„OCZEKIWANIA RODZICÓW WOBEC SZKOŁY”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola.
Advertisements

Demokracja w szkole.
DEBATA SZKOLNY OKRĄGŁY STÓŁ
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Moje przyszłe gimnazjum- „KSO” EDUKATOR
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
STYCZEŃ 2013 R. Wyniki ankiety: Opinia rodziców o szkole G IMNAZJUM NR 10 I M. I GNACEGO J ANA P ADEREWSKIEGO W G LIWICACH G LIWICE UL. L IPOWA.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Gimnazjum nr 1 w Koninie Konin, ul. Benesza 2
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
OFERTA EDUKACYJNA ZS W OSTASZEWIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Przygotowania szkół na przyjęcie dzieci 6 letnich do klas I.
NIE BÓJCIE SIĘ SZKOŁY Nasza szkoła miejscem osobistych sukcesów
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
Debata pracowników szkoły
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Moja pasja – piłka nożna
Publiczne Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Połczynie Zdroju.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
RODZICE W SZKOLE.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Warto wybrać, bo… W zależności od zainteresowań uczniów, szkoła proponuje różne zajęcia dodatkowe : Chór szkolny Zajęcia SKS (Szkolne Koło Sportowe)
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Projekt opracowany przez
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Oferujemy następujące zajęcia pozalekcyjne: Zajęcia taneczne Koło teatralne Koło historyczne Koło przyrodnicze Koło matematyczne Koło języka.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2015/2016 W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. ST. STASZICA W GOŁKOWICACH.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012.
OBSZAR I – EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ WYMAGANIE 1.3- UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
91 – 134 Łódź, ul. Rojna 58c ul. Rojna 58c Łódź tel./fax – 134 Łódź, ul. Rojna 58c.
Ul. Czajkowskiego Łódź GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Wyniki badań ewaluacji wewnętrznej w ZSZ im
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa w Łodzi
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
ŚWIETLICA SZKOLNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 150
Zapis prezentacji:

„OCZEKIWANIA RODZICÓW WOBEC SZKOŁY” Ankieta skierowana do rodziców i uczniów

1. Dlaczego zdecydował(-a) się Pan(i) wysłać dziecko do naszej szkoły?

2. Czy jesteście Państwo zadowoleni ze szkoły do której uczęszcza Państwa dziecko?

3. Czego oczekuje Pan(i) od szkoły? Inne: - zdyscyplinowania uczniów - brak jedynek

4. Czy zdaniem Państwa szkoła właściwie rozwija uzdolnienia i umiejętności waszego dziecka: Jeżeli nie to dlaczego? - powinna być większa dyspozycyjność nauczycieli - zbyt dużo czasu zabrały dzieciom projekty unijne, aby jeszcze został czas na zajęcia w dziedzinach, które chcą rozwijać

5. Jak Pan(i) ocenia organizację pracy szkoły pod kątem zapewnienia uczniom bezpieczeństwa (ochrona przed przemocą, napastowaniem, ucieczkami ze szkoły, wejściem osób obcych)?

6. Czy Państwa zdaniem szkoła w skuteczny sposób ogranicza incydenty przemocy/agresji rówieśniczej na terenie szkoły?

7. Czy Państwa dziecko chętnie uczęszcza do naszej szkoły:

8. Czy znacie Państwo kryteria oceniania z poszczególnych przedmiotów?

9. Czy według Państwa dziecko jest oceniane obiektywnie i sprawiedliwie?

10. Czy występują przedmioty sprawiające Waszemu dziecku trudności:

inne: lenistwo

11.Jaki sposób kontaktu ze szkołą Panu(i) odpowiada?

12. Jak układają się kontakty Pana(i) z wychowawcą Pana(i) dziecka?

13. Czego oczekuje Pan(i) od spotkań wychowawcy z rodzicami?

14. Czy według Państwa liczba zebrań rodziców w roku szkolnym jest właściwa:

15 . Co szkoła powinna zrobić, aby Pan(i) chętnie z nią współpracował(a)?

16.O jakich sprawach, Pana(i) zdaniem, rodzice w szkole powinni współdecydować?

17. Jakie Państwa zdaniem nasza szkoła ma: Wady: - system oceniania (średnia ważona) - częste braki na agresję dzieci - realizacja programu bez utrwalania - zbyt słaby kontakt ze szkołą ( 1 spotkanie w miesiącu to za mało) - w-f w soboty - za dużo projektów, mało czasu na odrabianie lekcji - nie ma żadnych wad Zalety: - jest przyjazna, dzieci lubią do niej chodzić - dobry kontakt z wychowawcą - znakomita współpraca z rodzicami - odpowiedni poziom nauczania (x6) - kompetentne sposoby nauczania i wychowania - zajęcia pozalekcyjne - dobra organizacja wolnego czasu (x3) - różne projekty (x3) - bezpieczeństwo - monitoring - blisko domu

Ankieta dotycząca przepływu informacji między szkołą a rodzicem

I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO2012/2013 ANKIETA DLA UCZNIÓW I SEMESTR ROKU SZKOLNEGO2012/2013

Czy ocena z zachowania, którą otrzymałeś na semestr jest - Twoim zdaniem- sprawiedliwa?

Klasy I

Klasy II

Klasy III

zbyt rygorystyczne ocenianie spóźnień, Jeśli chodzi o ewentualne zmiany w sposobie oceniania zachowania, to uczniowie wskazywali na: zbyt rygorystyczne ocenianie spóźnień, źle rozłożoną punktację, np. za dużo punktów przyznaje się za tzw. zaangażowanie w życie szkoły, brak obiektywizmu w przyznawaniu punktów, brak wiedzy nauczycieli o zachowaniu uczniów i wynikające stąd błędy w przyznawaniu punktów, nieinformowanie uczniów o ich ocenach.

Wnioski 1. Przyjrzeć się wskazanym przez rodziców wadom szkoły: - system oceniania (średnia ważona) - częste braki na agresję dzieci - realizacja programu bez utrwalania - zbyt słaby kontakt ze szkołą ( 1 spotkanie w miesiącu to za mało) - w-f w soboty - za dużo projektów, mało czasu na odrabianie lekcji

- granie na komputerach; - więcej konsultacji; - CS; ??? Zastanowić się nad modyfikacją zajęć dodatkowych, realizowanych w ramach godzin z art. 42 KN, zgodnie z propozycjami uczniów, którzy chętnie by widzieli w ofercie naszego gimnazjum następujące propozycje: - granie na komputerach; - więcej konsultacji; - CS; ??? - kontynuacja „Poznajmy się” - taniec, aerobik; - kolonie, co byśmy spali w szkole; - koło fotograficzne - koło recytatorskie; - gra w piłkę; - zajęcia chemiczne; - SKS z kosza; - zajęcia plastyczne; - turnieje gier; - sztuki walk; - piłki nożnej; - fitness; - koło instrumentalne, lekcje gry na gitarze; - historyczne; - modelarnia; - kontynuacja świetlicy; - tenis stołowy; - siatkówka; - piłka ręczna; - zajęcia motoryzacyjne; - seksualne o stosunkach(2c); - jedzenia za darmo; - hip-hop; - język hiszpański i inne języki obce; - koło informatyczne; - koło gastronomiczne; - basen; - paintball; - nordic walking.

Na stronach internetowych szkoły powinien znajdować się imienny wykaz zajęć prowadzonych przez danego nauczyciela, w bardziej czytelnej formie, np.: Nazwisko nauczyciela poniedziałek wtorek środa czwartek piątek XXXXX 7.00 – zdw (X) 14.30 – koło

Na drzwiach każdej sali lekcyjnej powinien znajdować się wykaz zajęć prowadzonych przez opiekuna tej sali z informacja o rodzajach zajęć i godzinach w których się odbywają. Każdy wychowawca w swojej sali lekcyjnej powinien mieć wywieszony wykaz zajęć dodatkowych ( patrz pkt. 1) Wychowawcy klas powinni regularnie przypominać ofertę zajęć dodatkowych i zachęcać uczniów do uczestnictwa w tych zajęciach. Nauczyciele prowadzący zajęcia ZDW powinni stosować system nagród dla uczniów regularnie uczestniczących w tych zajęciach.