Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

Aktualizacja: listopad 2003 Potencjał rynkowy – Śniadanie prasowe 7 stycznia 2003 Potencjał rynkowy branży telekomunikacyjnej na świecie Śniadanie prasowe.
Nikt nie jest tak blisko spraw lokalnych, jak my. * TAK ! CZYTA NAS PONAD 4 MILIONY OSÓB! *
Rola patentu w rozwoju firmy
Bartosz Jeziorański Country Manager ASUS Polska.
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
Możliwości reklamowe widoczne dla wszystkich użytkowników.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Kontrakty Terminowe Futures
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Konferencja prasowa 18 września 2012
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
1 magia kuponów jak wykorzystać kupony w reklamie efektywnościowej.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
PREZENTACJA styczeń 2010.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie „Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu” D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których.
Metoda graficzna opracowanie na podstawie Metody wspomagające podejmowanie decyzji w zarządzaniu D. Witkowska, Menadżer Łódź Zadania, w których występują
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
Rynek mięsny na przykładzie sektora wieprzowego
Wpływ kogeneracji na osiągane parametry emisyjności produkcji Warszawa, Październik 2007.
PLAN PREZENTACJI Profil spółki i akcjonariat Rynek opon
Działalność Spółki w 2012 NWZA 12 lutego Działalność w 2012 Skonsolidowane obroty wyniosły 894,7 miliona, czyli lekko spadły – o 1,7% (1,5% po.
Monitoring Online Mediów Internetowych
„KORZYŚCI Z INWESTOWANIA NA TERENACH KSSE”
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
ZAPROSZENIE DO WSPÓŁPRACY w zakresie promocji firmy, oferty, marki, produktów, w lokalach należących do sieci R&C UNION.
1. AdExpress 2. Internet Evaliant Adex
Mobile.eu. >> O serwisie Mobile.eu © 2012 Goldbach Audience3 /Internetowy rynek samochodowy /Serwis mobile.eu oferuje klientom niezawodne narzędzie wyszukiwania.
ENERGETYKA POLSKA (ELEKTRO i CIEPLNA) ZUŻYWA OK
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Listopad 2008 Co właściciel małej firmy wiedzieć powinien, a o co nie ma czasu zapytać. Nowoczesne oprogramowanie w Twojej firmie Mała firma, szerokie.
Analiza SWOT Salonu samochodowego „Auto Motors”
POLSKI RYNEK MOTORYZACYJNY Park, Produkcja, Sprzedaż 2004
TEXT
EDI NET - badania.
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
Metodologia badań wydatków reklamowych
(wersja polsko-angielska ) Cennik : szt z ł /szt. netto szt z ł /szt. netto szt z ł /szt. netto.
Technik Organizacji Reklamy
Technik Organizacji Reklamy
Oferta Geo. Czym jest PayPer.pl? Jesteśmy siecią reklamy efektywnościowej: z Klientem rozliczamy się na podstawie efektów kampanii, czyli liczby kliknięć,
Badania product placement w programach telewizyjnych Badania product placement w programach telewizyjnych Katarzyna Bednarzak BR TVP Adam Czarnecki ARC.
Krzysztof Zaręba Pełnomocnik Rządu ds. Promocji
Jak zarabić na darmowym i pobić konkurencję Jakub Dąbkowski 2011.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny, 2009.
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Business Case dla KDF Dialog Jacek Białas eBusiness Solutions
1 1.
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Polskie 10 lat w Unii. Z NACZĄCY AWANS POLITYCZNY W UE C ZĘŚĆ CENTRUM DECYZYJNEGO S ILNE WPŁYWOWE PAŃSTWO Większy budżet Bezpieczeństwo energetyczne Przełożenie.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
REKLAMA ZEWNĘTRZNA Cechy outdooru maj 2010.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja.
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Raport o sytuacji mikro i małych firm – poprawa nastrojów polskich przedsiębiorców Warszawa, 4 lutego 2015.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Polski sektor ICT vs reszta świata
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Pakiet atrakcyjnych rozwiązań dla biznesu
Zapis prezentacji:

Jaka reklama, taka sprzedaż. Samochody osobowe, a reklama Jaka reklama, taka sprzedaż? Samochody osobowe, a reklama. Wojciech Drzewiecki (SAMAR), Robert Siadak (Expert-Monitor) 16.10.2003

Monitoring rynku reklamy i sprzedaży - źródła informacji 2002 Samochody osobowe (SO) - reklama vs. sprzedaż Monitoring rynku reklamy i sprzedaży - źródła informacji Dane w prezentacji dotyczące sprzedaży samochodów osobowych pochodzą z monitoringu rynku prowadzonego przez firmę SAMAR. Dane o wydatkach reklamowych pochodzą z monitoringu Expert-Monitor (TV 27 stacji, radio ok.60 stacji, prasa ok. 1300 pozycji).

Samochody osobowe - reklama i sprzedaż 1999-2002

Średnia cena samochodu: 50 729 zł 2002 Samochody osobowe (SO) - sprzedaż Samochody osobowe (nowe) 2002 Sprzedaż: 308 158 szt. Średnia cena samochodu: 50 729 zł Wartość sprzedaży: ok. 15,6 mld PLN

Średnia cena samochodu: 50 729 zł 2002 Samochody osobowe (SO) - reklama Nakłady na reklamę: 437 548 170 zł Średnia cena samochodu: 50 729 zł Udział reklamy w cenie 1 sztuki sprzedanej: 1 420 zł

2002 Samochody osobowe (SO) - reklama Wydatki reklamowe: 437 548 170 zł (SO) 9 617 547 160 zł (Cały rynek) 4.5% Liczba emisji: 75 227 szt. (SO) 2 717 758 szt. (Cały rynek) 2.8%

2002 Samochody osobowe (SO) - reklama

2002 Wydatki reklamowe vs. Sprzedaż - cały rynek SO

2002 Wydatki reklamowe vs. Sprzedaż - cały rynek SO

2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż (narastająco)

2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas

2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas małe niższa średnia wyższa średnia

2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas 72%

2002 Reklamodawcy i ich sprzedaż - TOP5

2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg marek

Przykłady dla TOP3 marek 2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg marek Przykłady dla TOP3 marek

Zestawienie TOP10+ (wg wydatków reklamowych) 2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg modeli Zestawienie TOP10+ (wg wydatków reklamowych)

2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg modeli SKODA FABIA FIAT STILO FIAT SEICENTO

2002 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - 4 modele

Podsumowanie * reklama SO to ok. 1/20 wszystkich wydatków reklamowych w Polsce * globalne wydatki reklamowe SO miały w ciągu roku znaczne wahania (+600%), przy dosc ustabilizowanej sprzedaży (+20%) na poziomie ok. 26 000 szt miesięcznie * globalna sprzedaż SO odbywała się w rytm reklamy - duże wydatki reklamowe wspierają duża sprzedaż, ale z widocznym wpływem siły nabywczej klientów. * reklamodawcy globalnie wydają na reklamę więcej niż wynikałoby to z ich sprzedaży - efekt walki konkurencyjnej oraz siły nabywczej klientów, inwestycja w przyszłość i budowanie rynku * Liderami rynku reklamy i sprzedaży SO są auta małe (Fabia, Punto, 206, C3, ...) * W cenie zakupu samochodów popularnych (małe, niższa średnia, wyższa średnia) pokrywamy ok. 1500 PLN wydawanych na reklamę * Fiat liderem wydatków reklamowych oraz sprzedaży SO. Konkurenci są blisko z wydatkami (-20%), ale wciąż w tyle ze sprzedażą (-50%) * Duże nakłady reklamowe, nie gwarantują sukcesu w sprzedaży modelu (Stilo).

Dziękujemy za uwagę Wojciech Drzewiecki (SAMAR), Robert Siadak (Expert-Monitor)