PRZYKŁADOWY MATERIAŁ DO ANALIZY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja.
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Inna reklama. Alternatywne reklamy prasowe (znalezione i wymyślone)
Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J Schemat 1. Źródło: S. Dubisz, M. Nagajowa, J. Puzynina, Język i my, Warszawa 1996, str. 30.
Kultura masowa czy dzieło sztuki?
Bilbordy Pomysł na reklamę.
Prezentacje wykonał: Ganiberzin Gabriel
Świadome i umiejętne korzystanie ze współczesnych środków audiowizualnych.
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
Katedra Marketingu Usług
Zarządzanie 1. Zarządzanie
TRZYMAJ FORME.
Autorzy: Magdalena S Patrycja P Aneta W
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
Prezentacja miast i form promocji. Spis treści Prezentacja miast: – Sopot – Wrocław – Kraków – Zakopane – Warszawa Formy promocji: – Formy Standardowe.
Copywriter.
REKLAMY Autorki: Ilona Lebiedzińska Ewelina Krasnowska Daria Sak
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Pieter Bruegel „Miesiące”
Autorki: Karolina Bednarz i Patrycja Zielińska
Zdrowy tryb życia.
Metodologia badań wydatków reklamowych
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Moje Hobby - Style rysowania
Produkt uzdrowiskowy.
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Historia reklamy Słowo reklama pochodzi z języka łacińskiego reclamo, reclamare i oznacza ogłaszać, krzyczeć. Najstarsze reklamy pojawiły się w starożytnej.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
TECHNIK HANDLOWIEC.
Przedszkole Niepubliczne TEMPOO Koncepcja pracy. SPOŁECZEŃSTWO Pracujemy zespołowo, bo w grupie raźniej!
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Dietetyka praktyczna w profilaktyce chorób układu krążenia dr n. med. Bogdan Szponar Zakład Dietetyki Klinicznej Uniwersytet Medyczny w Lublinie.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
Środki językowe w reklamie Analiza wybranych tekstów reklamowych.
TERA. Cel działalności Swoją działalnością chcemy przede wszystkim zwiększyć oryginalność w naszym otoczeniu. W przeciwieństwie do produktów oferowanych.
SŁOWNIK POJĘĆ LOGO POJĘCIA ZWIĄZANE Z ANTYDYSKRYMINACJĄ  Tolerancja -p ojęcie wywodzące się z języka łacińskiego i oznaczające.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Reklama to działania, które mają na celu zachęcić klienta do zakupu towaru lub skorzystania z jakichś usług.
Reklama VIB
„Every Baby is Johnson’s Baby” Najlepsze wykorzystanie kontentu
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Okno na Hooptymistyczny świat
Św. Franciszek Tomasz Mikuczewski III d.
Ze spostrzeżenia w wyobrażenie.
PUBLICZNE PRZEDSZKOLE NR 2
Reklama akustyczna
Copywriting Karolina Stróżyk
Multimedia w reklamie i edukacji
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Nie wypalaj traw. Nie zabijaj!
Młodzieżowe mini-przedsiębiorstwo
Zapis prezentacji:

PRZYKŁADOWY MATERIAŁ DO ANALIZY Agnieszka Romaneczko NATURA W REKLAMIE PRZYKŁADOWY MATERIAŁ DO ANALIZY

Plan prezentacji Wprowadzenie: podstawowe informacje o reklamie. Reklama odwołująca się do stylu życia „w zgodzie z naturą”. Przykładowa analiza reklamy wykorzystującej motyw pejzażu natury. Materiał do analizy. Podsumowanie.

Wprowadzenie Podstawowe informacje o reklamie

CO TO JEST REKLAMA? REKLAMA – oddziaływanie polegające na perswazji oraz na kształtowaniu opinii, gustów klienta, stosowane przez producenta i sprzedawcę w celu takiego poinformowania klienta o towarze czy usłudze, aby wzbudzić jego zainteresowanie i nakłonić go do kupna.

Co to jest perswazja? PERSWAZJA = przekonywanie – działania językowe nadawcy tekstu, polegające na nakłanianiu odbiorcy (słuchacza/widza/czytelnika) do pewnych działań lub do ich zaniechania; także działania, których celem jest przekonanie do pewnych idei lub wpojenie zasad i przekonań.

REKLAMA OBIEG MASOWY – OGROMNA RÓŻNORODNOŚĆ FORM FUNKCJA PERSWAZYJNA (NAKŁANIAJĄCA) FIKCJA UKRYTA (W PRZECIWIEŃSTWIE DO ARTYSTYCZNEJ) WYTWORZENIE W ODBIORCY PRZEKONANIA O TOŻSAMOŚCI ŚWIATA FIKCYJNEGO (PRZEDSTAWIONEGO W REKLAMIE) Z PRZECZYWISTYM/ REALNYM

REKLAMA ZE WZGLĘDU NA CEL POLITYCZNA – nakłania do działania w postaci głosowania HANDLOWA – nakłania do zakupu produktu SPOŁECZNA – nakłania do przyjęcia określonej postawy

REKLAMA ZE WZGLĘDU NA MEDIUM PRASOWA RADIOWA TELEWIZYJNA INTERNETOWA ZEWNĘTRZNA (m.in. billboardy, gadżety, szyldy, atrapy produktów, neony)

ŚWIAT PRZEDSTAWIONY REKLAMY POSTAĆ LUDZKA – WYIDEALIOWANA, ZAWSZE MŁODA I PIĘKNA, STEREOTYPOWA CZAS MAGICZNY PRZEDMIOT ANTROPOMORFIZOWANY (UOSOBIONY) – UKAZANY JAKO PRZYJACIEL CZŁOWIEKA PRZESTRZEŃ IDEALNA, SZCZĘŚLIWA, MIT ARKADII

Reklama odwołująca się do stylu życia „w zgodzie z naturą”

ZASADA DZIAŁANIA Każdy z nas przyjmuje pewien styl życia i związane z nim wartości, postawy, zachowania. Stylów życia jest wiele i zwykle tworzą rozmaite kombinacje (jedna osoba może wybrać kilka stylów życia, może je modyfikować i zmieniać w zależności od etapu życia). Style życia to m.in.: konsumpcyjny, zdobywcy, walki o ideały, twórczy, poszukujący wiecznych wakacji, spieszący się, utrzymujący się przy życiu, poświęcający się pracy czy żyjący w zgodzie z naturą.

ZASADA DZIAŁANIA Reklama, chcąc wyjść naprzeciw odbiorcy i jego potrzeb, odwołuje się do preferowanego stylu życia. Styl ten ukazany jest w idealnej (pożądanej przez odbiorcę) formie. Idealna forma stylu życia możliwa jest do osiągnięcia dzięki posiadaniu określonego produktu, do którego kupna nakłania reklama.

Styl życia „w zgodzie z naturą” Jednym ze stylów życia, do których odwołuje się reklama jest styl życia „w zgodzie z naturą”. W reklamach tych wykorzystywany jest motyw idealnego pejzażu naturalnego , piękna przyrody i wypoczynku na łonie natury, który daje człowiekowi poczucie spokoju, szczęścia, błogości, odprężenia oraz zapewnia zdrowie i siły witalne. W języku tych reklam pojawia się odpowiednie słownictwo: natura/naturalny środowisko zdrowy - świeży czysty bio- Eko

Przykładowa analiza reklamy MOTYW NATURY

Reklama z motywem natury

Reklama z motywem natury Tematem reklamowego obrazu jest wypoczynek na łonie natury: kobieta leży na intensywnie zielonej łące, w dali widać góry, a nad nimi – bezchmurne, idealnie błękitne niebo. Barwy wnoszą walor spokoju, relaksu, wyciszenia, a soczysta zieleń – skojarzenie z siłami witalnymi natury, zdrowiem. Z prawej strony postaci pada jasne, ciepłe, naturalne światło słoneczne.

Reklama z motywem natury Kobieta (atrakcyjna blondynka) przyjmuje pozycję zrelaksowaną. Na twarzy widać skupienie i zadowolenie. W sloganie akcentuje się naturalność produktu i jego pochodzenie : z ziół, które są na wyciągnięcie ręki, dane prosto z natury - z soczyście zielonej łąki. Smak jest puszysty, czyli przyjemny, bo to co pochodzi z natury – jest zdrowe i przyjemne, jak relaks na łące.

Reklama z motywem natury Motyl symbolizuje lekkość smaku, a jego biel – świeżość i czystość. Pejzaż i postać są rozmyte – to pewna wizja idealna możliwa do osiągnięcia dzięki ukazanemu na pierwszym planie, w wyostrzeniu i powiększeniu – produktowi.

Materiał do analizy Reklamy z motywem natury

Podsumowanie Naturalny pejzaż okazuje się być idealnym tłem i kontekstem do reklamy produktów z bardzo różnych dziedzin: produkty spożywcze, kosmetyki, sieci telefonii komórkowej, motoryzacja, nowe technologie czy odzież i obuwie. Dzieje się tak, ponieważ przyroda to najbardziej naturalne, zdrowe i pierwotne otoczenie człowieka. Piękny pejzaż od zawsze oddziaływał na wrażliwość estetyczną człowieka i kojarzył się zarówno z przestrzenią wypoczynku, relaksu, spokoju, kontemplacji, jak też z miejscem, gdzie spędzamy czas aktywnie – bawiąc się czy uprawiając sport. Natura kojarzy się zatem z tym, co dobre, przyjemne, zdrowe, piękne i zapewniające szczęście. Okazuje się również, że za pomocą obrazów natury można reklamować nie tylko produkty, ale sam krajobraz czy artykuły i działania mające chronić naturalne środowisko.

Bibliografia Hasło reklama [w:] Współczesny słownik języka polskiego, pod red. B. Dunaja, Warszawa 2007, T. 2., s. 1526. Hasło perswazja językowa [w:] Nauka o języku, pod red. A. Markowskiego, Warszawa 2006, s. 198. Materiały z zajęć prowadzonych przez dr Pawła Nowaka i dr Urszulę Majer-Baranowską na UMCS w Lublinie. Źródło ikonografii: obrazy udostępniane przez wyszukiwarkę www.google.pl w zakładce „Grafika”.

KOMUNIKAT Niniejszym informuję, że zaprezentowany materiał ikonograficzny został wykorzystany jedynie do celów analizy tekstów kultury w postaci reklam. Prezentacja nie miała celów marketingowych, a autorka nie utożsamia się z żadną z wymienionych marek i tym samym nie prowadzi działań kryptoreklamowych. Agnieszka Romaneczko

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ I ZAPRASZAM DO DYSKUSJI KONIEC DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ I ZAPRASZAM DO DYSKUSJI