ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH ZAANGAŻOWANY W LOKALNY EKOROZWÓJ – OCENA DZIAŁAŃ SZKOŁY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODJĘŁYŚMY SIĘ ZADANIA PRZEPROWADZENIA DEBATY NA TEMAT:
Advertisements

Lokalny ekorozwój-XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży
„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.
SZKOŁY DLA EKOROZWOJU 2010/2011
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
4 maja- 3 września 2009 Gmina Szczawin Kościelny.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
Gimnazjum Integracyjne w Lubinie
2012 Eko-PARP Elżbieta Rochalska Warszawa, r.
Lokalny ekorozwój - założenia, a rzeczywistość
„Zaopiekuj się z nami elektrośmieciami!”
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK URZĄDZEŃ I SYSTEMÓW ENERGETYKI ODNAWIALNEJ ul. Gołdapska.
Debata 2013 XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tegoroczna XIX edycja Sejmu Dzieci i Młodzieży odbywa się pod hasłem Lokalnego ekorozwoju. Ekologia to.
EKOZESPÓŁ „PRZYŁĘCZAKI”
Autorki: Karolina Bednarz i Patrycja Zielińska
MIEJSKIE GIMNAZJUMN NR 4 IM. ZOFII KOSSAK W OŚWIĘCIMIU
Projekt edukacyjny Postawy proekologiczne uczennic Ośrodka oraz mieszkańców społeczności lokalnej.
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Zespół ekspercki Ranking diamentowy
„Jak było do tej pory?” Ocena działań ekologicznych podjętych w naszej szkole i prezentacja nowych pomysłów.
Charakterystyka zawodu Technikum nr 1 kształci w zawodzie: technik ochrony środowiska. Program tej klasy adresowany jest do uczniów o zainteresowaniach.
Ekologia naszymi oczami
Przed Po Od 2011 roku trwa w szkole zbiórka baterii które na podstawie umowy odbiera Organizacja Odzysku S.A. Reba.
Analiza ankiety dot. świadomości ekologicznej
Zasłużony dla ochrony przyrody
EKOLOGIA- co i jak ? Sprawozdanie.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
Promowanie zdrowego trybu życia. Publiczne Przedszkole im bł. Jana Pawła II w Szczepanowie.
Cel priorytetowy : Cel priorytetowy : PROMOWANIE ZDROWEGO STYLU ŻYCIA WŚRÓD UCZNIÓW SP STARE KUROWO Cele szczegółowe:  Zapewnienie warunków sprzyjających.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Aleksandra Wieczorek i Monika Wąsik 4a
Wychowanie ekologiczne
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Publiczne Gimnazjum nr 2 im. Bohaterów Powiśla Dąbrowskiego w Dąbrowie Tarnowskiej w Dąbrowie Tarnowskiej.
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
W RÓŻANIE MALUCH I MŁODY DBA O OCHRONĘ PRZYRODY
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego, ul. Kilińskiego 25 w Sosnowcu.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim.
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
Organizator projektu: Miasto Poznań Współorganizator: Miasto Gniezno Zielona Energia.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Klub Alternatywy Młodzieżowej
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Dualne kształcenie zawodowe
Europejskie Słoneczne Dni w Siedlcach
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH ZAANGAŻOWANY W LOKALNY EKOROZWÓJ – OCENA DZIAŁAŃ SZKOŁY

JAKIE AKCJE EKOLOGICZNE PROWADZONE SĄ W NASZEJ SZKOLE – WADY I ZALETY. W JAKI SPOSÓB PRZEPROWADZAĆ AKCJE, ABY NIE BYŁY DZIAŁANIAMI JEDNORAZOWYMI? CZY WARTO ANGAŻOWAĆ UCZNIÓW W PROJEKTY EKOLOGICZNE? CZY PROJEKTY ORGAZNIZOWANE W RAMACH OZE (ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII) MOGĄ TRWALE WPŁYWAĆ NA POSTAWY PROEKOLOGICZNE UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ ZAWODOWYCH I LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI? JAK WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ SZKOŁY DO ROZPOWSZECHNIANIA IDEII LOKALNEGO EKOROZWOJU? MÓJ MAŁY WKŁAD W EKOLOGIĘ? WADY I ZALETY DZIAŁAŃ PROEKOLOGICZNYCH.

Temat: JAKIE AKCJE EKOLOGICZNE PROWADZONE SĄ W NASZEJ SZKOLE? OCENA DZIAŁAŃ – PLUSY I MINUSY

1.Akcja "Sprzątanie świata": Zalety: - przyczynia się do czystego otoczenia - zaangażowanie całej szkoły (integracja uczniów) - pomoc władzom loklanym w poprawie walorów estetycznych - uczenie dobrych nawyków Wady: -brak wsparcia ze strony całej społeczności loklanej -jest to akcja jednorazowa -praca bez długotrwałych rezultatów

2.Projekty w pracowni odnawialnych źródeł energii w ZSZ w Gostyniu Zalety: - zapoznanie się z tematyką ekologii i OZE - wyposażają w umiejętności przydatne w drodze zawodowej - zdobycie praktycznej wiedzy na temat przetwarzania źródeł energii - wyposażenie szkoły w sprzęt - zarażenie entuzjazmem i chęcią działań proekologicznych - możliwość bezpośredniego zapoznania się z praktycznym zastosowaniem OZE Wady: - dodatkowe zajęcia nie zawsze znajdują zainteresowanie wśród uczniów - wąskie grono odbiorców - są to pojedyncze projekty, które niekoniecznie muszą przynieść długofalowe efekty

Temat: W JAKI SPOSÓB PRZEPROWADZAĆ AKCJE, ABY NIE BYŁY DZIAŁANIAMI JEDNORAZOWYMI? CZY WARTO ANGAŻOWAĆ UCZNIÓW W PROJEKTY EKOLOGICZNE?

- Olimpiada wiedzy ekologicznej - Sprzątanie świata - Zbiórka elektrośmieci - Zaprosić do udziału media aby to były działania cykliczne - Upowszechnianie wiedzy na temat ekologii – gazetka ekologiczna - Poszerzenie wiedzy - Współpraca i zangażowanie uczniów gimnazjum - zajęcia praktyczne w ośrodku edukacji ekologicznej w Zespole Szkół Zawodowych w Gostyniu -125 drzewek posadzonych na 125-lecie współpracy z Nadleśnictwem Piaski -Warsztaty dla młodzieży -Zorganizowanie Happeningów - Dni Slonecznej Europy czy Noc z Edukacją, jako przykłady konkretnych akcji proekologicznych

Temat: CZY PROJEKTY ORGAZNIZOWANE W RAMACH OZE (ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII) MOGĄ TRWALE WPŁYWAĆ NA POSTAWY PROEKOLOGICZNE UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ ZAWODOWYCH I LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI?

- Projekty w ramach OZE wpływają na poszerzenie horyzontów myślowych (proces działania wszystkich urządzeń energotwórczych w celu rozpowszechnienia zrównoważonego rozwoju) - Poprzez poszerzenie świadomości ludzkiej, ludzie dowiadują się co należy robić a czego nie, na korzyści ekologii. - Przez takie działania ludzie podczas budowania własnych domów myślą o wykorzystaniu alternatywnych źródeł energii. - Takie działania mają na celu uświadomienie ludzi o krótkotrwałości tradycyjnych źródeł energii. - Pokazanie społeczności lokalnej wymogu dotyczącego spełnienia norm dotyczących energii odnawialnej.

TEMAT: JAK WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ SZKOŁY DO ROZPOWSZECHNIANIA IDEII LOKALNEGO EKOROZWOJU?

Uważamy, że kwestia ekorozwoju naszego regionu jest sprawą bardzo ważną. Nasza szkoła kształcąca w różnych zawodach powinna promować ekologię i ideę zrównoważonego rowzoju poprzez : -klasę kształcącą w zawodzie technik urządzeń systemów energetyki odnawialnej. -promocję treści ekologicznych podczas uroczystości szkolnych i spotkań tematycznych dla uczniów i rodziców -organizowanie spotkań edukacyjnych dla uczniów gimnazjum w ramach otwartych drzwi i zajęć w pracowni OZE -gazetkę ekologiczną -udziały w konkursach ekologicznych (Olimpiada Wiedzy Ekologicznej i Konkurs Zielona Energia dla gimnazjalistów z terenu Wielkolposki) -zajęcia praktyczne w firmach – wizytu studyjne, praktyki i staże -możliwość zaangażowania poprzez udział w Eko festynie np. utworzenie stoiska promującego ekologię na Świętej Górze. -Happeningi o tematyce ekologicznej – Powiatowa Noc z Edukacją oraz Europejskie Słoneczne Dni (wykorzystanie potencjału szkoły!!!)

Temat: MÓJ MAŁY WKŁAD W EKOLOGIĘ? WADY I ZALETY DZIAŁAŃ PROEKOLOGICZNYCH.

Działania: -segregacja śmieci -wyrzucamy baterie do specjalnych pojemników -żarówki energooszczędne -oszczędzamy wodę i prąd - Stosujemy panele słoneczne -tworzymy kompostownik -nie palimy śmieci - oszczędzamy papier Zalety: -czyste powietrze -mniej zanieczyszczeń -używanie produktów z recyklingu powoduje mniej śmieci -mniejsze zużycie energii -oszczędzamy pieniądze Wady: -duży wkład czasu -ludzie są nieprzekonani do nowych technologii -biurokracja -początkowe koszty urządzeń -ludzie muszą ze sobą współpracować

pe4 pe4