Co możemy zrobić, żeby polepszyć relacje między rówieśnikami?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Asertywność.
Advertisements

PRZYJAŹŃ godzina wychowawcza w kl. VI
AGRESJA I PRZEMOC WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
im. Kornela Makuszyńskiego
Jak bezpiecznie korzystać
PRZEMOC W RODZINIE…… to sytuacja ,w której ktoś wykorzystuje to, że ma przewagę nad Tobą - jest silniejszy, starszy i ważniejszy a Ty czujesz.
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
Nie rób drugiemu, co tobie nie mi ł o. Co znaczy przys ł owie : Nie rób drugiemu Nie rób drugiemu co tobie nie mi ł o? co tobie nie mi ł o?
Tydzień kultury słowa
Czy jesteś osobą otwartą?
Czy Twoje dziecko czuje się bezpiecznie w szkole?
TYDZIEŃ WALKI Z PRZEMOCĄ w ZSP w Jasienicy 14 – 22 kwietnia 2010
Zatrzymaj się na chwilę, by obejrzeć tę prezentację
Szacunek do dziewczyn i kobiet
Bezpieczna szkoła- Bezpieczny uczeń
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
„...A moja szkoła jest bezpieczna”.
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Czy zastanawiałeś się kiedyś, po co jesteś na tym świecie?
“Człowiek tyle jest wart ile może dać drugiemu człowiekowi”
Coś dla ducha… „Istnieją dwa cele , do których należy dążyć w życiu: pierwszy- osiągnąć to czego się pragnie, drugi – cieszyć się tym.”
PPP czyli Proponuję Pytalskim Projekt!. Co to jest metoda projektu? Kiedy Gosia Samosia spotyka się z ciekawostką, albo jakimś problemem Zabiera się do.
Poświęć chwilkę, by nauczyć się kilku podstawowych rzeczy…
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
,,Grupa rówieśnicza jako źródło przyjaźni i konfliktów”
JAK TRAFNIE POSTĘPOWAĆ Z DZIECKIEM W OKRESIE DORASTANIA?
Zasady bezpiecznego Internetu
PROMUJEMY BEZPIECZEŃSTWO W INTERNECIE
przypadku prześladowania
BEZPIECZEŃSTWO W SZKOLE i w drodze do szkoły
Bezpieczny Internet.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
12 LUTEGO DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU !
Helena Bechlerowa. "O kotku, który szukał czarnego mleka".
 Uważam, że powinny się zmienić stosunki między niektórymi dziećmi i rodzicami. Jeżeli jakieś dziecko coś "zbroi" lub dostanie jakąś złą ocenę, czy też.
Helpline.org.pl – pomoc w bezpiecznym surfowaniu
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
Reżyseria: Patrycja Bajowska Hanna Sawin
Normy i zasady zachowania uczniów
Przygotowała Julia Töppich klasa VIa
Projekt edukacyjny pt. „Moje gimnazjum w liczbach i procentach’’
XVIII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży „Szkoła demokracji” Moderatorzy: Adrianna Moraczewska; Viktoria Brzeska.
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Mówimy przemocy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Nasze portrety – pozory a rzeczywistość.
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Szkoła bez przemocy.
Netykieta – Bezpieczny i Kulturalny Internauta
Bezpieczne zachowanie na świetlicy szkolnej Autorka: Oliwia Torba kl. 1e.
Lepszy internet zależy od Ciebie!
Dzień Bezpiecznego Internetu
Zatrzymaj się na chwilę, by przeczytać tę wiadomość - jest ważna.
Przygotował: Jakub Leńczowski
„Nie proś świata, aby się zmienił na lepsze, to Ty zmień się pierwszy”
Wiem, jak się należy zachować
Przyjaciel najcenniejszy dar
Każdego miesiąca. każdego miesiąca Dobre słowo rozwesela serce człowieka, nie oszczędzaj miłych słów - wiele ludzi na nie czeka!
1. Nie ufaj osobie poznanej przez Internet. Nigdy nie możesz być pewien, kim ona naprawdę jest. Mówi, że ma 8 lat, ale może mieć 40! 2. Włączaj komputer.
Szkolny Kodeks Dobrego Zachowania
KINGA REJ V G.
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Dzień Bezpiecznego Internetu
KODEKS DOBREGO ZACHOWANIA
Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej szkole
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
o których prawdopodobnie nie wiesz lub nie myślisz:
Poczucie własnej wartości dziecka
GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Zapis prezentacji:

Co możemy zrobić, żeby polepszyć relacje między rówieśnikami?

Napewno każdy pragnąłby być lubianym przez rówieśników, czuć się dobrze wśród kolegów i koleżanek. Niestety często tak bywa, że rzeczywistość jest odmienna od naszych oczekiwań. Jak powinniśmy się zachowywać, by nie być odrzuconym przez innych?

Najważniejsze to być sobą Najważniejsze to być sobą. Nie należy udawać kogoś innego po to, by zdobyć szacunek wśród innych. Jeśli ktoś ma Cię polubić, to właśnie za to kim naprawdę jesteś.

Aby zdobyć sympatię równieśników trzeba być miłym, uprzejmym i sympatycznym dla wszystkich. Nie wolno wyśmiewać się ze słabszych, by przypodobać się innym.

Miej swoje własne zdanie, nie daj sobie narzucić woli innych, ani Ty także jej nikomu nie narzucaj.

Znajdź ludzi o podobnych zainteresowaniach bądź hobby Znajdź ludzi o podobnych zainteresowaniach bądź hobby. Z taką osobą łatwiej będzie Ci nawiązać kontakt, znaleźć wspólny język.

Nie kieruj się wartościami materialnymi, tylko tym co jest wewnątrz. Ludzi, którzy naprawdę Cię szanują będą cenić Twój charakter, a nie na przykład drogie ubrania.

Nie zachowuj się jak rasista Nie zachowuj się jak rasista. Nie odtrącaj kogoś przez inny kolor skóry, inną kulturę i religię. Akceptuj każdego takim, jaki jest.

Nie bądź fałszywy. Nie obgaduj swoich rówieśników poza ich plecami Nie bądź fałszywy. Nie obgaduj swoich rówieśników poza ich plecami. Jeśli ktoś obdarzy Cię zaufaniem i powierzy Ci swój sekret, zatrzymaj go w sobie, nie rozgaduj.

Pod żadnym pozorem nie próbujcie „kupować” przyjaciół Pod żadnym pozorem nie próbujcie „kupować” przyjaciół. Wszelkie próby przekupstwa kończą się tragicznie. Rówieśnicy szybko to wykorzystają, oczekując kolejnych dowodów sympatii.

Bądź uprzejmy. Używaj trzech magicznych słów: Przepraszam Proszę Dziękuję

Nie bądź zarozumiały. Nie wychwalaj się, „jaki to jesteś wspaniały”, bądź skromny. Nie wywyższaj się, nie wmawiaj nikomu, że jesteś lepszy od innych.

Postaraj się zrozumieć uczucia i potrzeby innych, nie ignoruj ich, lecz staraj im się w tym pomóc.

Bądź asertywny! Nie ulegaj wpływom innych. Powiedz stanowczo „NIE!” gdy inni namawiają Cię do złych rzeczy. Decyzja należy do Ciebie.

Doceniaj swoje możliwości. Umiej dokonać swojej rzetelnej samooceny. Ceń swoją wartość Doceniaj swoje możliwości. Umiej dokonać swojej rzetelnej samooceny.

Wyciągnij pomocną dłoń! Zyskasz sobie szacunek innych, poprzez pomaganie słabszym, a nie przemocy wobec nich.

Prezentację wykonały: Klaudia Knieć Marlena Małek Kl. Ib