Ocena wytrzymałości zmodyfikowanej konstrukcji panelu kabiny dźwigu osobowego wykonanego z materiału bezniklowego Dr inż. Paweł Lonkwic – LWDO LIFT Service.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

XII Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Nowe Technologie i Osiągnięcia w Metalurgii i Inżynierii Materiałowej” BADANIA WPŁYWU INTENSYWNOŚCI PODGRZEWANIA.
innowacyjna wielkopolska
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Prezentacja na wywiadówkę
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Pojęciem stali kadłubowej określa się taką stal, która stosowana jest na elementy konstrukcyjne kadłubów statków podlegających nadzorowi towarzystw klasyfikacyjnych.
Projekt: Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji.
Badania operacyjne. Wykład 1
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
I KONFERENCJA PROGRAM OPERACYJNY INNOWACYJNA GOSPODARKA Priorytet 1. Badania i rozwój nowoczesnych technologii: Działanie 1.1. Wsparcie badań naukowych.
„Nowoczesne technologie materiałowe stosowane w przemyśle lotniczym”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Projekt EUREKA E!3065 „Incowatrans”
WŁAŚCIWOŚCI MECHANICZNE MATERIAŁÓW
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
ALGORYTMY STEROWANIA KILKOMA RUCHOMYMI WZBUDNIKAMI W NAGRZEWANIU INDUKCYJNYM OBRACAJĄCEGO SIĘ WALCA Piotr URBANEK, Andrzej FRĄCZYK, Jacek KUCHARSKI.
Projekt systemowy Stypendia naukowe dla doktorantów realizowany przez Departament Gospodarki i Innowacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Fundusze strukturalne dla nauki.
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI na lata
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 5
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
MODELOWANIE I ANALIZA PROCESÓW MIKROSKRAWANIA I MIKROSZLIFOWANIA
WYKŁAD 2 Pomiary Przemieszczeń Odkształcenia
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Sprawozdanie Wykorzystanie preparatu ProBio Emów do odwadniania
99 % 94 % 95 %. Wpływ odkształceń cieplnych wstawek nowej konstrukcji na pracę hamulca klockowego pojazdu szynowego.
Mechanika Materiałów Laminaty
Problemy rynku pracy..
Wpływ wybranych roślin okrywowych w uprawie na mulcz na niektóre właściwości fizyczne i chemiczne gleby, wartość produkcyjną plonu masy roślinnej oraz.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
55 Naukowo-Techniczna Konferencja Spawalnicza
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wykonał: Kazimierz Myślecki, Jakub Lewandowski
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 2
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjny Kapitał Ludzki
WPŁYW SPOSOBÓW MIELENIA NA WŁAŚCIWOŚCI WYKORZYSTYWANYCH Z NICH WYROBÓW METHODS INFLUENCING THE GRINDING PROPERTIES OF THE PRODUCTS Dr Inż. Dorota Czarnecka-Komorowska.
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 3
Wgminie w gminie Walim Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
XVIII Konferencja Rynek Ciepła REC 2012, 17– Nałęczów
Projektowanie Inżynierskie
Projektowanie Inżynierskie
Seminarium 2 Elementy biomechaniki i termodynamiki
WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKA ŚLĄSKA
„Projekty Europejskiego Funduszu Społecznego o znaczeniu regionalnym w oparciu o wybrane przykłady”
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Całkowanie różniczkowego równania ruchu metodą Newmarka
Tablica liczbowa – dodawanie i odejmowanie
Amec Foster Wheeler Energy Fakop
Tensometria elektrooporowa i światłowodowa Politechnika Rzeszowska Katedra Samolotów i Silników Lotniczych Ćwiczenia Laboratoryjne z Wytrzymałości Materiałów.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Czerwiec 2010 PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA odnośnie innowacji.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
Próba ściskania metali
Określenie optymalnej wysokości żeber w odlewie płyty wykonanej ze stopu Al-Si ZADANIE 6-7 Cel: Zapoznanie studentów z optymalizacją konstrukcji na przykładzie.
Wprowadzenie Materiały stosowane w FRP Rodzaj włókna: - Węglowe
PAL TRADE COMPANY ŻALUZJE LAMELOWE
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
utwierdzonych dwu i jednostronnie
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
ROZWÓJ BAZY B+R POLITECHNIKI KOSZALIŃSKIEJ
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
WPŁYW WŁÓKIEN ARAMIDOWYCH DO PRZESTRZENNEGO ZBROJENIA WSZYSTKICH TYPÓW
Podsumowanie realizacji projektu pn. Akademia TRIZ dla biznesu.
Zapis prezentacji:

Ocena wytrzymałości zmodyfikowanej konstrukcji panelu kabiny dźwigu osobowego wykonanego z materiału bezniklowego Dr inż. Paweł Lonkwic – LWDO LIFT Service S.A. Dr inż. Maciej Włodarczyk – Politechnika Lubelska Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Typowa kabina windy składa się z paneli wykonanych ze stali głównie nierdzewnej w gatunku 1.4301 o grubości 1.2 mm. Jest to stal z podwyższoną zawartością niklu, co powoduje, że 1 kg blachy kosztuje w granicach 13 zł. W celu obniżenia kosztów produkcji oraz zwiększenia produkcji, zdecydowano się na zmianę gatunku materiału na stal nierdzewną 1.4509 oraz zmniejszenie grubości do 1 mm. Cena za 1 kilogram stali w gatunku 1.4509 szacuje się na poziomie 8 zł. Elementy składowe kabin dźwigów muszą spełnić wymagania normy PN EN 81.1, pod kątem wytrzymałości oraz estetyki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Problem do rozwiązania: Problemem do rozwiązania była zmiana technologii wykonania paneli kabinowych dźwigów osobowych poprzez zmianę gatunku materiału nierdzewnego, jego grubości oraz opracowanie sposobu łączenia tych paneli z usztywnieniami typu omega przy tych samych parametrach wytrzymałościowych. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Typowy układ paneli w kabinie dźwigu elektrycznego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

W celu rozwiązania problemu badawczego postanowiono: Zmniejszyć grubość materiału do 1 mm Dokleić usztywnienie typu omega w celu zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości Zmienić gatunek materiału na materiał o obniżonej zawartości niklu typu 1.4509 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Otrzymane wyniki rozciągania klejonych próbek z blachy 1 Otrzymane wyniki rozciągania klejonych próbek z blachy 1.4509 o grubości 1 mm. Uzyskane wyniki na podstawie przeprowadzonych prób wytrzymałościowych pozwoliły na wprowadzenie do modelu dyskretnego analizowanej konstrukcji panela właściwego modelu materiałowego w użytego spoiwa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Model panelu kabiny dźwigu osobowego Model dyskretny panelu kabiny dźwigu osobowego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Głównym kryterium użytkowo – wytrzymałościowym jest warunek sztywności definiowany przez PN EN 81.1, który brzmi: Siła 300 N, przyłożona w dowolnym miejscu prostopadle do ściany, skierowana od wewnątrz kabiny na zewnątrz i równomiernie rozłożona na powierzchni koła lub kwadratu wielkości 5 cm2 nie może przekroczyć ugięcia 15 mm lub spowodować trwałego odkształcenia Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Otrzymane wyniki analizy numerycznej panelu wraz z usztywnieniem Rozkład przemieszczeń elementów siatki na badanym panelu. Wartość największego ugięcia wynosi 7,1 mm, czyli nie przekracza połowy wartości określonej w normie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wnioski: Na podstawie przeprowadzonych badań można jednoznacznie stwierdzić, że istnieje technologiczne uzasadnienie zastosowania materiału w gatunku 1.4509 pod względem wytrzymałościowym. Zmniejszenie grubości materiału wejściowego do 1 mm oraz zastosowanie usztywnień typu omega, klejonych do panela, nie narusza warunku wytrzymałościowego opisanego w PN EN 81.1. W celu produkcji paneli klejonych należy stworzyć odpowiednie stanowisko do klejenia paneli z omegami wg obowiązujących przepisów. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Rozwiązanie problemu zostało wykonane w ramach projektu systemowego „Wsparcie Regionalnej Sieci Współpracy” Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki, Działanie 8.2. Transfer wiedzy, Poddziałanie 8.2.2 Regionalne Strategie Innowacji. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Dziękujemy za uwagę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego