Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Znaki informacyjne.
Wprowadzenie do informatyki Wykład 6
Obserwowalność System ciągły System dyskretny
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
WYKŁAD 6 ATOM WODORU W MECHANICE KWANTOWEJ (równanie Schrődingera dla atomu wodoru, separacja zmiennych, stan podstawowy 1s, stany wzbudzone 2s i 2p,
Ludwik Antal - Numeryczna analiza pól elektromagnetycznych –W10
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Ksantypa2: Architektura
Systemy operacyjne Copyright, 2000 © Jerzy R. Nawrocki Wprowadzenie do informatyki.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Pytania konkursowe.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group
SPOŁECZNA SŁUŻBA INSTRUKTORSKA RODZINNYCH OGRODÓW DZIAŁKOWYCH
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Wyrażenia algebraiczne
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
ŻYWE JĘZYKI PROGRAMOWANIA LIVING IT UP WITH A LIVE PROGRAMMING LANGUAGE Sean McDirmid Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL)
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
„Klucz do uczenia się” L.Wygotskiego
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
W2 Modelowanie fenomenologiczne I
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
Obliczalność czyli co da się policzyć i jak Model obliczeń sieci liczące dr Kamila Barylska.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
PSYCHOKARTOGRAFIA w praktyce Adam Foland
Zapis prezentacji:

Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA PSYCHOKARTOGRAFIA w praktyce Adam Foland

2 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapy Poznawcze

3 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapy poznawcze - historia Pierwsze badania nad uczeniem się przestrzeni fizycznej: Tnowbridge (1913) Peterson (1920) Thorndike (1935) Pierwsze użycie terminu Mapa Poznawcza (Cognitive Map): Tolman (1948) – badania na szczurach odnajdujących obejście drogi w labiryncie

4 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapa poznawcza – próba definicji Percepcyjna reprezentacja przestrzeni (Tolman, 1948) Wyobrażenie przestrzeni (np. miejskiej) (Lynch, 1960) Umysłowa reprezentacja otoczenia, zakodowana u wmyśle jednostki (Bańka, 2002) Osobiste reprezentacje znanego człowiekowi środowiska (Bell i inni, 2004)

5 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Kewin Lynch – obraz miasta Przełom w badaniach – praca The Image of the City (1960) 5 elementów występujących na mapach poznawczych: punkty orientacyjne (landmarks) węzły (nodes) ścieżki (paths) krawędzie (edges) regiony (districts)

6 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Kewin Lynch – obraz miasta 5 elementów występujących na mapach poznawczych (Bell i inni, 2004)

7 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapy szkicowe Mapy znanych badanym przestrzeni rysowane (szkicowanie) na prośbę badacza Mapa szkicowa(Bańka,2002)

8 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapy szkicowe Błędy w mapach szkicowych: Niekompletność (pomijanie istniejących elementów) Zniekształcanie (np. złe odległości, kąty) Wzbogacanie (dodawanie nieistniejących elementów) Mapa szkicowa (Bańka, 2002)

9 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapy szkicowe + Dużo danych o tym jak ludzie knstruują swoje mapy + Łatwość prowadzenia badań – wpływ zdolności plastycznych – brak możliwości porównywania ludzi Mapa szkicowa (Bańka, 2002)

10 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Inne metody badania Map Poznawczych Rozpoznawanie Rozpoznawanie obiektów i miejsc na zdjęciach Ocena odległości Odległość euklidesowa Odległość funkcjonalna Odległość poznawcza

11 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapy Goulda – nowa jakość Poprzednie metody: Mapowanie przestrzeni fizycznej (układ przestrzenny, komunikacja) Mapy Goulda: Mapowanie cech i ocen przestrzeni fizycznej (np.: atrakcyjność, stopień znajomości) (Gould i White, 1986)

12 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Podejście geograficzne

13 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Metoda konstrukcji map z użyciem mapy (wektorowej) Obszar mapy podzielony na mniejsze obszary Badani wskazują obszary Interpolacja

14 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapa preferencji mieszkańców Liverpoolu (Gould i White, 1986).

15 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Metoda konstrukcji map na podstawie wskaźników werbalnych Badani wymieniają różne miejsca (np. znane) z określonego obszaru (np. państwa) interpolacja

16 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Znajomość Szwecji przez 7-, 9- i 11-latków z Jonkoping (Gould i White, 1986).

17 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Psychokartografia

18 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Psychokartografia Metoda badawcza pozwalająca na pomiar psychologicznych własności przestrzeni

19 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Psychokartografia a Mapy Goulda Podobieństwa: + Mapowanie cech i ocen przestrzeni fizycznej Różnice: - Inny sposób uzyskiwania i przetwarzania danych - brak założenia o przestrzennej ciągłości zjawisk psychologicznych

20 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Metody konstrukcji Mapy - porównanie Kogo z klasy lubisz: Dziewczynki Chłopców Mapy Goulda Psychokartografia Wypisz osoby z klasy, które lubisz. Kogo z klasy lubisz: Kasię Asię Michała Tomka … (pełna lista osób)

21 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

22 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Jak wygląda badanie?

23 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapa papierowa czytelna (najlepiej specjalnie przygotowana) w dowolnej skali (od mapy świata do planu jednego pokoju) zwykle arkusz A4 – A3 (ograniczenie sprzętowe)

24 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Pytania wszystko co można zaznaczyć na mapie: wszelkie oceny i preferencje (np. lubię - nie lubię, chciałbym mieszkać - nie...) znajomość (np. dobrze znam - słabo znam - nie znam) aktywność przestrzenną (np. codzienne ścieżki) poczucie bezpieczeństwa terytorialność (np. moje – nie moje)

25 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Przetwarzanie danych Mapy do komputera – za pomocą tabletu

26 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Przetwarzanie map – za pomocą programu PsiMap (K. Ziach, A. Foland) programu komputerowego z rodziny GIS (Geograficzne Systemy Informacji)

27 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Program zajęć

28 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Praca indywidualna 40% oceny końcowej to ocena pracy indywidualnej Zaliczenie indywidualne: - kolokwium

29 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Praca zespołowa Grupy 3-5 osobowe – 4-5 grup Zespół wybiera rzecznika do kontaktów ze mną 60% oceny końcowej to ocena pracy zespołu Zaliczenie zespołowe: - mapa (20 %) - raport w formie prezentacji (40 %)

30 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapa

31 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

32 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Co możecie badać : wszelkie oceny i preferencje (np. lubię - nie lubię, chciałbym mieszkać - nie...) znajomość (np. dobrze znam - słabo znam - nie znam) aktywność przestrzenną (np. codzienne ścieżki) poczucie bezpieczeństwa terytorialność (np. moje – nie moje)

33 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Zaznacz, obwodząc kolorem czerwonym obszary... Metoda Wyniki Tablet PsiMap

34 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Wyniki Powierzchnie obszarów Dane liczbowe do porównań statystycznych

35 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Wyniki jakościowe - mapy Psychologiczne obrazy przestrzeni Mapy wskazań jednej zmiennej (mapy obszarów lubianych, mapy obszarów nielubianych) Mapa obszarów lubianych i mapa obszarów nielubianych w Warszawie (N=323)

36 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapy Mapy różnic lub sum zmiennych mapy ewaluatywne [lubiane – nielubiane] mapy wskazań (obszarów znaczących) [lubiane + nielubiane] Ewaluatywna mapa Warszawy (N=323)

37 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapy Mapy dla grup (np. Ze względu na miejsce zamieszkania) Ewaluatywna mapa Warszawy dla mieszkańców : Centrum (N=108), Bemowa (N=125), Pragi Pn. (N=90)

38 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Ukraina Zachodnia Ukraina Wschodnia

39 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Grupy Eksperymentalne Pobudzona tożsamość Europejczyka (n=41) Pobudzona tożsamość Polaka (n=41)

40 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapy dla grup

41 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapy dla grup Pierwsze Trzecie

42 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapa istotnych różnic między grupami

43 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Mapa istotnych różnic między grupami

44 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Jak wybrać temat badania dla siebie ? wybrać interesujący obszar – pomyślimy co na nim zbadać Wybrać problem badawczy – pomyślimy gdzie go zbadać Można namówić grupę w ramach zajęć realizować badania do pracy rocznej, magisterskiej, stażu itp. Można realizować zarówno badania eksperymentalne jak i eksploracyjne

45 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Pytania ?

46 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Poznajmy się – milej się uczy w gronie znajomych Co studiujesz ? Czemu te zajęcia ? Co porabiasz poza studiami ? Jak się nazywasz ? Co jeszcze chcesz nam powiedzieć o sobie ?