieci!

Postawa rodziców: „Nie mam wpływu” Świat kontroluje moje życie „Nie mam czasu na zabawy z dzieckiem. Muszę pracować” Zachowanie dziecka wydaje się stałe i niezmienne „Gdyby moja córka nie była taka nieśmiała, byłoby jej lepiej”

Postawa rodziców: „Mam wpływ” Ja wybieram sposób postępowania i przyjmuję za to odpowiedzialność „Zdecydowałem się na tę pracę, ale postaram się wygospodarować czas na zabawę z dzieckiem” Wierzę w efektywność swoich działań „Nauczę moją córkę jak nawiązywać kontakt z kolegami”

Scenka 1 Pogodny poranek Masz mało czasu, bardzo się spieszysz... A Twoje dziecko: Nie chce wstać z łóżka Stroi miny przed lustrem zamiast myć zęby Grymasi przy jedzeniu Nie może znaleźć skarpetki Przypomina sobie, że musi mieć błyszczący papier i zaczyna płakać...   Co robisz?

Stop !!! Nie krzycz! Nie denerwuj się! Nie mów: „Ty zawsze..., Nigdy..., Przez Ciebie..., Nic dobrego z Ciebie nie wyrośnie...”

Pomóż dziecku przygotować się wieczorem! Wstań 10 minut wcześniej Uśmiechaj się Śpiewaj Pogodny ranek, to pogodny dzień

Jak chwalić dziecko? Powiedz o swoich uczuciach: „Cieszę się..., Jestem dumna...” Mów o charakterze i postępowaniu dziecka Ukazuj zachowanie dziecka z szerokiej perspektywy

Nie wolno! Chwalić zbyt ogólnikowo „Jesteś świetny...” Obarczać dziecko swoimi oczekiwaniami „Wierzę, że zdobędziesz...” Wskazywać na los i traf „Udało ci się...”

Krytykując Mów o swoich uczuciach „Jestem zmartwiony...” Krytykuj postępowanie, nie dziecko Wskaż, dlaczego uważasz to postępowanie za złe Powiedz dziecku, co należy zrobić

Krytykując Nie wolno osądzać dziecka „Jesteś leniwy...” Nie używaj słów „Nigdy... zawsze...” Nie obarczaj dziecko swoimi frustracjami Nie strasz, nie groź, nie odrzucaj

Scenka 2 Bałagan Wchodzisz do pokoju syna. Widzisz: Rozrzucone zabawki Resztki chipsów wdeptane w dywan Plamy z soku na podłodze ?

Co mówisz? Natychmiast sprzątnij! Jesteś okropnym dzieckiem! Wpędzisz mnie do grobu!   Nie!!!

Raczej tak! „Jestem zmartwiona, gdy widzę ten bałagan. Każdy z nas ma swoje obowiązki – ty musisz dbać o porządek w pokoju. Ułóż zabawki, a ja pomogę ci zmyć plamy z podłogi.”

Scenka 3. Odwaga Ojciec chce nauczyć Jurka jazdy na dwukołowym rowerku. Chłopiec płacze i za żadne skarby świata nie chce spróbować ?

Co mówisz? Nie bądź tchórzem! Wszyscy chłopcy w twoim wieku jeżdżą na rowerze! Bądź mężczyzną! Nie bój się, na pewno się uda   Nie!!!

Raczej tak!!! „Widzę, że jesteś przestraszony. To naturalne, każdy musi się najpierw oswoić z rowerem. Poćwiczymy bardzo powoli, najpierw tylko siedzenie na rowerze...”

Wojtuś szturcha i bije swoją młodszą siostrę Scenka 4 Bójka Wojtuś szturcha i bije swoją młodszą siostrę

Co mówisz? Natychmiast przestań. Nie wolno nikogo bić, to boli. Chcę, żebyś przeprosił siostrę, a potem pogramy razem w „Czarodzieja”.

Gosia namalowała w przedszkolu obrazek, który pani wybrała na wystawę. Scenka 5 Piękny obrazek Gosia namalowała w przedszkolu obrazek, który pani wybrała na wystawę.

Co mówi mama? „Świetny obrazek, wybrałaś piękne kolory. Cieszę się, że tak ładnie rysujesz. Dzięki temu w szkole na pewno będziesz miała dobre stopnie z pisania”.

Basia zjadła kawałek tortu, ale teraz wypiera się, że to nie ona... Scenka 6 Kłamstwo Basia zjadła kawałek tortu, ale teraz wypiera się, że to nie ona...

Co powinna powiedzieć jej mama? „Jestem naprawdę rozgniewana. Nie powinnaś jeść słodyczy przed obiadem, ale przede wszystkim nie powinnaś mówić nieprawdy! Oczekuję, że odważnie się przyznasz i przeprosisz”

Scenka 7 Trudności Jaś próbuje budować zamek z klocków. Ale klocki co chwila się rozsypują. Jaś wybucha złością

Co na to mama? „Widzę, że ta budowa sprawia ci kłopot i to cię denerwuje, prawda? Wcale nie jest łatwe zbudowanie tak dużego zamka. Czy chcesz, żebym ci pomogła, czy może najpierw spróbujesz zbudować trochę mniejszy zamek?”

Rady dla dorosłych Podobnie chwal i krytykuj również własne postępowanie Nie mów „Jestem do niczego, nigdy nic mi się nie uda...” Mów – „tym razem się nie przygotowałam, następnym razem poprawię...” Sukces przypisuj swojemu postępowaniu, a nie losowi!

Scenka 1 Pogodny poranek Masz mało czasu, bardzo się spieszysz... A Twoje dziecko: Nie chce wstać z łóżka Stroi miny przed lustrem zamiast myć zęby Grymasi przy jedzeniu Nie może znaleźć skarpetki Przypomina sobie, że musi mieć błyszczący papier i zaczyna płakać...   Co robisz?