99 % 94 % 95 %. Wpływ odkształceń cieplnych wstawek nowej konstrukcji na pracę hamulca klockowego pojazdu szynowego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki
Advertisements

Klocki hamulcowe TRW.
TurboCare Sp. z o.o. Zastosowanie zaawansowanych uszczelnień TurboCare typu SMART® na turbozespołach o mocy 200MW Radosław Wiśniewski Add date, & presenter’s.
Cel konferencji Przedstawienie najnowszych badań i kierunków rozwoju w dziedzinie tworzyw odlewniczych, szczególnie żeliwa z grafitem.
Instytut Odlewnictwa w Krakowie
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
Projekt kluczowy Segment nr 10
Fotodiody MPPC Michał Dziewiecki Politechnika Warszawska
Radiatory Wentylatory Obudowy Żarówki Oprawy
Analiza sensoryczna jakości organoleptycznej żywności
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
Centrum Systemów Teleinformatycznych i Aplikacji Sprzętowych
Perspektywy stabilności systemu finansowego w Polsce
Prawo Pascala.
Prędkość i hamowanie.
Procesy trybologiczne w stawach człowieka
Wytrzymałość materiałów Wykład nr 6
1 1.
BADANIA WPŁYWU PARAMETRÓW PRACY PIECA NA SZYBKOŚĆ PROCESU NAGRZEWANIA
MODELOWANIE I ANALIZA PROCESÓW MIKROSKRAWANIA I MIKROSZLIFOWANIA
Termin realizacji Etapu r. ETAP nr 21 Określenie wpływu wykorzystania OZE na ocenę charakterystyki energetycznej budynku i przedsięwzięć
Ocena wytrzymałości zmodyfikowanej konstrukcji panelu kabiny dźwigu osobowego wykonanego z materiału bezniklowego Dr inż. Paweł Lonkwic – LWDO LIFT Service.
Kryzys w edukacji Na podstawie ankiet przeprowadzonych przez ETUCE wśród europejskich związków zawodowych.
Zadania gospodarki smarowniczej w przedsiębiorstwie przemysłowym
OPONY.
KONCEPCJA SYMULATORA PRACY DO BADAŃ ENDOPROTEZ STAWU KOLANOWEGO
ANALIZY BEZPIECZEŃSTWA I OPTYMALIZACJA WYDAJNOŚCI NAPROMIENIAŃ W REAKTORZE MARIA – METODY OBLICZENIOWE I EKSPERYMENTALNE K. Pytel, Z. Marcinkowska, W.
Teza Innowacyjność organizacji jest warunkiem jej sukcesu – istotne jest skupienie wysiłków na kształtowaniu w organizacji atmosfery sprzyjającej inicjatywom.
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
WITAMY W ŚWIECIE TWORZYW SZTUCZNYCH
Stan zaawansowania projektu i analiza ryzyka związanego
Obserwacja wybranych uczniów
Obciążenia nawierzchni
Politechnika Rzeszowska
INSTYTUT LOTNICTWA Al. Krakowska 110/114, WARSZAWA TEL.: (22) w. 303, 407 FAX: (22) ,
Nowe trudności i nowe wyzwania dla bibliotek Jacek Przygodzki Politechnika Warszawska Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Instytut Techniki Cieplnej.
140.Jadący, po poziomej powierzchni, z prędkością v o =15m/s samochód zaczął hamować i po przebyciu drogi s=100m zmniejszył swoją prędkość do v=10m/s.
Rozkład Maxwella dla temperatur T 1
WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKA ŚLĄSKA
„ Nauka – Przemysł – Wynalazek. Innowacyjny wynalazek termowizyjny naukowców Politechniki Krakowskiej im. T. Kościuszki i przedsiębiorców” Tomasz Czerski,
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Fizyka w samochodzie. Fizyka w samochodzie Fizyka w samochodzie.
Oprogramowanie do symulacji systemów mechanicznych
Charakterystyczne rozwiązania patentowe CZUJNIK ZBLIŻENIOWY CHAIN WATCH System zapobiega przeskokowi łańcucha na kole napędowym, zapewniając równomierną.
Układ smarowania (olejenia)
Badanie emisji elektromagnetycznej reaktorów GlidArc i BDB Paulina Woźniak KOŁO NAUKOWE PLASMATIC V Sympozjum Elektryków i Informatyków 5 marca 2015 Lublin.
Osprzęt stosowany obecnie
Cel pracy Celem pracy jest rozpoznanie i scharakteryzowanie … oraz opracowanie rozwiązań …
Blok III: Pojazdy stosowane w rolnictwie Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lekcja 7: Układy hamulcowe.
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA OFERTA NAUKOWO-BADAWCZA dr hab. inż. Izabela MAJOR WYDZIAŁ BUDOWNICTWA.
Tensometria elektrooporowa i światłowodowa Politechnika Rzeszowska Katedra Samolotów i Silników Lotniczych Ćwiczenia Laboratoryjne z Wytrzymałości Materiałów.
Nowoczesna linia do wytwarzania wysokojakościowych odlewów żeliwnych w METALODLEW SA.
INŻYNIERIA MATERIAŁÓW O SPECJALNYCH WŁASNOŚCIACH Przyrost temperatury podczas odkształcenia.
Działanie czujników przepływu prądu zwarciowego podczas zwarć doziemnych w sieci SN mgr inż. Bartosz Olejnik Instytut Elektroenergetyki Politechniki Poznańskiej.
Rola próbnych obciążeń w diagnostyce konstrukcji mostowych w wybranych krajach Unii Europejskiej Piotr Olaszek Instytut Badawczy Dróg i Mostów.
Wzór dla planistów przestrzennych (poniższa prezentacja może być wykorzystywana i modyfikowana do Państwa potrzeb) Data, autor, tematyka, itd. „Wyzwania.
AKADEMIA GÓRNICZO-HUTNICZA IM. STANISŁAWA STASZICA W KRAKOWIE
Zakład Maszyn Elektrycznych i Inżynierii Elektrycznej w Transporcie INSTYTUT ELEKTROTECHNIKI I INFORMATYKI POLITECHNIKIŚLĄSKIEJ NOWE ŻYCIE PRACUJĄCYCH.
Diagnostyka układu hamulcowego
HAMUCLE.
dr inż. Łukasz Więckowski Wydział EAIiIB
HAMULCE BĘBNOWE.
Kraków, Potencjał zmniejszenia niskiej emisji w Polsce dzięki modernizacji budynków jednorodzinnych dr inż. Konrad Witczak Politechnika Łódzka.
Uszkodzenia kół zębatych i ich przyczyny
EKSPLOATACJA NIERUCHOMOŚCI
T-W-1 Wstęp. Modelowanie układów mechanicznych 1
Wymiary postera powinien wynosić 90 x 120 [cm] Wydruk w kolorze
Wymiary postera 59,4 x 84,1[cm] Format A1 Wydruk w kolorze
Zapis prezentacji:

Wpływ odkształceń cieplnych wstawek nowej konstrukcji na pracę hamulca klockowego pojazdu szynowego

99 % 94 % 95 %

Problemy eksploatacyjne Pękanie i nierównomierne zużycie

Uszkodzenia powierzchni koła

Odkształcenia cieplne wstawki Przyczyna: gradient temperatury Skutki: nierównomierny rozkład nacisków jednostkowych podwyższone wartości nacisków jednostkowych pogorszenie skuteczności hamulca przyspieszone i nierównomierne zużycie wstawek (i kół)

Współpraca z kołem

Cele pracy NAUKOWY Określenie wpływu nowej konstrukcji wstawki segmentowej na rozkład nacisków jednostkowych na powierzchni tarcia UTYLITARNY Opracowanie nowej konstrukcji żeliwnej wstawki hamulcowej umożliwiającej zwiększenie jej trwałości eksploatacyjnej poprzez zmniejszenie wpływu odkształceń cieplnych na rozkład nacisków jednostkowych w strefie tarcia.

Teza Wstawka segmentowa dzięki zwiększonej podatności promieniowej cechuje się: zmniejszonymi odkształceniami cieplnymi bardziej równomiernym rozkładem nacisków w strefie tarcia (i zmniejszonym zużyciem) zmniejszonymi wartościami maksymalnych nacisków jednostkowych (i wyższym współczynnikiem tarcia) wyższą skutecznością i stabilnością pracy hamulca (w różnych warunkach atmosferycznych)

Zakres pracy segmentowej żeliwnej wstawki hamulcowej SKONSTRUOWANIE WYPRODUKOWANIE BADANIA OCENA segmentowej żeliwnej wstawki hamulcowej

Segmentowa wstawka hamulcowa Wstawka segmentowa Zgłoszenie patentowe nr P-356758

Klasyczna i segmentowa wstawka hamulcowa

Baza porównawcza Bazę porównawczą stanowią wyniki: eksploatacji obserwowanej badań skuteczności hamulca badań odporności na obciążenia cieplne badań stanowiskowych klasycznych żeliwnych wstawek hamulcowych

Badania wstawek segmentowych Układ klocków: 2×Bgu (skala 1:1) Metodyka: wg UIC 541-4 dla wstawek LL (rozszerzona) Stanowisko: Instytut Kolejnictwa

Powierzchnia cierna wstawek klasycznych i segmentowych

Wyniki badań

Wnioski Dla wstawek segmentowych wykazano: co oznacza, że: brak obszarów zwiększonych obciążeń cieplnych, poprawną współpracę z kołem, poprawę skuteczności hamulca, zmniejszenie wrażliwości na warunki klimatyczne, brak nierównomiernego zużycia (konieczna eksploatacja obserwowana), co oznacza, że: zmniejszone zostały odkształcenia cieplne wstawki, uzyskano równomierny rozkład nacisków jednostkowych na powierzchni styku wstawki i koła.

Propozycje przyszłych prac Przed wdrożeniem wstawek segmentowych do eksploatacji powinny zostać przeprowadzone: badania ruchowe pojedynczego pojazdu eksploatacja obserwowana

Korzyści dla Instytutu Kolejnictwa rozszerzenie wiedzy dotyczącej zachowania par ciernych hamulca klockowego możliwość wdrożenia do eksploatacji wstawek segmentowych prowadzenie badań ruchowych i eksploatacji obserwowanej

Dziękuję za uwagę …