Polska Spółka Medialna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa 2008.
Advertisements

PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Najnowsze trendy w grach Paweł Sasko. 49% 25% 26% Obecnie średnia wieku statystycznego gracza w USA wynosi 32 lata.
Stare media w nowych czasach
System informacyjny dla organizacji pozarządowych
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Oferta dzienników regionalnych
Transformacja Gazety Wyborczej
Największy Polski Portal Pracy
PREZENTACJA BANKIER.PL. Bankier.pl – Fakty Lider wśród internetowych serwisów finansowych Ponad 650 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie 6 mln odsłon.
PYRLANDIA 2010 ul. Zgoda 14/8, Poznań; tel
Kielce na rynku od 2001 r.. Minisaloniki Prasowe - wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy i produktów FMCG Powierzchnia: 6 – 18 m2 Saloniki Prasowe.
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
System dystrybucji treści elektronicznych
Agencja Rozwoju Regionalnego "AGROREG" S.A. w Nowej Rudzie 1 Dolnośląski Regionalny Fundusz Pożyczkowy Nowa Ruda, ul. Kłodzka 27 Nowa Ruda.
Metro.Net Edukacja Pakiet Pakiety multimedialne
Tegoroczny Katowicki Sylwester z gwiazdami odbędzie się na placu przed słynnym katowickim Spodkiem. Stanie tam duża nowoczesna scena z multimedialną scenografią.
Tegoroczny Katowicki Sylwester z gwiazdami odbędzie się na placu przed słynnym katowickim Spodkiem. Stanie tam duża nowoczesna scena z multimedialną scenografią.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
prezentacja sieci reklamowej w grach PlayAds oferta dla reklamodawców
Sosnowiec 17 października 2006 GRUPA KAP I TAŁOWA.
1 Projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach w ramach Priorytetu VI PO KL Rynek pracy otwarty dla wszystkich Okres realizacji:
Województwo pomorskie –
Reklama prasowa.
Franchising TWÓJ sposób na sukces
Pod tym adresem pracujemy dla Ciebie!.
Poruszamy sprzedaż. Poruszamy sprzedaż Poruszamy sprzedaż.
marketing Spotkanie drugie w pełnym gronie….
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Grupa Radiowa Time.
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
Twoje miejsce w internecie
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
KULTURA OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
Działamy na rynku od początku 2003 roku.
Koncern Bauera.
Babyboom.pl Prezentacja serwisu
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Prezentacja ogólna – Grupa Styl.fm
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Metodologia badań wydatków reklamowych
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
___________________________________ Warszawa, 15 listopada 2007 r. Prezentacja wyników za III kwartał 2007 r. DYNAMICZNY WZROST RENTOWNOŚCI GRUPY MNI.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Manfaktura Łódź. Praktyczna wiedza o NewConnect – oferta prywatna versus oferta publiczna. Dostęp inwestorów do rynku pierwotnego i rynku wtórnego.
Organizacja wspomagania szkół
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
W pogoni za konsumentem. Jedno wyzwanie, dwie perspektywy:
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
Czytelnik w piżamie, czyli nowa czasoprzestrzeń biblioteki
OBRONY WOLNOŚCI SŁOWA Wydatki KPRM i ministerstw
1 NOWA STRONA GŁÓWNA WP.PL Grupa Wirtualna Polska 1 Warszawa, wrzesień2014 Warszawa,
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
OFERTA WYNAJMU. Pierwszy seans w kinie Luna odbył się 22 lipca 1962 r. Od tej pory Luna przyciąga kolejne rzesze wiernych widzów, skupiając wokół siebie.
Wsparcie dla innowacyjnych pomysłów Projekt finansowany jest przez Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka Oś Priorytetowa 3 Kapitał dla innowacji, Działanie.
Wydawnictwo reklamowo-prasowe Janusz Murynowicz Wydawca kwartalników:  Marsz Weselny Marsz Weselny  Marsz Żałobny Marsz Żałobny Wydawnictwo realizuje.
L. Firma powstała w 2000 r. jako wydawca magazynu Aktivist, a przez kolejne 14 lat sukcesywnie wzbogacała swoje portfolio o kolejne brandy. Valkea Media.
ŠKODA. Od grudnia 1994 roku Skoda Auto Polska S.A. jest w Polsce oficjalnym przedstawicielem producenta samochodów marki Škoda. Po sukcesie Škody Favorit.
Źródło: SMG/KRC Poland-Media, TGI, woj.. Pomorskie, fala I – VI’2002 Czytelnictwo Dziennika Bałtyckiego poniedziałekwtorekśrodaczwartekpiąteksobota.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Innowacja w planowaniu mediów
III. Wykorzystanie portalu
Zapis prezentacji:

Polska Spółka Medialna

o firmie :

Agora i "Gazeta Wyborcza" powstały przed wyborami do parlamentu w 1989 r. "Gazeta" stała się pierwszym niezależnym dziennikiem w kraju, a Agora wyrosła na jedną z największych i najbardziej znanych spółek medialnych w Polsce. Od 1999 roku spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Oferta medialna Agory: Oferta medialna Agory obejmuje gazety, czasopisma, sieć kin, reklamę zewnętrzną, przedsięwzięcia internetowe i radiowe, a także sprzedaż wyjątkowych kolekcji książek z płytami muzycznymi i filmowymi.

Flagowym przedsięwzięciem spółki jest "Gazeta Wyborcza" - największa opiniotwórcza gazeta w Polsce. Czyta ją tygodniowo 4,3 mln osób (1), a jej średnia dzienna sprzedaż sięga 370 tys. egz. (2). Wyjątkowa, krajowo-lokalna formuła "Gazety" oraz jej liczne dodatki tematyczne zapewniają różnorodność tematów, rzetelną informację i wysoką jakość redakcyjną, a także oferują szeroki zasięg i bogate możliwości dla reklamodawców, w tym oferty dwumedialne i reklamę niestandardową. W 2009 r. przychody "Gazety" ze sprzedaży reklam wyniosły 343 mln zł, a jej udział w wydatkach na reklamę dzienników 38% (3).

Agora jest również wydawcą trzeciej średnio dziennie najbardziej poczytnej gazety ogólnopolskiej w Polsce (4) - bezpłatnego "Metra". Obecnie rozdawane jest ono w 18 największych miastach w średnim rozpowszechnianym nakładzie ponad 444 tys. egzemplarzy (5). "Metro" jest jedynym ukazującym się codziennie (6) bezpłatnym dziennikiem ogólnopolskim.

Działalność wydawnicza Działalność wydawnicza spółki to także 14 ogólnopolskich kolorowych czasopism o bogatej ofercie tematycznej: od shoppingowej i wnętrzarskiej po kulinarną, parentingową i poradnikową. Łączna sprzedaż miesięczników Agory w 2009 r. wyniosła ponad 12 mln egzemplarzy (7).

Od 31 sierpnia 2010 r. Agora posiada większościowy pakiet akcji spółki Centrum Filmowe Helios S.A. Helios działa na rynku od 1993 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi własnej sieci kin i udanym przejęciom, m.in. nabytej w 2007 r. sieci 5 kin Kinoplex, CF Helios stało się trzecim największym operatorem kin w Polsce i stworzyło ogólnokrajową sieć kinową liczącą 26 obiektów. Sieć tę tworzą obecnie 24 multipleksy i 2 kina tradycyjne obecne w największych polskich miastach, m.in. w Warszawie, Łodzi, Gdańsku i Wrocławiu. Łącznie w kinach Grupy Helios (Helios i Kinoplex) znajduje się 140 sal kinowych i ponad 31 tys. miejsc siedzących (8).

Poprzez należącą do Grupy Agora spółkę AMS, jedną z wiodących firm reklamy zewnętrznej w Polsce, Agora jest również obecna na rynku reklamy Out-of-Home. Bogata oferta AMS obejmuje szeroką gamę ekskluzywnych nośników typu: backlight, citylight na wiatach przystankowych czy cityscrolle oraz klasyczne tablice billboardowe, powierzchnie na autobusach komunikacji miejskiej i powierzchnie wielkoformatowe na ścianach budynków, a także CityInfoTV (nośniki typu Out-of-Home) w wagonach warszawskiego metra. W 2009 r. przychody ze sprzedaży reklam w AMS wyniosły 166 mln zł, a jego udział w wydatkach na reklamę zewnętrzną 27% (9).

Działalność internetowa Dynamicznie rozwija się działalność internetowa spółki. Obecnie Agora posiada kilkadziesiąt serwisów tematycznych, ogłoszeniowych, rozrywkowych i społecznościowych skupionych w Grupie Gazeta.pl, które należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych min. portal Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Blox.pl , Sport.pl czy wortale ogłoszeniowe GazetaPraca.pl i GazetaDom.pl . Agora realizuje również innowacyjne projekty multimedialne związane m.in. z serialami internetowymi oraz udostępnia treści swoich serwisów internetowych w technologii mobilnej. Bogata oferta dla reklamodawców obejmuje usługi z zakresu oferty ogłoszeniowej oraz nowoczesne i niestandardowe sposoby dotarcia do użytkowników sieci. Na koniec 2009 roku łączny zasięg serwisów internetowych Agory wyniósł 60,8%, a liczba użytkowników 10,5 mln (10) co daje 3. miejsce wśród grup portali w Polsce.

Działalność radiowa Działalność radiowa spółki obejmuje grupę radiostacji lokalnych nadających w dwóch formatach: Złote Przeboje i Radio Roxy, ponadregionalne radio informacyjne TOK FM oraz internetowa platforma tuba.FM - pierwszy serwis w Polsce, który udostępnia internautom możliwość tworzenia i dzielenia się własnymi kanałami radiowymi.

Siła marek mediów Agory, zwłaszcza "Gazety Wyborczej" przesądziła o sukcesie kolekcji książkowych i serii wydawniczych - muzycznych i filmowych. Obok standardowej działalności wydawniczej i dystrybucyjnej kolekcji, spółka prowadzi też działalność w nowych obszarach, jak koprodukcja i dystrybucja filmów kinowych (np. "Świadectwo" ze światową premierą w Watykanie) oraz współprodukcja przedsięwzięć kulturalnych z gwiazdami światowego formatu (koncert Woody Allena w Warszawie). W 2009 r. przychody projektów specjalnych (w tym sprzedaży kolekcji) wyniosły 80 mln zł. (11).

Działalność na Ukrainie Agora prowadzi też działalność na Ukrainie, gdzie powołała spółki zależne Agora Ukraina i Agora Prasa. W 2008 r. uruchomiła na tym rynku pierwsze projekty internetowe, m.in. platformę blogową, portal z grami, serwis rekrutacyjny i plotkarski oraz otworzyła biuro reklamy internetowej AdBroker.

Najważniejsze cele dla Grupy w 2010 •  kontrola kosztów umożliwiająca elastyczne zarządzanie bazą kosztową w celu przystosowania Grupy do zmiennych warunków rynkowych; •  rozwijanie istniejących przedsięwzięć oraz wzmocnienie efektu wewnętrznych synergii w celu lepszego wykorzystania kompetencji i multimedialnych zasobów Grupy; •  dalszy rozwój istniejących oraz budowa nowych ośrodków kompetencji multimedialnych w ramach Grupy; •  zapewnienie szerokiej dystrybucji treści oraz ich monetyzacji; •  wykorzystanie strukturalnych przemian zachodzących na rynku mediów w celu poszerzenia portfolio aktywów Grupy.