Zakupy przez Internet - Online shopping -

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Rozwój e-commerce/m-commerce i płatności on-line.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
GIEŁDA TOWAROWA DLA DOSTAWCÓW CZĘŚCI ZAMIENNYCH
EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA EUROPEJSKI DZIEŃ KONSUMENTA 14 MARCA 2008 PRZEDSTAWICIELSTWO KOMISJI EUROPEJSKIEJ WARSZAWA ZANIM KLIKNIESZ – POZNAJ SWOJE PRAWA.
INTERNET POŻYTECZNIE-
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
Prezes Zarządu eCard S.A.
Zastosowania Internetu
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
Warunki życia mieszkańców obszarów wiejskich
E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.
Jak bezpiecznie korzystać
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
IAI-Shop – Kompletna obsługa sprzedaży
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Listonic – Wygodna lista zakupów
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Szkolenie wprowadzające w tematykę zakupów w sieci
E-Safety.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Pierwsze kroki Sprzedającego w Allegro
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Odkryjmy razem - Allegro
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Prezentacja dla Kolekcjonerów Minerałów
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Zaufany partner na rynku e-commerce
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Bezpieczeństwo w Internecie
Internet oprócz wielu pozytywnych, praktycznych i użytecznych aspektów, niesie ze sobą wiele zagrożeń. Niestety, Internet to nie tylko praktycznie nieograniczone.
Sprzedawaj w Europie! Amazon i eBay od A do Z.
Zapis prezentacji:

Zakupy przez Internet - Online shopping - prezentacja Joanny Grajek

Zakupy w dobrze zaprojektowanym sklepie internetowym, otwartym przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu są proste i przyjemne (czasami nawet zbyt proste i przyjemne!). Jednak zakupy niosą także ze sobą rożne niebezpieczeństwa...

KORZYŚCI: Dostęp do ogromnej ilości produktów oferowanych przez wiele sklepów Szczegółowe dane produktów, opisy i zdjęcia Możliwość szybkiego i łatwego wyszukania i porównywania Niskie ceny produktów wynikające z dużej konkurencji i relatywnie niskich kosztów własnych sklepów Brak konieczności osobistego odwiedzania sklepów w celu porównania cen- duża oszczędność czasu Brak konieczności osobistego transportowania towaru do domu Możliwość poznania opinii innych użytkowników produktu

WADY: Brak możliwości dotknięcia, przymierzenia, wypróbowania czy szczegółowego zapoznania się z produktem Brak możliwości otrzymania produktu natychmiast po zakupie,czas dostawy waha się zwykle od 1 dnia do kilku tygodni Niebezpieczeństwo, że nie otrzymamy produktu, za który zapłaciliśmy lub otrzymamy inny produkt niż zamówiony Konieczność poniesienia kosztów przesyłki, może sprawić, że pozornie tańsza oferta internetowa okaże się droższa niż oferta klasycznego sklepu Możliwość uszkodzenia produktu w czasie transportu

SZCZEGÓLNE ZAGROŻENIA: Podczas zakupów w sieci ktoś może ukraść numer naszej karty kredytowej Możemy nierozsądnie udostępnić nasze dane osobiste Nieświadomie możemy pobrać z Internetu różnego rodzaju wirusy i programy szpiegowskie: trojany, programy do zapamiętywania haseł lub tzw. keylogery

Jak kupować? Przy pierwszych zakupach przez Internecie początkujący użytkownik może nie wiedzieć od czego zacząć. Świetnym miejscem na rozpoczęcie zakupów są portale, ponieważ często zawierają specjalne strony, które są poświęcone sklepom internetowym. Na stronach tych sklepy i towary są podzielone na kategorie, dzięki czemu można łatwiej znaleźć to, czego się szuka.

Kilka porad na początek: Kupuj w renomowanych sklepach internetowych – zbierz podstawowe informacje, poszukaj adresu (nie może być to skrytka pocztowa!), warunków zakupu i gwarancji W przypadku wątpliwości, co do opisu produktu czy aktualności oferty oczekuj wyjaśnienia od obsługi sklepu przy pomocy poczty elektronicznej lub telefonicznie używaj kart płatniczych jedynie przez pośrednictwo zaufanych firm zajmujących się ich rozliczaniem, sprawdź czy transakcja jest zabezpieczona odpowiednim certyfikatem wystawionym na adres tej firmy Nigdy nie podawaj numerów karty płatniczej bezpośrednio w sklepie Przed rozpoczęciem zakupów zapoznaj się z oświadczeniem o zasadach zachowania poufności informacji, przeczytaj też wszystkie uwagi pisane małym drukiem

Historia handlu w sieci: pierwsze sklepy nie przetrwały do naszych czasów, były to tylko oferty produktów, bez możliwości składania zamówień za pomocą formularza, czy "koszyka".Kupujący kontaktował się ze sprzedawcą telefonicznie i w ten sposób uzgadniano szczegóły transakcji Z poczty elektronicznej korzystały też już we wczesnych latach dziewięćdziesiątych firmy wysyłkowe i amerykańskie TV Shopping, a w Pizza Hut można było od 1994 roku zamawiać przez Internet pizzę Pierwsze typowe sklepy, które zawierały formularze umożliwiające złożenie zamówienia zaczęły powstawać w 1994 roku, a dopiero rok później e-shopy przypominające dzisiejsze markety internetowe (m.in. księgarnia Amazon, oficjalnie rozpoczęła działalność od lipca 1995)

Pierwsze e-sklepy w Polsce: W Polsce pierwszy sklep internetowy został uruchomiony wiosną 1996 roku przez internetowego providera, warszawską firmę Ternet, jednak sklep szybko zakończył działalność, tak jak i firma go prowadząca Najstarszym sklepem istniejącym do dziś, prowadzącym sprzedaż przez Internet jest prawdopodobnie księgarnia Nepo, która podaje na swej stronie, że handluje w Sieci od 1994 roku ( zamawianie przez email ), jednak pierwszą witrynę z ofertą produktów Nepo uruchomiła dopiero w połowie 1996 roku W lipcu 1996 roku wystartował pierwszy hipermarket internetowy umożliwiający dostawę dość szerokiego wyboru produktów mieszkańcom wybranych polskich miast - To Tu.

Handel elektroniczny w Polsce: Ponad 11 milionów Polaków korzysta z Internetu, wśród nich jednak tylko jedna czwarta robi zakupy w sieci. W porównaniu do Europy Zachodniej to bardzo mało, ale Internautów szybko przybywa, w polski rynek e-commerce dynamicznie się rozwija. Ta tendencja wzrostowa zapewne się utrzyma, chociaż według prognoz 50-procentowy poziom osiągniemy dopiero w 2010 roku.

Polacy korzystający z Internetu:

Kupujący w sieci:

Co kupują internauci? Produkty kupione przez internet 2005 2006 Książki 9,65% 14,23% Odzież, buty 6,62% 12,39% Telefony komórkowe, akcesoria 5,62% 9,02% Sprzęt komputerowy 5,72% 8,87% Sprzęt RTV 4,67% 8,74% Muzyka (płyty, kasety, DVD, mp3) 4,86% 7,83% Kosmetyki 3,73% 7,81% Części samochodowe 2,39% 6,29% Sprzęt fotograficzny 2,71% 5,65% Artykuły dla dzieci 2,04% 4,79% Bilety lotnicze, kolejowe 2,02% 4,74% Oprogramowanie 3,34% 4,57% Sprzęt sportowy, turystyczny 2,22% 4,54% Inne 10,49% 18,18%

Profile e-klientów: sklepy aukcje Status społeczno-zawodowy Mężczyźni 59,94% 68,14% Kobiety 40,06% 31,86% 15-24 lata 38,54% 40,36% 25-39 lat 41,69% 43,27% 40-59 lat 18,83% 15,85% 60 lat lub więcej 0,94% 0,52% Status społeczno-zawodowy Dyrektorzy, wolne zawody 19,08% 17,41% Pracownicy umysłowi 18,40% 20,09% Właściciele firm 8,64% 8,46% Robotnicy, rolnicy 14,39% 15,92% Emeryci, bezrobotni, zajmujący się domem 9,68% 8,33% Studenci, uczniowie 28,29% 28,34% Pozostali 1,52% 1,45%

Kategorie najpopularniejszych sklepów: Użytkownicy (real users) Zasięg Literatura, muzyka, filmy 3 656 014 28,91% Wielobranżowe 2 046 889 16,19% Specjalistyczne 1 785 878 14,12% Odzież 1 478 317 11,69% AGD, RTV, elektronika 943 633 7,46% Komputery i informatyka 543 357 4,30% Programy komputerowe i gry 463 024 3,66% Sprzęt komputerowy 412 662 3,26% Sprzęt fotograficzny 404 681 3,20% Erotyka 235 717 1,86%

Najpopularniejsze e-sklepy: Sklep internetowy Użytkownicy (real users) Zasięg merlin.com.pl 1 648 681 13,04% wysylkowa.pl 588 191 4,65% amazon.com 533 890 4,22% lideria.pl 426 188 3,37% empik.com 409 160 3,24%

Kilka słów o aukcjach: ALLEGRO: - jest serwisem aukcyjnym działającym tylko w Internecie, w którym można zakupić produkt lub też wcielić się w role sprzedawcy. Na allegro istnieje możliwość dokonania zakupu poprzez licytacje („kto da więcej”) lub też na podstawie ustalonej z góry przez sprzedającego ceny („kup teraz”). - start allegro miał miejsce 13 grudnia 1999 roku, a pierwszym wylicytowanym i sprzedanym przedmiotem była kamera internetowa za 320zł - w 2005 roku allegrowicze wystawili 36,5mln ofert sprzedaży, czyli tyle co łącznie od początku istnienia serwisu aż do 2005 roku

Inne serwisy aukcyjne: aukcje24.pl: właścicielem jest firma QXL Ricardo PLC prowadząca podobne serwisy w kilkunastu krajach swistak.pl: darmowy serwis aukcyjny, oficjalnie rozpoczął swoją działalność 1 marca 2004 roku. W opinii twórców istniejące tego typu serwisy maja nie do końca ciekawą ofertę dla internautów i dlatego stworzyli Świstaka Ebay.pl: potentat na rynku światowych aukcji w Internecie. Poważny konkurent dla Allegro. Serwis umożliwia prowadzenie zakupów z ludźmi z wielu państw, m.in. Z Anglikami Amerykanami czy Szwedami

Popularność aukcji internetowych: aukcja użytkownicy zasięg allegro.pl 6 602 233 52,21% eBay 2 107 252 16,67% swistak.pl 810 570 6,41% aukcje24.pl 272 448 2,15% kiermasz.pl 33 063 0,26% nextag.com 28 589 0,23%

Popularność porównywarek cen: porównywarki użytkownicy Zasięg ceneo.pl 343 836 2,72% skapiec.pl 234 613 1,86% kupujemy.pl 146 507 1,16% alejka.pl 133 882 1,06% 9sekund.pl 119 377 0,94% oferciak.pl 19 372 0,15%

Opinie na temat e-sklepów:

Za co lubimy e-sklepy?

Za co nie lubimy e-sklepów?

e-commerce w Europie i USA: Zakupy w sieci robi ponad połowa europejskich internautów Rynek handlu online najlepiej ma się w Wielkiej Brytanii. W Internecie kupuje ponad 22mln Brytyjczyków wydając rocznie średnio 2,171tyś $. Kolejne miejsca zajmują Niemcy i Francja W 2010 roku na zakupy online obywatele Europy Zachodniej maja przeznaczyć 234mld $ W Stanach Zjednoczonych przeciętny internauta wydaje w sklepach internetowych ponad 1,8tyś $ Rynek e-commerce w USA ma wartość ok. 186mld $ a więc prawie dwukrotnie większą niż cały rynek europejski Przewiduje się, że w 2010 roku co ósmy dolar w USA będzie pochodził z e-handlu, a średnie tempo wzrostu w latach 2006-2010 ma wynieść 14% rocznie

Dziękuję za uwagę!