SZEŚCIOLATEK W ROLI UCZNIA W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 14

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Advertisements

Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
PRZYSTOSOWANIE BEMOWSKICH SZKÓŁ DO PRZYJĘCIA SZEŚCIOLATKÓW.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Koncepcja pracy szkoły
Zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W RADOMSKU
Szkoła Otwarta i Przyjazna Dzieci Sześcioletnich
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
PEDAGOG SZKOLNY.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Szkoła Podstawowa nr 29 im. Jana Kochanowskiego
ul. Więckowskiego – 734 ŁÓDŹ tel/fax (0-42) Szkoła Podstawowa nr 36 im. Zenona Wasilewskiego.
Tel./fax (0 42)
Szkoła Podstawowa nr 34 w Łodzi Łódź ul. Ćwiklińskiej 9 Tel/fax: (42)
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Mamo, tato chcę już iść do szkoły 1. Potencjał sześciolatka Mózg sześciolatka potrzebuje maksymalnie dużo różnorodnych bodźców i doświadczeń edukacyjnych.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Skłodowskiej – Curie w Piastowie Al. Krakowska 20 Tel. /fax
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi ul. E. Plater 28/ Łódź tel/fax: (0-42)
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Radomiu Kontakt: tel:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Tel
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Nasz adres: Łódź ul. Elsnera 8.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 29 z Oddziałami Integracyjnymi im. Władysława Broniewskiego 26 – 600 Radom ul. Ceglana14 psp29radom.edupage.org.
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
Szkoła Podstawowa Nr 83 im. Stanisława Jachowicza Łódź, ul. Podmiejska 21 tel. (42) , fax (42)
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ AL. PIŁSUDSKIEGO ŁÓDŹ tel. / fax – 35 – 76
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 110 IM. PARTYZANTÓW ZIEMI ŁÓDZKIEJ 93 – 329 ŁÓDŹ, UL. ZAMKNIĘTA 3 TEL.: (42) 646–31-40 e -mail: ZAPRASZAMY MISJA.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
im. W. S. Reymonta ul. Dubois 7/9 (przy ul. Pabianickiej) Łódź tel strona www: gim42.szkoly.lodz.pl Dojazd: tramwaj 11, 46 autobus.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Witamy w Szkole Podstawowej nr 2
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
ul. Grzybowska Warszawa
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

SZEŚCIOLATEK W ROLI UCZNIA W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 14 W OPOLU

Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 14 im. A. Mickiewicza w Opolu

Jesteśmy szkołą twórczą, integracyjną, przyjazną, promującą zdrowy i bezpieczny styl życia, bogatą w historię, tradycje i doświadczenia.

STATYSTYKA UCZNIÓW KLAS i na przestrzeni lat 2010/2013 Liczba uczniów i oddziałów w poszczególnych latach 2010/2013 2010/2011 – 567 uczniów w 26 oddziałach (w tym jeden sześciolatków) 2011/2012 – 527 uczniów w 25 oddziałach (w tym jeden sześciolatków) 2012/2013 – 536 uczniów w 24 oddziałach (1 mieszany–18 sześciolatków i 7 siedmiolatków). STATYSTYKA UCZNIÓW KLAS i na przestrzeni lat 2010/2013 Uczniowie kl.I w latach : 6-latki 7-latki Razem 2010/2011 18 88 106 2011/2012 25 62 87 2012/2013 58 76

Statystyka uczniów kl.I w odniesieniu do roku urodzenia 2010/11 2011/12 17% 29% 71% 83% 2012/13 24% 76%

Daty urodzenia uczniów kl.I e

Działania szkoły na rzecz przyjęcia sześciolatków Przygotowanie kadry pedagogicznej w zakresie edukacji wczesnoszkolnej – doskonalenie zawodowe – studia podyplomowe, kursy, warsztaty, korzystanie z doświadczeń nauczycieli przedszkoli.

Uczniowie klas I – III uczą się w oddzielnym budynku.

„Dla sześciolatka szkoła to miejsce nie tylko nowe i nieznane, ale czasem wręcz przerażające. Dlatego też odpowiednia jej infrastruktura wydaje się kwestią zasadniczą. Aby edukacja dziecka mogła przebiegać w komfortowych dla niego warunkach, w szkolnych murach powinno ono czuć się bezpiecznie, pewnie i swobodnie…” A. Brzezińska, D. Szymańska, Sześciolatek w szkole – zadania rodziny i szkoły, 2012.

DOPASOWANIE INFRASTRUKTURY SZKOŁY DO POTRZEB DZIECI SZEŚCIOLETNICH.

W szkole znajduje się specjalnie przygotowana sala dla 6-latków

Sala lekcyjna składa się z dwóch części: edukacyjnej (wyposażonej w tablicę, stoliki itp.) i rekreacyjnej (odpowiednio do tego przystosowanej). salE wyposażone są w pomoce dydaktyczne i przedmioty potrzebne do zajęć, sprzęt audiowizualny, komputery z dostępem do Internetu, gry i zabawki dydaktyczne, kąciki tematyczne (przyrody – kącik zimnej zośki- hodowle roślin, skłodowskiej-nasze eksperymenty), kącik pitagorasa i chopina, biblioteczkę (kącik mickiewicza), teatrzyk (kącik sofoklesa).

Uczniowie mają możliwość pozostawiania swoich podręczników i przyborów w szkole w specjalnych pojemnikach.

Szkoła uczestniczyła w rządowym programie „Radosna szkoła” Szkoła uczestniczyła w rządowym programie „Radosna szkoła”. Dzięki środkom pozyskanym w ramach programu zakupiono sprzęt i pomoce dydaktyczne do miejsc zabaw w szkole m. in. : miękkie klocki, piłki, materacyki, tory przeszkód, sprzęt usprawniający małą motorykę oraz pomoce i zabawki dydaktyczne do aktywności fizycznej.

Oferujemy NASZYM dzieciom: Profesjonalną opiekę pedagogiczną, logopedyczną, stomatologiczną i pielęgniarską Rozpoznanie wad wymowy oraz niedojrzałych form mowy Badanie rozumienia mowy Badanie orientacyjne ostrości słuchu Badanie słuchu fonemowego Badanie motoryki narządów mowy Badanie motoryki manualnej Badanie lateralizacji Badanie kinestezji narządów mowy Badanie budowy narządów mowy Badanie świadomości językowej Ocena poziomu rozwoju mowy w stosunku do normy wiekowej. Udzielenie porad w zakresie pomocy dzieciom z zaburzeniami rozwoju mowy. Terapia logopedyczna

Naukę w dobrze wyposażonych salach przedmiotowych

Ciekawe i atrakcyjne metody i formy pracy

Szeroką ofertę zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych Koła przedmiotowe: polonistyczne, matematyczne, historyczne, informatyczne, plastyczne, muzyczne, techniczne Koła zainteresowań: dziennikarskie, origami, informatyczne, łamigłówki matematyczne, muzyczno - plastyczne, chór, sportowe (piłka siatkowa, ręczna, nożna, lekkoatletyka, gry i zabawy)

w roku szkolnym 2012/2013 przystąpiliśmy już po raz drugi do realizacji projektu „Inwestycja w pierwszy krok – II edycja - program rozwojowy szkół podstawowych  Miasta Opola". Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji. 2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych. 3. Zajęcia logopedyczne. 4. Gimnastyka korekcyjna. 5. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych w zakresie nauk przyrodniczych. 6.Gry strategiczne i logiczne. 7. „Odyseja Umysłu”. 8. „Ceramika”, „Papieroplastyka”. 9. Tańce. 10. Nauka gry na bębnach Djembe. 11. Zajęcia terapeutyczne z wykorzystaniem metody biofeedback. 12.Teatr. 13. Język francuski. 

Baza szkoły Szkoła posiada dwie sale komputerowe Sale lekcyjne wyposażone w tablice interaktywne Bibliotekę szkolną z centrum multimedialnym Dwie sale gimnastyczne oraz salę do ćwiczeń korekcyjno - kompensacyjnych Pracownie przedmiotowe Gabinety: stomatologiczny i pielęgniarki szkolnej Świetlicę i stołówkę szkolną Boiska trawiaste i asfaltowe Zielone tereny rekreacyjno – spacerowe

„Jedną z ważniejszych funkcji pełnionych przez szkoły jest funkcja profilaktyczna, która w momencie podejmowania edukacji formalnej przez dzieci sześcioletnie wydaje się wręcz priorytetowa. Jest to szczególnie ważne dzisiaj, gdy mamy do czynienia z wieloma nowymi źródłami zagrożeń, np. związanymi ze stylem życia, dbania o zdrowie…” A. Brzezińska, Sześciolatek na starcie, 2012.

Przygotowano zaplecze żywieniowe. Oddzielna jadalnia dla sześciolatków.

Przyjazna szkoła „Indywidualne podejście do dziecka w momencie podejmowania edukacji przez sześciolatków staje się kwestią nad wyraz zasadniczą(…). Dlatego ważne jest, aby proces edukacji szkolnej rozpocząć właśnie od ich dobrego zdiagnozowania, sformułowanie celów i wynikających z nich zadań…” J. Urbańska, Sześciolatek wchodzi w rolę ucznia, 2012. Szczególną uwagę zwracamy na indywidualizację pracy z dzieckiem, wychodząc naprzeciw jego potrzebom, zainteresowaniom, zdolnościom, bądź też napotykanym trudnościom. Udzielamy pomocy psychologiczno-pedagogicznej – jak najbliżej dziecka, bezpośrednio na terenie szkoły, dając wszystkim dzieciom możliwość korzystania ze wsparcia. Nauczyciele, razem ze specjalistami, jeśli jest taka potrzeba, planują dla dziecka jak najlepszą pomoc i takie formy pracy, dzięki którym pokona ono trudności i osiągać będzie sukcesy.

W szkole działa świetlica szkolna czynna codziennie w godz. od 7 Świetlica obejmuje opieką uczniów kl. I-III Centrum Aktywności Twórczej „Świetlik” oferuje uczniom różnorodne formy zajęć:

Dostosowanie świetlicy szkolnej dla dzieci sześcioletnich – bezpieczne meble, wykładziny dywanowe, telewizor, wideofon.

Świetlica szkolna co roku zaskakuje swoją bogatą ofertą i proponuje dzieciom udział w różnorodnych zajęciach rozwijających zainteresowania i uzdolnienia sprawiając, że czas spędzony dzieci w świetlicy należy do przyjemności.

W ramach projektu  „Mali Artyści”  dzieci sięgają po nowe, często bardzo efektowne, techniki rękodzieła artystycznego. z myślą o Najmłodszych uczniach uczęszczających do świetlicy szkolnej został opracowany Program zajęć muzyczno-ruchowych z elementami tańca KLUB AKTYWNEGO PUCHATKA. Podczas zajęć kształcony jest ogólny rozwój dziecka, koordynacja ruchowa, pamięć, spostrzegawczość, prawidłowy oddech, umiejętność koncentracji, rozwijane są elementarne zdolności muzyczne oraz zainteresowania dzieci.

„Przejście dziecka sześcioletniego z przedszkola do szkoły będzie dla niego łatwiejsze, jeżeli będzie miało wcześniej okazję poznać swoją przyszłą placówkę, zrozumieć na czym polega rola ucznia, poznać starszych kolegów…” A. Brzezińska, Sześciolatek w szkole – zadania rodziny i szkoły, cz.II, 2012.

Program współpracy szkolno-przedszkolnej Celem programu jest: Nawiązanie stałej współpracy z dziećmi oraz rodzicami placówek przedszkolnych z dzielnicy Zaodrza w Opolu; Przygotowanie sześciolatków do roli ucznia; Ułatwienie „startu szkolnego”; Tworzenie pozytywnych relacji między uczestnikami programu i atmosfery wzajemnej życzliwości; Promowanie dorobku i osiągnięć PSP 14; Integracja środowisk dziecięcych ; Pogłębienie współpracy z nauczycielami z różnych placówek przedszkolnych w zakresie twórczego i aktywnego organizowania zajęć, wymiany doświadczeń oraz obserwacji. Program stworzony został w celu przygotowania sześciolatków do roli ucznia oraz zintegrowania dzieci uczęszczających do Publicznej Szkoły Podstawowej nr 14 im. A. Mickiewicza w Opolu z przedszkolakami z dzielnicy „Zaodrze” (Przedszkoli Publicznych nr 18,24,29,38,43,46) podczas wspólnej nauki i zabawy. Spotkania cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem dzieci, rodziców i nauczycieli.

Program obejmuje : wizyty przedszkolaków w klasach III, udział w zajęciach świetlicowych, zwiedzanie szkoły, prezentacja przedstawień teatralnych, pokazów, przeprowadzenie konkursów plastycznych, organizowanie Dni Otwartych Szkoły, wspólne zabawy i gry w plenerze, zajęcia otwarte w zaprzyjaźnionych klasach z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, zabawa na wspólnym Balu karnawałowym, udział w Festynie rodzinnym, prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli przedszkoli i PSP 14, przygotowywanie wystaw i galerii, organizacja warsztatów plastycznych dla przedszkolaków i ich rodziców, promocja placówki w formie prezentacji multimedialnej dla rodziców, spotkanie psychologa, pedagoga i logopedy szkolnego i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej z rodzicami przedszkolaków.

Realizacja programu przyczyniła się do: ułatwienia pokonania progu szkolnego przez dzieci, stworzenia pozytywnych relacji między uczestnikami programu i atmosfery wzajemnej życzliwości, zapewnienia otwartej i trwałej komunikacji pomiędzy rodzicami a szkołą, poznania przez rodziców oferty edukacyjnej szkoły i przez to włączenie do aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły, utrzymania ciągłości oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych (między szkołą a przedszkolem), pozyskania wśród przedszkolaków przyszłych uczniów, zapewnienia rodzicom poczucia bezpieczeństwa ich dzieci w murach szkoły, promowania dorobku i osiągnięć PSP 14.

Dzień otwarty 23 lutego 2013 r. każdy mógł odwiedzić naszą szkołę i przekonać się dlaczego warto być jej uczniem. Na gości czekały zabawy, atrakcyjne gry i mnóstwo niespodzianek. W świetlicy, w sali  językowej dzieci mogły pobawić się na wesoło z językiem francuskim i chustą animacyjną. W kolejnej sali poznały sposób wykorzystania zbędnej w domu makulatury i stworzyły z niej zachwycające prace plastyczne. W holu podziwiano zaś wyeksponowane prace świetliczaków. Wszystkie dzieci wyszły z zajęć świetlicowych roześmiane, a na ich twarzach pojawiły się kwieciste, kolorowe i wyjątkowe malowidła.… Zapraszamy ponownie do Czternastki!!!