Interventionslogik Interreg V A Aufbau der Programmstrategie Logika interwencji Interreg V A struktura strategii Programu Interreg V A Mecklenburg-Vorpommern/Brandenburg/Polen.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Advertisements

Zintegrowany system informacji warunkiem skutecznej aktywizacji zawodowej Osób Niepełnosprawnych 15 grudnia 2011 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Perspektywa Finansowa
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
Kryteria wyboru projektów
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Odnosząc się do oczekiwań sformułowanych przez Komitet ds. Współpracy Przygranicznej Polsko-Niemieckiej Komisji Międzyrządowej ds. Współpracy Regionalnej.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: Warsztaty edukacyjne Produkt (output): Cykl szkoleń połączonych z warsztatami pt. Dobra praktyka w przygotowaniu.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
POLITYKA SPÓJNOŚCI 2020 UNIA EUROPEJSKA TO NIE PROCEDURY, TO EFEKTY Nie używać wszędzie szpadla, czyli inteligentny rozwój Die Europäische Union wird nicht.
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski 2c.
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski. Wir spielte Lernspiele.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
compulsory full-time education
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Das Deutsche Sprachdiplom Niemiecki Dyplom Językowy
Dofinansowanie na działania w obszarze edukacji i szkoleń Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Piękne umysły jako kapitał społeczny. Przemiany w edukacji i rewolucja w środkach komunikowania się Edukacja jako kluczowe zadanie w społeczeństwie informacyjnym.
WYMIANA POLSKO - NIEMIECKA REALIZOWANA PRZEZ III LO W OLSZTYNIE I OKEN-GYMNASIUM W OFFENBURGU KOPERNIKUS MEETS OKEN! SPOKO BEDEUTET SUPER! SPOKO ZNACZY.
Projekt COMENIUS eCommerce S2S Uczenie się przez całe życie Lebenslanges Lernen Dieses Projekt wird von der EU gefördert. / Projekt jest finansowany przez.
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Integracja europejska a nauczanie języków obcych
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projektauswahl Wybór projektów Interreg V A Mecklenburg-Vorpommern/Brandenburg/Polen Eröffnungsveranstaltung , Stettin Peggy Seidel LFI / GTS.
Kooperationsprogramm Interreg V A Mecklenburg-Vorpommern / Brandenburg / Polen Program Współpracy Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie / Brandenburgia.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Europejska Współpraca Terytorialna OCHRONA ZDROWIA Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy Zagranicznej Urząd Marszałkowski województwa.
WARSZTATY WYJAZDOWE Lokalna Grupa Działania „Brynica to nie granica” „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
WETTKAMPF.
Projekty zrealizowane w ZS1
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Interventionslogik Interreg V A Aufbau der Programmstrategie Logika interwencji Interreg V A struktura strategii Programu Interreg V A Mecklenburg-Vorpommern/Brandenburg/Polen Eröffnungsveranstaltung , Stettin Peggy Seidel LFI / GTS Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie/Brandenburgia/Polska Konferencja otwierająca Szczecin Peggy Seidel KIW/WST

Was ist neu? Co jest nowe 1.Thematische Konzentrierung Welche Maßnahmen bieten den größten Mehrwert in Bezug auf Strategie Europa 2020? Einsatz vieler Mittel in wenigen Bereichen statt weniger Mittel in vielen Bereichen größere Wirkung 2.Ergebnisorientierung Wie kann das Programm so ausgerichtet werden, dass Interventionen eine spezielle und gewünschte Veränderung herbeiführen? einfachere Messung und bessere Darstellung der konkreten Ergebnisse 1.Koncentracja tematyczna Jakie działania zapewniają największą wartość dodatnią w odniesieniu do strategii Europa 2020? Wykorzystanie większej ilości środków w niewielu dziedzinach zamiast mniejszej ilości środków w wielu dziedzinach szersze oddziaływanie 2.Ukierunkowanie na wyniki Jak należy pokierowaćProgramem, aby interwencje przyniosły pożądane zmiany? Łatwiejszy pomiar i lepszy opis konkretych wyników

Thematische Konzentrierung koncentracja tematyczna Programmstrategie: Thematische Ziele + Investitionsprioritäten strategia Programu cele tematyczne + priorytety inwestycyjne Strategische Ziele der EU Cele strategiczne UE Strategische Analyse (EHK) analiza strategiczna (KRD) AG-Programmierung GR Programowania Konsultationen konsultacje

Thematische Konzentrierung koncentracja tematyczna

Ergebnisorientierung ukierunkowanie na wyniki Programmstrategie strategia Programu Projekt AProjekt B Projekt C Projekt D Projekt E

Ergebnisorientierung ukierunkowanie na wyniki Priorität priorytet Spezifisches Ziel Cel szczegółowy Ergebnisindikator wskaźnik rezultatu Output- inidkatoren wskaźniki produktu Mögliche Maßnahmen możliwe działania Zentrales Projektziel główny cel projektu Projektergebnisse rezultaty projektu Projektoutputs trwałe efekty projektu Spezifische Ziele cele szczegółowe Arbeitsplan/ Aktivitäten plan prac/ działania Programmebene poziom Programu Projektebene poziom projektu

Projektbeispiel: gemeinsame dt./pl. Sprachworkshops przykład projektu: wspólne polsko-niem. warsztaty językowe Programmebene poziom Programu Projektebene poziom projektu Priorität III Bildung priorytet III edukacja Spezifisches Ziel: Erweiterung gemeinsamer Bildungs- und Ausbildungsangebote cel szczegółowy: rozszerzenie wspólnej oferty kształcenia ogólnego i zawodowego Zentrales Projektziel: Verbesserung dt./pl. Sprachkenntnisse d. Schüler główny cel projektu: poprawa znajomości języka polskiego i niemieckiego (dot. uczniów)

Projektbeispiel: gemeinsame dt./pl. Sprachworkshops przykład projektu: wspólne polsko-niem. warsztaty językowe Priorität III Bildung priorytet III edukacja SZ: Erweiterung gemeinsamer Bildungs- und Ausbildungsangebote CS:rozszerzenie wspólnej oferty kształcenia ogólnego i zawodowego Maßnahmen: Frühkindl. B. / Schulische B. / Berufsausbildung / Weiterbildung / Hochschulen und lebenslanges Lernen przedsięwzięcia: edukacja wczesnodziecięca/ szkolna/ kształcenie zawodowe/ dokształcanie/ uniwersytety i uczenie się przez całe życie ZPZ: Verbesserung dt./pl. Sprachkenntnisse d. Schüler główny cel projektu: poprawa znajomości języka polskiego i niemieckiego (dot. uczniów) Spez. Projektziele: gegenseitiges Kennenlernen und Akzeptanz / Verbesserung der Kommunikationsfähigkeiten szczegółowe cele projektu: wzajemne poznanie się i akceptacja/ poprawa umiejętności komunikacyjnych Programmebene poziom Programu Projektebene poziom projektu

Projektbeispiel: gemeinsame dt./pl. Sprachworkshops przykład projektu: wspólne polsko-niem. warsztaty językowe Programmebene poziom Programu Projektebene poziom projektu Priorität III Bildung priorytet III edukacja SZ: Erweiterung gemeinsamer Bildungs- und Ausbildungsangebote CS:rozszerzenie wspólnej oferty kształcenia ogólnego i zawodowego EI: Anteil der Nutzer gem. dt./pl. Bildungsangebote a. d. Gesamtzahl d. Teilnehmer v. Bildungsangeboten wskaźnik rezultatu: odsetek osób korzystających ze wspólnej pol.-niem. oferty edukacyjnej w stosunku do ogólnej liczby uczestników w działaniach eduk. Maßnahmen: Frühkindl. B. / Schulische B. / Berufsausbildung / Weiterbildung / Hochschulen und lebenslanges Lernen przedsięwzięcia: edukacja wczesnodziecięca/ szkolna/ kształcenie zawodowe/ dokształcanie/ uniwersytety i uczenie się przez całe życie ZPZ: Verbesserung dt./pl. Sprachkenntnisse d. Schüler główny cel projektu: poprawa znajomości języka polskiego i niemieckiego (dot. uczniów) Projektergebnisse: sicherer Umgang mit dt./pl. Sprache / verbesserte Noten wyniki projektu: pewne posługiwanie się językiem polskim i niemieckim/ lepsze oceny SPZ: gegenseitiges Kennenlernen und Akzeptanz / Verbesserung der Kommunikationsfähigkeiten szczegółowe cele projektu: wzajemne poznanie się i akceptacja/ poprawa umiejętności komunikacyjnych AP: Aktivitäten/Zeitplan plan pracy: działania/terminarz

Projektbeispiel: gemeinsame dt./pl. Sprachworkshops przykład projektu: wspólne polsko-niem. warsztaty językowe Programmebene poziom Programu Projektebene poziom projektu Priorität III Bildung priorytet III edukacja SZ: Erweiterung gemeinsamer Bildungs- und Ausbildungsangebote CS:rozszerzenie wspólnej oferty kształcenia ogólnego i zawodowego EI: Anteil der Nutzer gem. dt./pl. Bildungsangebote a. d. Gesamtzahl d. Teilnehmer v. Bildungsangeboten wskaźnik rezultatu: odsetek osób korzystających ze wspólnej pol.-niem. oferty edukacyjnej w stosunku do ogólnej liczby uczestników w działaniach eduk. OI: Zahl d. Aktionen z. gem. Bildung u. Ausbildung, etc. wskaźnik produktu: Liczba działań na rzecz wspólnej edukacji i kształcenia zawodowego Maßnahmen: Frühkindl. B. / Schulische B. / Berufsausbildung / Weiterbildung / Hochschulen und lebenslanges Lernen przedsięwzięcia: edukacja wczesnodziecięca/ szkolna/ kształcenie zawodowe/ dokształcanie/ uniwersytety i uczenie się przez całe życie ZPZ: Verbesserung dt./pl. Sprachkenntnisse d. Schüler główny cel projektu: poprawa znajomości języka polskiego i niemieckiego (dot. uczniów) PE: sicherer Umgang mit dt./pl. Sprache / verbesserte Noten wyniki projektu: pewne posługiwanie się językiem polskim i niemieckim/ lepsze oceny PO: Zahl der Workshops / Teilnehmerzahl wskaźnik produktu: liczba warsztatów/ liczba uczestników SPZ: gegenseitiges Kennenlernen und Akzeptanz / Verbesserung der Kommunikationsfähigkeiten szczegółowe cele projektu: wzajemne poznanie się i akceptacja/ poprawa umiejętności komunikacyjnych AP: Aktivitäten/Zeitplan plan pracy: działania/terminarz

Vielen Dank Dziękuję za uwagę Interreg V A Mecklenburg-Vorpommern/Brandenburg/Polen Eröffnungsveranstaltung , Stettin Peggy Seidel LFI / GTS Interreg V A Meklemburgia-Pomorze Przednie/Brandenburgia/Polska Konferencja otwierająca Szczecin Peggy Seidel KIW/WST